Primetime Adventures

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Primetime Adventures

Příspěvek od RPG Fórum »

Primetime Adventures
(anotace)
Obrázek

Primetime Adventures napodobňujú tvorbu televíznych seriálov. Producent dozerá na celý proces a hrá v ňom dôležitú úlohu. Proti nemu stoja jednotliví hráči ovládajúci protagonistov, za ktorých jednajú a tvoria pre nich spoločne scény. Kooperácia všetkých zúčastnených je veľmi silným elementom hry a pomocou nej sa celá skupina snaží vytvoriť zápletku príbehu aj jednotlivé postupné rozuzlenia čo najzaujímavejším spôsobom. Za zmienku stojí aj jednoduché vyhodnocovanie konfliktov (ktoré sú na rozdiel od tradičnejších hier len ukončením celej scény a nevyskytujú sa v nej viacnásobne) a veľmi silná úloha nehrajúceho publika.

:arrow? Slovenský překlad
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

Hm... som zvedavy.

V nasich PtAckach sa zatial velmi pekne ukazalo, ze ten system v pohode zvlada aj to, ked su postavy totalne rozhadzane (jeden protagonista bol cely pilot a v podstate celu druhu epizodu uplne inde ako vsetci ostatni, a vobec to nevadilo). Ked som nieco take hral v inych systemoch, vzdy to bolo na ukor casti hracov.

Na druhu stranu, pri pozerani telky som si uvedomil jednu vec - v serialoch su pomerne casto "color" sceny, resp. sceny, kde sa bavia iba antagonisti medzi sebou, cim sa zabezpecuje plot exposition. Toto vanilla PtA nezvlada, a mne osobne to pri Produkovani trochu chyba. Rozmyslam, ci nabuduce neskusim svoje sceny (aspon niektore z nich) pouzit prave takto.

p.s. co sa tych blizkych osob tyka, vyskusaj mechanizmus "special guest star" - mas navstevu, ked sa zrovna hra? No problem! :D
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

Peekay píše: V nasich PtAckach sa zatial velmi pekne ukazalo, ze ten system v pohode zvlada aj to, ked su postavy totalne rozhadzane (jeden protagonista bol cely pilot a v podstate celu druhu epizodu uplne inde ako vsetci ostatni, a vobec to nevadilo). Ked som nieco take hral v inych systemoch, vzdy to bolo na ukor casti hracov.
no my to tiez nebudeme mat ako 'group play'. pocitam s tym ze mnoho scen bude samostatnych alebo ze tam budu len dvaja z troch hracov. (hoc normalne group play preferujem, v PtA mi to jaksi nevadi...)
Peekay píše: Na druhu stranu, pri pozerani telky som si uvedomil jednu vec - v serialoch su pomerne casto "color" sceny, resp. sceny, kde sa bavia iba antagonisti medzi sebou, cim sa zabezpecuje plot exposition. Toto vanilla PtA nezvlada, a mne osobne to pri Produkovani trochu chyba. Rozmyslam, ci nabuduce neskusim svoje sceny (aspon niektore z nich) pouzit prave takto.
o tomto sme sa tiez bavili a moj nazor je taky ze je to ako by sa producent hral sam so sebou.. teda nic moc $D teda mozno by sa to dalo ale muselo by to byt kratke.
Peekay píše: p.s. co sa tych blizkych osob tyka, vyskusaj mechanizmus "special guest star" - mas navstevu, ked sa zrovna hra? No problem! :D
nie som si isty ci rozumiem. ze by niekto cudzi obcas zahrat tuto blizku postavu? neviem ci by to fungovalo, keby dobre nevedel co sa uz stalo.. ale vedel by som si predstavit special guest star ako novu jednorazovu postavu.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

Corvus píše: o tomto sme sa tiez bavili a moj nazor je taky ze je to ako by sa producent hral sam so sebou.. teda nic moc $D teda mozno by sa to dalo ale muselo by to byt kratke.
No tam ide skor o to, ze tym mozes establishnut nejake dejove prvky. Napriklad my ked sme vcera hrali:

Chcel som urcit, ze na svoj Grand Master Plan™ potrebuju zaporaci urychlovac castic. Na to som musel bud:
  • Potiahnut dost vysoku kartu v nejakom konflikte, dostat narativnu kontrolu a nasledne to odrozpravat ako element
alebo
  • Navrhnut to ako element, ked niektory z hracov dostane narativnu kontrolu, a dufat, ze to tam zasadi
Kazdopadne sa to ale musi teda odhalit v scene, kde su pritomni protagonisti - v nasom pripade to bola uplne nahodna vazenkyna, ktora stihla zajacat "Nesmie sa im do ruk dostat urychlovac castic!" tesne pred tym, ako ju zosmahla salva rakiet z mecha. Podla mna by ale bolo ovela viac cool, keby bola "plot exposition" scenka medzi zaporackym plukovnikom a jeho pobocnikom, kde mu hovori "Postarajte sa o neprerusovanu prevadzku urychlovaca castic"... a dalsia scenka by jednoduchlo mohla byt bitka o univerzitu (fyzikalna fakulta, samozrejme :P) bez toho, aby to posobilo prilis umelo.

(protagonisti dve sceny pred tym zajali nepriatelskeho dostojnika, o ktorom sme sa dohodli, ze bol vypocuvany off-screen)
Corvus píše: nie som si isty ci rozumiem. ze by niekto cudzi obcas zahrat tuto blizku postavu? neviem ci by to fungovalo, keby dobre nevedel co sa uz stalo.. ale vedel by som si predstavit special guest star ako novu jednorazovu postavu.
Ono v skutocnosti to s tym vedenim, co sa uz stalo nie je uplne stratene, lebo v tej scene by sa aj tak bavil s jednym z hracov, ktory bude pravdepodobne aj tak dominantnou postavou rozhovoru.

Ale nova jednorazova (pripadne recurring) postava tiez nie je stratena - odporuca sa dat jej na zaciatok tak 2 fan maily, kedze ma technicky screen presence 1 a ziadne traity.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

jasne.. vyskusam to.

btw ako to vyzera s recenziou?
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Corvus píše:jasne.. vyskusam to.

btw ako to vyzera s recenziou?
Hmmmm, Peekay, čo takto recenzia na PtA pre ďalší Drakkar (Apríl/Duben 2008) ako hosť?

Hmmmmm????? :>;o)
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

Je uz skoro dopisana, este ju musim ucesat.

Ako by ste prelozili do slovenciny "Issue"? Ja som tam zadelil ze "dilema", ale prilis sa mi to nepozdava.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Issue je väčšinou problém, konflikt, otázka, spor...
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

prave nad tym spekulujem.

rovnako mam problem prelozit screen presence a set.

Joe píše: Hmmmm, Peekay, čo takto recenzia na PtA pre ďalší Drakkar (Apríl/Duben 2008) ako hosť?

Hmmmmm????? :>;o)
ziadny drakar! kto ma cakat do aprila? pekne rychlo sup na rpg.sk!
Naposledy upravil(a) Corvus dne 14. 1. 2008, 11:06, celkem upraveno 1 x.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

Corvus píše: screen presence
Ja som tam supol "dolezitost"
Corvus píše: set
a sem som supol "kulisy".
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Joe píše: Hmmmm, Peekay, čo takto recenzia na PtA pre ďalší Drakkar (Apríl/Duben 2008) ako hosť?

Hmmmmm????? :>;o)
Corvus píše: ziadny drakar! kto ma cakat do aprila? pekne rychlo sup na rpg.sk!
:roll: Čo už, ty netrpezlivka...
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

A nemozeme tam aj onam? (Nieze by som si myslel, ze je to take uzasne, ze to musi vidiet rovno cely svet ;) )
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Peekay píše:A nemozeme tam aj onam? (Nieze by som si myslel, ze je to take uzasne, ze to musi vidiet rovno cely svet ;) )
Ked to uz das na RPG.sk, tak je zbytocne to duplikovat do Drakkaru ;)

Nevermind, bol to len nápad.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Taaakže...

PtA sa hrdo stalo ozdobou mojich obľúbených RPG systémov. Aj vďaka Peekayovej hre (a vedeniu ;)). Je fakt výhoda, ak má GM pri tejto hre prehľad o filmoch a seriáloch a hlavne o tom, ako to v nich vyzerá, ako bývajú strihané a gradované scény a podobne.

Recenzička, Peekay? Recenzička? ;)

A ako si poprekladal nakoniec tie výrazy?
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

ugh... za tri hodiny GMim (prekvapeny? I think not!)... uvidime, kedy sa dostanem domov.

Ale fakt uz by som mohol, ze? (inak ta nasa nahravka by sa dala pouzit ako ilustracny material k recenzii, lebo je na nej myslim velmi pekne vidno postupny vznik nametu plus to, ako ma hra vyzerat - velmi pekne ste to ponali, chlapci).
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů