Warhammer 40.000 Roleplay - Souhrnná diskuze ke všem hrám

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Warhammer 40.000 Roleplay - Souhrnná diskuze ke všem hrám

Příspěvek od Markus »

Obrázek

Rodina oficiálně licencovaných her ze světa Warhammer 40,000, sci-fantasy herního prostředí, které bylo poprvé představeno ve figurkové wargame Warhammer 40,000: Rogue Trader (1987). Děj se odehrává v daleké budoucnosti, ve které je stagnující lidské Impérium obleženo nepřátelskými mimozemšťany a silami Chaosu.

:arrow? Inquisitor: Battle For Emperor’s Soul (2004)
:arrow? Dark Heresy (1e) (2008)
:arrow? Rogue Trader (2009)
:arrow? Deathwatch (2010)
:arrow? Black Crusade (2011)
:arrow? Only War (2012)
:arrow? Dark Heresy (2e) (2014)
:arrow? Wrath & Glory (2018)
:arrow? Imperium Maledictum (2023)
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Rogue Trader, Dark Heresy, Space Marines

Příspěvek od OnGe »

York píše:Kdo říkal, že hra musí fungovat, aby se prodávala a hrála? :)
Tak nemusí, když seženeš dobře profláknutou licenci, můžeš prodávat třeba obrandovaný suchý z nosu a lidi po tom půjdou jak slepice po fulsu...

Ale kdo to chce? :)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Rogue Trader, Dark Heresy, Space Marines

Příspěvek od eerieBaatezu »

Už jste tu druhou edici četli?
Obrázek
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Rogue Trader, Dark Heresy, Space Marines

Příspěvek od OnGe »

Jen nějaké perly z vývoje. Tady to mělo spíš návaznost na tu první (která kdyby se neprodávala, tak by nikdy nevznikla druhá). Je to nakonec nějak výrazně lepší?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Rogue Trader, Dark Heresy, Space Marines

Příspěvek od Fritzs »

Slyšel sem, že se učili od Paiza a udělali prakticky totální kopii 1E.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Rogue Trader, Dark Heresy, Space Marines

Příspěvek od eerieBaatezu »

Fritzs píše:Slyšel sem, že se učili od Paiza a udělali prakticky totální kopii 1E.
Podle tohohle reportu mi to jako totální kopie nepřijde. http://rpggeek.com/thread/1011729/whats-changed-20-beta
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Rogue Trader, Dark Heresy, Space Marines

Příspěvek od eerieBaatezu »

Tak nakonec se moc změn nekonalo. Celý ten action point systém souboje, který vypadal tak zajímavě, vyhodili a dali tam opět full/half action, výroba charakteru se nijak zásadně nezjednodušila a ten wound systém je prý mnohem horší, než HP, protože se pořád akorát musí hledat, co se vlastně stalo.
Obrázek
Uživatelský avatar
Blaine
Příspěvky: 1018
Registrován: 29. 7. 2009, 17:51

Re: Rogue Trader, Dark Heresy, Space Marines

Příspěvek od Blaine »

eerieBaatezu píše:Tak nakonec se moc změn nekonalo. Celý ten action point systém souboje, který vypadal tak zajímavě, vyhodili a dali tam opět full/half action, výroba charakteru se nijak zásadně nezjednodušila a ten wound systém je prý mnohem horší, než HP, protože se pořád akorát musí hledat, co se vlastně stalo.
Ty action pointy znely docela dobre v textu, ale kdyz se nad tim zamyslis, tak z toho vyjde jenom dalsi zdrzeni pri rozhodovani co budes delat s dalsima zdrojema, ktery mas.
A ja nevim, jestli si nekdo cetl ten combat system. Jestli by si nekdo stezoval na zbytecne moc hodu treba v DnD, tak tady... kdyz jsem to pocital, tak na jedno combat kolo bezneho PC vychazelo tak 15 hodu kostek.
Majitel herny Pod Kotlem v Jihlave.
Jsem přístupný všemu!:)
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Rogue Trader, Dark Heresy, Space Marines

Příspěvek od eerieBaatezu »

Blaine píše:Ty action pointy znely docela dobre v textu, ale kdyz se nad tim zamyslis, tak z toho vyjde jenom dalsi zdrzeni pri rozhodovani co budes delat s dalsima zdrojema, ktery mas.
A ja nevim, jestli si nekdo cetl ten combat system. Jestli by si nekdo stezoval na zbytecne moc hodu treba v DnD, tak tady... kdyz jsem to pocital, tak na jedno combat kolo bezneho PC vychazelo tak 15 hodu kostek.
Jj, je to fakt, mně se třeba vždycky líbily rezervy ve starších Shadowrunech a když jsem nakonec viděl, jak moc to některým hráčům stěžuje život, pořád se rozmýšlet co s nimi...

15 hodů v tom systému s action points nebo ve stávající verzi?
Obrázek
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Rogue Trader, Dark Heresy, Space Marines

Příspěvek od Aljen »

BTW character trees mi v 2e pridu lepsie ako v 1e

A odpoved Bifimu (je mozne ze si tvrdil presne to iste, iba sme sa nepochopili vdaka obmedzenemu sposobu zdielania myslienok - pisomnej forme):
Tvrdenia co si mal pri mozgonaleve v nasej priprave neplatia tak absolutne, to je cely rozdiel. Su platne tak na 80%.
1. Inkvizitorova moc je absolutna
Na papieri. Ano moze zobrat celu Navy flotilu a vyhlasit exterminatus, ale bude sa zodpovedat - svojim kolegom a Inquisitor lordom. Ak jeho ciny neprejdu lustraciou ze konal fakt nevyhnutne tak ho prinajhorsom mozu vyhlasit za heretika aj vysmazit. A samozrejme politicky kapital nie je nekonecny. Aj inkvizitori musia kracat opatrne okolo ostatnych sucasti imperia (Administratum,guildy, navigatori, navy, cirkev ...) ak niekoho naseru tak sa im to moze vazne vypomstit neskor. Nebudu mat k dispozicii resources ked ich budu potrebovat, zaziju zbytocne zdrziavacky byrokracie na vlastnej kozi a ich agent mozu byt vrazdeni rychlejsie.
Americke slony v porcelane dlho proste nepreziju. Odrezu ich aj ich vlastna konklave ktora je politicky kdejako poprepajana s non-inkviziciou a ... ruka-ruku myje (See Eisenhorn a Ravenor)

2. Vedecky pokrok neexistuje
Takmer uplne pravdive. Technoknazi ale maju aj vyskumne projekty a prinasaju nove/neoarcheo technologie pre svoje Forge svety. Kedze navzajom forge svety superia na business urovni tak kdejaka priemyselna spionaz je plne rozvinuta. Vyskum mimo tieto povolene kolaje uz prevadzaju len heretekovia a ti smelo mozu byt plateni kdekym. Veda je ale "lahko" rozvinutelna aj mimo forge svety a Adeptus Mechanicus. Svety a cele systemy mozu byt odrezane od Imperia aj stovky ci tisice rokov a za tu dobu v podstate cokolvek moze porusit principy fungovania Imperia - vratane vedy, vzdelania a vyskumu.

3. Viera v Cisara
Asi najvacsi rozdiel. Viera v cisara nie je nijak inherentna ludstvu. Je indoktrinovana tak ako nase dogmy. Samozrejme vo WH40k je znacne rozsirenejsia a dodrziavanejsia. Aj pocet hlboko veriacich je v priemere vysoky.
Moze byt uplne rozdielna nielen co sa tyka podoby, ale aj hlbky. Okrem marinackych a mechanicus svetov existuju svety kde v skutocnosti vladne lokalna viera (co smelo moze byt aj viera v duchov predkov), knazi cirkvi od miestnych maju akurat "lip service" a obradov a omsi sa ludia zucastnuju len v nutnej miere. Taketo svety su trpene kvoli politickej pavucine a prepojenosti. Moze to byt len docasne (par desatroci - storoci) ale z ekonomickych dovodov je to proste trpene. Inkvizicia zrejme na taku populaciu a jej tendencie dava velky pozor a niektori cirkevnici apeluju k ocistnym vypravam (zamietnytim na vyssej urovni), ale v konecnom dosledku je Politika a Business to co vladne (do momentu otvorenej herezy a neplatenia dani samozrejme).
Viera jednotlivcov je taktiez podobna ako v nasom svete. Napriek indoktrinacii su ludia s roznou hlbkou viery, vratane nevercov - Viera v cisara nie je proste automaticka (a viera v Cirkev co aj 40k casto ukazuje ako dve rozne veci uz vobec nie). Z pohladu 40k na Vieru si myslim ze je to podobne nasemu svetu s tym rozdielom ze aj ked kazdy ma sklon verit rozne hlboko, na rozdiel od nasho sveta je 40k viera hmatatelnejsia (Indoktrinacia je omnoho dokladnejsia a rozsirenejsia).
Clovek bez viery v Cisara (co pre plebs znamena zmierenie sa so svojim sheeple osudom plnom chorob, nespravodlivosti a skorej smrti) ma sklon obratit sa k inej pomoci - inym silam a to je potom vzdy len hmatatelny pruser pretoze na rozdiel od nasho sveta maju myslienky, slova a symboly svoju inherentnu magiu dokazatelne pritahujucu chaos ci divnodimenzne xenos.

4. Sede masy
su sede len pri pohlade zhora. Zblizka su nam aj mutanti a otroci velmi podobni svojou povahou*. Tak ako v nasom svete mame 80% indoktrinovanych sheeple co posluchaju autoritu a media bez ohladu na nezmyselnost ale sucasne su to vlastne a odlisne osobnosti. Maju svoje problemy, hriechy a cnosti a navzajom sa medzi sebou lisia.
To mozno nie je podstatne pri Marinackych wargamingovych vysmazackach hivov ale pri inkvizicnej praci a vysetrovani je to dolezite az az.
*: u mutantov hrozi pritomnost corruption duse, ktorej mutacia moze byt len prejavom (ale sucasne nic nebrani tomu aby mutant nemal zboznejsiu a cistejsiu - dokonca humanisticky zalozenu dusu), na druhej strane mnohi maju minor mutacie vdaka extremnemu korporatnemu prostrediu vykoristovania na ake sa my zatial len mozeme tesit.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Rogue Trader, Dark Heresy, Space Marines

Příspěvek od Bifi »

Aljen, dík, že si si dal tú prácu.

Idea bola, že ideme hrať svet, ktorý je miernou úpravou WH40K. Sám som cielene niektoré veci pomenil - čiže práve naopak, byť úplne true voči kánonu predlohy nebolo úmyslom. Plus som chcel interpretovať nejaké veci, ktoré moje zdroje o WH40K (najmä príručky DH) veľmi neriešili.

Krátky feedback:

1. Určite. Ale ak nehráš za Inkvizítorov, ale iba akolytov alebo dokonca ešte menej (bežných občanov Impéria), tak z tvojho hľadiska je absolútna.

2. OK, pravda. (O Forge svetoch viem kulové.)

3. To je asi vec interpretácie. Dalo by sa argumentovať, že keďže sú xenos a chaosácke prejavy nie úplne na bežnom poriadku, asi odpadnutie od viery nie je až tak bežný a samozrejmý jav ako u nás ateizmus. Plus WH40K vznikol v 80. rokoch, v UK btw, a to tiež treba brať do úvahy. Dnes to už je voľnejšie, ale v medzivojnovej slovenskej dedine by si s ateizmom tiež nepochodil. Takže "ako dnes" asi tiež treba trocha upresniť - ani u nás to nie je úplne homogénne.

A teraz hovorím ako spoločenský vedec - predpokladáš, že ľudia dnes a inokedy (napr. pred 30 či 90 rokmi) sú v zásade rovnakí z hľadiska slobodnej vôle, agencie, pociťovania osobnej slobody a ašpirácií na osobnú slobodu. A že čo sa líši je iba rôzne silné zovretie dogmou uplatňovanou tvojím okolím. To by som si ale dovolil spochybniť - v kolektivistickejších spoločnostiach (aj predtým u nás) ľudia nemajú potrebu mať taký veľký osobný priestor, nerozmýšľajú nutne "za seba", nemajú taký stupeň reflexie, chýbajú im zdroje na reflexiu (napr. kvôli chýbajúcim komunikačným kanálom či cenzúre), príde im menej problematické "kráčať s davom", nepociťujú prispôsobovanie sa svojmu okoliu ako útlak. Naša spoločnosť je dnes v niektorých ohľadoch prepäto individualistická, až tak, že sa začína štrukturálne rozpadávať (fenomén spoločenskej anómie) - to medzi iným znamená, že ľudia inak prežívajú a pociťujú "seba" a vlastnú slobodu. Takže je normálne, že v kolektivistických spoločnostiach sa všeobecné spoločenské dogmy viac prijímajú a menej spochybňujú. (V tomto mi WH40K príde trocha ako naša renesancia - zopár heretických mysliteľov, trocha pretvárky vo vyšších kruhoch, ale v zásade je normálne, že 99 percent obyvateľstva verí aspoň trochu. Je to zdroj identity, spoločenskej príslušnosti atď. To je, samozrejme, moja interpretácia, ktorú sa snažím nejako obhájiť.)

4. Ja som šedé masy neobhajoval, samotný pojem bol zdrojom nedorozumenia. Obhajoval som, ako WH40K romány zavádzajú relatívne dramatický rozdiel z hľadiska agencie medzi bežnou populáciou a "hýbateľmi". Je to dystopian world a v danom settingu má moc len zopár ľudí, nie je voľnejšie distribuovaná medzi populáciu. Skôr ale ako settingový princíp (simulácia, sociologická analýza) to bolo myslené ako dramatický princíp.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Rogue Trader, Dark Heresy, Space Marines

Příspěvek od Aljen »

Bifi píše:Aljen, dík, že si si dal tú prácu.

Idea bola, že ideme hrať svet, ktorý je miernou úpravou WH40K. Sám som cielene niektoré veci pomenil - čiže práve naopak, byť úplne true voči kánonu predlohy nebolo úmyslom. Plus som chcel interpretovať nejaké veci, ktoré moje zdroje o WH40K (najmä príručky DH) veľmi neriešili.
Ale vsak ano, ja neviem ci by som vtedy wh40k stravil. To co pisem je len moja reflexia na to co viem teraz a co realne viem vdaka nasmosettingovemu nakopnutiu :)
1. Určite. Ale ak nehráš za Inkvizítorov, ale iba akolytov alebo dokonca ešte menej (bežných občanov Impéria), tak z tvojho hľadiska je absolútna.
Pre bezneho obcana je Inkvizitor vsemocnym a krvilacnym bohom prinasajucim smrt (obcas zachranu a potom smrt). Ak sa obcan nedoserie pri pocuti slova inkvizitor a ma co skryvat tak je mozne ze sa pokusi inkvizitora aj s agentami odstranit z rovnice (delenim) bez ohladu na nejaku vieru ci hnacku.

Avsak akolyti to je ine kafe. Su predlzenou a slabsou rukou inkvizicie (nemaju rozetu - iba ak ju inkvizitor pozicia, co realne je schopny urobit ak je missia dost dolezita a sila autority potrebna), su nahraditelni a tak kazda politika a opatrne nakracovanie co plati pre Inkvizitora pre nich plati 10nasobne. Nesu meno inkvizicia a tak je ich autorita vysoka, a rovnako maju aj zodpovednost ale moc maju realne adekvatnu vyhradne menu svojho inkvizitora (v politickych kruhoch je rozdiel ci zaznie meno noname inkvizitora alebo inkvizitor lorda co sedi v rade ... a tieto mena (vacsina) su politicky cinnym silam dobre zname). Politicka pavucina pre akolytov plati je proste velmi vyrazne (See Ravenor kde akolyti casto riesa veci na vlastnu past). Obmedzenie inkvizitorov prave politikou je podla mna dobre pre hraca vediet (je to uveritelnejsia podoba sveta) bez ohladu na sklon k hnackam jeho postavy.
3. To je asi vec interpretácie. Dalo by sa argumentovať, že keďže sú xenos a chaosácke prejavy nie úplne na bežnom poriadku, asi odpadnutie od viery nie je až tak bežný a samozrejmý jav ako u nás ateizmus. Plus WH40K vznikol v 80. rokoch, v UK btw, a to tiež treba brať do úvahy. Dnes to už je voľnejšie, ale v medzivojnovej slovenskej dedine by si s ateizmom tiež nepochodil. Takže "ako dnes" asi tiež treba trocha upresniť - ani u nás to nie je úplne homogénne
.
Ak som zmiatol nejakym pripodobnenim k nasej sucasne liberalnej bezvereckosti tak to samozrejme sorry. Od neuznavania cirkevnej dogmy k uplnemu ateizmu je este veeelmi daleka cesta. Obcan moze verit v Cisara a podrazat nohy Cirkvi kde len vie. Ono ateizmus je vo WH40k trosku pofiderny pojem. Clovek moze verit v dolezitost Cisara ale neverit v jeho bozskost. See Marines
A teraz hovorím ako spoločenský vedec - predpokladáš, že ľudia dnes a inokedy (napr. pred 30 či 90 rokmi) sú v zásade rovnakí z hľadiska slobodnej vôle, agencie, pociťovania osobnej slobody a ašpirácií na osobnú slobodu.

Vobec nepredpokladam (ale ani ty nepredpokladaj jednoliatost slovenskej dediny v trilionoch trilionov mysli/dusi imperialnych obcanov). Len som nechcel pisat konkretne obdobie. Naviac imperialne svety maju aj v tomto duchu milion podob - nenajdes vsade slovensku dedinu medzivojnoveho obdobia. A to ani v jednej urovni Hive nieto v galaxii.
Najvacsi rozdiel vidim v tom vyjadreni "aspon trochu veri", novely su plne ludi ktori nenavidia skorumpovanu (casto aj Corrupted) Cirkev a Administratum ale veria v Cisara, jeho zazraky a casto aj svatych.Jasne su pribehovo mozno zaujimavejsi, ale celkovo nevidim dovod strcit vsetkych obcanov najroznejsich kultur, postavenia a predimperialneho dedicstva do slovenskej medzivojnovej dediny. To mi pride vysoko absurdne a ploche.
Su takyto obcania veriaci ci nie? Ak nevidia Cisara ako Boha ale Vladcu a su vzorni imperialci platiaci dane - su veriaci v Cisarove zakony alebo nie? ... uhol pohladu. Zavisi opat od politiky/vplyvu (guvernera, guild atd) ci s tym niekto nieco urobi alebo nie (Ta moznost vo vlazne/minimalne veriaci svet je existujuca a nemyslim ze je uplne v absurdne nizkom %. Je to miesto kde sa akolyti lahko mozu dostat.)
Ano cisti ateisti su vzacni, ale nemaju problem fungovat (ziadny celogalakticky psykersky blok ateizmu neexistuje a kultury ktore v Imperiu su zastupene su v podstate prierezom nasej historie od doby kamennej po shadowrun).

Cize ano vacsina obcanov je skutocne full veriacich v komplet dogmu, ale nebude to zasadna zdrvujuca vacsina (tak 60%). Moze existovat aj "ateisticky svet" plny skeptikov (Ten ktory neveri v bozskost cisara a zmysel cirkvi) , ktory je sucastou Imperia (cize nie chraneny Warpovou burkou na par storoci, ani mocou Space Marines ktori tiez na Cirkev prdia a Cisara nemusia brat ako Boha (zavisi od chapter)), a ako som pisal business a dane rulez. Mohol by to taky svet davat navonok a nebodaj na tom dlhodobo stavat agendu v okoli (ani nahodou bez ohladu kolko maju prachov a vplyvu). Kratkodobo - par desatroci urcite a stava sa to bezne. Ta polovica imperia na ktorej sa obcania este nevzburili proti diktatu Imperia, tak ta sa len stroji (cim blizsie ku koncu 41mil tym viac) ;)
A dalsia poznamka, Dogma ma milion podob obvykle sitych na mieru daneho sveta. Realne je ale jedinou podmienkou pohodoveho fungovania v Imperiu je platenie Dani, nie skutocna viera, nech Ekleziarchia hovori co chce (to ze neviera v Cisara casto prinasa hrozbu herezy a nasledne cistky je druha vec). Takze ak svet pred imperialnym priclenenim nebol nijak zvlast zbozny nie je dovod tvrdit ze by sa takym na 100% musel stat neskor. Domace zvyklosti, praktiky a nazory maju casto prim pred vseobecnou imperialnou vierou. "lip service" nie je neobvyklym pristupom "veriacich" v tej rozmanitosti svetov.

V kazdom pripade suhlasim ze skutocne veriacich bude vysoke percento (masivne viac ako "dnes") ale nemyslim ze tak drasticky velke ako 99%. Nabozensky extremizmus je tiez znacne rozmohnutejsi ako na slovenskej dedine ;)
4. Ja som šedé masy neobhajoval, samotný pojem bol zdrojom nedorozumenia. Obhajoval som, ako WH40K romány zavádzajú relatívne dramatický rozdiel z hľadiska agencie medzi bežnou populáciou a "hýbateľmi". Je to dystopian world a v danom settingu má moc len zopár ľudí, nie je voľnejšie distribuovaná medzi populáciu. Skôr ale ako settingový princíp (simulácia, sociologická analýza) to bolo myslené ako dramatický princíp.
true true, to som spomenul na margo lebo ide o obvykly wargamingovy pohlad na imperialnych obcanov (ked o to ide nielen imperialnych ale dokonca aj obyvatelov demonickych svetov) ktory sa im od zaciatku nepacil (a cital som ho kdekade)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Rogue Trader, Dark Heresy, Space Marines

Příspěvek od Gediman »

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Warhammer 40.000 jako setting

Příspěvek od eerieBaatezu »

Mě zajímalo, jak vypadá každodenní život civilního obyvatelstva ve WH40k. Našel jsem tenhle super článek. Ten setting je vlastně děsně odpornej. A každej má do sebe zapojený nějaký trubičky...

Škoda, že takoví Blizzárdi už dávno neudělali pořádný (ne, tu Alternity verzi raději nepočítám) oficiální RPG Starcraftu, kde by dalo hrát v docela normálnějším sci-fi prostředí, i když je to vlastně vykrádačka 40k. Ale feeling je totálně jinej, nemám pocit, že se co chvíli pobleju z toho grimdark hnusu. Ne jakože grimdark - nelítostný boj v cool mega náramenících a za císaře pána proti uber-brutus-chaos-potvorám, ale grimdark jakože všude v tom lidským světě je to hnusný, rozpadlý a shnilý a vorezlý a smradlavý a šedivý a už jsem zmínil ty hadičky, co? Už i ty Mutant Chronicles mají třeba Luna City, kde to v těch lepších místech vypadá jako pohodovější sci-fi post-cyberpunk, kde je víc než 5 barev.
40k má hafo Rogue Trader, Dark Heresy, Deathwatch, Only War a Black Crusade příruček, všechno vyfluffovaný a vycrunchovaný, že člověk do konce života nic víc nepotřebuje a všechno je grimdark hnus. Jakože z dálky a v té combat-fury atmosféře je to hustě cool a atmo jako prase, ale zamířit někam na obyčejnou imperiální planetu, tak mám po chvíli takovou depku, že jdu hledat provaz.
A StarCraft nemá takovou krásnou (jakože provedení a obrázky a tak) příručku ani jednu. :/ (Třeba WarCraft má alespoň oficiální a dost povedenou verzi d20. I s těmi hezkými obrázky.) MC jsou grimdark hnus jen když jsou poblíž Apoštolové Temné Symetrie, jinak se tam dá zajít někam do hospody na pokec, na nějakej koncert nebo co lidi normálně dělaj.
40k je prostě úplně krizovej, pokud zrovna něco nekosíte heavy-bolterem. Tam je člověk v té rovině escapismu. Jak zabrousí do života lidí toho světa, tak je to naprostý úděs, který se fakt moc "cool" odehrát nedá a celkově to nějak zábavné prostředí není, vlastně pravý opak. I ty mizerný skřeti z Příběhů Impéria mohou udělat nějakou vzpouru, generální stávku, nebo co, jenže tady je to tak beznadějně neútěšné, že se nic změnit nedá, jste jeden z bezpočtu lidí na jedné z bezpočtu planet, udělejte stávku nebo odbor a pokud si toho vůbec někdo všimne $lol$, tak vás v tom lepším případě vyženou někam do stok za mutantama, v horším pověsí, nebo teď sakra nevím, co je ten lepší případ. $lol$ Že já se vůbec zajímal o to, zda obyčejní lidi v Impériu koukaj na telku. $lol$ A odpověď jsem na to stejně nenašel $D , ale asi ne. Pže asi ani žádnou nemaj a nikdo tam nevysílá.
Obrázek
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Warhammer 40.000 jako setting

Příspěvek od Skenderax »

Pekný príspevok a super link. Vďaka eerieBaatezu :clap: .
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Warhammer 40.000 jako setting

Příspěvek od eerieBaatezu »

Skenderax píše:Pekný príspevok a super link. Vďaka eerieBaatezu :clap: .
$D Díky. Jsem myslel, že dostanu vyhubována za to, že když jsem tak jemnocitnej, ať to nehraju a nenadávám na to. :D

Ale číst to je fakt krize. Ty vyšší společenské vrstvy, to má nějaký nádech, co tomu může dodat atmošku, ale ty nižší, to je opravdu silně depresivní (nehledě na to, když si člověk uvědomí, že to podobně někde na světě fakt vypadá Obrázek). To mám pak spíš chuť hrát za nějaký Xenos a tu hrůzu jednou provždy vynegovat. :D
(Když si člověk přečte o Servitorech, které vždycky v Dawn of War používal na stavění... Obrázek)


No nic, radši to vybalancujeme trochou humoru...
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů