[série článků] Pietovy minirecenze

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7005
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [série článků] Pietovy minirecenze

Příspěvek od Quentin » 25. 1. 2010, 10:18

Dík pieto za recenzi na Savage Worlds. Bylo to fajn mít možnost před louskáním celé příričky nakouknout na tvoje shrnutí.
Asi to bude funkční, nicméně je to další pomůcka, která je ke hře potřeba, a navíc to znamená, že iniciativa je úplně náhodná, neovlivněná vlastnostmi postavy, kromě některých edges, které umožňují táhnout dvě karty a vybrat si. Z tohohle nápadu jsem spíše rozpačitý.
Jsou tam dvě speciální pravidla, která to dělají krapet uvěřitelnější. Při přepadu si napadená skupina háže na notice a v prvním kole ti z nich, kteří ambush neodhalí včas nedostanou žádnou kartu. A v patových situacích jako z mexican standoff se karty v prvním kole boje netahají vůbec a rozhazuje se agilitou.
Zato jsme u kartové iniciativy objevili dvě výhody. Za prvé se karty dají pokládat rovnou na stůl vedle figurek nebo hráčům na charsheety a jsou pořád na očích, když se hraje kolem jednoho stolu, tak je v tom mnohem větší přehled než při běžném rozhazování kostkou. Za druhé čekání na jokera dělá i blbé určování iniciativy celkem napínavé - joker na tváři hráče nevykouzlí jen běžný úsměv, ale rovnou slasher smile! :-)=


btw tenhle odstavec je v článku dvakrát
Škálovatelnost - Předpokládá se, že hráčské postavy někdy půjdou samy a někdy s sebou povedou kupu spojenců, a i jejich protivníci mohou mít své hordy. Takovéhle vedlejší postavy mají zjednodušená pravidla (menší šance na úspěch, nic nevydrží), navíc hráči řeší akce spojenců na své straně sami, a to i v případě, že jim nevelí, na vypravěče zbývá jen ten, kdo stojí proti hráčským postavám. Tohle může hromadné bitky zjednodušit, ovšem s každým dalším účastníkem přibývá pár dalších akcí, a donekonečna to protahovat nepůjde.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12739
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [série článků] Pietovy minirecenze

Příspěvek od Pieta » 25. 1. 2010, 13:36

Ty jo, 2007! To je dávno.
Quentin píše:Dík pieto za recenzi na Savage Worlds. Bylo to fajn mít možnost před louskáním celé příričky nakouknout na tvoje shrnutí.
Dík, že jsi dal vědět. (:
Asi to bude funkční, nicméně je to další pomůcka, která je ke hře potřeba, a navíc to znamená, že iniciativa je úplně náhodná, neovlivněná vlastnostmi postavy, kromě některých edges, které umožňují táhnout dvě karty a vybrat si. Z tohohle nápadu jsem spíše rozpačitý.
Quentin píše:Jsou tam dvě speciální pravidla, která to dělají krapet uvěřitelnější. Při přepadu si napadená skupina háže na notice a v prvním kole ti z nich, kteří ambush neodhalí včas nedostanou žádnou kartu. A v patových situacích jako z mexican standoff se karty v prvním kole boje netahají vůbec a rozhazuje se agilitou.
Zato jsme u kartové iniciativy objevili dvě výhody. Za prvé se karty dají pokládat rovnou na stůl vedle figurek nebo hráčům na charsheety a jsou pořád na očích, když se hraje kolem jednoho stolu, tak je v tom mnohem větší přehled než při běžném rozhazování kostkou. Za druhé čekání na jokera dělá i blbé určování iniciativy celkem napínavé - joker na tváři hráče nevykouzlí jen běžný úsměv, ale rovnou slasher smile! :-)=
Pravda, karty jako ukazatele pořadí jsou šikovný, mně vadilo čistě to, že běžná iniciativa nijak nesouvisí s vlastnostmi postavy, což je dost nestandardní, a přitom (co si pamatuju) to autor ani nijak extra nezmiňuje, že by to mělo zasluhovat extra pozornost.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host