The Mountain Witch

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5164
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: The Mountain Witch

Příspěvek od Bifi » 22. 3. 2010, 17:28

Roger Ebert píše: Noir (medziiným) znamená, že postavy vždy vchádzajú do príbehu s niečím ťaživým: majú nevysporiadané problémy, pochované traumy.

Hovorím: áno! Mountain Witch!
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
MaMaHaJ
Příspěvky: 65
Registrován: 6. 6. 2010, 21:14

Re: The Mountain Witch

Příspěvek od MaMaHaJ » 25. 11. 2011, 21:19

Fíha, teď mě napadlo... Když jde sedm samurajů tak snadno převést ne sedm statečných... Nešel by z Mountain Witch udělat western? Kovbojové, vzájemně si nedůvěřující, co vyráží za nalezištěm zlata? (To jsem si vždycky chtěl zahrát.)
Adsumus in nomine tui domine.

Sosacek
Příspěvky: 21577
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: The Mountain Witch

Příspěvek od Sosacek » 25. 11. 2011, 21:27

Nebo si jdou pro znameho desperada co ovladl nejakou vesnici.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: The Mountain Witch

Příspěvek od Alef0 » 26. 11. 2011, 21:00

Ta analogia Witcha by mala byt aktivny element, nieco velmi mocne, silne a obavane, co vie samurajov demotivovat a zasierat im.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1815
Registrován: 3. 5. 2005, 12:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: The Mountain Witch

Příspěvek od Corvus » 27. 11. 2011, 08:49

Nieco ako Calvera z Magnificent Seven...
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3667
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: The Mountain Witch

Příspěvek od Antharon » 27. 11. 2011, 12:26

mountain witch hraný v ptimetime adventures?!

vážený priatelia áno!
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
MaMaHaJ
Příspěvky: 65
Registrován: 6. 6. 2010, 21:14

Re: The Mountain Witch

Příspěvek od MaMaHaJ » 4. 12. 2011, 15:33

To je asi pravda... V podstatě ten padouch ale může být jakýkoli, ne? Třeba bohatý a zlý finančník, jehož chce někdo zabít, protože terorizuje menší farmáře.
Ale jinak je to na konverzi do westernového prostředí ideální, zdá se mi... Třeba i ta pravidla pro souboj. (Sakra, mám chuť si zahrát western...)
Adsumus in nomine tui domine.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: The Mountain Witch

Příspěvek od Alef0 » 4. 12. 2011, 17:50

Mne sa zdá, že to niekto aj vo westerne hral, ale nepamätám si, kde to bolo.

Podľa mňa tvoj nápad znie skvelo, lebo premisa MW je: ,,roninovia, ktorí nemajú čo stratiť, a neveria nikomu, sa odvážia ísť na samovražednú misiu: zabiť najmocnejšiu [magickú] bytosť Japonska -- Strigôňa z hory Fuji".

Ergo pištoľníci, ktorí nemajú blablablabla, zabiť najväčšieho ropného magnáta Texasu. Bohatý statkár / rancher / hocičo, ktorý si môže dovoliť čokoľvek, lusknutím prstov nechať zabiť kohokoľvek, sediaci niekde na ranči obkolesenom údolím, môže byť viac než dobrý nápad.

Treba dať pozor na to, aby bola dodržaná lineárnosť príbehu; v hre sa hovorí, že hora je ostrov, teda jasne ohraničené územie (to aby sa pištoľníci nerozutekali do najbližších miest a hra neprešla do Dogs in the Vineyard), kde je všetkým jasné, že buď zabijú magnáta alebo zomrú sami, lebo nič iné im v živote neostáva.

Máš pravdu, však koniec koncov 7 statočných je 7 samurajov + western a japonské filmy sa radostne vykrádali.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3667
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: The Mountain Witch

Příspěvek od Antharon » 4. 12. 2011, 20:26

mne tam stále nesedí, že záporňákova moc by mala vychádzať z bohatstva, naopak bohatstvo by malo byť len dôkazom jeho neoveriteľnej moci, osobne by som to urobil ako skazenú komunitu vedenú temným kazateľom, ktorý vnáša lži do myslí obyvateľstva a korumpuje všetko živé v celej oblasti
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 214
Registrován: 8. 8. 2009, 14:39

Re: The Mountain Witch

Příspěvek od zyt » 2. 11. 2015, 23:24

Právě jsem dočetl the Mountain Witch a už při čtení se rozjela má fantasie naplno. Začal jsem si představovat postavy, za které bych chtěl hrát. Z ničeho nic se mi v hlavě vytvořilo nepřeberné množství roninů. Jenomže se k žádné hře kdovíjak dlouho nedostanu. Proto jsem se rozhodl se o některé své nápady podělit.

Nikdy jsem japonskou kulturu nestudoval dopodrobna a veškerá má představa o středověkém japonsku vychází z knih Taiko, Šógun, komixové série Usagi Yojimbo a samurajských filmů (od Kurosawy přes Vlka samotáře a mládě až po Jamadova Soumraka a Skryté ostří). Nicméně už mám představu o tom, jak by takový ronin mohl vypadat a tak tu vypíšu několik možností jak vaši postavu při hraní tMW obohatit.

Věk a chování: Většinu roninů je prezentovaná jako muži okolo třiceti až čtyřiceti let s několika denním strništěm a v ošumělých šatech. Chovají se často sebevědomě a zpupně, ale stále mají jakousi samurajskou hrdost.
Někteří se však mohou vymykat. Ronin může být již starý, přes nepřízně osudu slušně oblečený a přehnaně důstojný. Nebo naopak mladý, sotva plnoletý, nedržící se skoro žádných zásad.

Zajímavější postavu, ale můžeme dostat pokud tyto prvky přehodíme. Představte si starého nemytého ronina ve špinavém kimonu, který kleje a nadává na šógunát a vzpomíná na staré dobré válečné časy, kdy byl váženým samurajem. Nic není pod jeho důstojnost, avšak běda komukoli z nižší třídy, kdo by se mu odvážil odporovat, v té chvíli mu ihned hrubě připomene, že on je samuraj. Takový dědula zajisté vyvolá svým chováním mnohem větší odpor, než kdyby se jednalo třeba o třicátníka.

Naopak mladíček, který se chová naprosto vážně a pečlivě o sebe dbá, může u starších postav vyvolat smích. „Vždyť jsme všichni špinavý roninové, tak nač ta upjatost.“

Daišo:
Každý samuraj má dva meče. Dalo by se říct, že nošení daišo je u každého stejné, ale dá se s ním i pohrát.
Jak nosí meč?
-Levou rukou neustále svírá saju (pochvu) palec položený na cubě (záštitě). (Meč se totiž často před bojem povystrčil právě palcem levé ruky)
-Meč nosí vždy v levé ruce. Je vždy pohotový tasit.
-Meč drží za špičku saje rukojetí opřený o rameno.
-Meč drží za „tkaničku“ od saje volně přehozený přes rameno.
-Pochvu má tkaničkou přivázanou k cubě. Takový meč se nedá bez rozvázání tasit. Snaží se postava znepříjemnit si postavení v boji, nebo je jen příliš prchlivá a bojí se, že někoho nechtěně zabije? Či skrývá z nějakého důvodu svoji čepel?

Takže čepel (je odraz duše samuraje):
-Je zlomená
-Je z bambusu (ronin klesl tak nízko, že musel prodat svoji duši, ale jeho postavení vyžaduje, aby stále nosil dva meče)
-Je černá
-Je neudržovaná, rezavá a tupá
-I po důkladném očištění na ní zůstává krev.

Roninovo kimono:
-je zbrusu nové
-ošumělé
-roztrhané a špinavé
-je dlouhé jako župan, takže nemusí nosit hakamu.

Pod kimonem skrývá:
-Jiné kimono s monem (znakem) jiného rodu než je na tom hořejším. (vymyslel Bubák)
-Staré rozsekané a zkrvavené kimono. („Nesundám ho, dokud se nepomstím“)
-Tetování jakuzy
-Jizvu po seppuku!?!

Někdo nosí ruce schované uvnitř kimona, takže mu plandají rukávy. Může tak činit kvůli pohodlí a chránit se tak před zimou a větrem nebo skrývá, že má:
- jednu ruku useknutou.
- usekané některé prsty. Zase jakuza.
-ruce spoutané okovy (pokud bude chtít tasit, prostrčí ruce jednoduše výstřihem a tím si strhne kimono z ramen).

Zajímavé předměty/ doplňky:
Klobouk, vějíř, vysoká geta (sandály), slaměný plášť proti nečasu, deštník, hrací kostky (Strhne kimono z ramen, kostky se mu objeví mezi prsty jedné ruky, v druhé kelímek „Takže přátelé: han nebo cho!“), džbán saké, čajová souprava, hůl (třeba se skrytou čepelí), klobouk v podobě koše zakrývající celou hlavu i s tváří, flétna (možná čarovná), sašimono (bojová zástava připevňuje se na záda), měšec plný čerstvě ražených ryo (na úplatky), kukla (na anonymní výpravy), kůň, nosítka kago i s nosiči.
Listina od: Jiné postavy, O-Janmi, daimjóa, šóguna, samotného císaře!
S: Pověřením, přiznáním, rozkazem

Zbraně:
Luk, Kopí, Naginata (čepel na dlouhé násadě), no-dačí (až 1.8 m dlouhý bitevní meč), nagegama (krátká násada se srpovitou čepelí na jednom konci a řetězem zakončeným závažím na druhém konci), tanto (dýka, na rozdíl od katany a wakizaši se nemusí při zdvořilostních situacích odkládat)

Méně obvyklé zbraně:
Ken (starobylý rovný japonský meč s jedno nebo dvoubřitou čepelí), teppo (mušketa, nebo křesadlová pistole), nunčaku, šaken (vrhací hvězdice), šuriken (vrhací nůž), šikomi-zue (meč ve formě hole viz Zatoichi), jitte (zbraň používaná policejními prefekty k zachycování nebo lámání mečů).

Zbroje:
Různé přilby, maska připomínající démona (může být i s knírem), pancíře, rukávy kote…

Postava není ronin ale:
-Samuraj který se za ronina vydává (proč asi?)
-Budhistický mnich, který rezignoval na samurajský stav.
-Rolník, který se chce stát něčím víc. Má kradený meč, a dělá, že je samuraj (může mít u sebe i ukradený rodokmen).
-Herec kabuki (může dokonce hrát i ženu).

Krom klasických japonských filozofií (buddhismus, šintoismus, konfucionismus) může být ronin i křesťanem. Z toho plynou různá dilemata. Jako například že křesťanství považuje sebevraždu za zásadní hřích, že ježíš byl jen řemeslník a byl popraven ukřižováním, což je v japonsku strašná potupa.

Prakticky každý předmět, zbraň či rys se můžete použít jako schopnost. Povahu roninů jsem se rozhodl příliš nerozvádět. To ať si každý zahraje podle sebe.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: The Mountain Witch

Příspěvek od Alef0 » 23. 5. 2018, 07:14

Mountain Witch bude mať revidovanú edíciu a Kickstarter začínajúci budúci mesiac.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10496
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: The Mountain Witch

Příspěvek od Ecthelion » 23. 5. 2018, 08:09

Alef0 píše:
23. 5. 2018, 07:14
Mountain Witch bude mať revidovanú edíciu a Kickstarter začínajúci budúci mesiac.
Upraví si upevnění daishō, obou svých mečů, a připraví se vyrazit k hoře Fuji.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host