Wushu - bigger, longer, cut

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13544
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Wushu - bigger, longer, cut

Příspěvek od Pieta » 12. 4. 2007, 17:25

Wushu
(anotace)
Obrázek


Pojala mě vypravěčovská horečka a mám šílenou chuť odvyprávět ve Wushu nejen jednorázovou hru, ale celou kampaň. Svět buď Exalted, nebo moderní svět, ve kterém největší konspirace nejsou Ilumináti, ale kung-fu klany, nebo nějaká podobná šílenost.

Shodou okolností se mi doneslo, že tu na fórech je kupa lidí, která už Wushu hrála (-: . Rád bych toho využil. Wushu totiž není úplně obvyklá hra, a i když RPG hraju nějaký ten rok, šlo z naprosté většiny o klasicky pojatá RPG. Proto se, co se Wushu týče, necítím na delší hraní úplně nejpevnější v kramflecích.

Rád bych proto poprosil vás, jestli byste mi mohli napsat své dojmy, postřehy a reakce na Wushu, a ti, kdo hráli u mě, ať prosím přihlédnou i k mému stylu vedení Wushu a mají připomínky k mému gamemasterování.

O co mi hlavně jde? Chtěl bych se předem co nejvíc připravit na možné zádrhele, dopilovat svoje metody. Zajímá mi téměř jakýkoliv postřeh - silná a slabá místa hry, možné problémové scény, potíže s chápáním některých mechanismů, místa a okamžiky, kdy jste si nebyli jistí tím, co máte dělat... cokoliv vám přijde na mysl.

Dík.


Další diskuze:
:arrow? Starší a delší diskuze na téma První zkušenosti s Wushu
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 22041
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 12. 4. 2007, 18:59

Ja se pripojim s dotazem - uvazoval jsem o Wushu Star Wars, alternativne o FATE/Wushu. Myslite, ze je to technicky proveditelne?
A riot is the language of the unheard.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13544
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 12. 4. 2007, 19:23

Sosacek píše:Ja se pripojim s dotazem - uvazoval jsem o Wushu Star Wars, alternativne o FATE/Wushu. Myslite, ze je to technicky proveditelne?
Wushu SW rozhodně je proveditelné, viz http://forum.rpg.net/showthread.php?t=194951.
FATE/Wushu bys nejdřív musel vysvětlit.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 22041
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 12. 4. 2007, 19:32

Prectu, dekuju :)

Myslel jsem tim, ze bych si implementoval Wushu jako bojovy system do FATE :) z aspektu udelat rysy, nebo tak. Takovej mix.
A riot is the language of the unheard.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13544
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 12. 4. 2007, 19:54

Sosacek píše:Myslel jsem tim, ze bych si implementoval Wushu jako bojovy system do FATE :) z aspektu udelat rysy, nebo tak. Takovej mix.
Těžko říct, co by to udělalo. Přece jen, Wushu má v sobě implicitně neomezený počet Fate pointů, a tím teprve začíná seznam věcí, které se mohou poprat. Nedoporučoval bych to.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13544
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 13. 4. 2007, 11:11

Zahrát si se mnou, to jo, ale něco mi k tomu napsat, to ne, co?
Hajzlové!

(Na četné žádost publika přidávám emotikon: (: )
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5230
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 13. 4. 2007, 11:27

Bolo to dobré. A mnoho sme si vyjasnili už na mieste. Chceš odo mňa počuť ešte niečo?

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5533
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 13. 4. 2007, 12:36

Podla mna kym budes mat dobrych hracov a premyslene postavy (ktore maju rozumne agendy), tak problem nebude.

Tvoj GM styl si nedovolim hodnotit z jednej not-so-serious hry ktora trvala dve hodiny cisteho casu :)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13544
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 13. 4. 2007, 13:03

Bifi píše:Bolo to dobré. A mnoho sme si vyjasnili už na mieste. Chceš odo mňa počuť ešte niečo?
Pravda je, že jsme to s těmi největšími přemýšliteli pěkně probrali hned po hře, a že leccos tu pak ještě zaznělo na fórech. Šlo mi hlavně o to, jestli byste ve Wushu obecně a v mém stylu konkrétně viděli nějaké slabiny, na které bych si měl příště dát větší pozor.

Já sám třeba vím, že mě vyvedlo z míry, když jste dobojovali se skřetím náčelníkem, a já měl další scénu naplánovanou až v labyrintu, a že mi chvíli trvalo, než jsem se chytil a ten přechod vám prostě odvyprávěl. Udělal jsem si mentální poznámku, že příště bych neměl nechávat přechody mezi scénami jako něco, co už se nějak vyřeší na místě. Co ale pořád nevím, je:
- Jestli vám to nepřišlo moc násilné. Přece jen jsem vám nenechal místo na nějaké rozhodnutí a míli tunelů jsem jen tak přeskočil.
- Jestli ten zlom mezi scénou, kde rozhodujete skoro o všem, a vycpávkou, kde nerozhodujete o ničem, byl spíš dobrý (uvolnění napětí, odpočinek, příprava na další scénu) nebo spíš rušivý (narušení kontinuity nebo atmosféry).

Asi to spíš zkusím formou takovýchhle konkrétních dotazů...
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5641
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque » 19. 4. 2007, 22:44

Včera jsem mástroval svoje první Wushu (Open) a co se týče ostatních hráčů, tak jejich vůbec první RPG podobného stylu (s výjimkou nečetných bezpravidlových "srandadračáků"). Proto jsem předpokládal, že přistoupí na railroad, ale bohužel (?) měli na to evidentně jiný názor :) aspoň ze začátku.

Hlavně me překvapilo, že to, co jsem považoval za jednoduchou věc (např. tvorba postavy - ale tomu asi uškodilo to, že jsme měli málo času a netvořili si postavy všichni naráz a společně), trvalo hodně dlouho, naopak některé věci jako popisy scén a bojových akcí se nám všem dařily velmi dobře už chvíli po začátku.

Rozhodle jsem se pro představení použít "známé" prostředí dungeonu, ale i tak se to díky postavě jednoho hráče posunulo trochu do východoasijského stylu. Protože jsme čekali na posledního hráče, tak jsme začali v nálevně, kde seděla četa vojáků a jejich kapitán, kterému se nově příchozí nelíbili. Tady zatím žádný problém, na konci boje se přidal poslední hráč, tak jsem to zařadil do příběhu.

Po prvním boji ale nastal asi největší zádrhel hry... do nálevny přišel stařík, který žádal dobrodruhy, aby zbavili vesnici zlého draka (ano, Pieto, inspiroval jsem se tvou slezinovou hrou ;) ). Jenže jedna postava mu nevěřila a myslela si, že je to sám drak, který je chce vlákat do pasti. Tahle postava, silný bitkař, a postava nezletilého samuraje se dostaly do sporu - chtěli to vyřešit pákou, pokud při tom bitkař samurajovi nezlomí ruku, půjdou do jeskyně... To jsme chtěl vyřešit jedním kolem (střihem) normálního "boje". Zdálo se to jako dobrá možnost, ale pak třetí postava rozbila kladivem stůl, u kterého první dvě postavy seděly... přemýšlel jsem, jak to vyřešit pomocí schopností a měl jsem představu, ale pokud jsou ve sporu víc než dvě postavy, už nás nikoho nenapadlo, jak to vyřešit... takže jsme přistoupili na to, že prostě do jeskyně půjdou.

V jeskyni to bylo celkem v pohodě, ani ty přechody mezi scénami neskřípaly, ale to bylo tím, že z nedostatku času nebyla ani možnost nějak víc popisovat. Chtěl jsem zkusit i boj proti více Protivníkům, ale to už mi nevyšlo :(

Už od začátku jsme hráli na scény po jednotlivých hráčích, ale s jedním hráčem jsme se museli dohodnout, že ve chvíli, kdy máme počet kostek, tak si dopředu (tajně) určíme kolik útočných a kolik obranných - měl pocit, že výběr jednoho hráče moc ovilvňuje toho druhého.

S hráči jsme se pak shodli, že na jednorázovky je to dobré, ale že delší tažení by asi nikoho z nás nelákalo... Dost tomu pro tyhle účely chybí vývoj postavy a má to až příliš málo pravidel. Lépe řečeno že pravidla prakticky nic kromě (bojového) konfliktu nic neřeší. Jeden z hráčů mi říkal, že je to takový dobrý způsob, jak udělat bezsystémovku nějakým způsobem "spravedlivou".

No... omlouvám se za dlouhý a chaotický příspěvek, ale snad jsem se vyjádřil aspoň k něčemu, co Pietu zajímalo ;)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13544
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 20. 4. 2007, 10:23

boubaque píše:Včera jsem mástroval svoje první Wushu (Open) a co se týče ostatních hráčů, tak jejich vůbec první RPG podobného stylu (s výjimkou nečetných bezpravidlových "srandadračáků"). Proto jsem předpokládal, že přistoupí na railroad, ale bohužel (?) měli na to evidentně jiný názor :) aspoň ze začátku.
Dík za report.
Zkusím nějak reagovat na ty části, které mi připadají oreagovatelné.
boubaque píše:Hlavně me překvapilo, že to, co jsem považoval za jednoduchou věc (např. tvorba postavy - ale tomu asi uškodilo to, že jsme měli málo času a netvořili si postavy všichni naráz a společně), trvalo hodně dlouho, naopak některé věci jako popisy scén a bojových akcí se nám všem dařily velmi dobře už chvíli po začátku.
Tohle dost záleží na hráčích, ale dá se taky trochu pomoct.
Tvorba postavy může trvat docela dlouho, jak lidé vymýšlejí, jak by svoji postavu nejlépe popsali třema větama. Zkouším tomu pomoct tím, že jim navrhuju nějakou kostru, třeba to rozdělení rysů na boj/profesi/socializaci, a tím, že pro inspiraci nechám pokolovat svou oblíbenou postavu. Možná by nebylo od věci mít vzorových postav připraveno víc, třeba bojovníka, mága, zloděje, "kecala", démona, komického sidekicka...
Co se bojů týče, zatím se mi chytili opravdu všichni, se kterými jsem hrál. Obzvlášť ve větších skupinkách si ale začínám pohrávat s myšlenkou, že buď si do prvního boje vezmu nějakou pomocnou postavu, nebo že první boj by měl být vs. Nemesis, abych mohl hráčům celkem nenásilně předvést, "jak se to dělá".
boubaque píše:Rozhodle jsem se pro představení použít "známé" prostředí dungeonu, ale i tak se to díky postavě jednoho hráče posunulo trochu do východoasijského stylu. Protože jsme čekali na posledního hráče, tak jsme začali v nálevně, kde seděla četa vojáků a jejich kapitán, kterému se nově příchozí nelíbili. Tady zatím žádný problém, na konci boje se přidal poslední hráč, tak jsem to zařadil do příběhu.

Po prvním boji ale nastal asi největší zádrhel hry... do nálevny přišel stařík, který žádal dobrodruhy, aby zbavili vesnici zlého draka (ano, Pieto, inspiroval jsem se tvou slezinovou hrou ;) ). Jenže jedna postava mu nevěřila a myslela si, že je to sám drak, který je chce vlákat do pasti. Tahle postava, silný bitkař, a postava nezletilého samuraje se dostaly do sporu - chtěli to vyřešit pákou, pokud při tom bitkař samurajovi nezlomí ruku, půjdou do jeskyně... To jsme chtěl vyřešit jedním kolem (střihem) normálního "boje". Zdálo se to jako dobrá možnost, ale pak třetí postava rozbila kladivem stůl, u kterého první dvě postavy seděly... přemýšlel jsem, jak to vyřešit pomocí schopností a měl jsem představu, ale pokud jsou ve sporu víc než dvě postavy, už nás nikoho nenapadlo, jak to vyřešit... takže jsme přistoupili na to, že prostě do jeskyně půjdou.
Otázka je, jestli ta třetí postava měla nějaký cíl, kterého chtěla dosáhnout.
Jestli ne, bral bych to jako detail a do svého popisu páky jen přidal to, jak v páce pokračujeme, jako by se (dřevo) nechumelilo. Jestli ano, tak je to těžší. Normální pravidla skutečně neumožňují boj tří stran. Možným řešením by byl scab roll, s tím, že kdo má nejvíc, prosadil se.

Obecně myslím, že nevadí, když se hráči rozhodnou, že nepůjdou po naznačené cestě - ale v tom případě ať si vymyslí, jak budou aktivní jinak. Ve Wushu není problém vymyslet překážky vyloženě na místě, ostatně moje slezinové hry byly silně improvizační. Problém je spíš v tom, když se zaseknou, a to Wushu neřeší o nic lépe, než jakýkoliv jiný systém.
boubaque píše:V jeskyni to bylo celkem v pohodě, ani ty přechody mezi scénami neskřípaly, ale to bylo tím, že z nedostatku času nebyla ani možnost nějak víc popisovat. Chtěl jsem zkusit i boj proti více Protivníkům, ale to už mi nevyšlo :(
Podle mé zkušenosti Wushu dost často nevyjde, protože buď hráči, nebo vypravěč nevydrží hrát tak dlouho. (:
boubaque píše:Už od začátku jsme hráli na scény po jednotlivých hráčích, ale s jedním hráčem jsme se museli dohodnout, že ve chvíli, kdy máme počet kostek, tak si dopředu (tajně) určíme kolik útočných a kolik obranných - měl pocit, že výběr jednoho hráče moc ovilvňuje toho druhého.
Já to tak dělám, i když to nijak nerozebírám. Rozhodnu se, co udělá protivník, pak nechám hráče, ať řekne svoje rozdělení, a pak dám na stůl svoje. I když se tohohle postupu nedržím vždycky...
boubaque píše:S hráči jsme se pak shodli, že na jednorázovky je to dobré, ale že delší tažení by asi nikoho z nás nelákalo... Dost tomu pro tyhle účely chybí vývoj postavy a má to až příliš málo pravidel. Lépe řečeno že pravidla prakticky nic kromě (bojového) konfliktu nic neřeší. Jeden z hráčů mi říkal, že je to takový dobrý způsob, jak udělat bezsystémovku nějakým způsobem "spravedlivou".

No... omlouvám se za dlouhý a chaotický příspěvek, ale snad jsem se vyjádřil aspoň k něčemu, co Pietu zajímalo ;)
Sám jsem nic než jednorázovky nehrál, ale přijde den!

Pravidla neřeší nic než konflikt. Pravidla řeší i konflikt, který spočívá v něčem jiném, než boji. A když nejde o konflikt, ani nevidím důvod, proč něco řešit, takže jsem s tímhle plně spokojen. (:

Dík za příspěvek.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

LZJ
Příspěvky: 599
Registrován: 25. 8. 2004, 13:34
Bydliště: Doksy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LZJ » 20. 4. 2007, 12:37

Pieta píše:
boubaque píše:Už od začátku jsme hráli na scény po jednotlivých hráčích, ale s jedním hráčem jsme se museli dohodnout, že ve chvíli, kdy máme počet kostek, tak si dopředu (tajně) určíme kolik útočných a kolik obranných - měl pocit, že výběr jednoho hráče moc ovilvňuje toho druhého.
Já to tak dělám, i když to nijak nerozebírám. Rozhodnu se, co udělá protivník, pak nechám hráče, ať řekne svoje rozdělení, a pak dám na stůl svoje. I když se tohohle postupu nedržím vždycky...
Aha a já myslel, že obranné/točné kostky se určují popsanými útočnými/utočnými detaily. Tedy při popisu v boji si rovnou připravuju dvě hromádky kostek.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13544
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 20. 4. 2007, 13:17

LZJ píše:Aha a já myslel, že obranné/točné kostky se určují popsanými útočnými/utočnými detaily. Tedy při popisu v boji si rovnou připravuju dvě hromádky kostek.
Rozhodně ne. Detaily určují, co se stane. Kostky určují, jak moc se tím, co se stalo, posune scéna dopředu.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5641
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque » 20. 4. 2007, 14:12

Pieta píše:Otázka je, jestli ta třetí postava měla nějaký cíl, kterého chtěla dosáhnout.
Jestli ne, bral bych to jako detail a do svého popisu páky jen přidal to, jak v páce pokračujeme, jako by se (dřevo) nechumelilo. Jestli ano, tak je to těžší. Normální pravidla skutečně neumožňují boj tří stran. Možným řešením by byl scab roll, s tím, že kdo má nejvíc, prosadil se.
Chtěl tím dosáhnout toho, aby se ti dva vykašlali na žabomyší války a šli zabít draka. Oba, co šli do páky, chtěli v páce pokračovat, na druhou stranu samuraj by asi uvítal i kdyby bitkaře přesvědčili bez páky.

Asi jsem měl nechat hodit všechny scab roll a kdyo by měl nejlepší výsledek, tak by ho určil (a popsal) - takže by buď rovnou šli, nebo by pokračovala páka. Bohužel v tu chvíli mě nenapadlo to vyřešit takhle elegantně. Navíc měli jsme málo času, takže jsem nechtěl zdržovat 5 minutama vymýšlení způsobu.

K tomu řešení konfliktů... plno hráčů má vinou klasických RPG pocit, že je víc druhů konfliktů a každý se musí řešit jinak. A musím uznat, že já si to taky ještě plně neuvědomuju ;)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13544
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 20. 4. 2007, 14:30

boubaque píše:Chtěl tím dosáhnout toho, aby se ti dva vykašlali na žabomyší války a šli zabít draka. Oba, co šli do páky, chtěli v páce pokračovat, na druhou stranu samuraj by asi uvítal i kdyby bitkaře přesvědčili bez páky.

Asi jsem měl nechat hodit všechny scab roll a kdyo by měl nejlepší výsledek, tak by ho určil (a popsal) - takže by buď rovnou šli, nebo by pokračovala páka. Bohužel v tu chvíli mě nenapadlo to vyřešit takhle elegantně. Navíc měli jsme málo času, takže jsem nechtěl zdržovat 5 minutama vymýšlení způsobu.
Jsou systémy, které by si s tímhle poradily, ale Wushu k nim nepatří.
Ještě by tam jako alternativa ke Scab Roll šlo říct, že jeden je proti výpravě na draka, dva pro, a zbytek řešit jako klasické vs. Nemesis, s tím, že páka, rozbíjení stolu atd. jsou jen detaily.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host