čerstvě dočteno

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Odpovědět
Hafl
Příspěvky: 51
Registrován: 4. 4. 2015, 13:49

Re: čerstvě dočteno

Příspěvek od Hafl » 24. 9. 2018, 18:30

Mimochodem, Maid RPG a Golden Sky Stories mají stejného hlavního designéra, který také udělal Dracurouge, Nechronica -the Long Lost Sequel- a Zettai Reido, což ukazje jak široký má záběr.

Hafl
Příspěvky: 51
Registrován: 4. 4. 2015, 13:49

Re: čerstvě dočteno

Příspěvek od Hafl » 24. 9. 2018, 18:55

O Dracurouge zatím jen tolik, že ústřední hod je absolutně šílený, ale funguje, protože to je pravděpodobně jediný hod, který hráč za jedno kolo udělá a vztahuje se na víc akcí najednou.

Základ je 4d6 a jednotlivé kostky se přiřazují k akcím. Takže když hodím 4,4,3,1 tak dám jednu 4 k akci co stojí 4 body, 4+3 k akci co stojí 7 bodů a to 1 přiřadím k té akci co stojí 7 bodů, aby bylo těžší ji přerušit.

Ale pozor, tohle je jen úplný základ. Když padnou dvě jedničky nebo dvě šestky, tak dostanu extra kostku s hodnotou 10. Když má můj upír žízeň 2 a vyšší, můžu tu hodnotu přidat k jedné kostce. Každé kolo dostávám bod Noblesse Oblige, který můžu proměnit na jednu extra kostku. Když se dobrovolně zraním, můžu znovu hodit všechny kostky která mají stejnou hodnotu, třeba všechny 2. A pak můžu mít schopnosti které mi umožňují přidat 1 k některé kostce.

To je na základní hod co se hází velmi často extrémně komplikované, ale je to vyvážené tím, že jedním jediným hodem hráč vyřídí všechno co postava udělá za jedno kolo. Plus, to že ten hod funguje jako dicepool, ale hozená hodnota je také důležitá umožňuje, aby schopnosti jako "Přidej 1 k hodnotě na kostce" měly své místo. Zvýšení ze 6 na 7 není moc velký přírůstek k absolutní hodnotě, ale když to umožní provést akci s cenou 7 jen jednou kostkou, tak to je výrazný bonus.

Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 942
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: čerstvě dočteno

Příspěvek od Gediman » 16. 3. 2019, 14:57

Zahráli jsme Dawn of Worlds.
Tady je článek, i se zápisem ze hry.

http://www.gediman.cz/seznamclanku.php? ... -of-worlds

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21410
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: čerstvě dočteno

Příspěvek od Sosacek » 24. 5. 2019, 21:56

Cetl jste nekdo tohle?
Mothership is a sci-fi horror roleplaying game where you and your crew try to survive in the most inhospitable environment in the universe: outer space! You'll excavate dangerous derelict spacecraft, explore strange unknown worlds, exterminate hostile alien life, and examine the horrors that encroach upon your every move.

http://www.tuesdayknightgames.com/mothership
EDIT:
Several incredible tables ripe for stealing, including: d100 nightmares, d100 colonists, an eerie sculpture generator, and a hyperdrive malfunction table
To chci $D

EDIT2: aha, ono je to OSR. Sakra.

Skoda.
Human wireless chargers were a big hit.
People loved them. The need to sleep was gone!
But soon they found them installed mostly behind cash registers. Under office chairs.
And they realized the dreams were gone, too.
@ASmallFiction

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21410
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: čerstvě dočteno

Příspěvek od Sosacek » 26. 5. 2019, 10:46

Tak jsem to docetl, a je to zajimavy.

Pocitove mi to pripada jako DCC krizene s Call of Cthulu - pointou je uzivat si, jak vase postavy uchylne zesili a umrou. Je to hodne stavene na to, aby to bylo jako Alien a Aliens - a tam prezilo na konec filmu minimum postav. Kdyz nekdo prezije, je to bonus, ale neda se s tim pocitat - ani u zkusene postavy.

Je to procentove, class and level a zaroven skillove - ale docela jednoduche. Postavy maji cca
- 3-5 skillu (treba military training, piloting, surgery, atd - skill jenom mate a dava 10, 15 nebo 20 %, nema velikost),
- 4 staty (strength, speed, intellect a combat),
- 4 saves (sanity, fear, body, armor),
- a nejake drobne jak HPcka, stress atd.

Jsou tam 4 classy - teamster (generic typek), scientist, android a marine. Classy maji ruzne save a specialni pravidla - android ma treba hrozne velky fear save ale maly sanity save. Marinak je hustej v boji, ale kdyz zpanikari, je to blby.

Kdyz postava neco dela, hazi si statem + skillem a musi podhodit %, a bezny stat je treba 35 - takze u veci kde ma postava skill ma treba 50 % na uspech. To znamena, ze vetsina veci se vetsinu casu posere. Fail je fail, neexistuje tu zadne 7-9.

Soubojak je podobne nastaveny - iniciativa funguje tak, ze postava, ktera uspeje ve speed checku (coz bude treba tech 35 %) tak jedna pred opozici - jinak jednaji napred nepratele a potom postavy. Cloveka obvykle zabije prvni zasah - typci maji strength*2 HPcek, brokovnice dela treba 1d10*10 nebo neco takoveho. Tyhle dve veci dohromady muzou klidne znamenat, se cast postav umre v prvnim boji aniz by stihla cokoli udelat. Postava co padne si hodi, jestli se probudi (jako na vsechno ve hre ma tak 30 %) ale pokud jo, tak ma vzdycky trvale poskozeni.

Veci kolem strachu a paniky jsou mechanicky definovane, coz je hlavni velky rozdil proti OSR - treba hazet fear check pobliz androida ma postih protoze jsou divni, nebo kdyz marinak zpanikari, musi vsichni kolem hodit fear check protoze marinaci jsou strasidelni - ta hra to takhle pise, ale moc nerika co to znamena ve fikci. Existuji pekne tabulky co to znamena panikarit a hrac hazi co bude jeho postava delat - tahle hra neni pro nekoho, kdo chce mit pod kontrolou emocionalni stav sve postavy.

Knizka je moc hezka, je to super atmosfericke a plne cool drobnosti a popkulturnich referenci (tabulka nahodnych blbost obsahuje takove perly jako "Manual: Rich Captain, Poor Captain", "Pamphlet: Zen and the Art of Cargo Arrangement", "Pills: Male Enhancement, Shoddy", "Powdered Xenomorph Horn", "Coffee Cup, Chipped, HAPPINESS IS MANDATORY" a mezi henchmeny je "the dude" co ma v equipu zupan a dava postih na fear checky protoze ma negativni pohled na svet). Je to ctive napsane, a cela pravidla maji 44 stran.

Zajimave je, ze je tu masivni kontrast se SWN - SWN ma sice o dost vic DnD-like system, ale je myslim o dost min oldschool, protoze SWN je klasicka hrdinska fantasy kde postavy huste nakopavaji prdele, zatimco tohle ma sice procentni system, ale je to tomb of horrors.

TL;DR: super hra o tom, jak vase postavy zesili a umrou v kosmu. Doporucuji hrat, pokud vas tenhle zanr zajima a nevadi vam, veci jako ze tabulka diktuje, ze postava zpanikarila a zacla byt paranoidni, a ze dve tretiny veci ktere kdokoli zkusi skonci failem, stresem, zranenim a smrti. Doporucuji precist, pokud mate radi hororove scifi.

EDIT: zakladni pravidla jsou na netu ke stazeni zadaco. Budou nejake placene doplnky s hotovym dobrodruzstvim a generatorem vesmirnych stanic a pruseru.
Human wireless chargers were a big hit.
People loved them. The need to sleep was gone!
But soon they found them installed mostly behind cash registers. Under office chairs.
And they realized the dreams were gone, too.
@ASmallFiction

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů