Čerstvě dočteno

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Odpovědět
Hafl
Příspěvky: 54
Registrován: 4. 4. 2015, 14:49

Re: čerstvě dočteno

Příspěvek od Hafl »

Kelton píše: 19. 9. 2018, 22:05 Protože to bylo do Drakaru, ne na forum. Byl to tenhle: http://drakkar.sk/41/
To je dobrý článek a připomněl mi jaká je škoda, že jsem se nikdy nedostal k tomu si v Tokiu koupit Tenra War.

Docela to vystihuje i to, co se mi na Yuuyake Koyake oproti Chuubovi líbí. XP systém v Chuubovi je dimenzovaný na delší kampaně a v mojí zkušenosti jde proti tomu, aby se děj sunul dopředu slušným tempem. Yuuyake Koyake je stavěné na krátká dobrodružství jako 99% japonských RPG, ale zároveň se mechanicky úplně nerozpadne, když se se stejnými postavami hraje delší dobu. (V Tenra Bansho ZERO jsou postavy na konci dobrodružství obvykle tak silné, že už nemá moc smyslu jít dál a u většiny systémů je to stejné.)
Můj problém s Chuubem bylo, že i drobné věci trvají hrozně moc dlouho, takže je těžké mít pocit, že ta hra vůbec někam vede. To možná může být problém, který měla ta specifická skupina. S tehdejším GM jsem se rozešel velmi nepřátelsky.

Rozvoj postav v Yuuyake Koyake je to, že postava má víc vztahů s ostatními a na základě vztahů se určuje kolik bodů pro aktivity a používání schopností postavy mají pro každou scénu a některé resources co po dobrodružství zbyly se převádějí do dalších. Je tam i mechanika na to jak permanentně změnit svět pomocí zázraků, která se dá velmi dobře použít na dlouhodobé cíle. Takže tím je vyřešen největší problém japonských rpg, což je, že jsou stavěné na oneshoty a delší kampaně v nich moc nejdou. (Druhý největší problém je že jsou tězce stavěná na railroading, ale to se dá vyřešit snáz. Dodnes rád vzpomínám, jak mi GM dovolil vzít si v TBZ maximální šintó a já se mu odvěčil tím, že jsem následující detailně připravenou sekci dobrodružství zlikvidoval termonukleárním útokem.)
Hafl
Příspěvky: 54
Registrován: 4. 4. 2015, 14:49

Re: čerstvě dočteno

Příspěvek od Hafl »

Mimochodem, Maid RPG a Golden Sky Stories mají stejného hlavního designéra, který také udělal Dracurouge, Nechronica -the Long Lost Sequel- a Zettai Reido, což ukazje jak široký má záběr.
Hafl
Příspěvky: 54
Registrován: 4. 4. 2015, 14:49

Re: čerstvě dočteno

Příspěvek od Hafl »

O Dracurouge zatím jen tolik, že ústřední hod je absolutně šílený, ale funguje, protože to je pravděpodobně jediný hod, který hráč za jedno kolo udělá a vztahuje se na víc akcí najednou.

Základ je 4d6 a jednotlivé kostky se přiřazují k akcím. Takže když hodím 4,4,3,1 tak dám jednu 4 k akci co stojí 4 body, 4+3 k akci co stojí 7 bodů a to 1 přiřadím k té akci co stojí 7 bodů, aby bylo těžší ji přerušit.

Ale pozor, tohle je jen úplný základ. Když padnou dvě jedničky nebo dvě šestky, tak dostanu extra kostku s hodnotou 10. Když má můj upír žízeň 2 a vyšší, můžu tu hodnotu přidat k jedné kostce. Každé kolo dostávám bod Noblesse Oblige, který můžu proměnit na jednu extra kostku. Když se dobrovolně zraním, můžu znovu hodit všechny kostky která mají stejnou hodnotu, třeba všechny 2. A pak můžu mít schopnosti které mi umožňují přidat 1 k některé kostce.

To je na základní hod co se hází velmi často extrémně komplikované, ale je to vyvážené tím, že jedním jediným hodem hráč vyřídí všechno co postava udělá za jedno kolo. Plus, to že ten hod funguje jako dicepool, ale hozená hodnota je také důležitá umožňuje, aby schopnosti jako "Přidej 1 k hodnotě na kostce" měly své místo. Zvýšení ze 6 na 7 není moc velký přírůstek k absolutní hodnotě, ale když to umožní provést akci s cenou 7 jen jednou kostkou, tak to je výrazný bonus.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: čerstvě dočteno

Příspěvek od Sosacek »

Cetl jste nekdo tohle?
Mothership is a sci-fi horror roleplaying game where you and your crew try to survive in the most inhospitable environment in the universe: outer space! You'll excavate dangerous derelict spacecraft, explore strange unknown worlds, exterminate hostile alien life, and examine the horrors that encroach upon your every move.

http://www.tuesdayknightgames.com/mothership
EDIT:
Several incredible tables ripe for stealing, including: d100 nightmares, d100 colonists, an eerie sculpture generator, and a hyperdrive malfunction table
To chci $D

EDIT2: aha, ono je to OSR. Sakra.

Skoda.
But nobody came.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: čerstvě dočteno

Příspěvek od Sosacek »

Tak jsem to docetl, a je to zajimavy.

Pocitove mi to pripada jako DCC krizene s Call of Cthulu - pointou je uzivat si, jak vase postavy uchylne zesili a umrou. Je to hodne stavene na to, aby to bylo jako Alien a Aliens - a tam prezilo na konec filmu minimum postav. Kdyz nekdo prezije, je to bonus, ale neda se s tim pocitat - ani u zkusene postavy.

Je to procentove, class and level a zaroven skillove - ale docela jednoduche. Postavy maji cca
- 3-5 skillu (treba military training, piloting, surgery, atd - skill jenom mate a dava 10, 15 nebo 20 %, nema velikost),
- 4 staty (strength, speed, intellect a combat),
- 4 saves (sanity, fear, body, armor),
- a nejake drobne jak HPcka, stress atd.

Jsou tam 4 classy - teamster (generic typek), scientist, android a marine. Classy maji ruzne save a specialni pravidla - android ma treba hrozne velky fear save ale maly sanity save. Marinak je hustej v boji, ale kdyz zpanikari, je to blby.

Kdyz postava neco dela, hazi si statem + skillem a musi podhodit %, a bezny stat je treba 35 - takze u veci kde ma postava skill ma treba 50 % na uspech. To znamena, ze vetsina veci se vetsinu casu posere. Fail je fail, neexistuje tu zadne 7-9.

Soubojak je podobne nastaveny - iniciativa funguje tak, ze postava, ktera uspeje ve speed checku (coz bude treba tech 35 %) tak jedna pred opozici - jinak jednaji napred nepratele a potom postavy. Cloveka obvykle zabije prvni zasah - typci maji strength*2 HPcek, brokovnice dela treba 1d10*10 nebo neco takoveho. Tyhle dve veci dohromady muzou klidne znamenat, se cast postav umre v prvnim boji aniz by stihla cokoli udelat. Postava co padne si hodi, jestli se probudi (jako na vsechno ve hre ma tak 30 %) ale pokud jo, tak ma vzdycky trvale poskozeni.

Veci kolem strachu a paniky jsou mechanicky definovane, coz je hlavni velky rozdil proti OSR - treba hazet fear check pobliz androida ma postih protoze jsou divni, nebo kdyz marinak zpanikari, musi vsichni kolem hodit fear check protoze marinaci jsou strasidelni - ta hra to takhle pise, ale moc nerika co to znamena ve fikci. Existuji pekne tabulky co to znamena panikarit a hrac hazi co bude jeho postava delat - tahle hra neni pro nekoho, kdo chce mit pod kontrolou emocionalni stav sve postavy.

Knizka je moc hezka, je to super atmosfericke a plne cool drobnosti a popkulturnich referenci (tabulka nahodnych blbost obsahuje takove perly jako "Manual: Rich Captain, Poor Captain", "Pamphlet: Zen and the Art of Cargo Arrangement", "Pills: Male Enhancement, Shoddy", "Powdered Xenomorph Horn", "Coffee Cup, Chipped, HAPPINESS IS MANDATORY" a mezi henchmeny je "the dude" co ma v equipu zupan a dava postih na fear checky protoze ma negativni pohled na svet). Je to ctive napsane, a cela pravidla maji 44 stran.

Zajimave je, ze je tu masivni kontrast se SWN - SWN ma sice o dost vic DnD-like system, ale je myslim o dost min oldschool, protoze SWN je klasicka hrdinska fantasy kde postavy huste nakopavaji prdele, zatimco tohle ma sice procentni system, ale je to tomb of horrors.

TL;DR: super hra o tom, jak vase postavy zesili a umrou v kosmu. Doporucuji hrat, pokud vas tenhle zanr zajima a nevadi vam, veci jako ze tabulka diktuje, ze postava zpanikarila a zacla byt paranoidni, a ze dve tretiny veci ktere kdokoli zkusi skonci failem, stresem, zranenim a smrti. Doporucuji precist, pokud mate radi hororove scifi.

EDIT: zakladni pravidla jsou na netu ke stazeni zadaco. Budou nejake placene doplnky s hotovym dobrodruzstvim a generatorem vesmirnych stanic a pruseru.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: čerstvě dočteno

Příspěvek od Pieta »

Nedávno jsem dočetl Spellbound Kingdoms, ale zrovna bylo spadlé fórum, takže nebylo kam se vypsat. Ale byla by škoda se tu o tom nezmínit, protože to je strašně zajímavá hra, z mnoha různých důvodů. Kelton o ní prohlásil, že je to jako když "vezmeš DnD, a všechny kousky vyměnís za něco podobného, ale zajímavějšího," což je tak výstižné, že ho tu musím odcitovat. (:

Jedna z nejnápadnějších věcí je bojový systém. Základ je jednoduchý, hod na útok a na obranu, a když má útočník víc, zasáhnul. Jenže pak se do toho zamíchají styly. Každý totiž bojuje v nějakém stylu. Hráčské postavy se jich postupně můžou naučit několik a pak si vybírat, nepřátelé obvykle umí jeden nebo dva, a to včetně oblud - jsou tam styly jako obr, nemrtvý, jedovatý osten, roj... Styl samotný je potom sbírka manévrů a cestiček mezi nimi. Na počáteční manévry se můžete postavit kdykoliv, ale na ostatní musíte postupně dojít. Některé manévry jsou přípravné (Aim and Breathe), samy o sobě nic nedělají, ale vedou z nich cestičky k drsným manévrům (Called Shot: Head), jiné jsou praktické a použitelné kdykoliv, ale zase jsou slabší a neotevírají žádné zajímavé cesty (Shot on the Run - vystřelit a pohnout se v jednom kole) - příklady jsou samozřejmě z lukostřeleckého stylu. Styly se od sebe mezi sebou hodně liší v přístupech - některé zasypou soupeře spoustou útoků, jiné mají přípravné finty a triky, některé jsou snadno čitelné, u jiných je v každém momentě spousta možností dalšího postupu, některé stabilní a jiné pohyblivé... Celé to má spoustu zajímavých interakcí a možností, jak si hrát s taktikou.

Magie je taky zvláštní. V boji je řešená podobně, jako boj zbraní. Každá magická škola má svůj styl sestavený z drobných, rychlých kouzel, proti boji zbraní je většinou pomalejší nebo s horší obranou, ale zato s o dost širšími efekty. Všechny styly jsou hodně atmosférické - voodoo při boji upadá do transu nebo bodá do panenek, druidi sekají srpem do vzdálených nepřátel nebo přivolávají spalující žár, magie smrti ubírá nepřátelům síly, jak jim chřadne tělo nebo mysl, a weremagic na nepřátele sesílá šílenství a proměny. Kromě bojových kouzel má každá magie přístup i k mocným kouzlům, která dokážou způsobit ve světe veliké změny. Magie smrti třeba dokáže ukrást hlasy obyvatelům celého města, nebo oživit všechny mrtvé pohřbené na jeho území. U velkých kouzel se ale nejčastějš projeví jedna zásadní slabina magie, a to, že magie se nesnáší s jinou magií. Seslat kouzlo samo o sobě je bezpečné. Seslat kouzlo na jiného čaroděje, na magického tvora nebo na artefakt, to už s sebou nese jisté riziko. A seslat kouzlo na město, ve kterém kouzelníků může být několik, nebo dokonce na celou zemi, to už je nesmírně riskantní a může to skončit hodně, hodně špatně pro všechny zúčastněné.

Což mě přivádí k settingu. Ten bych charakterizoval jako svět na prahu renesance, který na to ale společensky vůbec není připravený. Po dávných dobách, kdy se magie provozovala volně, a často s katastrofálními následky (protože nepovedená magie dokáže být velmi kataklyzmatická), rozhodli se králové a šlechta zakázat provozování magie pro všechny ostatní, a brutálně si tenhle zákaz vynutili. Což v konečném důsledku mělo celkem pozitivní efekt, protože to radikálně snížilo počty kouzelníků, takže se mnohem míň lidí jednoho rána probudilo s tím, že najednou mají druhou hlavu, a ještě ke všemu kozí. Jenže pak se to poněkud zvrtlo a šlechta začala postihovat i silné emoce - v tomhle světě totiž takové věci, jako odhodlání, nenávist nebo pravá láska mají svou vlastní moc, a když jsou dost silné, dokážou přemoct i smrt. A nikdo nikdy sice neslyšel o tom, že by silné emoce způsobily erupci sopky nebo déšť krve, ale zato se jich vždycky najde dost v blízkosti buřičů, volnomyšlenkářů a revolucionářů, takže přinejmenším z pohledu šlechticů jsou nebezpečné dost. A tak v současnosti jsou poddaní kombinací církevního učení, všudypřítomné tajné policie a povinné výchovy mladých na státních školách naučení tomu, že jim nepřísluší nic cítit ani po něčem toužit, ale že mají být spokojení se svým údělem a vždy poslušní. Ale pokrok nezastavíš a nedávné změny v postoji církve i některých ze šlechticů, podpořené technologickým pokrokem, šíří mezi lidem myšlenky na to, že každý má právo cítit, co cítí; a čím krvavěji jsou tyhle myšlenky potlačované, tím větší odpor to vzbuzuje, a tím víc celá ta situace hrozí vybuchnout. U hráčských postav se samozřejmě čeká, že se do toho všeho nějak zamíchají. Většinou totiž mají motivace a emocí víc, než "by se slušelo", takže se do konfliktů s královskou mocí dostávají celkem přirozeně.

Ve hře se očekává, že kromě hraní za postavy bude hodně důležité i působení prostřednictvím jejich organizací, ať už jsou členy nějaké zavedené, nebo si založí vlastní. K dispozici jsou pravidla pro působení organizací, jejich rozvíjení, pro válku mezi dvěma organizacemi - ať už jde o válku vlivů, o skryté boje prostřednictvím špiónů, intrikánů a sabotérů, nebo rovnou o boje armád. Hezky jsou taky vyřešená působení postav na organizace a obráceně - pravidla jsou jednoduchá, ale vlivy dokážou být docela zásadní. A když jsou organizace dost mocné, dokážou mluvit i do fungování světa a mocí konkurovat králům.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: čerstvě dočteno

Příspěvek od Selhan »

https://goatmansgoblet.itch.io/rakehell-the-battlefield Tohle je prostě cool nápad - oldschool dungeon, ale je to bitevní pole. I provedení mi přijde docela dobré, i když to teda nějaké dotažení před hrou určitě potřebovat bude.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: čerstvě dočteno

Příspěvek od Ecthelion »

Selhan píše: 23. 4. 2020, 09:35 https://goatmansgoblet.itch.io/rakehell-the-battlefield Tohle je prostě cool nápad - oldschool dungeon, ale je to bitevní pole. I provedení mi přijde docela dobré, i když to teda nějaké dotažení před hrou určitě potřebovat bude.
V Plague Tale: Innocence (geniální hra) je mise, kde musí obě postavy (sestra s malým bráškou) projít bojištěm, na kterém se nedávno odehrála bitva mezi Angličany a Francouzi... proplétaní mezi hromadami mrtvých, vyhýbání se marodérům, kteří okrádají mrtvé, pracovním skupinám, které mrtvoly pálí nebo házejí do vykopaných jam, divoká zvířata, která mrtvé okusují... hlavní hrdinka co chvíli říkající bráškovi "Don't look! Don't look!" ... strašně silná amtosféra.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: čerstvě dočteno

Příspěvek od Rillae »

Clockwork and Chivalry.... zase. Potřebuju si po vynucený pauze (díky moc covide) osvěžit paměť, než se zas pustíme do hraní

Obrázek

17. století, přesněji občanská válka v anglii, alchymisti ve službách roayalistů, clockpunk stroje v Cromwellově New Model Army, puritáni a podobná radikálně fanatická pakáž, coveny čarodějnic, etcetera, etcetera, etcetera. Takhle jak to píšu, to asi vypadá na pěknej guláš :D ale ten setting je prostě nádhernej

Systémově BRP, první edice jela na mongoose RQII, druhá na Renaissance (kdyžtak můžu hodit link na SRD)
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerstvě dočteno

Příspěvek od Selhan »

Troika! je fajn. Vypadá krásně a má zajímavé nápady. Kupříkladu: Záleží na pořadí, ve kterém máte napsaný inventář v deníku. Když chcete něco vytáhnout, tak si musíte hodit kostkama - když padne více, než číslo řádku, na kterém to máte, tak to můžete použít ještě to samé kolo, když padne méně, tak musíte strávit kolo "hledáním v batohu".
Obrázek
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerstvě dočteno

Příspěvek od boubaque »

Selhan: A o čem to je?
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerstvě dočteno

Příspěvek od Selhan »

Recenze: https://cannibalhalflinggaming.com/2019 ... ka-review/

Ve zkratce: vcelku minimalistický rpg systém pro ujeté futuristické fantasy ve vesele horečnatém světě. Tvorba postavy je v podstatě úplně náhodná.
Obrázek
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Čerstvě dočteno

Příspěvek od Rillae »

Conan the Exiles, modiphií sourcebook pro jejich 2d20 Conana, kterej převádí online survival do PnP podoby. Rozhodně vypadá zajímavě, a asi mě donutí si Conana pořídit... uvidíme jak dopadne playtest
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Čerstvě dočteno

Příspěvek od PardGalen »

Dračí hlídka. Je to Dračí doupě po dvaceti letech. Zařízlo nějaké svaté krávy, jiné nechalo. Zarytí drakáčisti se o tom jistě dokáží pohádat do krve.
Always bring a gun to a puppet fight
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti