čerstvě dočteno

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12506
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Čerstvě dočteno

Příspěvek od Pieta » 2. 2. 2007, 16:52

Zdá se mi, že na fóru chybí takový koutek pro čerstvě dočtené věci. Vím, že tu nejsem jediný, kdo hltá rozličné hry, a docela by mě zajímalo, kdo co čte a co si o tom myslí.
Pokud máte v paměti něco, co jste nedávno dočetli, a chcete napsat dvě věty nebo malou recenzi, ale zároveň se vám nechce zakládat s novým tématem, tak sem s tím.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12506
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 2. 2. 2007, 16:53

Fireborn - přesunuto.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12506
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 4. 2. 2007, 14:36

Cat: A Little Game about Little Heroes - přesunuto
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 4. 2. 2007, 19:28

Díky, Pieto, super téma. Jen, co přežiju zkouškové a budu se moct zase věnovat "četbě", začnu přispívat.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 19. 4. 2007, 12:27

Čerstvě jsem dočetl stařičkou hru na hrdiny Pán prstenů. Dovedly mě k tomu veskrze pozitivní reakce zde na fóru, takže jsem chtěl vědět, co se za tím skrývá. Mé náhodné dojmy:
  • Přívětivá hra pro děti, kterou IMHO budou schopné vzít do rukou a skutečně se ji samy od sebe naučit.
  • Líbí se mi, že v příkladech ze hry je všude vidět table-talk (úplně offtopic) a že se hra vůči němu nevymezuje - naopak, dává najevo, že tam patří. Celkově působí hra spíše jako relaxační pokec u stolu s kamarády, než jako hard-core hraní.
  • Relativně minimalistický systém - existuje 14 statistik shodných pro úplně všechny postavy a volba rasy s povoláním pouze ovlivní jejich počáteční hodnoty. Žádné další dovednosti, speciální schopnosti povolání, nic,
  • Nicméně furt je to úplně klasické fantasy RPG z 90. let. Dobrodruhové plní questy. Hráči se snaží uspět, vymyslet efektivní taktiku, přechytračit GM. Klasika. (it ain't a story game buddy!)
  • Hra je dosti orientovaná na děti a začátečníky - dlouhodobější hráči začnou nacházet asi dosti trvdých omezení a nedostatků, takže by hru buď modifikovali nebo opustili. Příkladem budiž prakticky žádný seznam vybavení, které je přitom pro tenhle styl hry dosti klíčové.
  • Pěkné je, že hra učí dobrodružstvím venku a ve městě. Žádný dungeon crawl. Pěkná jsou i předpřipravená dobrodružství v tom, že jsou příjemně "hobití" - tj. žádné vraždění bezejmenných skřetů, ale nějaké vylákání zobrů na slunce a zajímání (ne zabíjení) lupičů.
  • Nelíbí se mi, že hra učí zbytečným hodům a "task resolution". A to zcela okatě, v mnoha případech dokonce sama říká, že: "v této situaci je hod zbytečný, přesto ho proveďte". Ale co bych čekal u hry z této školy, že? Jsem příliš zhýčkaný.
  • A ještě víc se mi nelíbí, že hra učí zcela naprosto brutálnímu railroadingu. A to hodně! Předpřipravená dobrodružství jsou railroad, jaký jsem neviděl ještě v žádném oficiálním dobrodružství (!). Pokyny pro GM v pasáži o přípravě dobrodružství pak vyloženě učí railroadu - GM si prostě má připravit všechno, co se stane, scénu po scéně. V celých pravidlech není nikde ani zmínka o svobodné vůli hráčů! Ani slůvko o tom, že hráči říkají, co chtějí dělat a kam půjdou, a GM na ně reaguje. Naopak - Pán prstenů učí přístupu "RPG jako gamebook", kdy je vše předem nalajnováno a jen na několika místech hráči potkají výhybku.
Celkový dojem:
Veskrze pozitivní. Pán prstenů zatím vede v mém hledání her, které můžete někomu dát a on se je naučí sám, aniž byste mu cokoliv ukazovali. Je ovšem jen pro děti, dospělým bych ho nedoporučoval (resp. asi bych jim doporučil něco jiného). Taky nevěřím, že u něj člověk zůstane dlouho, nicméně jako začátek je pěkný. Přesto vidím na PP hodně neduhů a bojím se, že hráč začínající na PP se naučí hodně zvyklostem, kterých se pak bude těžko zbavovat (task resolution anyone?). Ale na poli "začátečnických RPG" pro mě zatím jednoznačně vede... i když hlavně díky nedostatku konkurence.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4828
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 19. 4. 2007, 13:03

myslíš MERP?

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12506
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 19. 4. 2007, 13:21

(Jsem rád, že aspoň někdo sem přispívá. Sám jednak teď moc číst nestíhám, a druhak když už něco přečtu, tak se spíš chystám to pro Almada komentovat hubou...)
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 19. 4. 2007, 14:31

Dalcor: Myslím "Dobrodružná hra Pán prstenů", kterou u nás v roce 93 vydala Mladá fronta. Je to tuším americké, ale nevím, jestli to je MERP nebo ne.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4828
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 19. 4. 2007, 14:44

Aha. Česky?

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 19. 4. 2007, 14:48

Dalcor: Přesuňme se prosím do téhle diskuze, tam se o té hře dozvíš víc. Tady to necháme na komentování dočtených knih.... (ano, je to česky :wink: )

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 19. 4. 2007, 22:47

A neni to MERP.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 24. 4. 2007, 10:20

Práve finišujem Shock: Social Science Fiction. Je to hra, ktorou sa prostredníctvom postáv skúmajú dôsledky vopred formulovaných spoločensko-technologických "šokov" (predovšetkým technologického pokroku, napr. "klonovanie" alebo "zavádzanie identifikačných čipov") na vopred formulované problematické otázky týkajúce sa spoločnosti, ktoré zaujímajú hráčov tu a teraz (napr. "sloboda jednotlivca" alebo "hranica medzi človekom a strojom"). Je to takmer čistá story-game, organizovaná podobne ako Polaris (ešte dåžim recenziu :oops: ), s veľmi zaujímavo definovanými voľbami konania pre každú postavu (napr. "násilie vs. súcit").

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 24. 4. 2007, 10:41

A tvůj dojem?

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 24. 4. 2007, 11:12

ažko povedať, nehrniem sa do toho až tak ako do Polaris (navyše ma čisté story-games až tak neťahajú, možno ešte ako GMa, ktorý však v tejto hre absentuje), ale ak by som mal ísť hrať SF, ktoré nebude o invázii červov (TM) a bude mať fokus na spoločnosť, tak vyberiem Shock. Fakt je ten, že veľa SF RPG hier je len prevlečené fantasy a neposkytujú nástroje na to, aby dopady technológie na spoločnosť boli hrou naozaj skúmané (viď napr. diskusia, či je SR cyberpunk). Za nóvum a veľmi silný a pozitívny nástroj považujem definovanie "issues" (t.j. "vopred formulované problematické otázky týkajúce sa spoločnosti"), pretože je takto explicitne vyslovené, že sú to témy, ktoré tu a teraz zaujímajú hráčov, t.j. ich prostredia, hodnôt a ich vnímania našej súčasnej spoločnosti (a samozrejme ako súčasná spoločnosť ovplyvňuje ich vnímanie). Čisto z praktického (časového) hľadiska je Shock nízko na mojej to-do list, ale viacero vecí (vrátane zaujímavého formátu a výborného dizajnu) ma silne zaujalo.

Uživatelský avatar
Fingalen
Příspěvky: 1197
Registrován: 25. 1. 2007, 13:39
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fingalen » 26. 4. 2007, 23:02

Prave som docital Polaris. Potom, co som sa po niekolkych hodinach citania opat raz nadychol, zavrel som knizku a polozil ju vedla seba na postel. Napriek tomu, ze som lezal prikryty hrubou perinou, citil som taky podivny chlad. Zhasol som lampu a privrel oci. Ponoril som sa do tmy a myslienok. Sna? Mozno. Stal som pri okne a nechal mrazivy nocny vietor cesat striebrobiele vlasy. Hladit bledu tvar a vysusat slzy unavy a beznadeje. Otvoril som oci. Mrtvolne chladne s lahkym cervenym nadychom. A zahladel sa von. Na Hviezdy...

Zajtra ma caka po hrozne dlhej dobe Pendragon. A tesim sa nanho ako maly. Ale mam pocit, ze Gwydion z Warwicku bude mat pohlad zahmleny prapodivnym smutkom. A vyraz zachmurenejsi ako obycajne.:roll:

Myslim, ze Polaris sa prave stala jednou mojou velkou tuzbou a vysokou prioritou. Pocity, ktore ta knizka vo mne vyvolala, som uz dlho nezazil. A aj ked mi je jasne, ze hra samotna bude vyrazne kostrbatejsia, ako moje dnesne daydreamy, velmi sa na nu tesim.
Recenzovanie ale radsej prenecham tym, ktori vedia take veci pisat. (a zbytocne pri tom neslzit :D)
Hrajeme si a víme, že si hrajeme, tedy jsme něčím víc než jen rozumnými bytostmi, neboť hra je nerozumná..

I've joined the resistance.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host