Stránka 7 z 11

Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů

Napsal: 6. 8. 2009, 07:31
od PetrH
ad hike: promin: zapomnel jsme na diskjuzi vyse:D:D a jak jsi se ted angazoval vice k novemu drd tak jsme to vypustil:D jeste jednou omluva

Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů

Napsal: 6. 8. 2009, 07:33
od PetrH
lemmy: vlak ale hike to tak napsal: vem cloveka a dej mu vice sily, pokud chcea yb toto tak udelame toto... to podle emho je domluva emzi hracem a ph aby jsi pro hrace udelal novy archeotyp... cili pokud chces pajzlika carodeje, neni problem vezmi zaklad pajzlika z bojovnika, odeber bonusy, co ma pro valecnika za vybaveni a pridej mu bonusy za carodeje...
nebo mu uber sekeru a dej kratky mec:) very simple:)

Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů

Napsal: 6. 8. 2009, 07:50
od Lemmy
Petr: Aha, v tom případě ano... To jsem měl na mysli. Vyložil jsem si jinak Hikův post, za což se omlouvám.

Ono stačí třeba u trpaslíka hraničáře opravdu úprava z bojovníka... a je lepší přitom koukat i na jiné archetypy hraničářů, aby to sedělo (hraničář má co si pamatuji největší hodnoty všestrannosti ze všech postav).

Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů

Napsal: 6. 8. 2009, 08:34
od Hike
No, tak by se to dalo dělat taky, ale PetrH mě špatně pochopil. Já jsem tím myslel že je zbytečné vytvářet jiné archetypy, když drobnou úpravou vlastností již stávajících lze vytvořit prakticky všechno.

Jediný ospravedlnitelný je možná ten trpaslík čaroděj, protože postih bojovníka -6 na čarování v základu je opravdu nepřekonatelný, ovšem takový čaroděj musí počítat s tím, že bude mít základ čarování -2 a k tomu výdrž v základu třeba jenom 40, aby to udrželo jakous takous rovnováhu k ostatním čarodějům, kteří s menším počtem životů mohou kouzlit méně.

Další věc, kterou tuším, kde jste vzali, ale chápete ji špatně. Je to, že by snad archetyp postavy měl mít PEVNĚ DANÉ vybavení. Dle mého ty tabulky pro nové postavy v pravidlech jsou jako "tipy, jak se ozbrojit" ... ne povinné a neměnné základní kameny. Takže vybavení si samozřejmě každý modifikuje a vybírá jak se mu to hodí ... tj. čaroděj s obouručním mečem - v pohodě. Ostatně náš čaroděj Bertold se ohání bojovou (tedy obouruční) sekerou.

Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů

Napsal: 6. 8. 2009, 08:39
od PetrH
tak ten sum o vybaveni je dan asi tim, ze vlastne v hotovych navrzich postav je dano, ale ja treba temer vzdy mivam svoje;) teda opasek se mi hodi;)
jinak k tem zmenam, mozna jsme to spatne napsal.. jen jsem chtel ukazat na to, ze proste jednoduse s eda udelat cokoliv tak jak jsi psal:)

Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů

Napsal: 6. 8. 2009, 08:46
od Lemmy
Hike:
Pochopil jsem tě tedy dobře... a nesouhlasím s tebou.
Nevidím důvod, proč by nemohli vznikat nové archetypy, pokud si to hráči přejí. Je jasné že jde jenom o přesun základních bodů mezi vlastnostmi a schopnostmi a jiné vybavení, ale ptám se - proč ne?
Navíc, když by to měl být přesun do klasického fantasy světa.

Hráč si chce udělat trpaslíka zvěda, půlelfa čaroděje nebo třeba krolla hraničáře, ale tyto archetypy tam prostě nejsou (pokud se nepletu) - tak proč mu to nedovolit? Proč by nemohl mít trpaslík zvěd vysokou lstivost už v základním bonusu, který archetyp nabízí - jenom proto, že pravidla?

A co když chce někdo hrát v settingu DrD a chce si vzít krolla hraničáře? ... ne, toho si neber, vem si člověk hraničáře a dej přidej mu hodně bodů na sílu a uber mrštnost a int? Lol

Ad vybavení: Pokud se nepletu, nikde v pravidlech se to, že si může postava vzít do začátku nepíše... Naopak je v postupu vytváření postavy uvedeno, že postava si vezme buď předpřipravenou postavu (Galling, Tatharína a jiní) nebo si vezme archetyp se vším všudy (tedy i s vybavením) a přidá mu bonusové body.
Ale i tak - toto by mělo být stejně na dohodě vypravěče s hráčem, jako by mohli být archetypy.

Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů

Napsal: 6. 8. 2009, 08:58
od PetrH
lemmy: na co kazit tuto hru jinamy rasama, nez zde uvedenyma:) krolla sem nebrat:)

Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů

Napsal: 6. 8. 2009, 09:04
od Lemmy
PetrH píše:lemmy: na co kazit tuto hru jinamy rasama, nez zde uvedenyma:) krolla sem nebrat:)
A co když hráči chtějí hrát podle pravidel DHPP ale v jiném settingu... DrD, Forgotten Realms, Dark Sun, klidně i třeba něco jiného, než fantasy - Star wars nebo Vampire - hu?

Vždyť to je o tom, jak se domluví družina.
Nevidím důvod, proč by se DHPP stejně jako jiná hra nemohla hrát v jiném settingu, pokud tomu tak konkrétní družina chce. Ty nějaký vidíš - jaký?
:)

Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů

Napsal: 6. 8. 2009, 09:06
od PetrH
no muj duvod je ten, ze mam rad nejvice zde uvedene rasy: tj. hobity, trpasliky, lidi, elfy, pulelfy a v mem settingu napr. jine rasy nejsou;) ale pokud to nekomu vyhovuje proc ne, ale je otazka, zda se tema zmenama nasledne nerozplyzne hra do sire puvodnich her nad danymi svety ci prostredimi...
navic FR a pod dnd svety me osobne nesedi.

Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů

Napsal: 6. 8. 2009, 09:10
od Hike
Lemmy píše:A co když chce někdo hrát v settingu DrD a chce si vzít krolla hraničáře? ... ne, toho si neber, vem si člověk hraničáře a dej přidej mu hodně bodů na sílu a uber mrštnost a int? Lol
Mno ... původně jsi psal barbar bojovník a ten jaksi z mého pohledu není nic jiného než "drsnější" člověk bojovník.

Pokud už mluvíš o krollovi, pak ano ... můžeš si ho vymyslet, ale stejně jako v případě toho trpaslíka čaroděje, je nutné do důsledku promyslet všechny změny, aby to úplně nezničilo rovnováhu tj. nedávalo jen samé výhody (důležitá věc, se kterou je potřeba počítat je, že výdrž (počet životů) zároveň určuje počet možných seslaných kouzel).

Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů

Napsal: 6. 8. 2009, 09:50
od Lemmy
Hike píše: Mno ... původně jsi psal barbar bojovník a ten jaksi z mého pohledu není nic jiného než "drsnější" člověk bojovník.

Pokud už mluvíš o krollovi, pak ano ... můžeš si ho vymyslet, ale stejně jako v případě toho trpaslíka čaroděje, je nutné do důsledku promyslet všechny změny, aby to úplně nezničilo rovnováhu tj. nedávalo jen samé výhody (důležitá věc, se kterou je potřeba počítat je, že výdrž (počet životů) zároveň určuje počet možných seslaných kouzel).
Jojo. Pro někoho může být barbar hřmotnější člověk, pro některé je zase samostatná, specifická rasa.
Barbara jsem uvedl pouze jako příklad - poté jsem radši uvedl krolla, protože na něm je to lépe vidět (od člověka a se liší znatelněji, než barbar).

Je jasné, že je potřeba vychytat a vyrovnat s ostatními postavami, aby síla těchto nových archetypů byla stejná.

Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů

Napsal: 10. 8. 2009, 08:57
od PetrH
ahoj vsem tady, mozna se rysuje moznost znovu vydani teto hry v cz:) navazal jsme kontakt s Iron crown a taky se ted snazim dokontaktovat MF a vypadato, ze dana hra jiz nema autorska prava v CZ a ze bude moci pripadne malonakladem vydat opet cesky preklad, dokonce snad bez poplatku autorum:)
byl by zajem???

Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů

Napsal: 10. 8. 2009, 09:04
od Lemmy
Petr:
Možná ano, záleží na ceně...

Pokud by znovu vyšla další dobrodružství (Temnější než Temno a to druhé, na název si teď nezvpomenu), určitě bych si koupil alespoň je... nebo bych o jejich koupi vážně uvažoval.

Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů

Napsal: 10. 8. 2009, 09:09
od PetrH
Lemmy píše:Petr:
Možná ano, záleží na ceně...

Pokud by znovu vyšla další dobrodružství (Temnější než Temno a to druhé, na název si teď nezvpomenu), určitě bych si koupil alespoň je... nebo bych o jejich koupi vážně uvažoval.
no pokdu ymslis pres mlzne hory;) tak to nevim, zatim me to tak napdlo a zkontaktoval jsme dane strany, od mf cekam na vyjadreni, ic zatim jen napsalo, ze se mi znovu ozvou :)

edit: zatim jsou v uvaze dve varianty. pdf a malotisk

Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů

Napsal: 15. 8. 2009, 19:09
od PetrH