Dobrodružná hra Pán Prstenů
Dobrodružná hra Pán Prstenů
Anotace v Databázi RPG
V češtině vyšly tři herní produkty:Tolkienovská hra, jejíž českou verzi vydalo u nás na začátku 90. let nakladatelství Mladá fronta. Hráči v prostředí Středozemě prožívají příběhy ve stylu Hobita či Pána prstenů. Z dnešního pohledu je hra systémově zastaralá, nicméně přesto má své kouzlo. Je totiž určena dětem a učí je hraní RPG krůček po krůčku – působí tak jako pěkný výukový materiál. Spolu s pravidly vyšlo i několik rozšiřujících knih s dobrodružstvími, která jsou sice velmi lineární a svázaná, ale zároveň mají sympatickou Tolkienovskou atmosféru. Pěkná hra, na níž se děti mohou učit RPG, bohužel se skoro nedá sehnat.
Systémově jde o zjednodušenou verzi hry Middle-earth Role Playing (MERP) a hra měla sloužit jako úvod pro začátečníky, kteří by později přešli na „plnou“ hru. Hra má jen minimalistická pravidla bez úrovní, založená na hodech dvěma šestistěnnými kostkami. Většinu herní řady ve skutečnosti tvořila připravená dobrodružství. Přímo pro Dobrodružnou hru Pán prstenů vyšla jen dvě rozšiřující dobrodružství, ale kompatibilní s ní byla i některá dobrodružství vydávaná pro MERP.
Dobrodružná hra Pán prstenů (základní krabice) - obsahuje pravidla a dobrodružství; PDF pravidel (bez dobrodružství) je přiloženo dole
dobrodružství Temnější než temno
dobrodružství Přes horstvo, jež se v mlze pne
Naskenovaná pravidla a dobrodružství
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
ad hike: promin: zapomnel jsme na diskjuzi vyse:D:D a jak jsi se ted angazoval vice k novemu drd tak jsme to vypustil:D jeste jednou omluva
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
lemmy: vlak ale hike to tak napsal: vem cloveka a dej mu vice sily, pokud chcea yb toto tak udelame toto... to podle emho je domluva emzi hracem a ph aby jsi pro hrace udelal novy archeotyp... cili pokud chces pajzlika carodeje, neni problem vezmi zaklad pajzlika z bojovnika, odeber bonusy, co ma pro valecnika za vybaveni a pridej mu bonusy za carodeje...
nebo mu uber sekeru a dej kratky mec:) very simple:)
nebo mu uber sekeru a dej kratky mec:) very simple:)
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
Petr: Aha, v tom případě ano... To jsem měl na mysli. Vyložil jsem si jinak Hikův post, za což se omlouvám.
Ono stačí třeba u trpaslíka hraničáře opravdu úprava z bojovníka... a je lepší přitom koukat i na jiné archetypy hraničářů, aby to sedělo (hraničář má co si pamatuji největší hodnoty všestrannosti ze všech postav).
Ono stačí třeba u trpaslíka hraničáře opravdu úprava z bojovníka... a je lepší přitom koukat i na jiné archetypy hraničářů, aby to sedělo (hraničář má co si pamatuji největší hodnoty všestrannosti ze všech postav).
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
No, tak by se to dalo dělat taky, ale PetrH mě špatně pochopil. Já jsem tím myslel že je zbytečné vytvářet jiné archetypy, když drobnou úpravou vlastností již stávajících lze vytvořit prakticky všechno.
Jediný ospravedlnitelný je možná ten trpaslík čaroděj, protože postih bojovníka -6 na čarování v základu je opravdu nepřekonatelný, ovšem takový čaroděj musí počítat s tím, že bude mít základ čarování -2 a k tomu výdrž v základu třeba jenom 40, aby to udrželo jakous takous rovnováhu k ostatním čarodějům, kteří s menším počtem životů mohou kouzlit méně.
Další věc, kterou tuším, kde jste vzali, ale chápete ji špatně. Je to, že by snad archetyp postavy měl mít PEVNĚ DANÉ vybavení. Dle mého ty tabulky pro nové postavy v pravidlech jsou jako "tipy, jak se ozbrojit" ... ne povinné a neměnné základní kameny. Takže vybavení si samozřejmě každý modifikuje a vybírá jak se mu to hodí ... tj. čaroděj s obouručním mečem - v pohodě. Ostatně náš čaroděj Bertold se ohání bojovou (tedy obouruční) sekerou.
Jediný ospravedlnitelný je možná ten trpaslík čaroděj, protože postih bojovníka -6 na čarování v základu je opravdu nepřekonatelný, ovšem takový čaroděj musí počítat s tím, že bude mít základ čarování -2 a k tomu výdrž v základu třeba jenom 40, aby to udrželo jakous takous rovnováhu k ostatním čarodějům, kteří s menším počtem životů mohou kouzlit méně.
Další věc, kterou tuším, kde jste vzali, ale chápete ji špatně. Je to, že by snad archetyp postavy měl mít PEVNĚ DANÉ vybavení. Dle mého ty tabulky pro nové postavy v pravidlech jsou jako "tipy, jak se ozbrojit" ... ne povinné a neměnné základní kameny. Takže vybavení si samozřejmě každý modifikuje a vybírá jak se mu to hodí ... tj. čaroděj s obouručním mečem - v pohodě. Ostatně náš čaroděj Bertold se ohání bojovou (tedy obouruční) sekerou.
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
tak ten sum o vybaveni je dan asi tim, ze vlastne v hotovych navrzich postav je dano, ale ja treba temer vzdy mivam svoje;) teda opasek se mi hodi;)
jinak k tem zmenam, mozna jsme to spatne napsal.. jen jsem chtel ukazat na to, ze proste jednoduse s eda udelat cokoliv tak jak jsi psal:)
jinak k tem zmenam, mozna jsme to spatne napsal.. jen jsem chtel ukazat na to, ze proste jednoduse s eda udelat cokoliv tak jak jsi psal:)
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
Hike:
Pochopil jsem tě tedy dobře... a nesouhlasím s tebou.
Nevidím důvod, proč by nemohli vznikat nové archetypy, pokud si to hráči přejí. Je jasné že jde jenom o přesun základních bodů mezi vlastnostmi a schopnostmi a jiné vybavení, ale ptám se - proč ne?
Navíc, když by to měl být přesun do klasického fantasy světa.
Hráč si chce udělat trpaslíka zvěda, půlelfa čaroděje nebo třeba krolla hraničáře, ale tyto archetypy tam prostě nejsou (pokud se nepletu) - tak proč mu to nedovolit? Proč by nemohl mít trpaslík zvěd vysokou lstivost už v základním bonusu, který archetyp nabízí - jenom proto, že pravidla?
A co když chce někdo hrát v settingu DrD a chce si vzít krolla hraničáře? ... ne, toho si neber, vem si člověk hraničáře a dej přidej mu hodně bodů na sílu a uber mrštnost a int? Lol
Ad vybavení: Pokud se nepletu, nikde v pravidlech se to, že si může postava vzít do začátku nepíše... Naopak je v postupu vytváření postavy uvedeno, že postava si vezme buď předpřipravenou postavu (Galling, Tatharína a jiní) nebo si vezme archetyp se vším všudy (tedy i s vybavením) a přidá mu bonusové body.
Ale i tak - toto by mělo být stejně na dohodě vypravěče s hráčem, jako by mohli být archetypy.
Pochopil jsem tě tedy dobře... a nesouhlasím s tebou.
Nevidím důvod, proč by nemohli vznikat nové archetypy, pokud si to hráči přejí. Je jasné že jde jenom o přesun základních bodů mezi vlastnostmi a schopnostmi a jiné vybavení, ale ptám se - proč ne?
Navíc, když by to měl být přesun do klasického fantasy světa.
Hráč si chce udělat trpaslíka zvěda, půlelfa čaroděje nebo třeba krolla hraničáře, ale tyto archetypy tam prostě nejsou (pokud se nepletu) - tak proč mu to nedovolit? Proč by nemohl mít trpaslík zvěd vysokou lstivost už v základním bonusu, který archetyp nabízí - jenom proto, že pravidla?
A co když chce někdo hrát v settingu DrD a chce si vzít krolla hraničáře? ... ne, toho si neber, vem si člověk hraničáře a dej přidej mu hodně bodů na sílu a uber mrštnost a int? Lol
Ad vybavení: Pokud se nepletu, nikde v pravidlech se to, že si může postava vzít do začátku nepíše... Naopak je v postupu vytváření postavy uvedeno, že postava si vezme buď předpřipravenou postavu (Galling, Tatharína a jiní) nebo si vezme archetyp se vším všudy (tedy i s vybavením) a přidá mu bonusové body.
Ale i tak - toto by mělo být stejně na dohodě vypravěče s hráčem, jako by mohli být archetypy.
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
lemmy: na co kazit tuto hru jinamy rasama, nez zde uvedenyma:) krolla sem nebrat:)
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
A co když hráči chtějí hrát podle pravidel DHPP ale v jiném settingu... DrD, Forgotten Realms, Dark Sun, klidně i třeba něco jiného, než fantasy - Star wars nebo Vampire - hu?PetrH píše:lemmy: na co kazit tuto hru jinamy rasama, nez zde uvedenyma:) krolla sem nebrat:)
Vždyť to je o tom, jak se domluví družina.
Nevidím důvod, proč by se DHPP stejně jako jiná hra nemohla hrát v jiném settingu, pokud tomu tak konkrétní družina chce. Ty nějaký vidíš - jaký?
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
no muj duvod je ten, ze mam rad nejvice zde uvedene rasy: tj. hobity, trpasliky, lidi, elfy, pulelfy a v mem settingu napr. jine rasy nejsou;) ale pokud to nekomu vyhovuje proc ne, ale je otazka, zda se tema zmenama nasledne nerozplyzne hra do sire puvodnich her nad danymi svety ci prostredimi...
navic FR a pod dnd svety me osobne nesedi.
navic FR a pod dnd svety me osobne nesedi.
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
Mno ... původně jsi psal barbar bojovník a ten jaksi z mého pohledu není nic jiného než "drsnější" člověk bojovník.Lemmy píše:A co když chce někdo hrát v settingu DrD a chce si vzít krolla hraničáře? ... ne, toho si neber, vem si člověk hraničáře a dej přidej mu hodně bodů na sílu a uber mrštnost a int? Lol
Pokud už mluvíš o krollovi, pak ano ... můžeš si ho vymyslet, ale stejně jako v případě toho trpaslíka čaroděje, je nutné do důsledku promyslet všechny změny, aby to úplně nezničilo rovnováhu tj. nedávalo jen samé výhody (důležitá věc, se kterou je potřeba počítat je, že výdrž (počet životů) zároveň určuje počet možných seslaných kouzel).
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
Jojo. Pro někoho může být barbar hřmotnější člověk, pro některé je zase samostatná, specifická rasa.Hike píše: Mno ... původně jsi psal barbar bojovník a ten jaksi z mého pohledu není nic jiného než "drsnější" člověk bojovník.
Pokud už mluvíš o krollovi, pak ano ... můžeš si ho vymyslet, ale stejně jako v případě toho trpaslíka čaroděje, je nutné do důsledku promyslet všechny změny, aby to úplně nezničilo rovnováhu tj. nedávalo jen samé výhody (důležitá věc, se kterou je potřeba počítat je, že výdrž (počet životů) zároveň určuje počet možných seslaných kouzel).
Barbara jsem uvedl pouze jako příklad - poté jsem radši uvedl krolla, protože na něm je to lépe vidět (od člověka a se liší znatelněji, než barbar).
Je jasné, že je potřeba vychytat a vyrovnat s ostatními postavami, aby síla těchto nových archetypů byla stejná.
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
ahoj vsem tady, mozna se rysuje moznost znovu vydani teto hry v cz:) navazal jsme kontakt s Iron crown a taky se ted snazim dokontaktovat MF a vypadato, ze dana hra jiz nema autorska prava v CZ a ze bude moci pripadne malonakladem vydat opet cesky preklad, dokonce snad bez poplatku autorum:)
byl by zajem???
byl by zajem???
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
Petr:
Možná ano, záleží na ceně...
Pokud by znovu vyšla další dobrodružství (Temnější než Temno a to druhé, na název si teď nezvpomenu), určitě bych si koupil alespoň je... nebo bych o jejich koupi vážně uvažoval.
Možná ano, záleží na ceně...
Pokud by znovu vyšla další dobrodružství (Temnější než Temno a to druhé, na název si teď nezvpomenu), určitě bych si koupil alespoň je... nebo bych o jejich koupi vážně uvažoval.
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
no pokdu ymslis pres mlzne hory;) tak to nevim, zatim me to tak napdlo a zkontaktoval jsme dane strany, od mf cekam na vyjadreni, ic zatim jen napsalo, ze se mi znovu ozvouLemmy píše:Petr:
Možná ano, záleží na ceně...
Pokud by znovu vyšla další dobrodružství (Temnější než Temno a to druhé, na název si teď nezvpomenu), určitě bych si koupil alespoň je... nebo bych o jejich koupi vážně uvažoval.
edit: zatim jsou v uvaze dve varianty. pdf a malotisk
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host