Dobrodružná hra Pán Prstenů
Dobrodružná hra Pán Prstenů
Anotace v Databázi RPG
V češtině vyšly tři herní produkty:Tolkienovská hra, jejíž českou verzi vydalo u nás na začátku 90. let nakladatelství Mladá fronta. Hráči v prostředí Středozemě prožívají příběhy ve stylu Hobita či Pána prstenů. Z dnešního pohledu je hra systémově zastaralá, nicméně přesto má své kouzlo. Je totiž určena dětem a učí je hraní RPG krůček po krůčku – působí tak jako pěkný výukový materiál. Spolu s pravidly vyšlo i několik rozšiřujících knih s dobrodružstvími, která jsou sice velmi lineární a svázaná, ale zároveň mají sympatickou Tolkienovskou atmosféru. Pěkná hra, na níž se děti mohou učit RPG, bohužel se skoro nedá sehnat.
Systémově jde o zjednodušenou verzi hry Middle-earth Role Playing (MERP) a hra měla sloužit jako úvod pro začátečníky, kteří by později přešli na „plnou“ hru. Hra má jen minimalistická pravidla bez úrovní, založená na hodech dvěma šestistěnnými kostkami. Většinu herní řady ve skutečnosti tvořila připravená dobrodružství. Přímo pro Dobrodružnou hru Pán prstenů vyšla jen dvě rozšiřující dobrodružství, ale kompatibilní s ní byla i některá dobrodružství vydávaná pro MERP.
Dobrodružná hra Pán prstenů (základní krabice) - obsahuje pravidla a dobrodružství; PDF pravidel (bez dobrodružství) je přiloženo dole
dobrodružství Temnější než temno
dobrodružství Přes horstvo, jež se v mlze pne
Naskenovaná pravidla a dobrodružství
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
no zkusil bych sledovat pracvidelne aukro, urcite se najdou, endavno jsme ju videl od prekupnika za 950 nebo si dze sosnout uvedene pdf:)
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
Jasný, pdf už mám staženo, vytištěno a připraveno k analýze . Tuhle hru jsem kdysi měl, udělal jsem k ní podrobné mapy lokalit a spoustu dalších upgradů. Následně jsem ji půjčil a už nikdy neviděl zpět. Máte někdo tu novou verzi od Decipheru? The Lord Of The Rings - Roleplaying Game Je srovnatelná se starým dobrodružstvím? Chci nějakou hru, která zabere max 8 hodin a dá se hrát bez předchozích znalostí AD&D systémů (u DrD mi zabere zhruba 4 hodiny vysvětlování, než dobrodruzi pochopí o co jde). Prostě něco ve stylu Lightweight RPG. Zkoušeli jsme DORN, ale ta je na mne až moc triviální. Proto jsem si vzpomněl na tuto hru. Předem díky za názor .
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
Fifi, pokud to ches na rozjezd, je dle meho tot idealni, ja jsme jako male dite na tomto tzaky jel a planuju sve deti k rpg privest pres hobita, tuto hru a pak pres drd:) podle meho pokud lidi znaji asúpon trosku tolkeina a maji predstavu o rpg hrach, tak jdi pres tuto hru, ta pdf maji sotva 30 stran z toho polovna jsou ruzny prikaldy, to pochopi kazdy za 20 minut...
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
V anotaciach je viacero hier ktore splnaju tuto poziadavku.Chci nějakou hru, která zabere max 8 hodin a dá se hrát bez předchozích znalostí AD&D systémů
Existuju hry ktore sa daju hrat uz za 30 minut od stretnutia s dokoncenymi postavami a nastrelom pribehu, takze ani GM sa nemusi obzvlast pripravovat vopred.
Na ukazku RPG su podla mna najvhodnejsie prave take. (PP je jednoduchy ale tak trochu prilis klasicky. Je tu riziko ze bude nutit novych hracov do pasivnej "divackej" ulohy)
3:16, TrollBabe, Wilderness Of Mirror, Extreme Vengeance (dlhsia priprava postav, ale hracsky velmi lahko uchopitelny koncept) mi napadaju momentalne
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
hej hola je tu nekdo v praze ci kralupech nad vltavou ochoten pripadne zkusit tuto hru?
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
Petr: Jasná věc.
Chuť by v Praze byla, otázka je čas.
A plánuješ dát klasiku hru jak je napsaná (Středozemě) nebo hrát v klasickém fantasy, kde bude možné si vytvořit nové archetypy (jako třeba barbar bojovník nebo trpaslík hraničář), případně nová kouzla a tak.
Možná by nebylo od věci založit místnost v seznamce.
Chuť by v Praze byla, otázka je čas.
A plánuješ dát klasiku hru jak je napsaná (Středozemě) nebo hrát v klasickém fantasy, kde bude možné si vytvořit nové archetypy (jako třeba barbar bojovník nebo trpaslík hraničář), případně nová kouzla a tak.
Možná by nebylo od věci založit místnost v seznamce.
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
no moje myslenka by byla tuto hru barbarsky vytrhnout z luna stredozeme a aplikovat ji na krasny obecny fantasy svet:) a co se tyka rozsirovani, pokud by bylo promyslene, nebranil bych se mu... jen nevim, kdo by chtel vypravet;) protoze ja uz kampan vypravim v drd, tak byhc zde pripadne chtel hrat;)Lemmy píše:Petr: Jasná věc.
Chuť by v Praze byla, otázka je čas.
A plánuješ dát klasiku hru jak je napsaná (Středozemě) nebo hrát v klasickém fantasy, kde bude možné si vytvořit nové archetypy (jako třeba barbar bojovník nebo trpaslík hraničář), případně nová kouzla a tak.
Možná by nebylo od věci založit místnost v seznamce.
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
Petr:
Mě tahle myšlenka přesunout DHPP do jiného fantasy světa už napadla, když jsem ho porvé hrál.
Skutečně by na tom nic nebylo .
S těmi pravildy by se dalo vytvořit spousta archetypů úplně bez problémů. A typické vybavení taky není žádný problém (takový barbarský bojovník bude mít určitě velký meč, případně velkou sekeru).
Jediné, co by chtělo možná poupravit by byl souboják (ikdyž možná ne, pravidla nemám, ale pamatuji se, že mě tam něco vadilo).
Ale vypravěč bych chtít být nechtěl, maximálně tak občas na střídačku - jako vypravěč jsem si toho odehrál až moc (prakticky konstantní vyprávění v družině přes 10 let), teď bych si chtěl spíš konečně pořádně zahrát.
Mě tahle myšlenka přesunout DHPP do jiného fantasy světa už napadla, když jsem ho porvé hrál.
Skutečně by na tom nic nebylo .
S těmi pravildy by se dalo vytvořit spousta archetypů úplně bez problémů. A typické vybavení taky není žádný problém (takový barbarský bojovník bude mít určitě velký meč, případně velkou sekeru).
Jediné, co by chtělo možná poupravit by byl souboják (ikdyž možná ne, pravidla nemám, ale pamatuji se, že mě tam něco vadilo).
Ale vypravěč bych chtít být nechtěl, maximálně tak občas na střídačku - jako vypravěč jsem si toho odehrál až moc (prakticky konstantní vyprávění v družině přes 10 let), teď bych si chtěl spíš konečně pořádně zahrát.
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
Petr: Vidíš, to je pravda. Nechceš tedy založit místnost v seznamce. Myslím, že by to bylo mnohem rychlejší a jistější domluvit se na případné hře tam, než tím zasekávat místnost tady.
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
zalozeno:)Lemmy píše:Petr: Vidíš, to je pravda. Nechceš tedy založit místnost v seznamce. Myslím, že by to bylo mnohem rychlejší a jistější domluvit se na případné hře tam, než tím zasekávat místnost tady.
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
WTF?Lemmy píše: vytvořit nové archetypy (jako třeba barbar bojovník nebo trpaslík hraničář)
Nevím, ale řekl bych, že ten systém je natolik jednoduchý a otevřený, že v naší momentální hře si jeden hráč vytvořil člověka bojovníka, kterého obdařil dvěma kouzly. Takže co že by vlastně ten barbar bojovník měl umět?
Být silný?-vezmi základ člověk bojovník a zvyšuj útok nablízko.
Pohybovat se v krajině?-vezmi základ člověk bojovník a zvyšuj všestrannost.
Mávat velkou sekerou?-dej člověku bojovníkovi velkou sekeru se statistikami jako u obouručního meče.
...
a že se základ nejmenuje barbar bojovník nebo trpaslík hraničář? ... komu na tom záleží
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
ad hike: teda ue i ty budes hrat LOTRa to byhc necekal, ale mas samozrejme pravdu, diky sve jednoduchosti se da udelat to co presne popisujes... a navic, ja treba bych sveho hobitiho zveda vybavil jen kratkym mecikem, prakem, poradnym kotlikem a dosti korenim a jidlem a pitim:D:D
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
Hmm ... mám snad dvě hlavy, že bys to nečekal? :o)PetrH píše:ad hike: teda ue i ty budes hrat LOTRa to byhc necekal, ale mas samozrejme pravdu, diky sve jednoduchosti se da udelat to co presne popisujes... a navic, ja treba bych sveho hobitiho zveda vybavil jen kratkym mecikem, prakem, poradnym kotlikem a dosti korenim a jidlem a pitim:D:D
viewtopic.php?f=115&t=7033
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Re: Dobrodružná hra Pán Prstenů
Hike:
Proč?
Je to jednoduchý... některým hráčům by mohlo vadit, že je hra omezuje jenom na daný archetypy.
Proto jsem napsal, že by se to dalo upravovat.
V základu Pána prstenů totiž máš škálu vlastnosti a dovedností na určitym stupni a soubor vybavení, který dostaneš vždy, když si takovoutu postavu vybereš...
Takže vlastně jen popisuju dohodu mezi hráčem a vypravěčem, která by mohla být.
Nevidím důvod, proč by takový trpaslík válečník musel mít válečné kladivo (či co má v pravidlech), ale třeba krátký meč.
Proč být svázán archetypy, které tam jsou?
Chceš být trpaslík kouzelník? - Fajn, udělej s vypravěčem nový archetyp pro tuto postavu - nevidím důvod, proč by taková postava měla začínat vždy jako trpaslík válečník a pachtila se s tím, že někdy v budoucnu bude mít pár kouzel, když může být kouzelník rovnou
Je to jako kdybys porovnával Class and Level systém a dovednostní systém - dovednostní systém je pro tvorbu postavy vždy svobodnější.
Proto ,-)
Proč?
Je to jednoduchý... některým hráčům by mohlo vadit, že je hra omezuje jenom na daný archetypy.
Proto jsem napsal, že by se to dalo upravovat.
V základu Pána prstenů totiž máš škálu vlastnosti a dovedností na určitym stupni a soubor vybavení, který dostaneš vždy, když si takovoutu postavu vybereš...
Takže vlastně jen popisuju dohodu mezi hráčem a vypravěčem, která by mohla být.
Nevidím důvod, proč by takový trpaslík válečník musel mít válečné kladivo (či co má v pravidlech), ale třeba krátký meč.
Proč být svázán archetypy, které tam jsou?
Chceš být trpaslík kouzelník? - Fajn, udělej s vypravěčem nový archetyp pro tuto postavu - nevidím důvod, proč by taková postava měla začínat vždy jako trpaslík válečník a pachtila se s tím, že někdy v budoucnu bude mít pár kouzel, když může být kouzelník rovnou
Je to jako kdybys porovnával Class and Level systém a dovednostní systém - dovednostní systém je pro tvorbu postavy vždy svobodnější.
Proto ,-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů