Obecný pokec o herních systémech
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Koukám když jsem před dvěmy lety odsoudil Sim Life jako CRPG, které je o ničem, hodně jsem se spletl. Už opravdu jen čekám na to, až někdo vytáhne RPG, kde hráči hrají studenty na škole a snaží se projít několika způsoby.
hraju: Ω Projekt Omega
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Nevím, proč by navazování vztahů mělo být víc o ničem, než zachraňování světů. Vždyť je to zatraceně zajímavé téma. Když se o obojím dá natočit zajímavý film, jistě se o obojím dá zahrát zajímavé RPG.Jerson píše:Koukám když jsem před dvěmy lety odsoudil Sim Life jako CRPG, které je o ničem, hodně jsem se spletl. Už opravdu jen čekám na to, až někdo vytáhne RPG, kde hráči hrají studenty na škole a snaží se projít několika způsoby.
Navíc, ze školních her už existují minimálně Teenagers from Outer Space a Illuminati University.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Já chci hrát hru v prostředí automatu na Coca Colu (viděli sjte tu úžasnou reklamu, co se odehrává v automatu ne?), tak proč ne RPG o navazování vztahu. mnohdy je to větší horor, než upíři!
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Invictus
- Nerozhodný volič
- Příspěvky: 7462
- Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Musím souhlasit. To že vám téma hry připadne nezajímavé, odpudivé, nebo co, ještě neznamená že to nemůže být zajímavé RPG pro ostatní. Mě třeba nenadchly Contenders, protože to pozadí mi přijde takové přebytečné, ale vzhledem k zápisu ze hry zde na fóru, soudím že hra může být zajímavá a zajímavě odehraná.
Iron Within
Iron Without
Iron Without
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
No, když se na to podívám z pohledu nezúčastněného jedince ...
"Ahoj, půjdeš s náma večer na diskárnu, sbalit nějaké holky?"
"Ne, díky, my večer hrajeme."
"A co hrajete?"
"Erpégéčko, já hraju studentku, kterou večer na diskárně bude balit jeden maník - toho hraje Klára."
Můj obdiv a pochopení pro RPG má jisté neostré hranice a tyto hry se k takové hranici velmi těsně blíží.
Ano, hra to může být stejně zajímavá, jako jsou zajímavé filmové příhěhy "z obyčejného života", ale prostě nepotřebuju hrát hry, které můžu zažít.
"Ahoj, půjdeš s náma večer na diskárnu, sbalit nějaké holky?"
"Ne, díky, my večer hrajeme."
"A co hrajete?"
"Erpégéčko, já hraju studentku, kterou večer na diskárně bude balit jeden maník - toho hraje Klára."
Můj obdiv a pochopení pro RPG má jisté neostré hranice a tyto hry se k takové hranici velmi těsně blíží.
Ano, hra to může být stejně zajímavá, jako jsou zajímavé filmové příhěhy "z obyčejného života", ale prostě nepotřebuju hrát hry, které můžu zažít.
hraju: Ω Projekt Omega
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
No dobrý, a???Jerson píše:Ano, hra to může být stejně zajímavá, jako jsou zajímavé filmové příhěhy "z obyčejného života", ale prostě nepotřebuju hrát hry, které můžu zažít.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20872
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Chápu to tak, že nikdo nechce hrát to, co může zažít. Je-li hra (nebo film) o partnerském vztahu dvou lidí, tak to je vztah čímsi neobyčejný, protože jinak by se na něj nehrálo (nenatočil by se o něm film).
Hru na to "jak jdou normální kluci balit normální holky na normální diskotéku a nic zvláštního se u toho nestane" by nechtěl hrát nikdo (resp. nikdo, kdo to může zažít sám ). Stejně tak se o tom netočí filmy.
Hru na to "jak jdou normální kluci balit normální holky na normální diskotéku a nic zvláštního se u toho nestane" by nechtěl hrát nikdo (resp. nikdo, kdo to může zažít sám ). Stejně tak se o tom netočí filmy.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Jerson píše:Ano, hra to může být stejně zajímavá, jako jsou zajímavé filmové příhěhy "z obyčejného života", ale prostě nepotřebuju hrát hry, které můžu zažít.
Prostě a jednoduše, když místo toho abych šel a něco udělal hraju hru, ve které jakoby jdu a něco dělám, je to podle mého názoru už plýtvání časem a vůbec se nedivím, že hráči RPG jsou z tohoto pohledu "fakt divní".Dalcor píše:No dobrý, a???
Doufám, že RPGčko, ve kterém by hráči vedli postavy, které se sejdou k hraní RPGčka, ještě nikdo nesepsal. Protože pokud ano a někdo tady prohlásí "vždyť je to normální zábava, kdo jsi, abys říkal co je normální a co divné?", tak mě můžou rovnou nahodit a natřít na růžovo.
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
my jsme to hraliJerson píše:Doufám, že RPGčko, ve kterém by hráči vedli postavy, které se sejdou k hraní RPGčka, ještě nikdo nesepsal. Protože pokud ano a někdo tady prohlásí "vždyť je to normální zábava, kdo jsi, abys říkal co je normální a co divné?", tak mě můžou rovnou nahodit a natřít na růžovo.
ale byla to jen 10-15ti minutova pocatecni kapitola jinak velice "nerealneho" pribehu
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Jerson, uplne ti unika pointa.
Opat raz sa mi vybavila ta veta (Bifi?), ze v hrach ako DnD si robis postavu, lebo si chces zahrat jej rutinu, kdezto v "story-oriented games" si robis postavu, lebo si chces zahrat tu postavu mimo jej rutiny. S BtI je to rovnake.
-------
Mozno som to nacal zo zlej strany, takze uplne iny sposob, ako sa na to pozriet:
"Vecer zabavy, pri ktorom sa mozno dozvies nove veci nielen o sebe, ale aj o svojom spoluhracovi". (neviem ako teba, ale mna toto laka neskutocne... obzvlast s tou spravnou spoluhrackou)
Proste nepozeraj sa na to ako na Hack'n'Slash vo verzii Date'n'Kiss, skor to vnimaj ako psychologicko/sociologicky experiment.
(p.s. kazdy, kto sa do mna zacne obuvat, ze DnD moze byt rovnako silno orientovane na pribeh ako cokolvek ine je... well, jasna diagnoza)
(p.p.s - ak je v tvojom priklad Klara reasonably hot, tak este stale nevidim problem )
(p.p.p.s. uplne nehovoriac o tom, ze v BtI mozes kludne hrat veci, ktore by si normalne naozaj, naozaj nezazil - pozri si tento zapis a potom ma skus presvedcit o opaku! )
(p.p.p.p.s. zasa mam pocit, ze som postlacal kopec klaves, ale pointu som nevystihol... where is Pieta when you need him?)
Opat raz sa mi vybavila ta veta (Bifi?), ze v hrach ako DnD si robis postavu, lebo si chces zahrat jej rutinu, kdezto v "story-oriented games" si robis postavu, lebo si chces zahrat tu postavu mimo jej rutiny. S BtI je to rovnake.
-------
Mozno som to nacal zo zlej strany, takze uplne iny sposob, ako sa na to pozriet:
"Vecer zabavy, pri ktorom sa mozno dozvies nove veci nielen o sebe, ale aj o svojom spoluhracovi". (neviem ako teba, ale mna toto laka neskutocne... obzvlast s tou spravnou spoluhrackou)
Proste nepozeraj sa na to ako na Hack'n'Slash vo verzii Date'n'Kiss, skor to vnimaj ako psychologicko/sociologicky experiment.
(p.s. kazdy, kto sa do mna zacne obuvat, ze DnD moze byt rovnako silno orientovane na pribeh ako cokolvek ine je... well, jasna diagnoza)
(p.p.s - ak je v tvojom priklad Klara reasonably hot, tak este stale nevidim problem )
(p.p.p.s. uplne nehovoriac o tom, ze v BtI mozes kludne hrat veci, ktore by si normalne naozaj, naozaj nezazil - pozri si tento zapis a potom ma skus presvedcit o opaku! )
(p.p.p.p.s. zasa mam pocit, ze som postlacal kopec klaves, ale pointu som nevystihol... where is Pieta when you need him?)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Nemůžu si pomoct, fakt ale nevěřím, že bychom ty nebo já někdy zažili večer jako studentky, které někdo bude balit na diskošce. Leda bychom si takovou situaci zahráli v RPG.Jerson píše:Prostě a jednoduše, když místo toho abych šel a něco udělal hraju hru, ve které jakoby jdu a něco dělám, je to podle mého názoru už plýtvání časem a vůbec se nedivím, že hráči RPG jsou z tohoto pohledu "fakt divní".
Vůbec mě nepotřebuješ, to se snadno naučíš sám. Jen opakuj po mně: Wushu, wushu, wushu, ...Peekay píše:(p.p.p.p.s. zasa mam pocit, ze som postlacal kopec klaves, ale pointu som nevystihol... where is Pieta when you need him?)
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Asi jsem se špatně vyjádřil - nechápu, na co jsou potřeba v tomto RPG nebo "psychologicko/sociologickém experimentu" pravidla.
holku jsem ještě nehrál, ale rozvíjení vztahů mezi postavami ano - dvěstěkrát, hrubým odhadem. Různé situace, některé bych sotva zažil, některé bych mohl zazít snadno, některé jsem zažil sám (a jiné jsem zažil na základě výsledků takové hry), ale pořád mi uniká, na co jsou pravidla RPG zaměřené na tuto oblast.
Mohl by mi tu prosím někdo stručně nastínit mechaniky a jejich využití? Nebo mě odkázat na nějakou (česky psanou) recenzi?
holku jsem ještě nehrál, ale rozvíjení vztahů mezi postavami ano - dvěstěkrát, hrubým odhadem. Různé situace, některé bych sotva zažil, některé bych mohl zazít snadno, některé jsem zažil sám (a jiné jsem zažil na základě výsledků takové hry), ale pořád mi uniká, na co jsou pravidla RPG zaměřené na tuto oblast.
Mohl by mi tu prosím někdo stručně nastínit mechaniky a jejich využití? Nebo mě odkázat na nějakou (česky psanou) recenzi?
hraju: Ω Projekt Omega
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Shared Imaginary Space a narabanie s nim. Mechanicke voditko pre hracov (motivacny mechanizmus na regulovanie gradacie).Jerson píše:Asi jsem se špatně vyjádřil - nechápu, na co jsou potřeba v tomto RPG nebo "psychologicko/sociologickém experimentu" pravidla.
Ale nikdy si pri tom nemal mechanizmus na urcenie vysledku, vzdy to bolo na usudku teba/GMa/spoluhrac[a|ky]. A to preto, ze to nebolo hlavnou naplnou vasej hry.Jerson píše: holku jsem ještě nehrál, ale rozvíjení vztahů mezi postavami ano - dvěstěkrát, hrubým odhadem.
Rovnako ako BtI nema mechanizmy na strielanie Gestapakov.
Aspon nie priamo... dalo by sa to adaptovat ako Adversity.
Uspechmi v hode budujes vzajomnu pritazlivost. Kocky dostavas za vnasanie konfliktov a komplikacii do pribehu. Cesku recenziu asi nenajdes, dobra anglicka je tu.Jerson píše: pořád mi uniká, na co jsou pravidla RPG zaměřené na tuto oblast.
Mohl by mi tu prosím někdo stručně nastínit mechaniky a jejich využití? Nebo mě odkázat na nějakou (česky psanou) recenzi?
edit: Wushu, wushu, wushu
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
[quote="Peekay"]Ale nikdy si pri tom nemal mechanizmus na urcenie vysledku, vzdy to bolo na usudku teba/GMa/spoluhrac[a|ky]. A to preto, ze to nebolo hlavnou naplnou vasej hry.
Peekay, rozvíjení vztahů bylo hlavní a prakticky jedinou náplní těchto her.
A výsledek na základě úsudku, jak by to mělo dopadnou - no, jestli se mi to z těch dvěstě pokusů podařilo třikrát, tak je to moc. Ve všech ostatních případech se vztah mezi těmi dvěma lidmi rozvinul sám od sebe, prakticky nezávisle na naší vůli. Nějak si neumím představit, že bych dokázal zhodnotit odehranou hodinovou hádku, přiřadit nějaké kostky, hodit a výsledek promítnout do hry mechanicky, bez toho, že bychom vztah těch dvou postav posunuli dál ve hře a hlavně ve hře odstranili nebo vyřešili příčinu sporu.
Proto jsem byl také vyjevený z pravidel pro něco takového, protože zejména silné city a silné vztahy mezi postavami si opravdu nedovedu představit nacpaný do jakékoliv mechaniky, notabene do mechaniky "hoď a odehraj". Musel bych to vidět.
(Jo, neodpovídáš mi na soukromé zprávy - mí hráči se pořád ptají na tvého novináře, řekneš mi co s ním?)
Peekay, rozvíjení vztahů bylo hlavní a prakticky jedinou náplní těchto her.
A výsledek na základě úsudku, jak by to mělo dopadnou - no, jestli se mi to z těch dvěstě pokusů podařilo třikrát, tak je to moc. Ve všech ostatních případech se vztah mezi těmi dvěma lidmi rozvinul sám od sebe, prakticky nezávisle na naší vůli. Nějak si neumím představit, že bych dokázal zhodnotit odehranou hodinovou hádku, přiřadit nějaké kostky, hodit a výsledek promítnout do hry mechanicky, bez toho, že bychom vztah těch dvou postav posunuli dál ve hře a hlavně ve hře odstranili nebo vyřešili příčinu sporu.
Proto jsem byl také vyjevený z pravidel pro něco takového, protože zejména silné city a silné vztahy mezi postavami si opravdu nedovedu představit nacpaný do jakékoliv mechaniky, notabene do mechaniky "hoď a odehraj". Musel bych to vidět.
(Jo, neodpovídáš mi na soukromé zprávy - mí hráči se pořád ptají na tvého novináře, řekneš mi co s ním?)
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host