O GURPS obecně ... (2)

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Lidožrout
Příspěvky: 503
Registrován: 9. 3. 2002, 00:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lidožrout » 27. 2. 2003, 11:15

Hmmm, trochu jsem to nepochopil, zvlášť ten vzorec, nevím jestli se vztahuje k síle kouzla nebo k únavě a kde jí tam zjistím.
Jak moc jsou kouzla účinná oproti zbraním, a jaké mají možnosti ?
No, tvoje Výdrž je rovná tvojí Síle, ale můžež si za body koupit i bonusovou výdrž (asi 2 cp za 1 bod navíc), tj. i slabej čaroděj (např. síla 8 ) může mít výdrž třeba 16, s čimž už se dá Něco dělat.
Potom -- každý kouzlo má určitou hodnotu, kterou postavě ubírá z Výdrže, ta hodnota "únavy" ze sesílání se ale snižuje s tim, jak velkej máš magickej talent (od 1 do 3, 3 je nejlepší).
Další věc je tzv. rituál -- doba sesílání naplněná máchánim rukama, pojídánim kobylek a vykřikováním temnýho "Hu! Uho!". Doba se snižuje s narůstající dovedností v sesílání kouzla -- dovednej metač kulovejch blesků jenom pronese "Švec" a nepřátelé se už válej v plamenech.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17071
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 27. 2. 2003, 13:11

Díky díky ... budu o tom dlouze hloubat. A možná si i něco o tom přečtu sám. :-)

Uživatelský avatar
Čindi
Příspěvky: 41
Registrován: 21. 3. 2002, 00:00
Bydliště: Praha

Vyber kouzel

Příspěvek od Čindi » 27. 2. 2003, 16:51

Ještě jsem si vzpomněl na jednu pro mne důležitou věc (proto nemám rád DnD). Kouzelník si může vybrat k seslání libovolné kouzlo, které umí. Nemusí se ho ráno namemorovat.

Uživatelský avatar
Grave
Příspěvky: 25
Registrován: 21. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Grave » 28. 2. 2003, 11:55

2Čindi:
To se mio taky dost líbí a nelíbí se mi to na DnD. V ADnD jsme to tenkrát řešili úpravou pravidel podle spells and magic.

2Jerson:
Hmm.. no.. ehm.. jaksi.. Že se vnucuju, ale já jsem tam ještě psal svůj příspěvek o psionice.. Teda doufám, že jsi ho nepřehlídnul, protože jsem byl tak šťastnej, jak jsem to tam pěkně vysvětlil a tak... Nebo že bych byl až tak dobrej, že bych to vysvětlil tak dokonale, že k tomu nejsou žádný dotazy? To snad nééé.. $lol$
Rest in Pain !

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17071
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 28. 2. 2003, 14:57

Grave píše: Hmm.. no.. ehm.. jaksi.. Že se vnucuju, ale já jsem tam ještě psal svůj příspěvek o psionice.. Teda doufám, že jsi ho nepřehlídnul, protože jsem byl tak šťastnej, jak jsem to tam pěkně vysvětlil a tak... Nebo že bych byl až tak dobrej, že bych to vysvětlil tak dokonale, že k tomu nejsou žádný dotazy? To snad nééé.. $lol$
Já jsem si ho s chutí přečetl, ale opravdu to je tak dobře popsáno, že nemám další dotazy, zatím. Předpokládám, že únava bude stejná jako u kouzlení, nebo se pletu ?

Uživatelský avatar
Grave
Příspěvky: 25
Registrován: 21. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Grave » 28. 2. 2003, 15:50

Fakt? Tak to se mi stalo prvně :lol:

Jo, a s tou únavou je to stejný jako u kozlení, tedy systémově. Něco tě neunavuje vůbec, něco jo...
Rest in Pain !

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17071
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 24. 6. 2003, 16:39

Když už jsem sem zase zabrousil, mohl by mi někdo vysvětlit, jak to funguje v GURPSech se zbraněmi ? Jak ovlivňují zásah, jaké působí zranění atd ...

Uživatelský avatar
Lidožrout
Příspěvky: 503
Registrován: 9. 3. 2002, 00:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lidožrout » 26. 6. 2003, 19:50

máš základní dvě hodnoty závislý na svý síle: zranění švihový a přímý (swing, thrust). potom máš tři typy zranění: tupý, řezný a bodný. každá zbraň působí určitej typ zranění (nebo např. halapartna všechny tři, meče dva, ..), pro kterej má danou hodnotu ve stylu: meč - sečný zranění - švih+1 tj. podle hodnoty svý síly si spočítáš hodnotu zranění, pač tabulka ti udává např. pro sílu 10 hodnotu švihu 1k+2 (vymejšlim si). takže na sek s mečem máš pak 1k+2. jednoduchý jako bobek... :D

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17071
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 2. 7. 2003, 07:57

Lidozrout píše:máš základní dvě hodnoty závislý na svý síle: zranění švihový a přímý (swing, thrust). potom máš tři typy zranění: tupý, řezný a bodný. každá zbraň působí určitej typ zranění (nebo např. halapartna všechny tři, meče dva, ..), pro kterej má danou hodnotu ve stylu: meč - sečný zranění - švih+1 tj. podle hodnoty svý síly si spočítáš hodnotu zranění, pač tabulka ti udává např. pro sílu 10 hodnotu švihu 1k+2 (vymejšlim si). takže na sek s mečem máš pak 1k+2. jednoduchý jako bobek... :D
aha ... a tomu se říká jednoduchý. No nic, asi zůstanu u svých těžkých / primitivně jednoduchých pravidel, protože dělení zranění na sek, bod a drcení jsem zavrhnul po roce hraní, kdy to neúměrně zesložiťovalo souboj, a stejně nebyl výsledek o nic realističtější.

Rytíř
Příspěvky: 635
Registrován: 28. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Osek, Milevsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rytíř » 4. 7. 2003, 15:32

Hele, ono to takhle moc nevypadá, ale fakt to jednoduchý je! :)
Pokud si to dobře pamatuji, tak ten rozdíl v počítání dle typu zranění je ve své podstatě vlastně jen v koeficientu násobení - tupá tě poraní "normálně", sečná zbraň o polovinu víc a bodná jednou tolik, než kolik vyplývá z náhodného hodu a tvé Síly. It's really easy a navíc to podle mě i tu realitu celkem vystihuje...

BTW v tom příkladu se Lido asi upsal, když máš za Sílu bonus +1, tak to zranění tím mečem samo není stejný, ale fakt o 1 větší, čili v tom jeho případě 1k+3.. :)))

Tak teď doufám, že nemelu nesmysly - GURPS sem vlastně ještě (bohužel) nehrál, jen sem čet pravidla... :))

Uživatelský avatar
Lidožrout
Příspěvky: 503
Registrován: 9. 3. 2002, 00:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lidožrout » 4. 7. 2003, 17:58

a) jo, to sem se fakt upsal, pardón (trapásek, matika mi nikdy nešla $D )
b) fakt jednoduchý. hodnotu zranění máš pochopitelně napsanou v deníku, takže jenom koukneš a hodíš kostkou/kostkama. přímej úder má nižší sílu než švih, ale zato se to, co projde zbrojí po bodnym útoku, dvojnásobí. jak psal rytíř. jako facka. nebo bobek. $D

Uživatelský avatar
Grave
Příspěvky: 25
Registrován: 21. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Grave » 7. 7. 2003, 14:30

To by bylo, abych se nevozval - je to fakt jednoduchý, to se musí nechat. Nejtežší je na tom snad ten hod kostkou, ale to zvládá snad každej :lol:

Vlastně všechny čísl, co používáš maš napsaný v sheetu, takže neexistuje nekonečný hledání v tabulkách a různý násobení podle koeficientů, to celý na druhou, vyjde-li záporný číslo, tak absolutní hodnota..... $lol$
Rest in Pain !

Uživatelský avatar
Drizzt
Series Freak
Příspěvky: 1347
Registrován: 8. 7. 2002, 07:44
Bydliště: Somewhere around...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drizzt » 4. 10. 2003, 07:29

Grave píše:To by bylo, abych se nevozval - je to fakt jednoduchý, to se musí nechat. Nejtežší je na tom snad ten hod kostkou, ale to zvládá snad každej :lol:

Vlastně všechny čísl, co používáš maš napsaný v sheetu, takže neexistuje nekonečný hledání v tabulkách a různý násobení podle koeficientů, to celý na druhou, vyjde-li záporný číslo, tak absolutní hodnota..... $lol$
Jo jo... toť obrovská výhoda Gurpsu...
BTW: nevíte o nějakých slušně přeložených pravidlech? Mám doma od Nanuqa, ale co jsem slyšel, tak nejsou prý moc qwalitní...
Obrázek

Uživatelský avatar
Lidožrout
Příspěvky: 503
Registrován: 9. 3. 2002, 00:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lidožrout » 8. 10. 2003, 20:43

no já mam takovej plán nebo spíš sen, kterej bych jednoho dne rád realizoval: chci vzít ty nanuqovy pravidla do jedný ruky a originál do druhý, opravit co se mi nelíbí a co je blbě a pak to celý hodit do úhlednýho pdf.ka rovnajícího se vzhledem originálu a tak.... to by bylo super, ne? už sem si dokonce začal do těch nanuqovejch pravidel čmárat co opravim.... hehe. tak mi držte palce ať mi to vyjde! $D

Uživatelský avatar
Drizzt
Series Freak
Příspěvky: 1347
Registrován: 8. 7. 2002, 07:44
Bydliště: Somewhere around...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drizzt » 10. 10. 2003, 06:49

Lidozrout píše:no já mam takovej plán nebo spíš sen, kterej bych jednoho dne rád realizoval: chci vzít ty nanuqovy pravidla do jedný ruky a originál do druhý, opravit co se mi nelíbí a co je blbě a pak to celý hodit do úhlednýho pdf.ka rovnajícího se vzhledem originálu a tak.... to by bylo super, ne? už sem si dokonce začal do těch nanuqovejch pravidel čmárat co opravim.... hehe. tak mi držte palce ať mi to vyjde! $D
Držím, držím... hlavně ať je to co nejdříve... $roll$
Obrázek

Zamčeno

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host