Burning Wheel

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10001
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Burning Wheel

Příspěvek od Markus » 27. 7. 2006, 15:07

Naposledy upravil(a) Sosacek dne 28. 7. 2006, 15:28, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 29. 7. 2006, 10:50

A kdy si to budu moci zahrát?

Uživatelský avatar
andtom
Příspěvky: 425
Registrován: 22. 6. 2003, 07:51
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od andtom » 29. 7. 2006, 22:19

Pěkné poodhalování hry, včetně příkladů :clap:
Mno, líbí se mi, že se systém nesnaží o rovnováhu a nechává na hráčích, jak s tím naloží. Tomu říkám inteligentní přístup k hráčům, které autor jak vidět nepokládá za békající stádo s nutností obehnat ho ohradou :)
Aniž bych to myslel jako kolizi s předešlým odstavcem, je nicméně zajímavé, že rasy s delším životním cyklem se zdokonalují stejně rychle jako lidé. I když kastovní systém by mohl být příčinou, že v těchto rasách je dejme tomu pomalejší výměna a úroveň sdílení informací (prostě určitý konservatismus), stejně mi to vychází tak, že pionýři pokroku (filosofové, vynálezci, atd. ...) by tím pádem měli být příslušníci těchto déle žijících ras, protože ten konservatismus, kdyby nějaký byl, by se IMHO nutně promítal i do nabývání těchto vědomostí, což se ale nepromítá. Ledaže by elfové chodily studovat k lidem a podobně :)
Abych to shrnul: princip inteligentního přístupu k hráčům se mi moc líbí, akorát nevím, jestli se nepromítá v trochu problematické věci (z hlediska logiky herního světa).
Pod hraním RPG rozumím roleplaying.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)

R.I.P.

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21410
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 30. 7. 2006, 08:36

andtom píše:Aniž bych to myslel jako kolizi s předešlým odstavcem, je nicméně zajímavé, že rasy s delším životním cyklem se zdokonalují stejně rychle jako lidé. I když kastovní systém by mohl být příčinou, že v těchto rasách je dejme tomu pomalejší výměna a úroveň sdílení informací (prostě určitý konservatismus), stejně mi to vychází tak, že pionýři pokroku (filosofové, vynálezci, atd. ...) by tím pádem měli být příslušníci těchto déle žijících ras, protože ten konservatismus, kdyby nějaký byl, by se IMHO nutně promítal i do nabývání těchto vědomostí, což se ale nepromítá. Ledaže by elfové chodily studovat k lidem a podobně :)
Mno. Oni se uci mnohem pomaleji. Maji mnohem horsi pomer roky/dovednosti, a da se rict ze "lidi rulez"

Jako prikad odcituji nektere zivotni cesty:

Clovek narozeny jako vesnican: 12 let, 2 Traity, 3 Resources, 3 bodiky na jakekoli dovednosti
Trpaslik narozeny jako clen klanu: 20 let, 1 Trait, 7 res, 3 bodiky na jakekoli dovednosti
Elf narozeny v divocine: 21 let, 1 Trait, 5 res, 4 bodiky na jakekoli dovednosti, 2 bodiky na specificke dovednosti (zpivani, cteni, psani)

Lidsky pesi vojak: 3 roky, 1 Trait, 6 res, 5 specifickych
Trpaslici pesi vojak: 10 let, 0 Traitu, 5 res, 5 specifickych
Elfi kopinik: 20 let, 0 Traitu, 8 res, 6 specifickych

Lidky kapitan: 6 let, 1 trait , 15 res, 8 specifickych
Trpaslici kapitan: 55 let, 0 traitu, 40 res, 7 specifickych
Elfi kapitan: 85 let, 0 traitu, res 15, 9 specifickych

No. Doufam ze to staci, je videt ze lide maji mnohem lepsi pomer (traity + dovednosti) / cas (a trpaslici maji hafo res), takze se skutecne uci mnohem rychleji. Zvlast husta je zivotni cesta "knight" kde ten clovek dostane asi 12 bodu za 5 let, uf.

Doplnim ze trpaslici se dozivaji max 600 let, a elfove ta kolem 1200 let. Teda, elfove jsou fyzicky nesmrtelni a nestarnouci, ale brzo podlehnou tize prilis kruteho sveta (brzo = tech 1200 let, pokud ten elf prozil hodne valek, sledoval svoji domovinu vyplenenou a treba ho jeste zdradil jeho pritel tak muze byt na krajicku silenstvi po 300 letech zivota).

Mimochodem, to mnozstvi tech life-paths je takovy, ze kdyby se nekdo snazil minmaxovat, tak velmi pravdepodobne zesili 8) To se da brat jako plus. Muzes si samozrejme vytvorit vlastni, pokud by ti neco chybelo, ale uz tak mi pripadaji velice pestre, alespon ty lidske. Mame tu vesnicke cesty, mestske cesty, slechticke cesty, cesty na slechtickem dvore (neni totez), cesty pro namorniky, cesty pro sluzebniky (at uz otroky nebo ne) a cesty pro vyhnance. Tech nelidskych neni tolik, ale taky jich neni malo.
Abych to shrnul: princip inteligentního přístupu k hráčům se mi moc líbí, akorát nevím, jestli se nepromítá v trochu problematické věci (z hlediska logiky herního světa).
Jo. Ten system predpoklda ze se hraci proste domluvi. Myslim ze by se mohl dobre hodit k tvemu stylu hry, ale to ty budes asi vedet lip.

Jo, pockejte na dalsi dil 8)
Human wireless chargers were a big hit.
People loved them. The need to sleep was gone!
But soon they found them installed mostly behind cash registers. Under office chairs.
And they realized the dreams were gone, too.
@ASmallFiction

Uživatelský avatar
andtom
Příspěvky: 425
Registrován: 22. 6. 2003, 07:51
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od andtom » 30. 7. 2006, 11:13

Sosacek píše:Mno. Oni se uci mnohem pomaleji. Maji mnohem horsi pomer roky/dovednosti, a da se rict ze "lidi rulez"
Tak to je jiná, já to z prvního dílu recenze, zdá se, špatně pochopil.

Zatím to celé vypadá docela zajímavě. Slyšme, slyšme, co bude dál ... :)
Pod hraním RPG rozumím roleplaying.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)

R.I.P.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 31. 7. 2006, 11:20

Pokud jsem se nepřehlédl, neodpověděl jsi mi na otázku!

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21410
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 31. 7. 2006, 11:36

Dalcor píše:Pokud jsem se nepřehlédl, neodpověděl jsi mi na otázku!
Jo, promin.

No, v podstate hned co sezenu tistenou verzi aktualni prirucky a nejaky hrace.
Human wireless chargers were a big hit.
People loved them. The need to sleep was gone!
But soon they found them installed mostly behind cash registers. Under office chairs.
And they realized the dreams were gone, too.
@ASmallFiction

orlop

BW, reakce

Příspěvek od orlop » 7. 11. 2006, 12:30

Mno, musím říct, že Burning Wheels mě tedy příliš neoslovila. Zvlášť po tom, jak jsi mi ten systém prezentoval ve Světozoru, čekal jsem něco mnohem zajímavějšího. Nevidím na tomto systému nic objevného, maximálně dává starým věcem nový pojem.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 7. 11. 2006, 12:39

Osobně mám přesně opačný pojem, Burning Wheel si chci definitivne vyzkoušet i pořídit. Mám pocit že to je systém přesně pro mě :)

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10001
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 22. 11. 2006, 21:44

Čau, Sosi...

sliboval jsi třetí a poslední část této recenze. Jak to s ní vidíš? Nemůžu se dočkat. Burning Wheel zní velmi zajímavě.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4970
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 22. 11. 2006, 22:29

Hej, aj mňa to zaujíma!

Mňa BW oslovilo absolútnou prepracovanosťou - lifepathy (inšpirované kariérami z WFRP), traity, špeciálne rasové vlastnosti... Najviac sa mi páči jednotné vyjadrenie všetkého (od vlastností a schopností, cez kontakty a zdroje až po poškodenie), teda všetko je vyjadrené jednotnou "menou", teda tzv. exponentom (číslo od 1 do ca. 10) a odtieňom (B/G/W). Potom neuveriteľne parádna modularita - t.j. jeden core engine a asi 20 rôznych modulov, ktoré si môžete pridávať do hry ako a kedy potrebujete - rozšírené mechaniky zbraní, brnení, zranení, zdrojov, súboj dôvtipu, manévrovanie strelcov atď.

Skúsil som si vyrobiť asi tri postavy a skvelé je, že človek pri tvorbe postavy zodpovie kopu otázok o jej živote, hodnotách a pod.

Burning Wheel je zdanlivo návrat ku komplexnému sim-dizajnu (mne pripomína napr. HARP), ale s pridanými prvkami, ktoré ho podobne ako napr. Riddle of Steel posúvajú k narativizmu: dynamika Beliefs-Instincts-Traits v kombinácii s Arthou a spôsobom zdokonaľovania postáv (na zlepšenie vlastnosti alebo schopnosti treba istý počet rôzne ťažkých testov).

Zatiaľ som ho nehral, aj keď rád by som...

M
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21410
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 23. 11. 2006, 17:30

Nechtel by nekdo tohle tema smazat? Uz to nikdy nedokoncim, a navic myslim ze delam BW spatne jmeno -- Markus ho oznacil za taktickou hru, pozdeji za simulacionistickou hru, a uz jsem slysel i "lepsi drd", takze mam takovy tuseni ze bude lepsi, kdyz tu ten kus textu poskakovat nebude.
Human wireless chargers were a big hit.
People loved them. The need to sleep was gone!
But soon they found them installed mostly behind cash registers. Under office chairs.
And they realized the dreams were gone, too.
@ASmallFiction

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 24. 11. 2006, 19:07

Sosáčku, přiznej, že se jen nemůžeš nabažit chvály za tuhle recenzi :>;o)
Recenze je parádní, jen ji dokončit... a prominout Markusovi to přeřeknutí s "novou vlnou taktických systémů" (ono tak BW na první pohled opravdu působí, než ji se člověk přečte). :wink:

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6861
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 24. 11. 2006, 19:16

Co? Jaké špatné jméno? :8oO
Myslím že se pleteš Sosáčku, tak nemel a pokračuj $D . (ale nutit tě samozřejmě nemůžu, protože jsi moc daleko :-)= ).

Teď vážně. Podle mě by byla škoda přestat, když už jsi tak pěkně začal. 8)
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10001
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 24. 11. 2006, 19:31

Hele, po přečtení dvou třetin recenze mě BW velmi zajímá a chci vědět zbytek...
...abych konečně mohl přestat vymýšlet špatné nálepky a mohl vymyslet nějakou dobrou :wink:

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti