Warhammer Fantasy Roleplay
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Warhammer Fantasy Roleplay
Rodina her zasazených do Starého světa, fantasy variace na naši renesanční Svatou říši římskou.Německé vlivy jsou patrné na kultuře i jménech (často slovních hrátkách s němčinou). Říše je ohrožovaná vlivem Chaosu, zhmotňujícího se v tajných kultech chaotických bohů, v mutantech a zvěrolidech, kteří se ukrývají v hlubokých lesích, ale i v armádách zelenokožců a chaotických válečníků, kteří nikdy nepřestávají plánovat další invazi. Ladění je drsnější, temné. Hry používají systém kariér.
Jednotlivé tituly:
Warhammer: The Mass Combat Fantasy Role-Playing Game (1983) – První prototyp warhammerovského RPG
Warhammer Fantasy Roleplay (1e) (1986)
Warhammer Fantasy Roleplay (2e) (2005)
Warhammer Fantasy Roleplay (3e) (2009)
Warhammer Fantasy Roleplay (4e) (2018)
Zweihänder, retroklon starých edic WFRP, má samostatnou diskuzi
Jiné diskuze:
Shrnutí pravidel třetí edice
Zápis: [WFRP] Můj první Warhammer
Zápis: [WFRP] Séria one-shot dobrodružstiev
Další odkazy
Markusův článek o historii WFRP a další články o WFRP
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- DarthSpeedy
- Příspěvky: 178
- Registrován: 7. 5. 2006, 20:43
- Bydliště: Brno
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Výše uvedený příklad (Conlai/Markus) bych nebral moc v potaz, protože zaprvé těch beastmenů bylo jen 5 (zbylých 7 se rozprchlo) a za druhé potvory jsem nehrál s jejich plným potenciálem (hrál jsem poprvé a chtěl jsem se vyvarovat úmrtí po hodině hry).Aljen píše:je celkom dost rozdiel ked system stavia 1.levelove PC do pozicie hrdinov ktori kosia drakov po tuctoch
alebo ked je pre nich boj s poloslepym metrovim goblinom samovrazedna vyprava
Samotné potvory mají stejně řešené životy jako postavy - rating + Odolnost, cca tedy 10-15 u slabých potvor. Pokud jde ale jen o nedůležité setkání nebo slabší stádo potvor (případně GM/hráči chtějí heroický způsob hry), potvory se dělí do skupinek dle počtu hráčů a životy mají kolektivně, a to pouze Tougness x počet potvor.
V samotném setkání bylo deset Beastmenů a dva velitelé, tzn. 2 skupiny po pěti + dva jednotlivci. Počet životů skupiny 5x5=25, což je značný rozdíl oproti normálnímu počtu cca 60. Souboj funguje tak, že při útoku na skupinu odpadne vždy potvora po ztrátě životů rovný počtu životů jednoho člena (tzn. při 20 odpadne jeden, při 15 druhý apod.). Tímto se také urychlí souboj díky tomu, že při špatném zasáhu je nutné útočit na stejnou potvoru.
V praxi to vypadalo tak, že z první skupinky doběhli k postavám jen 3 členové namísto šesti, jeden minul a zbylí dva způsobily postupně 5 a 6 zranění, což je prakticky polovina životů postavy. Kdyby jsem hrál potvory naplno, tak po 15 zranění, jež postavy způsobily zemře jeden beastman, a to by ještě všechny útoky musely cílovat jeho. Tzn. o 2-3 útoky více, tzn. o dalších cca 15 zranění více, což je prakticky smrt1-2 členů družiny.
A další věc, každá potvora má speciální kostky (bank kostek), kterými si automaticky dle potřeby může přebarvovat kostky vlasností, případně přidávat další druhy kostek - a toto jsem používal pouze k rychlejšímu pohybu Beastmanů, namísto boostování útoku.
Snad jsem to napsal nějak srozumitelně.
- DarthSpeedy
- Příspěvky: 178
- Registrován: 7. 5. 2006, 20:43
- Bydliště: Brno
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Věrohodně řečené nic.Bajo píše:Podle me treba toto: Herni mechaniky maji vyrazny vliv na herni fikci (samotny obsah hry), protoze je to jen ramec, ve kterem se fikce pohybuje a do znacne miry i definice vztahu a interakce mezi jejimi jednotlivymi prvky. A je tomu tak protoze kazdy prvek settingu, ktery se stane soucasti spolecne fikce podleha svemu vyvoji ve fikci a tedy i mechanikam, protoze mechaniky jsou jeden z podstatnych elementu, ktery vyvoj ve fikci ovlivnuji. V tomto ohledu by prave system mel elementy a atmosferu settingu podporovat, jinak muze dojit k rozporu: system bude fikci vyvijet do jinych poloh, nez ktere jsou pro dany setting ocekavane (coz povede ze stranby hracu bud k neuspokojeni urciteho ocekavani a nebo rezignaci na herni mechaniky).
Podle me system a setting jsou v nekterych castech tak provazane, ze je nejde v techto castech uplne jednoznacne oddelit.
Konkrétní příklad ke třetí edici, ať je o čem se bavit.
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Reagoval som tak ako Bajo hlavne na
o rozdieloch medzi jednotlivymi ediciami WFRP nic netusim
pretoze podla mna toho ma spolocneho hodne (pokial nejde o setting-free system typu Fate, Window, ...)co má systém společného s herním světem??
o rozdieloch medzi jednotlivymi ediciami WFRP nic netusim
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- DarthSpeedy
- Příspěvky: 178
- Registrován: 7. 5. 2006, 20:43
- Bydliště: Brno
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Což co se týče systému, tak já také ne. Stejný zůstal jen setting (pokud tedy pomineme, že se odehrává pár let před druhou edicí.Aljen píše:o rozdieloch medzi jednotlivymi ediciami WFRP nic netusim
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
setting moze zostat rovnaky
zmena systemu, napriklad urovne epickosti pribehov ktore budu PC prezivat , vsak silne ovplyvni to ako bude hra vyzerat nie?
Si prestav Tolkienovu Stredozem
- system nadizajnovany na diplomaticku hru jedntlivych hobitich rodov
- system nadizajnovany na diplomaticku hru Mayar medzi sebou
zmena systemu, napriklad urovne epickosti pribehov ktore budu PC prezivat , vsak silne ovplyvni to ako bude hra vyzerat nie?
Si prestav Tolkienovu Stredozem
- system nadizajnovany na diplomaticku hru jedntlivych hobitich rodov
- system nadizajnovany na diplomaticku hru Mayar medzi sebou
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- DarthSpeedy
- Příspěvky: 178
- Registrován: 7. 5. 2006, 20:43
- Bydliště: Brno
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Dobře, ale jak jsem psal, chtělo by to příklad ke třetí edici. Co mě zajímá, je právě to, který prvek systému dle zdejších přispívajících činí hru hrdinskou/epickou. Souboje to určitě nebudou (alespoň dle mého názoru). Naopak pravidla jak jsou psaná, umožňují obě možnosti.Aljen píše:setting moze zostat rovnaky
zmena systemu, napriklad urovne epickosti pribehov ktore budu PC prezivat , vsak silne ovplyvni to ako bude hra vyzerat nie?
Si prestav Tolkienovu Stredozem
- system nadizajnovany na diplomaticku hru jedntlivych hobitich rodov
- system nadizajnovany na diplomaticku hru Mayar medzi sebou
- DarthSpeedy
- Příspěvky: 178
- Registrován: 7. 5. 2006, 20:43
- Bydliště: Brno
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Možná to léčeníDarthSpeedy píše:Dobře, ale jak jsem psal, chtělo by to příklad ke třetí edici. Co mě zajímá, je právě to, který prvek systému dle zdejších přispívajících činí hru hrdinskou/epickou. Souboje to určitě nebudou (alespoň dle mého názoru). Naopak pravidla jak jsou psaná, umožňují obě možnosti.
Ale tomu jsem se divil i pře hře samotné, když to Conlai prováděl. To bude určitě jen nějaká špatná interpretace, na to se ještě musím zpětně podívat
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Nehral jsem, takze nemuzu zatim slouzit. Odpovidal jsem v obecne rovine na to, jak system souvisi se settingem (nikoliv konkretne na to, zda system WH definuje hrdinske prostredi - viz to co jsem citoval a na to i tedy reagoval). System podle me setting mechanikami castecne definuje (minimalne ten ramec, ve kterem se muze fikce pohybovat, ale i konkretni elementy fikce). To je pripad WHFP, DnD, WoD i vetsiny ostatnich RPG. To samo o sobe neni pozitivni ani negativni jev, je to proste fakt ktery vypliva z ulohy mechanik ve hre a z vzajemnych vztahu jednotlivych elemtu hry. Napriklad zivotnost a moc hrdinu hry ma vliv na setting v tom, jakou ulohu budou v settingu postavy vykonavat, stejne to plati i o nepratelich. Takze treba tebou zminovane:
Ale opet, rikam to jen v obecne rovine. Popsani konkretni podoby vlivu je ale spis na tech kdo mechaniky znaji vice do hloubky.
Takze si tedy i myslim, ze mechaniky boje na epicnost mit vliv budou (viz treba ty kriticaky), ovsem ne nutne jen ony.
Edit: Napriklad narocnost a rizikovost magie z pohledu mechanik pro jedince ovlivnuje jeji rozsirenost v danem prostredi, jeji moznosti potom ovlivnuji celou spolecnost a jeji technologickou uroven. A tedy i schopnost spolecnosti vytvaret hrozby nebo se vnejsim hrozbam branit, to same plati i pro jednotlivce.
a dalsi prvky bojovych mechanik, zcasti definuji podobu settingu ve hre: nebezpecnost priser, existence/neexistence spotrebnich priser, pomer drsnych priser a spotrebnich priser, vliv postav na boj se "zlem/chaosem", vyznam hrdiny ve srovnani s radovym vojeakem a s radovym obcanem - snazi se spise prezit a utikat, nebo osvobozovat a rozhodovat udalosti kterych se ucastni?DarthSpeedy píše:Samotné potvory mají stejně řešené životy jako postavy - rating + Odolnost, cca tedy 10-15 u slabých potvor. Pokud jde ale jen o nedůležité setkání nebo slabší stádo potvor (případně GM/hráči chtějí heroický způsob hry), potvory se dělí do skupinek dle počtu hráčů a životy mají kolektivně, a to pouze Tougness x počet potvor.
Ale opet, rikam to jen v obecne rovine. Popsani konkretni podoby vlivu je ale spis na tech kdo mechaniky znaji vice do hloubky.
Takze si tedy i myslim, ze mechaniky boje na epicnost mit vliv budou (viz treba ty kriticaky), ovsem ne nutne jen ony.
Edit: Napriklad narocnost a rizikovost magie z pohledu mechanik pro jedince ovlivnuje jeji rozsirenost v danem prostredi, jeji moznosti potom ovlivnuji celou spolecnost a jeji technologickou uroven. A tedy i schopnost spolecnosti vytvaret hrozby nebo se vnejsim hrozbam branit, to same plati i pro jednotlivce.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- DarthSpeedy
- Příspěvky: 178
- Registrován: 7. 5. 2006, 20:43
- Bydliště: Brno
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Tak v tom případě, z pohledů soubojů, je třetí edice temná až na půdu. A to i přesto, že všude v pravidlech mají různé výhody, protože "jsou to hrdinové" (třeba body štestí, přednost v případě shodné iniciativy apod.)
Jinak zmiňovaný prvek v mém příkladě je pouze možná alternativa - umožňujě tak hráčům/GM zvolit obtížnost hry, jež sedne všem zúčastněným.
(Otázka nebyla myšlena v obecné rovině, opravdu šlo jen konkrétně o svět Warhammeru vs. systém třetí edice. Moje chyba, že jsem neuvedl konkrétně, ale v tématu o Warhammeru jsem to nepovažoval za potřebné.)
Jinak zmiňovaný prvek v mém příkladě je pouze možná alternativa - umožňujě tak hráčům/GM zvolit obtížnost hry, jež sedne všem zúčastněným.
(Otázka nebyla myšlena v obecné rovině, opravdu šlo jen konkrétně o svět Warhammeru vs. systém třetí edice. Moje chyba, že jsem neuvedl konkrétně, ale v tématu o Warhammeru jsem to nepovažoval za potřebné.)
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
No potom ovsem pro me, pokud bych chtel hrat hru z prostredi WH je podstatne otazka, jestli je posledni edice temnejsi az na pudu nez ta predchozi.
Edit: Ocividne v pripade kriticaku se nemusim bat o to, kolik koncetin mi po boji zbude a jake to budou
Edit: Ocividne v pripade kriticaku se nemusim bat o to, kolik koncetin mi po boji zbude a jake to budou
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- DarthSpeedy
- Příspěvky: 178
- Registrován: 7. 5. 2006, 20:43
- Bydliště: Brno
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Bajo píše:No potom ovsem pro me, pokud bych chtel hrat hru z prostredi WH je podstatne otazka, jestli je posledni edice temnejsi az na pudu nez ta predchozi.
Edit: Ocividne v pripade kriticaku se nemusim bat o to, kolik koncetin mi po boji zbude a jake to budou
Tak to opravdu nemohu sloužit - jak jsem psal, o mechanikách první/druhé edice nevím ani zbla.
Co se kritických zranění týče, mohu se večer podívat na poměr a jednotlivé efekty karet, ale co vím 100%ně, že velká většina efektů je relevantí pouze pro PC. (A dost možná aplikovaná úplně jinak v případě potvor)
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Naopak mi to přijde jako celkem povedená formulace.DarthSpeedy píše:Věrohodně řečené nic.Bajo píše:Podle me treba toto: Herni mechaniky maji vyrazny vliv na herni fikci (samotny obsah hry), protoze je to jen ramec, ve kterem se fikce pohybuje a do znacne miry i definice vztahu a interakce mezi jejimi jednotlivymi prvky. A je tomu tak protoze kazdy prvek settingu, ktery se stane soucasti spolecne fikce podleha svemu vyvoji ve fikci a tedy i mechanikam, protoze mechaniky jsou jeden z podstatnych elementu, ktery vyvoj ve fikci ovlivnuji. V tomto ohledu by prave system mel elementy a atmosferu settingu podporovat, jinak muze dojit k rozporu: system bude fikci vyvijet do jinych poloh, nez ktere jsou pro dany setting ocekavane (coz povede ze stranby hracu bud k neuspokojeni urciteho ocekavani a nebo rezignaci na herni mechaniky).
Podle me system a setting jsou v nekterych castech tak provazane, ze je nejde v techto castech uplne jednoznacne oddelit.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Ja ano, hral som obe.Aljen píše: o rozdieloch medzi jednotlivymi ediciami WFRP nic netusim
Speedy, ak chces priklad k tretej edicii:
"Boj s piatimi beastmanmi by druhoedicne postavy neprezili ani po roku hrania, nieto este ako cerstvi zaciatocnici." (dvanastich beastmanov si nedokazem predstavit, ze by dalo 5 hracskych postav, kym by nemali snad tri kariery kazdy a imperialnu delostrelecku brigadu k tomu)
To ber ako fakt overeny praxou - zivo si spominam na to, ako sme piati bili jedneho(!!!) mutanta a vysledkom bolo, ze sme ho len tak-tak zabili (a ja som sa zvysok dobrodruzstva potacal na hranici smrti). Kebyze mutantovi nenalozime zo dva-tri criticaly, tak ho nezabijeme... pritom kazdy critical od neho by znamenal u nas realne mrtvu postavu.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- DarthSpeedy
- Příspěvky: 178
- Registrován: 7. 5. 2006, 20:43
- Bydliště: Brno
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Ach jo... A já jsem myslel, že jsem tím výše uvedeným příkladem dal najevo, jak to mělo být ve skutečnosti.Peekay píše:Ja ano, hral som obe.Aljen píše: o rozdieloch medzi jednotlivymi ediciami WFRP nic netusim
Speedy, ak chces priklad k tretej edicii:
"Boj s piatimi beastmanmi by druhoedicne postavy neprezili ani po roku hrania, nieto este ako cerstvi zaciatocnici." (dvanastich beastmanov si nedokazem predstavit, ze by dalo 5 hracskych postav, kym by nemali snad tri kariery kazdy a imperialnu delostrelecku brigadu k tomu)
To ber ako fakt overeny praxou - zivo si spominam na to, ako sme piati bili jedneho(!!!) mutanta a vysledkom bolo, ze sme ho len tak-tak zabili (a ja som sa zvysok dobrodruzstva potacal na hranici smrti). Kebyze mutantovi nenalozime zo dva-tri criticaly, tak ho nezabijeme... pritom kazdy critical od neho by znamenal u nas realne mrtvu postavu.
Takže ještě jednou - při tom souboji s 12ti beastmeny jsem použil volitelnou úpravu, která beastmenům zkrátila životy cca o 1/2. Navíc, postavy nezabili 12 beastmenů, ale jen pět, tzn. 2,5 a to v pěti hráčích. Dvě postavy při tom přišli o polovinu životů. Dále jsem ignoroval speciální vlastnosti beastmanů, což jsou další kostky na iniciativu a další kostky do souboje proti pomalejším postavám, jejich kostky A/C/E a taktéž jejich zvláštní útoky. Takže snad už je jasné, jak to s tím soubojem mělo být.
Vzhledem k tomu, že jsem nechtěl mít po hodině hraní půlku družiny mrtvou a byl to můj první souboj ve třetí edici, začal jsem prostě zvolna. Takhle pak vznikají zkreslené informace.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Nějak nechápu, co se to tu řeší. Všichni tu mluví jako by snad gotrek nebyl ani z warhammeru, pritom je slayer na kazdem druhem obrazku
beastmeny by jste si preci meli davat k veceri ne?
beastmeny by jste si preci meli davat k veceri ne?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů