Warhammer Fantasy Roleplay

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6839
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Warhammer Fantasy Roleplay

Příspěvek od Bajo » 25. 6. 2006, 19:33

Warhammer Fantasy Roleplay
Druhá edice - (anotace)
Obrázek

Třetí edice - (anotace)
Obrázek

Jiné diskuze:
:!: Shrnutí pravidel třetí edice

Zápisy ze hry:
:arrow? [WFRP] Můj první Warhammer
:arrow? [WFRP] Séria one-shot dobrodružstiev
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 25. 6. 2006, 20:39

Len tie najlepšie. Ak sa hrá s dôrazom na prostredie tak kariéry majú významnú funkciu - umiestňujú postavu do pletiva sociálnych a ekonomických vzťahov, je súčasťou svojho sveta, nie nejaký "dobrodruh". V druhej edícii sme však hrali len krátko, boj je mierne DnD-čkový, aj keď aj ja, aj kopa ľudí na BI fórach majú nápady ako ho zmeniť.

M
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6839
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 26. 6. 2006, 07:06

2 Bifi:Souboje mě zase tak moc netrápí, ale pokud máš nějaké dobré nápady, tak mi je buď pošli , nebo sem nahoď (přeci jen, občas k nějakému dojde $P ). Dobrých nápadů není nikdy dost.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Drizzt
Series Freak
Příspěvky: 1347
Registrován: 8. 7. 2002, 07:44
Bydliště: Somewhere around...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drizzt » 26. 6. 2006, 16:47

Hehe, mě spíše trápí, kdy se WH RPG objeví na OG v Brně? Strašně rád bych si zahrál, neboť ten svět prostě miluju... $P
Obrázek

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6839
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 26. 6. 2006, 16:48

Drizzt píše:Hehe, mě spíše trápí, kdy se WH RPG objeví na OG v Brně? Strašně rád bych si zahrál, neboť ten svět prostě miluju... $P
Pokud ho připraví Conlai, tak v červenci, pokud ne, tak ho já ho mám v plánu na srpen.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6839
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 27. 6. 2006, 17:23

2 Bifi: Co ty úpravy komu WH?
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 27. 6. 2006, 21:37

Najdes ich na http://forum.blackindustries.com/forum.asp?FORUM_ID=9, vratane mojich. Okrem toho Ti mozem poslat take nejake zhrnutie, co som si sam robil, na mail.

M
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6839
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 28. 6. 2006, 08:44

2 Bifi: Díky. A klidně pošli. Mail tu na mě někde asi najdeš (kdyby ne: baio@seznam.cz).
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Jezevec
Vypravěč
Příspěvky: 694
Registrován: 3. 7. 2006, 06:26
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jezevec » 21. 7. 2006, 16:03

Me osobne na puvodnim systemu Warhammer FRP vadilo to, ze ty povolani a dovednosti k nim byly dosti nevyvazene.

Ja kuprikladu jako alchymista (kterym jsem chtel byt) jsem byl schopen ridit vozik, uvarit pivo a splhat. Oproti tomu (diky lepsim hodum) tam byl elfi duelista, ktery proste byl fakt hrdina.

Nicmene to byl jen system a navic u RPG z roku tusim 1995, takze doufam, ze se to zlepsilo.

Old World Bestiary je jeden z nejhezcich bestiaru, co se koncepce tyka, co jsem vubec kdy videl.

Rozhodne jsem za si zahrat a kdyz nebudete trvat na systemu a budete ochotni hrat WFRP jako one-shot i bez systemu, tak mam nekolik peknych pribehu.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6839
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 21. 7. 2006, 16:11

Já osobně na systému WFRP nijak nebazíruji, není nijak převraný a skvělí (řekl bych, že má své mouchy), oslovila mě hlavně ta mechanika kariér, ketrá si myslím i nezkušeným hráčům pomůže kolem postav tvořit příběh.
Co se dovedností týče, nezkoušel jsem to v praxi, ale mám takové tušení že se v tom moc nová edice nezlepšila.

[OT]
Můžu to sebou vzít na OG, aby ses podíval, ale předpkládám, že máš pdf.
Jinak one-shot by byl super, pokud bys ho odvýprávěl, ještě lépe... $P

Já jsem plánoval one-shot OG pro WHFR, ale nejsem si jist, kdy se k tomu dostanu, původně jsem měl v plánu srpen, ale nejsem si jist, jestli to stihnu. Navíc bych na srpen asi nevypsal moc termínů a nejsem si jist, vzhledem k popularitě skrze wargaming, jestli by to bylo dostačující. [/OT]
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

wfrp

Příspěvek od Bifi » 3. 11. 2006, 13:05

Tato tema je oddelena z temy "Hrava niekto Warhammer FRP"? Bola to diskusia medzi mnou a Corvusom o tom, ako sa lisi boj v 1e a 2e, ale budem rad, ak sa prida aj niekto iny, kto ma pohlad na 1e alebo 2e.

______________________________

My sme odohrali asi 14 sedeni vo WFRP 1e, 5 sedeni v svete Warhammeru hranom vo FATE a tusim jedno alebo dve vo WFRP 2e.

Nova edicia ma podla mna dost nezvladnuty kombat, je to proste DnD-cko. Preto som chcel experimentovat s roznymi "dramatickejsimi" sposobmi, inspiroval som sa pritom najma Sorcererom a trocha aj Burning Wheel - proste skriptujes svoju akciu pred hodom na iniciativu a preto sa moze lahko stat, ze ta niekto predbehne a tvoja akcia sa stane bezvyznamnou alebo nevykonatelnou.

Vo svete Warhammeru hravate v tvojom d20 systeme?

M
Naposledy upravil(a) Bifi dne 3. 11. 2006, 13:53, celkem upraveno 1 x.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1815
Registrován: 3. 5. 2005, 12:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus » 3. 11. 2006, 13:18

presne tak. moj system bol urobeny presne na to )

combat vo v2 je podla mna dost podobny ako v1.. podhadzujes percentami WS ci BS...( to btw vobec nemam rad a preto preferujem d20)
v com sa ti zda boj vo v2 zasadne iny od v1? ... critical hity do kosti, malo hp, armor ako DR je to co odlisuje wfrp od dnd a to zostalo aj vo v2..

scritpovanie akcii sa mi vobec nepaci. :>:o/
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 3. 11. 2006, 13:29

Zly je v tom, ze je to tzv. "freeze-frame resolution", teda vyhodnocovanie akcie pri zamrznutej scene. Ako v DnD-cku je presne dane poradie, v akom sa akcie jednotlivych postav riesia a vies si to dopredu vypocitat. Ked sa tvoja postava dostane na tah, vsetko je zamrznute a stoji, kym nedokoncis svojich 6 sekund (s vynimkou, ze ma niekto ready action). Svoje akcie ohlasujes az v okamihu, ked si na tahu, co znamena, ze si vyberies najefektivnejsie akcie a nikto ti do toho nemoze vstupit (co vobec nepostihuje chaos Warhammer boja). Tiez ked spocitas kolo boja, v ktorom su 4 postavy, kolo v skutocnosti trva 24 sekund, pricom 18 sekund kazda z postav stoji na mieste. Dalej to neumoznuje dramaticke situacie ako "stihnem nabit kusu, kym ma chargne?", "ked na mna striela, stihnem pred seba strhnut nevinneho okoloiduceho ako ludsky stit?", "ked obaja skocime po artefakte v strede miestnosti, kto z nas ho chyti skor?".

V 2e je boj navyse menej smrtiaci (treba viac uderov priemernemu protivnikovi, aby si ho vyradil), WS je vseobecne nizsie, existuju bojove manevre, kopa zbranovych traitov a tak podobne. V mechanikach je viac dorazu na boj, co v 1e az taky problem nebol, pretoze system bol VELMI jednoduchy (aj ked tiez mal svoje problemy s bojom, ako napr. tank-dwarf syndrom).

Toto je v kontexte tejto temy off-topic, ak chces pokracovat, mozem to vypreparovat do ineho topicu v systemoch.

M
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1815
Registrován: 3. 5. 2005, 12:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus » 3. 11. 2006, 13:38

mozme to odstrihnut ked chces...

ako to bolo riesene vo v1? nebolo to tiez to co volas "freeze-frame resolution"? ja som to nehral ale len cital (a ukradol to co sa mi pacilo :-)= ) ale nejak si neviem vybavit ze by to fungovalo inak nez v2 ...
to ci je v2 menej smrtelne tiez neviem uplne dobre posudit..ale princip sa mi zda stale rovnaky... mozno je tam viac taktickych moznosti..
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 3. 11. 2006, 14:02

Ano, v prvej to tak bolo tiez. Boj bol ale rychlejsi a smrtelnejsi a prvy uder hral vacsiu rolu. Princip 2e je odlisny kvoli tomu, ze zavadza Partial Action a Full Action ako v DnD (vsak to aj vyvijal Green Ronin), zavadza stances a manevre a pod. Nemyslim si ze to je zle, ale robi z toho takticku hru so zameranim na boj (dokonca pouziva stvorcekovu mapu!), co tomu, ako my hrame WFRP, az tak nevyhovuje. Ja ako GM chcem, aby boj bol kratky a brutalny a preto ho postavy podstupovali len vtedy, ak su ochotne to riskovat. DnD taktika a vysoky pocet kol to nesplnaju. Druha edicia vsak napriek tomu priniesla spustu paradnych veci, pacia sa mi aj fortune pointy a dalsie veci.

Moje navrhy na zmeny v bojovom systeme som postol na Black Industries fora, kde sa stretli s vcelku vysokou podporou a zaujmom, ale potom sme Warhammer prestali hrat a nebolo to pre mna velmi aktualne. Playtesting sa zatial odohral len asi v dvoch bojoch a hracom zatial vadilo, ze maju malu sancu uspiet (problem 2e, t.j. nizke charakteristiky) a ze musia na kazdu akciu vymyslat zamer (moje house rules) a kazde kolo hadzat na iniciativu (moje h.r.), pricom boj trva dlho (2e).

M
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host