Tri-Stat DX

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Tri-Stat DX

Příspěvek od Dalcor »

Tri-Stat DX
(anotace)
Obrázek

Tri-Stat dX je jednotný systém používaný v produktoch Guardians of Order, ktorý berie do úvahy rozličnú úroveň moci postáv a ich schopností. Na rozlíšenie sa používajú odlišné kocky, od 2 štvorstenných kociek pre ľudí až po dvanásťstenné kocky pre polobohov. Ďalším špecifikom je nakupovanie atribútov a schopností postáv za charakterové body pri tvorbe postavy. Spomínaná univerzálnosť a všeobecnosť môže niektorým hráčom vadiť, pretože veľa pravidiel a atribútov je voľne interpretovateľných a je potrebné vytvoriť si ich aplikáciu vo vlastnej hre (najmä čo sa týka mágie a superhrdinských schopností).
Naposledy upravil(a) Dalcor dne 1. 6. 2006, 11:54, celkem upraveno 4 x.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Ano, dělat na AGOTu, který je vydáván WW
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Uživatelský avatar
lotrando
Příspěvky: 586
Registrován: 28. 6. 2007, 09:28
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lotrando »

Má jeden dotaz, asi na Dalcora, pokud TriStat používá, nebo na kohokoliv kdo v něm něco odehrál.

Mám pocit, že celým systémem se prolíná jedna základní myšlenka a to je pojmout všechny hry, co firma vymyslí. Takže anime, supermani apod. Jde především o změnu kostek, jinak ale nic moc převratného. Snad jen to že v rámci uvedeného jsou pak různá nastavení porovnatelná a síla postaviček se lineárně zvětšuje výměnou kostek

A teď dotaz. Co v tom vlastně hrajete, třeba na OG. Skutečně nějaký anime, nebo X-men? Nebo i něco bežnějšího.

Druhý dotaz. Proč právě TriStat. Tři zásadní věci, pokud můžu poprosit.

Chtěl bych se v tom orientovat, takže to neberte jako šťourání. Osobně mě zaujala redukce vlastností na 3 a její zdůvodnění. Ne už tak další mechaniky.
Petr "Lotrando" Kulda
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4714
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

lotrando:

Len tak zbrucha - Tri-Stat dX je jedným z mojich najobľúbenejších systémov, pretože je (ako si povedal) škálovateľný podľa moci a sily postáv a prostredia (zmenou kociek) a že jeho mechaniky sú jedny z najjednoduchších. V podstate podhadzuješ s dvoma kockami, danými úrovňou hry, náročnosť (tá je buď tvojou schopnosťou - teda podhadzuješ svoju schopnosť niečo vykonať, alebo ju určí Pán hry).

Tiež je výborná tvorba postavy, môžeš svojej postave priradiť aj defekty a hlavne môžeš prispôsobovať 4 aspekty každého atribútu postavy. Teda môžu byť dve postavy s atribútom Liečenie 2. úroveň, ale jedna ho bude mať prispôsobený (z charakterových bodov) na rýchlejšie liečenie a druhá postava na možnosť vyliečiť naraz viac iných postáv (to je hrubý príklad).

Dobrú implementáciu má A Game of Thrones, ktorého pravidlá práve čítam a rád by som si to niekedy zahral. Dobré sú aj Dreaming Cities, urban fantasy. Ale ako sám hovoríš, dá sa v tom hrať prakticky čokoľvek a ak potrebuješ, tak si do toho prispôsobíš alebo pridáš tematicky vhodnejšie atribúty, defekty a podobne a máš hru podľa vlastných predstáv.

Inak, na d20.cz je výborná recenzia na Tri-Stat dX od Dalcora.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
lotrando
Příspěvky: 586
Registrován: 28. 6. 2007, 09:28
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lotrando »

Joe: Já má právě pocit, že silná stránka je ta škálovatelnost, to ostatní mi tak dobré nepřijde. Proto jsem pokládal i dotaz. Budu se muset podívat na nějakou aplikaci, abych si to ujasnil.
Petr "Lotrando" Kulda
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4714
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Skús napríklad Dreaming Cities, alebo výbornú A Game Of Thrones (ale tam potrebuješ Deluxe Edition, pretože Standard je len d20 - okolo 490 strán; Deluxe Edition je okolo 560 strán a od str. 480 je aplikácia na Tri-Stat dX).

A Game Of Thrones práve čítam (teda ten Tri-Stat systém, nie d20 ;)) a zatiaľ to vyzerá veľmi dobre! Oplatí sa to už len kvôli tej prenádhernej príručke.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4714
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Silver Age Sentinels anyone?

Příspěvek od Joe »

Otázka pre čitateľov Tri-Statu: má niekto prístup k Silver Age Sentinels alebo ich čítal?

Potreboval by som si totiž pozrieť niektoré veci ohľadne jedného článku a jaksi platiť 30 doláčov za kupovanie je... ehm... momentálne primoc (a to nie je moja priorita, čo by som si kúpil, keby som na to mal...).
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Tri-Stat - Krev Noční strany - pomoc

Příspěvek od Dalcor »

Tvořím jednu zvláštní abilitu a potřeboval bych pomoci d přístupem - k nevýhodám, viz dále v textu. Jak víte někdo ptřebuje mít pravidla an všechno, tj jakým způsobem zavést psychické újmy (resp Nevýhody) mechanicky do hry. Text je ještě bez korektur

Krev Noční strany

„Noční strana je tajemství, skryté, temné srdce tohoto města. Zlé dvojče Londýna. Tam se dějí ty skutečně drastické věci. Jestli tam vaše dcera našla cestu, je v tom až po uši.“
John Taylor


Samá magická podstata Noční strany působí destruktivně na psychiku stvoření žijících na jejím území. Její vábení je jako droga a probouzí, nebo podporuje ve svých obětech ty temné stránky jejich osobnosti. Deprese se prohlubují, skryté touhy se derou na povrch, a každý měsíc a každý den se stávají více zřetelné. A co je horší, touhy, které mohou být na noční straně uspokojeny se stávají neukojitelnými. Vábení Noční strany vás vede hlouběji a hlouběji do samotného bahna existence, aby nakonec na vaší existenci byla zcela zapomenuto. Na druhou stranu řada obyvatel se s vábením naučila žít a dokáží se zákeřné podstatě ubránit, či s ní žít. A pak jsou tu magické schopnosti. Přecijenom Noční strana je magické místo.

Mechanika
Krev Noční strany je abilita umožňující postavám užívat jakékoliv nadpřirozené schopnosti.
Při tvorbě postavy umožňuje načerpat předem určený počet Character Pointů nad stanovený limit stvořeních nenarozených na noční straně. Počet bodů závisí zcela na dohodě mezi hráčema a vypravěčem a měla by zohlednit typ zvolené kostky hrdinskosti.
(Příklad. může-li hráč připravit průměrného člověka ze 75 bodů, pak mu Krev Noční strany přidá dalších 20 bodů k tvorbě postavy které musí být použity na vývoj nadpřirozených schopností)Velká míra nastavení mocnosti a užití Krve Noční strany je na dohodě mezi hráči a Vypravěčem. Pevná pravidla užívání této schopnosti by měla být dána při konzultacích hráčských postav a nastavení hry, tedy na tzv. Player’s Agreement.

Nadpřirozené schopnosti jsou SPECIAL ABILITIES uvedené v pravidlech.

Krev Noční strany lze získat několika způsoby. Podle toho jak velký na vás má Noční strana trvalý vliv, tak mocná tato schopnost je.
a) Při tvorbě postavy narozené na Noční straně
b) Při tvorbě postavy jejíž alespoň jeden z rodičů má potomky na Noční straně
c) Při rozdělování zkušenostních bodů postavy

a) Postava narozená na Noční straně
Pokud se postava narodila na Noční straně získává tuto schopnost za 0 Character Point. Závisí na domluvě hráče a vypravěče při zpracování postavy, kolik Character pointů a specifických jednotlivých nadpřirozených schopností postava může mít, kolik do ní může vložit PMV a na jaké úrovni tyto schopnosti můžou být. Ne každý kdo se narodil na Noční straně, zde nadále žije a nebo své dovednosti neskrývá a využívá.

b) předci na Noční straně
Ať už předek postavy Noční stranu navštívil a přinesl si tam odsud „dárek“, nebo mu dárek byl po 9. měsících (či jiné odpovídající době) doručen. Nebo stvoření z Noční strany zplodilo svého potomka mimo Noční stranu. Ve výsledku to zanechalo na potomku-postavě stopy. Pokud jeden z předků hráčské postavy měl schopnost Krev Noční strany, přechází tato schopnost oslabená i na jeho potomka. V normálním světě se může její moc projevovat jen latentně (nadpřirozené schopnosti na úrovni jedna, bez PMV) a ještě zcela náhodně a mimovolně. Nebo se nemusí projevit vůbec (viz kapitola Síla Krve Noční strany). Ale po příchodu na Noční stranu se spustí na plno. Maximální síla schopností, tedy volných bodů postavy, by měla být nižší (1/2 až ¾) než u případu a).

c) Při rozdělování zkušenostních bodů postavy
Pokud se postava dostala na Noční stranu a podlehla jejímu působení (neuspěje v Soul/Mind Checku viz dále), nebo se hráč rozhodne podlehnout jejímu vábení, má možnost při rozdělování zkušenostních bodů získat schopnost Krev Noční strany. Počet investovaných bodů do této schopnosti určuje kolik bodů lze využít pro nadpřirozené schopnosti. Celková síla investovaných bodů by však neměla překročit polovinu bodů, které získá postava narozená a žijící na Noční straně dle původní dohody mezi hráčem a vypravěčem (viz Síla Krve Noční strany). Nevýhodami lze počet bodů zvýšit.

Síla Krve Noční strany
Postava narozená a nebo trvale žijící na Noční straně by měla mít Krev Noční strany nejmocnější (tj nejvyšší limit úrovně schopností a bodů postavy). Postava narozená na Noční straně, ale nežijící tam by měla mít tuto schopnost stejně silnou jako postava která má z Noční strany předky. Nejslabší tuto schopnost, která se ale může prudce rozvíjet je taková postava, která naváže vazby z noční stranou až během svého života. Časová období která jsou nutná k rozlišení mocnosti Krve Noční strany určí pevně vypravěč po dohodě s hráči před začátkem hry. Vypravěči a hráči se taktéž mohou domluvit jak moc, jestli vůbec, budou nadpřirozené schopnosti Krve Noční strany k dispozici mimo její hranice.

Nevýhody
Piju víc, než je zdrávo, a většinou je mi to fuk. Na chlastu si cením, že otupuje. Mám na co zapomínat.
John Taylor


Jak jsem již napsal, Noční strana působí na psyché postavy. Postava se může stát uzlíčkem psychóz, nebo se naopak může naučit na Noční straně žít. Zatímco stvoření narozené nebo od dětství na Noční straně žijící se s jejími vábeními celkem vyrovnávají, pozdě příchozí mají problém se s podstatou tohoto místa vyrovnat. Vliv Noční strany může být řešen buď mechanicky, nebo čistě na domluvě mezi hráči a Vypravěčem. Návod na to jak se Noční strana projevuje získáte především v samotných knihách.

Pár příkladů:
Prohlubující se deprese, sklony k sebevraždě
Mentální anorexie, nebo bulimie
Psychózy a různé psychické poruchy (maniodepresivní psychóza, roztroušená skleróza, schizofrenie)
Záliba v bizarním sexu (BDSM, Latex, Fetish a pod.)
Působení nadpřirozených dovedností – tedy vaše vlastní schopnosti působí určitou nevýhodu)
Alkoholismus
Závislost na drogách.

NOVINKY:
Příčetnost

Ověřování příčetnosti znamená ověřování SOUL s postihem za Příčetnost.

Tato volitelná mechanika je určená k ověřování psychického stavu postav pohybující se po bizarním území Noční strany. Čím více se pobyt na Noční straně prohlubuje, tím větší může mít postava schopnost zapojit se do normálního života a tím hlouběji se bizarní prostředí této Londýnské čtvrti zarývá do psychiky jejích obyvatel a návštěvníků.

Na psychiku tak může působit nejen samotný pobyt an noční straně, ale i některé přílišné bizarnosti. Je třeba říct že bytost narozenou, nebo vyrůstající na Noční straně jen tak nic nepřekvapí. Samozřejmě i tito obyvatelé mají své rány na duši, ale nemusí se projevit tak rychle a tak často jako člověka který na Noční stranu přijde. Z toho plyne že je plně na posouzení vypravěče, kdy a jak mechaniku Příčetnosti aplikovat.

Ověření příčetnosti za dobu strávenou na Noční straně
Příčetnost testovat by se měla po určitém období na noční straně, které by se mělo odvíjet od hodnoty SOUL. Pokaždé domluvené době kdy by mohlo dojít ke změně příčetnosti postavy se ověřuje příčetnost podle vzorce uvedeného výše, za každý takový test se aplikuje kumulativní postih -1.

Tj. například, je li v Hráčské dohodě nastaveno že Noční strana na postavy začně působit po týdnu pobytu, lze tuto dobu prodloužit o tolik týdnů, kolik je hodnota SOUL. První test tedy postava se SOUL 5 udělá až za 6 týdnů pobytu na noční straně. Další takový test příjde po 12 týdnech pobytu a k jeho ověření se počítá postih -1, za dalších 6 týdnů už bude postih -2, atd.

Toto ověření nepaltí pro bytosti narozené, a vyrůstající na Noční straně a pro osoby, které na Noční straně jsou dobu delší než je třetina jejich dosavadního života. Záleží také na posouzení Vypravěe a Hráčské dohody.

Okamžité ověření Příčetnosti
Projdete-li se Pohřební služnou Noční strany kde se objeví chapadlovitá věc z jiných sfér, která se z těla vyklube Mrtvý chlapec, jistě vás to nenechá v klidu. Ani proměna zbytku vaší rodiny v Solný sloup od náhodně prolétajícího anděla nenechá vaší mysl netečnou. A v takovém případě je na místě test příčetnosti. Jedná se okamžité ověřování příčetnosti, případné bonusy, nebo postihy určí vypravěč, nebo sám hráč.

Tabulka Příčetnosti:
Naposledy upravil(a) Dalcor dne 23. 2. 2008, 12:32, celkem upraveno 4 x.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4714
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Vývoj negatívnej črty používaním schopností Krvi nočnej strany je dobrý nápad! Teda nemôžeš len tak ľahko kúzliť kedy sa ti zachce, musíš myslieť na to, že ťa to ovplyvňuje.

Vec 1: bolo by dobré popremýšľať aj nad protiefektom - ktorý by ťa vracal naspäť... možno nepoužívanie týchto schopností?

Vec 2: nadprirodzené schopnosti, dané Krvou by si mohli hráči buď určiť sami - teda "budem vedieť nájsť niečo v najbližšom okolí" a podobne, prípadne ich určiť rigorózne vo forme určitej mágie/telekinézy/psychických schopností (potom by to mohlo byť na spôsob Dynamic Powers - teda napríklad ovládnutie určitého živlu)
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Vec 1. ne
Vec 2. ehm DC ma "Jinak nespecifikovany power".
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4714
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Ok,

máš už nejaký náčrt tých nadprirodzených schopností, ergo - bude to nejaký predpripravený zoznam, alebo skôr voľnejšia aplikácia širšej oblasti?
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Vyjdu z popisu v Dreaming Cities kde je jasně dáno které jsou mundane a které jsou supernatural.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Joe píše:Vývoj negatívnej črty používaním schopností Krvi nočnej strany je dobrý nápad! Teda nemôžeš len tak ľahko kúzliť kedy sa ti zachce, musíš myslieť na to, že ťa to ovplyvňuje.

Vec 1: bolo by dobré popremýšľať aj nad protiefektom - ktorý by ťa vracal naspäť... možno nepoužívanie týchto schopností?

Vec 2: nadprirodzené schopnosti, dané Krvou by si mohli hráči buď určiť sami - teda "budem vedieť nájsť niečo v najbližšom okolí" a podobne, prípadne ich určiť rigorózne vo forme určitej mágie/telekinézy/psychických schopností (potom by to mohlo byť na spôsob Dynamic Powers - teda napríklad ovládnutie určitého živlu)
1. Když nad tím přemýšlým nebylo by to špatné - BTW jak funguje Snaity v Call of Ctulhu d20? Každou radu jak mechanicky pracovat s psyché postav ocením.

BTW mě napadlo něco na způsob TORMENT v Demon the Fallen. Tj tabulka příčetnosti od 1 do řekněme 10-

Co se týče návratu k příčetnosti - jediná možnost je opustit Noční stranu. Za každý týden(měsíc?) mimo noční stranu se ti psyché obnoví o jedna.

A co se týče psychického stavu:
Pravdielně se bude testovat přidání nějakého nehezkého psychického stavu (pozn. třeba sehant popisy fóbií a různých psychických úchylek - jako příkaldy), a jeho zhoršování a samozřejmě nějaké nehezká abilita /touha škvařit lidi/, budeš jí házet na SOUL s postihem za hodnotu Tormentu. Každopádně postavy s malým SOUL, by měli psychické úchylce pdolehnout a naopak.

Co ty na to Joe?
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4714
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Podľa mňa to vyzerá dobre. A Slezina môže byť dobrým spôsobom otestovania Príčetnosti (aj keď nie dlhodobého pôsobenia Nočnej Strany). Škoda, že mechaniky z Cthulhu alebo Demon the Fallen nepoznám...
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

JJ, příčetnost si tam budete opravu užívat...

Četls Home, a nebo jen tenhle poslední příspěvek.

Já Ctulhu d20 také neznám tudíž nevím jak tam Sanity funguje, musím se an to mrknou, čekal jsem že někdo z těch kdo to hraje by třeba mohl poradit...
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4714
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Čítal 8)

Skúsim, či nenájdem niečo o Sanity v Cthulhu...
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti