Golden Sky Stories

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Golden Sky Stories

Příspěvek od Nordoslav »

Obrázek

:arrow? Anotace v databázi
Japonská nenásilná hra o každodenních radostech a problémech. Hráči se vtělí do henge: mystických zvířátek jako je pes, králík nebo liška a pomocí spolupráce, přátelství, nápaditosti a magických schopností čelí nástrahám typu „chlapec si zapomněl knihu v zamčené škole“ nebo „osamělý stařeček je smutný.“

Hra je bez náhody a požívá mechanismus dočasného zvyšování atributů pomocí zásoby omezených zdrojů.

Původně hra vyšla v roce 2006 v japonštině pod názvem Yuuyake Koyake. V roce 2013 vyšel anglický překlad.
:arrow? Minirecenze v Drakkaru
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Golden Sky Stories

Příspěvek od Nordoslav »

Informace pro hraní v systému Golden Sky Stories v rámci sirotčince

Tvorba postavy:

1. Vyber si zvířátko, k dispozici je šest archetypů:
Zajíc, Pták, Pes, Liška, Kočka a Tanuki (Psík Mývalovitý)
Všechny jsou vloženy v příloze, jsou to 4 A4 a půlku z toho zabíra jeden velký obrázek :)

Každé zvířátko má šest základních schopností. Číslo vedle schopnosti je jeho cena v bodech Divů (Wonder)

2. Vyber si slabiny:
Vyberte si alespoň jednu a maximálně 3 slabiny. Každá slabina dává zvířatku jednu konkrétní schopnost navíc (uvedena napravo od slabiny).

3. Urči si atributy
Rozdělte 8 bodů mezi 4 atribuuty, s výjimkou dospěláctví (Adult) musí mít každý atribut hodnotu alespoň 1.
Hodnota 2 znamená průměr a 3 už je výjimečné.

Henge: Nadpřirozené síly, znalost mystična
Animal: Síla zvířátka, jeho smysly, výdrž apod.
Adult: Schopnost ovládat emoce, používat stroje, jednat s rozvaho a kultivovaně
Child: Schopnost vyjadřovat emoce, bavit se a vynutit si ať je to po vašem

4. Jak vypadá lidská podoba zvířátka
Vyberte si jak vypadá vaše zvířátko v lidské podobě. Pohlaví musí zůstat stejné, věk se ale může lišit (ideálně by měla postava vypadat někde mezi 8 - 18 roky). Oblečení by mělo být soudobé,

5. Skoro hotovo
Postava už je skoro hotová, zbýva jen vybrat jméno, věk a pohlaví.
Liška.png
Pes.png
Kocka.png
Zajíc.png
Pták.png
Psík Mývalovitý Tanuki.png
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Golden Sky Stories

Příspěvek od Nordoslav »

Deník zvířátka a pomůcka pro jména
Přílohy
Jména.PNG
Deník.png
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20869
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Golden Sky Stories

Příspěvek od Markus »

Díky za založení diskuze, Norde. Vlastně ten tvůj úvod o tvorbě postavy slouží jako pěkné představení té hry, tak to můžeme brát za naši „oficiální“ diskuzi ke hře. Propojil jsem ji s anotací. Asi nevadí, když budete vaše hraní řešit přímo tady – zřejmě nehrozí, že byste tím téma spamovali jiným hráčům Golden Sky Stories, a asi nemá smysl zakládat samostatnou diskuzi pro hru a pro vaše hraní.
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: Golden Sky Stories

Příspěvek od KDolecek »

Po oneshotu a přečtení příručky jsem do databáze přidal hodnocení a komentář.

Dodám zde ještě pár postřehů z našeho oneshotu.

Na začátek nebylo úplně jednoduché přepnout se do potřebného mindsetu. Naše první scéna spočívala v tom, že naši henge narazili na partu kluků co slovně šikanovala svého nového spolužáka, co moc neuměl japonsky. Zpětně mám pocit, že nám chvíli trvalo se vůbec srovnat s fikční situací (šikana není něco co běžně ve hrách řešíme, ještě k tomu z pozice mystických zvířat). Moje první (zamýšlená jako vtip v nekomfortní situaci) reakce byla, že těm klukům vyklovu oči a druhá (už vážná), že jim vletím do vlasů a vystraším je, což je z hlediska témat hry pořád dost soubojový přístup. Ale po pár akcích jsme se do toho dostali.

Velmi přirozeně jsme sklouzli k láskyplnému trollení NPC. A mám dojem, že autoři to dělali ve svých hrách trochu taky, protože situace "jsem zvíře a začnu na tebe mluvit jako kdyby to bylo úplně normální" a "jsem zvíře, takže jako hráč můžu naschvál zcela dezinterprezovat co jsi řekl nebo udělal" se objevují i v herních příkladech.

Je to fakt takové miloučké. Klidně bych si v tom pár sezení zahrál, protože hra skrývá ještě nějaké situace, které mne zajímají - sezení, kde vystupují jako zvíře i jako člověk, ale pečlivě před NPC skrývám, že jsem to já v obou případech. Setkání s místními bůžky a interakce s nimi. Krátká kampań zaměření na henge jako známou, nápomocnou součást komunity. A asi by mne i bavilo zkusit rozšíření Faerie Skies, která henge v Japonsku mění na Fae v Anglii. Ale asi víc než nějakých pět sezení bych v tom asi neviděl.
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů