Starport: RPG pro děti

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 13365
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Starport: RPG pro děti

Příspěvek od Markus » 14. 1. 2021, 21:39

Obrázek
:arrow? Anotace v databázi
Je to nenásilná hra plná dobrodružstva a fantázie. Je primárne určená pre deti vo veku 5 - 12 rokov, ale nič nebráni jej využitiu aj so staršími hráčmi. Dôvodom je jednoduchá herná mechanika a otvorený svet Starportu. Päťroční hráči si zamilujú stretnutia s rozličnými tvormi, hádzanie kociek a počítanie žetónov. Dvanásťroční zase budú vymýšľať plány, ako nazbierať viac slizu a predať ho v meste, aby si mohli kúpiť ďalšiu výstroj. Bez použitia streľby, boja, sekania alebo krviprelievania vám Starport umožňuje vydať sa na nezabudnuteľné epické dobrodružstvá bez toho, aby ste museli nosiť meč či sekeru. Hru vedie Sprievodca.

Hráčska postava má 4 vlastnosti (ochota, inteligencia, ľstivosť a húževnatosť), ku ktorým prislúchajú žetóny na sledovanie ich stavu počas hry. Hráči tieto žetóny spotrebovávajú pri akciách, ktoré ich postavy vykonávajú. Ďalej hráč svojej postave na začiatku hry vyberie jednu schopnosť, ktorá jej dáva určitú výhodu či bonus pre konkrétnu situáciu alebo akciu. Takisto si môže kúpiť spoločníka, teda domáce zviera či miláčika, ktorý jej poskytne ďalší bonus. Nakoniec si nakúpi výbavu, pričom postava môže naraz niesť až 5 kusov. V hre sú tiež prítomné peniaze, ktoré hráčske postavy získavajú a nakupujú na ne výstroj.

Vykonávanie akcií sa vyhodnocuje jednou 20-stennou kockou (k20), pričom Sprievodca určuje náročnosť, ktorú musí hráč hodom prekonať. Každá akcia pri hode je naviazaná na niektorú zo 4 vlastností, pričom po hode má hráč možnosť použiť žetón tejto vlastnosti na zvýšenie výsledku hodu o +1. Ak však hráč všetky žetóny niektorej vlastnosti minie, nemôže dočasne vykonávať akcie spojené s touto vlastnosťou. Obnoviť žetóny vlastností je možné pomocu žetónu energie alebo pomocou oddychu (typicky medzi dobrodružstvami). Spravovanie počtu žetónov má na starosti Sprievodca a mal by ich počet prispôsobiť tomu, ako sa vyvíja situácia v hre.

Kniha pravidiel obsahuje aj 3 predpripravené dobrodružstvá s pripravenými lokáciami (plus návod na vytváranie vlastných), opis sveta Starportu a hlavných lokácií, pripravené kartičky výbavy a tvorov, ktoré si môžu hráči vytlačiť a používať a žetóny a karty postáv, taktiež na vytlačenie.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 13365
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Starport: RPG pro děti

Příspěvek od Markus » 14. 1. 2021, 21:40

Díky Joe za vložení hry do databáze! Zakládám jí diskuzi.

Rozhodl ses přidat se k aktuálním diskuzím o tom, jaká RPG jsou vhodná pro děti, jo? :)

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4522
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Re: Starport: RPG pro děti

Příspěvek od Joe » 15. 1. 2021, 11:03

Dik a áno :)

Na toto RPGčko som narazil v jednom podcaste (nevenujúcom sa hraniu), kde to jeden z diskutujúcich spomenul ako voľnočasovú aktivitu s deťmi. Tak, pamätajúc si nedávnu a stále otvorenú debatu o RPGčkach vhodných pre deti, som sa na to pozrel a celkom sa mi to zapáčilo.

Až tak, že už mám preložených 13% z pravidiel (teda prvej polovice príručky, keďže druhá obsahuje samotné dobrodružstvá a na konci sekciu so žetónmi, kartou postavy a indexom výrazov).

Systém je tu vskutku jednoduchý, obyčajné prehodenie cieľovej náročnosti, stanovenej Sprievodcom, jednou k20-kou.

Čo môže byť zaujímavý twist, je práve absencia zbraní a boja ako takého... najmä vo vzťahu k tomu, ako modelovať niektoré konfliktné situácie a ako pristupovať k riešeniu problémov + aké zápletky dokáže vymyslieť Sprievodca, keď je ochudobnený o klasický boj...

Má niekto skúsenosť s podobnou mechanikou (absencia klasického boja)?
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Jocho
Příspěvky: 181
Registrován: 5. 7. 2009, 23:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Starport: RPG pro děti

Příspěvek od Jocho » 20. 1. 2021, 23:35

Joe píše:
15. 1. 2021, 11:03
Má niekto skúsenosť s podobnou mechanikou (absencia klasického boja)?
Vo svojom katalógu RPG hier ich mám päť, ktoré nemajú vôbec súbojový systém, alebo sa mu vôbec nevenujú (ok, dve sú moje, z toho jedna je skôr koncept a druhá zasa viac storytellingová hra ako plnohodnotné RPGčko).

Prvá hra je Clover, ktorá pojednáva o zážitkoch malého dievčatka s otcom potom, čo sa presťahovali inam. Hra je priamo inšpirovaná komixom Yotsuba! s dievčatkom, ktoré je tvárou portálu 4chan.org. Hru som nehral, pretože ani neviem, či ju vôbec považovať za hru. Konflikty tam vlastne vôbec nevznikajú, vznikajú tam situácie a hráči ich odohrávajú z pozície rolí dievčaťa, jej priateľov a otca čoby Game Mastra.

Druhá hra je pôvodná Cthulhu Dark, ktorá nemá mechaniky pre boj. Vyslovene sa v pravidlách píše: keď s nimi (potvorami) postavy bojujú, umierajú. Ostatné konflikty sa riešia všeobecnou mechanikou. Hrali sme to a je to taký zvláštny pocit bezradnosti, vedieť, že sa s hrozbou jednoducho nedá nič robiť a človek môže iba utekať. Rozhodne odporúčam vyskúšať všetkým, ktorí doteraz hrali hry s hráčmi, ktorí majú mindset: "A čo, veď GM nás všetkých nezabije...:"

Tretia hra je Dread. Je to hororovka, kde hlavnou mechanikou je Jenga veža, z ktorej sa ťahá vždy, keď postava robí niečo riskantné alebo s neistým výsledkom. Takisto, v hre sa vsádza skôr na pomalší postup a silnú atmosféru a nervy z ťahania kociek z veže sú dostatočne veľké, takže nikomu zatiaľ nenapadlo tam implementovať mechaniky pre súboj. A vôbec tam nechýbajú.

Môj koncept sa volá DNGN a je to RPGčka napísaná do jediného tvítu. Je tam preto iba jediná mechanika na všetko, takže ťakžo povedať, či sa to ráta (nie, neráta).

Storytellingová hra sa volá Ring Tales a je to hra, na ktorej hranie stačí 9 kariet. Mechanika pre vyhodnocovanie je založená na áno, ale|nie, ale, takže aj tu nemožno vyslovene chýbajúcich mechanikách pre násilné konflikty.
Túlavé Plášte - systém, kde sa leveluje obchodovaním a prežíva s tým, čo príde pod ruku.
Prístupy k minimalistickým pravidlám - RPG v jedinom tvíte a podobné extrémy

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4522
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Re: Starport: RPG pro děti

Příspěvek od Joe » 21. 1. 2021, 10:55

Zaujímavé... ani jednu nepoznám, ale z opisu mi Starport vychádza ako to "najviac klasické" RPGčko... Teda, nepoznám detailne mechaniky ostatných (pri Cthulhu si nespomínal podrobnosti).
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4522
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Re: Starport: RPG pro děti

Příspěvek od Joe » 22. 1. 2021, 11:58

Ak by niekto chcel trošku toho rozprávania o hre (s autorom), šup na epizódu podcastu Nerd like a Boss.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti