Srovnání epičnosti fantasy RPG

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 14021
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od York » 26. 10. 2020, 21:42

Sosacek píše:
26. 10. 2020, 21:36
Debata o epicnosti dnd a drd2 by byla zajimava, protoze mam pocit, ze hard systemy, kde se veci deji (hlavne) v hitpointech, a soft systemy, kde se veci deji (hlavne) v popisech, maji jinak velky rozptyl epicnosti a hodne jiny prozitek.
Tohle mě taky zajímá. DrD 2 ale detailně neznám a DnD 5e taky ne. Takže to nechám na povolanějších.

Téma jsem pojmenoval obecně, srovnat můžem i s jinými pravidly a systémy.

Lyncz
Příspěvky: 273
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od Lyncz » 26. 10. 2020, 21:48

Osobně mi přijde DnD 5E víc epic s každým dalším levelem, kde zloděj na 6. levelu háže na svoje dovednosti (stealth např.) 25+ bez námahy a nemá šanci neuspět
Druhý důvod, mají mnohem více epic spellů než v DrD2 (neberu Hry Mocných, neznám) ...viz miliony teleportů
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13940
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od Pieta » 26. 10. 2020, 22:06

D&D má ve většině edic strašný rozptyl v epičnosti samo proti sobě.
Bojovník: Na vysoké úrovni jsou jeho čísla větší.
Čaroděj: Na vysoké úrovni je chodící výjimka ze zákonů fyziky, logiky a žánru.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1610
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od Log 1=0 » 26. 10. 2020, 22:07

Lyncz píše:
26. 10. 2020, 21:48
Osobně mi přijde DnD 5E víc epic s každým dalším levelem, kde zloděj na 6. levelu háže na svoje dovednosti (stealth např.) 25+ bez námahy a nemá šanci neuspět
Jako, já chápu, že v tom má být nadsázka, ale fakt mi nepřijde přínosné psát při srovnávání systémů absurdně přepálené hovadiny (zloděj na 6. levelu má při DC 25 30% šanci, možnost neuspět má proti tomuhle celkem relevantní i na 20. levelu).
Druhý důvod, mají mnohem více epic spellů než v DrD2 (neberu Hry Mocných, neznám) ...viz miliony teleportů
V DrD II si můžeš vymýšlet taky spoustu hovadin, ale ten systém neznám dost na pořádné srovnání. A "miliony teleportů" slouží hlavně k přesunu někam, kde to vidíš, to věřím, že v DrD II nějak okecám, zvláště více ZS.
York píše:
26. 10. 2020, 21:42
Debata o epicnosti dnd a drd2 by byla zajimava, protoze mam pocit, ze hard systemy, kde se veci deji (hlavne) v hitpointech, a soft systemy, kde se veci deji (hlavne) v popisech, maji jinak velky rozptyl epicnosti a hodne jiny prozitek
Eh? Možná tě jen nechápu, ale hodně se mi to nezdá. Můžeš mít hard systém, kde máš tolik HP, že ustojíš dračí dech, a dáváš zranění, co pocítí drak se svými HP, zatímco goblin dává zranění, kterého si nevšimneš, stejně jako hard systém, kde dračí dech dává minimálně několikanásobek tvého maxima, a ty mu v podstatě nemáš jak ublížit, zatímco goblin klidně může dát víc než tvé maximum. A obdobně můžeš mít soft systém rámovaný tak, že drak je férová hrozba a goblin bezvýznamná obtíž, stejně jako zarámovaný tak, že drak je okamžitá smrt a goblin férová hrozba.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

MarkyParky
Příspěvky: 10420
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od MarkyParky » 26. 10. 2020, 23:10

Aby bylo o čem se bavit - žebříček DrDII power levelu ve zkratce:


Od začátku kariéry (říkejme tomu od 3. úrovně) disponuje každý slabou magií/jedem/pastmi, díky kterým je schopen na někoho přivolat břichabol, křeč či jiné tělesné strasti a zranění. Co se týká běžných dovedností dobrodruha - může se učit v podstatě jakýmkoliv "obyčejným" dovednostem.


Cca od 7.-8. úrovně postavy mohou získat přístup k silné magii/alchymii/pastem a s nimi dělat věci jako firebally, vznášení se, neviditelnosti, oživení stromů, převracet vory a loďky, dělat bomby číst a vnukávat myšlenky ... ale také telekineticky psát s pomocí brku, vycítit, že je voda čistá, prohlédnout skrz kámen, ovlivnit náladu člověka či zvířete nebo otrávené šípy.

Tohle může dál rozvíjet a posilovat - buďto za příplatek zdrojů nebo nějaké zvláštní schopnosti může zapálit jedním kouzlem klidně celý statek, rozdávat instakilly blesky a vzdušnými údery, převrátit plachetnici, ovládat lidi i zvířata, oživovat golemy, maskovat iluzemi celé oddíly vojáků či odvracet oddíly nemrtvých, nebo odpalovat mosty a bořit hradby, přetvářet matérii snů.

I "přirozené" dovednosti dostávají dost epický nádech - šplhání po stropech a hladkých zdech, ovládání mechanismů, velení oddílům, kormidlování lodí či vedení karavan, vliv a autorita v nejrůznějších uzavřených společenstvech a pod...


Někdy kolem cca 14.-20. úrovně, pokud zapojí hry mocných, už magie má jako základní jednotku "hradiště" nebo "městskou čtvrť", dokáží oživovat oddíly nemrtvých, sesílat trvalá kouzla, instakillovat téměř libovolnou magií, ovládnout nestvůry...

A i ty nejvíc "přirozené" dovednosti získávají nadpřirozený nádech, nebo alespoň nádech pradávných tajemných technik, které ovládají jen nejvyšší mistři a které pro laického pozorovatele jako magické vypadají.


Jakože asi jo - ke konci kariéry DnD hrdiny se najdou epičtější kouzla a nebude jich málo.
Ale na začátku kariéry, či v takovém tom zlatém středu, co se hrává, DrDII fakt nezaostává.

EDIT:
Nicméně aby to nebyla jen dojmologie - nahoďte klidně nějak odstupňovaných řekněme 5-8 spellů z DnD od nejslabšího, přes ty klasické až po superepické a já klidně ukážu, jak bych v DrDII zahrál ekvivalent (nebo nezahrál, pokud to nejde).

Sosacek
Příspěvky: 22898
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od Sosacek » 26. 10. 2020, 23:13

Ja mel na mysli neco jineho - hard system bude mit mnohem mensi rozptyl epicnosti nez ty systemy co jsou vic v popisech. Coz samozrejme ted kdyz pisu tak je obvious a nevim jestli to stalo za thread.

Co tim myslim: v dnd je jasne napsano co muzu a nemuzu. Od jakyho levelu mam jaky kouzla. Kolik jich mam na den. Neni tam prostor pro stylizaci. Naproti tomu treba dungeon world je mnohem volnejsi a muzes z nej snadno vykouzlit "zaklinac-like" i "wow-like" hru.

V DW ma Wizard tuhle moznost:
Ritual
When you draw on a place of power to create a magical effect, tell the GM what you’re trying to achieve. Ritual effects are always possible, but the GM will give you one to four of the following conditions:
  • It’s going to take days/weeks/months
  • First you must ____
  • You’ll need help from ____
  • It will require a lot of money
  • The best you can do is a lesser version, unreliable and limited
  • You and your allies will risk danger from ____
  • You’ll have to disenchant ____ to do it
Z toho muze jedna skupina vymyslet "uzdraveni jednoho vazne zraneneho cloveka" a jina "zniceni mesta" a oboji bude fungovat, a oboji zvladne level 1 Wizard. V dnd se tohle neda - tam proste kouzlo na zniceni celeho mesta ani neni, a lecit umi jenom clerika ten wizard s tim nic neudela ... takze ta epicnost je konzistentni.

Dnd bude na nizkych levelech vzdycky vesnicka fantasy a na vysokych vzdycky "draci jezdci bojujici s levitujicimi carodeji" protoze to plyne ze zahardkodovanych schopnosti postav, zatimco ve volnejsi hre si muzu dat oboji od zacatku nebo vubec, jak chci.

Popisuju to trochu "ve velkem" s dracimi jezdci, ale uz i ta otazka jestli byt trefen sipem je vec co me malem zabije nebo muzu chodit kolem jak jehelnicek taky dost plyne ze systemu - v systemu co je volny nebo ma "dispozici" jde prohrat konflikt aniz bych dostal primy zasah, zatimco v hitpointovem systemu to chce dost premysleni, jak to udelat.

To pak vede na vetsi "realisticnost" protoze nemusim premyslet jak ze me couhaji sipy a nic mi to nedela a do zitra to vylezim.

Otazkou je, jak do toho sedi to drd2.

EDIT: na tu mezitim odpovedel Marky, koukam.
The king is dead, all jail the king!

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1610
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od Log 1=0 » 27. 10. 2020, 01:09

MarkyParky píše:
26. 10. 2020, 23:10
EDIT:
Nicméně aby to nebyla jen dojmologie - nahoďte klidně nějak odstupňovaných řekněme 5-8 spellů z DnD od nejslabšího, přes ty klasické až po superepické a já klidně ukážu, jak bych v DrDII zahrál ekvivalent (nebo nezahrál, pokud to nejde).
0. Stupeň (1 úroveň): Ohnivá střela
Na tvora či předmět v dosahu vrhneš smítko ohně. Hoď si na útok na dálku kouzlem proti cíli. Když zasáhneš, utrpí cíl ohnivé zranění 1k10. Hořlavé předměty zasažené tímto kouzlem se zapálí, pokud je nikdo nedrží ani nenese.

1. Stupeň (1. úroveň): Magická střela
Vytvoříš tři světélkující šipky tvořené magickou silou. Každá šipka zasáhne tvora dle tvé volby, kterého vidíš v dosahu. Šipka způsobí cíli silové zranění 1k4 + 1. Šipky udeří všechny společně a můžeš je nasměrovat na jeden nebo více cílů.

2. Stupeň (3. úroveň): Mlžný krok
Na chvilku tě obalí stříbrný závoj mlhy a ty se teleportuješ až 6 sáhů na volné místo, které vidíš.

3. Stupeň (5. úroveň): Ohnivá koule
Z tvého ukazováčku se blýskne jasná čmouha do bodu, který zvolíš v rámci dosahu, a pak s tichým zaburácením rozkvete do ohnivého výbuchu. Každý tvor v kouli o poloměru 4 sáhy se středem v daném bodě si musí hodit záchranný hod na Obratnost. Když cíl neuspěje, utrpí ohnivé zranění 8k6, nebo poloviční zranění při úspěšném záchranném hodu.

Oheň se rozšiřuje kolem rohů. Oheň zapaluje v oblasti hořlavé předměty, které nikdo nedrží ani nenese.

4. Stupeň (7. úroveň): Mocná neviditelnost
Buď ty, nebo tvor, kterého se dotkneš, se stane neviditelný, dokud kouzlo neskončí (1. minuta). Vše, co cíl nese, je neviditelné, dokud to neodloží.

5. Stupeň (9. úroveň): Bigbyho ruka
Na volném místě, které vidíš v dosahu, vytvoříš Velkou ruku světélkující, průsvitné síly. Ruka vydrží po dobu trvání kouzla, pohybuje se na tvůj rozkaz a napodobuje pohyby tvé vlastní ruky.

Ruka je předmět, který má OČ 20 a životy rovné tvému maximu životů. Klesnou-li její životy na 0, kouzlo skončí. Má Sílu 26 (+8) a Obratnost 10 (+0). Ruka nevyplňuje svoje místo úplně.

Když sešleš toto kouzlo a také jako bonusovou akci ve svých pozdějších tazích, můžeš pohnout rukou až o 12 sáhů a pak s ní způsobit jeden z následujících účinků.

Překážející ruka. Ruka se vsune mezi tebe a tvora, kterého zvolíš, dokud jí nedáš jiný rozkaz. Ruka se pohybuje, aby zůstala mezi tebou a cílem, což ti poskytuje poloviční kryt proti cíli. Cíl se nemůže pohnout skrz místo s rukou, pokud je jeho hodnota Síly menší nebo rovna hodnotě Síly ruky. Pokud je jeho hodnota Síly větší než hodnota Síly ruky, může se pohnout skrz místo s rukou, ale toto místo je pro cíl těžký terén.

Silná ruka. Ruka se pokusí odtlačit tvora, jenž je do 1 sáhu od ní, směrem, který určíš. hoď si na ověření se Silou ruky v konfliktu proti ověření Síly (Atletiky) cíle. Je-li cíl Střední či menší, máš výhodu k ověření. Pokud uspěješ, ruka odtlačí cíl až o 1 sáh plus počet sáhů rovných tvé opravě sesílací vlastnosti. Ruka se pohne spolu s cílem, aby zůstala do 1 sáhu od něj.

Uchvacující ruka. Ruka se pokusí uchvátit Obrovského či menšího tvora do 1 sáhu od ní. K vyřešení chvatu použij opravu Síly ruky. Je-li cíl Střední či menší, máš výhodu k ověření. Zatímco ruka uchvacuje cíl, můžeš použít bonusovou akci, aby ho ruka drtila. Když to uděláš, cíl utrpí drtivé zranění rovné 2k6 + tvá oprava sesílací vlastnosti.

Zaťatá pěst. Ruka udeří jednoho tvora či předmět do 1 sáhu od ní. hoď si za ruku na útok na blízko kouzlem a použij při tom své herní statistiky. Při zásahu cíl utrpí silové zranění 4k8.

6. stupeň (11. úroveň): Stvoř nemrtvé
Toto kouzlo můžeš seslat pouze v noci. Zvol až tři mrtvoly Malých nebo Středních humanoidů v dosahu. Každá mrtvola se stane ghúlem pod tvou kontrolou. (PJ má herní statistiky pro tyto tvory)

V každém svém tahu můžeš pomocí bonusové akce mentálně udělit rozkaz libovolnému tvorovi, kterého jsi oživil tímto kouzlem, pokud je do 24 sáhů od tebe (máš-li pod svou kontrolou několik tvorů, můžeš udělit rozkaz některým z nich či všem najednou, přičemž každému udělíš stejný rozkaz). Určíš, jakou akci tvor vykoná a kam se pohne ve svém příštím tahu. Nebo mu můžeš vydat obecný rozkaz, například aby hlídal konkrétní místnost nebo chodbu. Neudělíš-li žádný rozkaz, tvor se bude jen bránit proti nepřátelským tvorům. Jakmile udělíš rozkaz, tvor se ho snaží plnit, dokud činnost nedokončí.

Tvor je pod tvou kontrolou 24 hodin a poté přestane plnit tebou vydané rozkazy. Aby sis udržel nad tvorem kontrolu na dalších 24 hodin, musíš na něj seslat toto kouzlo, než uplyne aktuální 24-hodinový interval. Takovéto použití kouzla opětovně uplatní tvou kontrolu až nad čtyřmi tvory, které jsi oživil tímto kouzlem, místo aby oživilo jednoho nového.

Na vyšších úrovních. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 7. úrovně, můžeš oživit nebo opětovně uplatnit svou kontrolu nad čtyřmi ghúly. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 8. úrovně, můžeš oživit nebo opětovně uplatnit svou kontrolu nad pěti ghúly, nebo dvěma ghasty či fexty. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 9. úrovně, můžeš oživit nebo opětovně uplatnit svou kontrolu nad šesti ghúly, nebo třemi ghasty či fexty, nebo dvěma mumiemi.

7. stupeň (13. úroveň): Otoč gravitaci
Toto kouzlo otočí gravitaci ve válci s poloměrem 10 sáhů, výškou 20 sáhů a středem v bodě v dosahu. Když sešleš toto kouzlo, všichni tvorové a předměty, kteří nejsou v oblasti nějak uchyceni k zemi, spadnou nahoru a dopadnou na vrch oblasti. Tvor si může hodit záchranný hod na Obratnost, aby se chytil pevného objektu, na který dosáhne, a tak se vyhnul pádu.

Pokud se na trase pádu nachází nějaký pevný objekt (například strop), padající předměty a tvorové na něj narazí, stejně jako by narazili v případně normálního pádu dolů. Pokud předmět či tvor dosáhne vrchu oblasti, aniž by do něčeho narazil, vydrží zde, za mírného chvění, po dobu trvání.

Na konci doby trvání ovlivněné předměty a tvorové spadnou zpět dolů.

8. Stupeň (15. úroveň): Klon
Toto kouzlo vypěstuje bezvládnou kopii živého tvora jako pojistku proti smrti. Tento klon se zformuje uvnitř utěsněné nádoby a vyroste do plné velikosti a dospělosti po 120 dnech; můžeš také zvolit, aby klon byl mladší verzí stejného tvora. Zůstává bezvládný a vydrží navěky, pokud se nádoba neporuší. Kdykoliv poté, co klon vyroste, tak když původní tvor zemře, duše tvora se přesune do klonu, je-li duše volná a ochotná se vrátit. Klon je fyzicky totožný s originálem a má stejnou osobnost, vzpomínky a vlastnosti, ale nic z původního vybavení. Pokud stále existují tvorovy původní fyzické ostatky, stanou se bezvládné a nedají se vzkřísit, protože tvorova duše je jinde.

9. Stupeň (17. úroveň): Přání
Přání je nejmocnější kouzlo, jaké smrtelník dokáže seslat. Pouhým hlasitým mluvením dokážeš měnit samotné základy reality podle svých přání.

Základním použitím tohoto kouzla je duplikovat jakékoliv kouzlo 8. či nižší úrovně. Nemusíš přitom splňovat žádné požadavky kouzla, včetně placených surovin. Kouzlo jednoduše bude účinkovat.

Nebo můžeš dosáhnout některého z následujících účinků.

Vytvoříš jeden předmět v hodnotě až 25 000 zl, který není kouzlený. Předmět nemůže mít v žádném svém rozměru víc než 60 sáhů a objeví se na volném místě na zemi, které vidíš.
Umožníš až dvaceti tvorům, které vidíš, aby si obnovili všechny životy a ukončit všechny účinky, které na ně působí a jsou popsány v kouzle mocné navrácení.
Poskytneš až deseti tvorům, které vidíš, odolnost vůči typu zranění, který zvolíš.
Poskytneš až deseti tvorům, které vidíš, imunitu vůči jednomu kouzlu nebo jinému magickému účinku na 8 hodin. Například můžeš učinit sebe a všechny členy vaší družiny imunní vůči kostějově útoku vysátí života.
Zrušíš jednu nedávnou událost tím, že vynutíš opětovný hod hozený během posledního kola (včetně tvého předchozího tahu). Realita se upraví podle nového výsledku. Kouzlo přání například může zrušit protivníkův úspěšný záchranný hod, nepřítelův kritický zásah, nebo kamarádův neúspěšný záchranný hod. Můžeš vynutit, aby se opětovný hod hodil s výhodou či nevýhodou, a můžeš vybrat, jestli se použije výsledek opětovného hodu, nebo původního hodu.
Můžeš být schopen dosáhnout něčeho mimo rozsah výše uvedených příkladů. Sděl své přání co nejpřesněji svému Pánovi jeskyně. PJ má velkou svobodu při posuzování, co v takovém případě nastane; čím větší přání, tím je větší pravděpodobnost, že se něco pokazí. Toto kouzlo může jednoduše selhat, nebo se požadovaný účinek vyplní jen zčásti, nebo utrpíš nějaké nepředvídatelné následky, podle toho, jak jsi formuloval své přání. Pokud si například přeješ, aby byl padouch mrtvý, může tě kouzlo posunout v čase do doby, kdy už padouch nežije, což tě v podstatě odstraní ze hry. Podobně přání získat legendární kouzelný předmět či artefakt tě může okamžitě přenést do přítomnosti jeho současného vlastníka.

Při seslání tohoto kouzla pro vytvoření účinku, jenž je jiný než duplikování jiného kouzla, tě oslabí stres. Když utrpíš tento stres, tak pokaždé, když sešleš nějaké kouzlo, utrpíš nekrotické zranění 1k10 za každou úroveň daného kouzla, dokud si důkladně neodpočineš. Toto zranění se nedá žádným způsobem snížit ani mu předejít. Mimo to, tvá Síla klesne na 3 (není-li už 3 či nižší) na 2k4 dní. Každý den, který strávíš odpočíváním a děláním jen lehkých činností, se tvůj zbývající čas k zotavení zkrátí o 2 dny. Navíc je 33% šance, že už nikdy nebudeš schopen seslat přání znovu, pokud utrpíš tento stres.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 890
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od Vitus » 27. 10. 2020, 07:11

Já jenom doplním trochu, co jsem napsal jinde, ale co se sem na začátku asi nepřeneslo - ta /podle mne zbytečná) epičnost D&D5e oproti DrDII spočívá právě v tom začátku.

V D&D5e postava na začátku už v podstatě má tendenci vyčnívat oproti obyčejným lidem (vlastnostmi, schopnostmi, dovednostmi), kdežto v DrDII na začátku (3 úrovně v základních povoláních) se moc od obyčejných lidí hráčské postavy neliší. Plus k tomu D&D5e má kromě práce se zdroji (HP jsou technicky vzato rovněž zdroje) různé mechaniky, jak postavu zachránit během střetů, DrDII v podstatě kromě základní práce se zdroji nic jiného z hlediska mechaniky nemá. Navíc D&D5e mi přijde nastavené na high-magic svět (dostupnost "věcí +1" či lektvarů hned od začátku), kdežto DrDII spíše vede k tomu s podobnými věcmi šetřit. A sám svět, na kterém D&D5e jede je mnohem více high-end (Američané ve skutečnosti moc neznají klasické vesnice, tedy 7 chalup, a ani si asi neumí představit, že by města mohly začínat na 15 domech a 200 obyvatelích - v Dungeon Master Guide je Village definována jako "population up to 1000").

Jinými slovy DrDII (aspoň mně to tak přijde) umožnuje pomalý start, zažívání se do světa a postupné se stávání hrdinou, kdežto D&D5e tak trochu (asi nevědomky) vede hráče k přístupu "su borec a kdo je víc".

Lyncz
Příspěvky: 273
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od Lyncz » 27. 10. 2020, 08:12

Log 1=0 píše:
26. 10. 2020, 22:07
Jako, já chápu, že v tom má být nadsázka, ale fakt mi nepřijde přínosné psát při srovnávání systémů absurdně přepálené hovadiny (zloděj na 6. levelu má při DC 25 30% šanci, možnost neuspět má proti tomuhle celkem relevantní i na 20. levelu).
Není to nadsázka, ale může to být neznalost. Byl jsem si sednout na DnD na pár sezení se známýma a tehdejší zloděj měl taková čísla, že neměl moc šanci to nedat.
Pak je otázka, jak moc byl minmaxovaný, jak moc měl nějaké artefakty a jak moc měl DM nastavené lehké limity. Tenhle názor jsem si pak utvrdil, když jsem chvilku sledoval Critical Role.
Log 1=0 píše:
26. 10. 2020, 22:07
Druhý důvod, mají mnohem více epic spellů než v DrD2 (neberu Hry Mocných, neznám) ...viz miliony teleportů
V DrD II si můžeš vymýšlet taky spoustu hovadin, ale ten systém neznám dost na pořádné srovnání. A "miliony teleportů" slouží hlavně k přesunu někam, kde to vidíš, to věřím, že v DrD II nějak okecám, zvláště více ZS.
Ano, v DrDII se dá vymyslet spousta zajímavých hovadina, ale je to dost o player skillu. Naštěstí teleport jako takový tam není, ale to říkám, protože mám odpor k teleportům...

Jinak nevím, s jakým cílem je postavená tahle debata, ale epičnost (zde na fóru taktéž zvaná přepíčenost) mě v žánru vůbec nevadí, ale mám raději, když si k ní postavy přijdou.
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3421
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od ShadoWWW » 27. 10. 2020, 08:18

Já DrD II moc neznám, abych ho mohl porovnat. Znám pár lidí, co DrD II hrají dlouhodobě a ti ho záměrně hrají vesnicky. D&D 5e je na 1. úrovni výrazně vesnické, ale už od 3.-5. úrovně* přestává být, i kdybyste chtěli. Ale taky jsem od jednoho člověka znalého DrD II slyšel, že když hráč chce, tak klidně může být stejné epické jako D&D.

To je ostatně věc, kterou jsem rozebíral se Skavenem po našem streamu Zapovězených zemí. Že ZZ umožňují hrát low-fantasy dlouhodobě, klidně celou roční kampaň. To i u DrD II pochybuji, že by šlo, aniž by hráč ten systém výzazně ohnul.


-----------------------
* To rozpětí proto, že na 3. je to standardně, s různými volitelnými pravidly se to ale dá rozšířit až do 5.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 890
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od Vitus » 27. 10. 2020, 09:13

ShadoWWW píše:
27. 10. 2020, 08:18
To je ostatně věc, kterou jsem rozebíral se Skavenem po našem streamu Zapovězených zemí. Že ZZ umožňují hrát low-fantasy dlouhodobě, klidně celou roční kampaň. To i u DrD II pochybuji, že by šlo, aniž by hráč ten systém výzazně ohnul.
Za mne to mám tak, že DrDII umožňují hrát low-fantasy i dlouhodobě.

Lyncz
Příspěvky: 273
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od Lyncz » 27. 10. 2020, 10:15

Vitus píše:
27. 10. 2020, 09:13
Za mne to mám tak, že DrDII umožňují hrát low-fantasy i dlouhodobě.
Hádám, že to ale hráči musí chtít/očekávat od settingu. Dokážu si představit, že DrD2 umožní hrát low fantasy I na vyšších levelech, narozdíl od DnD, kde si myslím, že se tomu nevyhneš (těžko vyhneš? Nikdy jsem DnD nehrál na vysokých lvlech)

U mě má hráčka teďka druida, zbytek se teprve chystá na pokročilé povolání a zatím to low-fantasy je, ale nemyslím si, že to tak vydrží :D

Ale pokud budou mít tendence jít do epičtějších situací, udělám jim epičtější odezvy a uvidíme, co z toho vymáčkneme...
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 890
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od Vitus » 27. 10. 2020, 10:23

Lyncz píše:
27. 10. 2020, 10:15
Vitus píše:
27. 10. 2020, 09:13
Za mne to mám tak, že DrDII umožňují hrát low-fantasy i dlouhodobě.
Hádám, že to ale hráči musí chtít/očekávat od settingu.
Samozřejmě to bez debaty, pokud bychom se dohodli, že budeme hrát epic, high fantasy, tak to by mělo jít v DrDII bez problému taky :D . (EDIT jenom ne od prvních 3. úrovní, ale postavy by se musely udělat rovnou na vyšších úrovních)

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1610
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od Log 1=0 » 27. 10. 2020, 11:01

Takhle, já nemám problém s tím, že je DnD 5E dost epic, a když to lidi říkají, tak se s nimi normálně nehádám, protože pokud vnímají velkolepost jako nevýhodu, tak DnD fakt není ideální systém pro ně (byť ohnout se tam dá, ale to všechno). Ale byl bych rád, kdyby k tomu došli na základě vlastností, které ten systém má, a ne těch, co si někdo vymyslel, nebo nepochopil.
Lyncz píše:
27. 10. 2020, 08:12
Není to nadsázka, ale může to být neznalost. Byl jsem si sednout na DnD na pár sezení se známýma a tehdejší zloděj měl taková čísla, že neměl moc šanci to nedat.
A nebyla to 4E nebo tak něco? Nebo nepleteš si tu Obtížnost? 25 je fakt hodně.
Lyncz píše:
27. 10. 2020, 08:12
Pak je otázka, jak moc byl minmaxovaný, jak moc měl nějaké artefakty a jak moc měl DM nastavené lehké limity. Tenhle názor jsem si pak utvrdil, když jsem chvilku sledoval Critical Role.
Já počítám s minmaxovaným zlodějem, který je specializovaný na tuto činnost. Artefakt (nebo i jen legendární předmět), což je něco, co se nedoporučuje aby PJ dával hráčům do ruky na 6. úrovni, tu šanci zvedne na 45%, pořád to spíš nedá než dá.
Limity jsou stanoveny, 10 lehká (to ten zloděj už opravdu dá automaticky, ale je to mistr svého oboru ve své specializaci, naprostý nýmand má na tohle 50%) 15 střední (tady to má lehké, ale může to pokazit, a pořád je to věc, co zvládne každé čtvrté nemehlo) 20 těžká (a tady má i ten tvůj zloděj co dělat).
CR... Jako nic proti ní, ale MM to hraje dost po svém.
Vitus píše:
27. 10. 2020, 07:11
V D&D5e postava na začátku už v podstatě má tendenci vyčnívat oproti obyčejným lidem
A co jsou ti obyčejní lidé? Civilisti jasně, obyčejní lapkové a městská stráž, ok, to trochu skřípe, ale pokud je některý z nich trochu zkušený, tak už se postavám vyrovná, nebo je nad nimi. Šéf bandy je sám výzva pro celou partu. To mi nezní jako nic extra vyčnívajícího.
Vitus píše:
27. 10. 2020, 07:11
Plus k tomu D&D5e má kromě práce se zdroji (HP jsou technicky vzato rovněž zdroje) různé mechaniky, jak postavu zachránit během střetů, DrDII v podstatě kromě základní práce se zdroji nic jiného z hlediska mechaniky nemá.
WTF? Ty určuješ epičnost podle počtu mechanik, a ne podle toho, co dělají ve hře? Celý ten systém v DnD tě na 1 úrovni se smůlou klidně nechá padnout na první ránu, s echt smůlou klidně i umřít, DrD II se svou jednou mechanikou ne, bez šance, že by se ti to stalo. Jako, mě to druhé připadá "epičtější", protože padat na první ránu za epické fakt nepovažuju.
Vitus píše:
27. 10. 2020, 07:11
dostupnost "věcí +1" či lektvarů hned od začátku
Jo, už na začátku si můžeš za všechny peníze co máš koupit jeden lektvar, co tě magicky vyléčí ze zranění, které bys nejspíš vydýchal za pauzu na oběd. WOW.
A kolik máš magických předmětů, to je čistě jen věc PJ, klidně můžeš vylevelit na 20 úroveň, aniž bys měl jediný. OK, to už by asi dělalo bordel kvůli imunitám, ale víc než 1 na postavu fakt nepotřebuješ.
Vitus píše:
27. 10. 2020, 07:11
Američané ve skutečnosti moc neznají klasické vesnice, tedy 7 chalup, a ani si asi neumí představit, že by města mohly začínat na 15 domech a 200 obyvatelích - v Dungeon Master Guide je Village definována jako "population up to 1000"
Pravda. Ale to s pravidly nijak nesouvisí, protože na ta čísla, co cituješ není navázáno vůbec nic.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Lyncz
Příspěvky: 273
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Srovnání epičnosti fantasy RPG

Příspěvek od Lyncz » 27. 10. 2020, 11:07

Log 1=0 píše:
27. 10. 2020, 11:01
A nebyla to 4E nebo tak něco? Nebo nepleteš si tu Obtížnost? 25 je fakt hodně.

CR... Jako nic proti ní, ale MM to hraje dost po svém.
Je možné, že si to pletu, jak říkám, hrál jsem "kdysi" přes Ventrilo (to mluví samo za sebe :D) a přestal jsem, protože to bylo online... což v dnešní době taky mluví samo za sebe.

A k CR...asi jo, jak říkám, můj názor může být založený na neznalosti :)
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host