[Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13142
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG

Příspěvek od Pieta » 14. 5. 2019, 15:43

Tož kickstarter skončil, jak to dopadlo s hromadnou objednávkou? A jak to bude dál organizačně probíhat?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 950
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG

Příspěvek od skaven » 14. 5. 2019, 15:44

Je objednáno, jakmile bude nějaká vize s doručením, dám vědět!

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4962
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG

Příspěvek od Bifi » 14. 5. 2019, 17:21

Super, dík!
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13142
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG

Příspěvek od Pieta » 14. 5. 2019, 17:36

Fajn. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13142
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG

Příspěvek od Pieta » 24. 5. 2019, 15:45

Tak jsme odehráli testovací hru. Zaměřeno na tu mechovou část, protože příběhová část je celkem jasná.

Rozhodli jsme se herní pole pojmout ve stylu wargame, bez hexů nebo čtverečků, s měřením pravítkama a templatama a tak, a vzdálenostmi v palcích. Hlavně proto, že s tímhle stylem hry máme nejmenší zkušenosti. Docela dobře to fungovalo, akorát u lítajících strojů se dost těžko měřily dolety a dostřely. Kdybysme hráli znovu, asi bych zavedl nějakou zkratku, jako že za každé dva palce rozdílu výšky se dostřel snižuje o jedna, aby se to dalo vyřešit rychle.

Hráči byli tři a měli postavy na třetí úrovni. Jedna melee stíhačka, jeden přehřívací plamenometčík a jeden horusí hacker. Jako zahřívací boj jsem vzal Recon scénář z pravidel a postavil ho přesně podle toho, co hra doporučovala - rozmístění zón, počty a buildy nepřátel, victory conditions, všechno. Byly z toho docela slušné taktické orgie, včetně šachování kolem krytů, snahy nějaké jednotky odříznout nebo se zase spojit, rozdělování toho, kdo bude nepřítele zaměstnávat a kdo půjde na průzkum, a tak.

Důsledkem těch orgií taky bylo, že ten "lehký úvodní scénář" nám vydržel na cca čtyři hodiny čistého času a nakonec to bylo jediné, co jsme ten den odehráli. Moje naděje, že by to mohlo být v té taktické fázi celkem rychlé, se teda vůbec nenaplnily. Ale zároveň bych neřekl, že to bylo příliš dlouhé - na to, kolik se toho v bitvě dělo, to bylo tak akorát. A hráči měli svoje stroje poprvé a rovnou na třetí úrovni, takže nějaká míra sžívání s postavou tam byla potřeba.

Postavy scénář nakonec prohrály. Dost vliv tu mělo to, že jsem si teprve během bitvy uvědomoval, že popis scénáře v pravidlech moc nerozebíral některé docela klíčové faktory. Třeba rozhodnutí, která z cílových zón bude ta pravá. V konečném důsledku bylo úplně jedno, jak daleko byla od startovní zóny hráčů; ale bylo naprosto kritické, jak byla daleko od zóny, ze které přicházely nepřátelské posily. Možná to byl dokonce nejdůležitější faktor v celé bitvě. Na to, že to pravidla přešla něčím jako "jedna ze zón bude ta správná", celkem nečekané.

Řekl bych, že hra se moc nemaže s nějakou rovnováhou u nepřátel. V pravidlech jsou nějaké obrysy, jak nepřátele stavět; já měl v bitvě za nepřátele tři druhy jednotek, dvě z nich dostaly jeden option, a u obou se to ukázalo jako jejich imho nejzásadnější rys. Tohle je něco, co by se člověk asi časem naučil odhadovat líp; ale stejně to pro mě znamená, že jednotky, které v pravidlech vypadají jako rovnocenné, můžou klidně být mnohem silnější nebo slabší, na základě nějakých "vedlejších" rozhodnutí. Dost se obávám toho, jak dělat zajímavé bitvy, kde nebudou nepřátelé jen hrbolky na dráze nebo kde se to nezvrhne v masakr; hra s tím podle mě moc nepomůže.

Bez ohledu na tyhle námitky, a celkem i na to, že prohra byla celkem demoralizující, bych ale řekl, že hráčské ohlasy byly docela pozitivní.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 1592
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG

Příspěvek od PardGalen » 2. 6. 2019, 14:12

Dorazil jsem domů a už se v tom asi hodinu a půl hrabu. Sakra.
Always bring a gun to a puppet fight

Kelton
Příspěvky: 901
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG

Příspěvek od Kelton » 3. 6. 2019, 10:10

Na slezině proběhl one-shot Lanceru. Tak dlouho jsem se rozmýšlel jestli a jak to udělám, až mě Kapitán předběhl a uspořádal to dřív než jsem dorazil, takže jsem mohl hrát. Nerozhodnost FTW!

Z vděčnosti nad touto přízní osudu zkusím napsat report z akce.

TLDR: Měli jsme 5 hráčů, stihli jsme dvě bojové operace s trochou volné hry mezi. Hráli jsme 0-lvl postavy, základní mechy a jen GMS vybavení. Šlo nám to o něco rychleji než ta hra s Pietou. Faktorem mohlo být to že jsme hráli +- na čtverečkové mapě, nebo to že větší polovina teamu měla těžké nabíjecí zbraně, takže část akcí se prostě přebíjelo.

Bál jsem se že s 5ti lidma a omezeným výběrem vybavení budeme dost stejní, ale bál jsem se zbytečně. Jen dva ostřelovači měli podobný loadout, jinak to každý pojal po svém. Taky se ukázalo, že v GMS seznamu je pár velmi účinných kousků, takže ani firepower jsme nepostrádali.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Kelton
Příspěvky: 901
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG

Příspěvek od Kelton » 3. 6. 2019, 11:21

Naše žoldnéřská kumpanie se rozhodla že je čas dát si na chvíli pokoj od nepravidelných kontraktů a nechala se najmout jako III. nepravidelný batalion mobilní kavalerie pod patronátem IPS. Náš korporátní kontakt, Rammalah J. Johnson, nám zadá první misi: hlídat těžařskou kolonii Evergreen na Herzenii Podobnost s planetami v karanténě čistě náhodná, protože Herzenia je sopečná planeta s nestabilním jádrem, kde mimo optic-grade diamantů je jen jedovatá atmosféra, sopečné plyny, láva a smrtící záření. Nicméně plat vypadá ok, operace má být jednoduchá a pan Johnson působí důvěryhodně. Zahájíme přibližovací manévr.

Po příletu se ukáže, že jsme tam za 5 minut dvanáct. Kolonie je zrovna pod útokem pirátů (později zjistíme že ne prvním), takže jdeme rovnou na výsadek. Do akce jdou: ostrostřelec London(Pardgalen), Crazy Ivan(Sosi), komando Scorpion (Bifi), technik Spike(já), a assault Snake (Scolex). Měli jsme i jména, ale vám musí stačit callsigny.

Nepřátelé byli nastoupeni ve znatelné síle. K městu se přibližovala tři prorážecí buldozery podporované čtveřicí mook-class bojových vznášedel, o kousek dál se rozložil dělostřelecký mech, a záda tomu celému kryla dvojice mechů, schovaných pod mobilním štítem.

Operace samotná byla překvapivě rychlá. Vylodili jsme se jim v zádech, zakryli vyloďovací zónu dýmovnicemi, a kdo mohl zaujal kryté postavení za blízkými skalami. Díky bohům za startovací boostery co se montují na Everesty, hromadné vyloďování v boji by jinak mohlo být ošklivé. Těžkými zbraněmi jsme nejdřív zrušili jejich mobilní štít, načali jsme zadní voj, a oba Snake s Ivanem je šli dorazit. Jejich artilerie se od nás vzdálila a připravila se k palbě na naše postavení. To ovšem neměla dělat, protože se tak dostala do dostřelu obránců kolonie a koupila pár zásahů z protitankové pušky. Ještě místní neznám, ale už se mi líbí. Nemažou se s tím.

V tento moment se do hry zapojily nepřátelské buldozery a vznášedla. Je snadné tyhle malé potvory opomíjet, ale jejich zbraně pořád dost kopou. Jeden z našich assaultů ztratil většinu HP, a situace začala vypadat chaoticky.

Příchod nového kola ohlásil výbuch. Doutnající nepřátelská artilerie srovnala se zemí mě, jednoho z ostrostřelců, a skálu za kterou jsme se schovávali. V zápětí byla proměněna na šrot, Ivan rozpůlil jeden z nepřátelských mechů mečem, v rychlém sledu padl i druhý, a začalo dočišťování. Utekl jeden mech a pár vznášedel.

Boj trval něco přes hodinu a necelá 2 kola. Byla to nicméně solidní mela, ta střídavá aktivace jednotek dost pomáhá že čekat na tah není taková nuda.

TO BE CONTINUED ...
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13142
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG

Příspěvek od Pieta » 3. 6. 2019, 11:36

Mook-class!

Jak moc to bylo podle oficiálních scénářů? Takhle to vypadá, že spíš ne, ne?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Kelton
Příspěvky: 901
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG

Příspěvek od Kelton » 3. 6. 2019, 11:39

Vlezli jsme do kolonie, nechali se přivítat jejím CEO, CTO a CFO. Opravili jsme mechy, pomáhali utužit obranu, a začli zjišťovat co a jak. Brzo se ukázalo, že je tu někde zrádce, protože při minulém útoku někdo otevřel pirátům vrata, a v kolonii vládne paranoidní atmosféra.

Zrádce jsme našli, chytili, a přiměli ke spolupráci. Byl to účetní. Nechtěl strávit dalších 15 let na těžařské kolonii uprostřed lávových jezer, a peníza navíc by se taky hodily. Kdo by se mu divil. Taky jsme se od něj dozvěděli, že "piráti" jsou sponzorovaní Harrison Armory, která sem za pár týdnů chce nalétnout ve větší síle. Zkusili jsme na piráty ušít past a pomocí terminálu od účetního, je někam vylákat, ale nechtěli se s ním bavit.

Brzy se ukázalo proč. Harrison koloni vykoupili celou, včetně našeho obranného kontraktu, a jdou jí obsadit legálně. IPS si od celé věci myje ruce. Nás chtějí zařadit mezi vlastní jednotky, až jim vydáme toho kdo sejmul jejich eso. Kdo mohl vědět že to je synovec nějakého velkého zvířete? (My. A nezastavilo by nás to). Svorně jsme je poslali do řiti.

To se nám dělalo o něco snáz, protože nás chvíli předtím kontaktoval zástupce Pirátské Lidově Demokratické Republiky, nějakého místního uskupení "bojovníků za svobodu". Ucítili příležitost, a nabídli nám kontrakt s odvozem v ceně. Bereme, balíme to, pryč z téhle díry. Teď se jen dostat do místa extrakce přes zbývající Harrisoní "piráty". Vypadá to že jim zbývá ještě pár pilotů, a to velké zvíře má prý zálibu v těžkýc strojích.

TO BE CONCLUDED ...
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Kelton
Příspěvky: 901
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG

Příspěvek od Kelton » 3. 6. 2019, 11:41

Přesněji by se musel vyjádřit Kapitán, ale ta první ne (byla to prostě bitka), ta druhá jo. Nebudu spoilovat závěr, ale taky to podle toho vypadalo. Měli jsme chvílemi dost namále.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

captain66
Příspěvky: 300
Registrován: 30. 7. 2009, 14:15

Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG

Příspěvek od captain66 » 3. 6. 2019, 13:48

No, kdyz jsem v patek slibil, ze to povedu, tak jsem to ani nemel jeste cele prectene. Uvodni bitva nebyla podle scenare, vzal jsem ke spodni hranici doporucenych nepratel (veteran Assault mech, Aegis vehicle, Bombard mech, Archer mech + 4x Sentinel vehicle Grunt a 3x Breacher vehicle Grunt), dal jim nejake rozumne vypadajici volby a rozmistil je do utocne formace, kde jim hraci sli z dropship rovnou do zad. To se ukazalo imo jako nejvetsi vyhoda, boj trval necela 3 kola a prezil jen Assault mech a 2 Sentinely.

Druhy boj byl modifikovany Holdout z pravidel. Pocty nepratel jak doporuceno (normalne ma byt cca 10-20 "standardnich" mechu, bylo jich cca 13), Ingress zony nahodne (jelikoz nepritel doplnoval stavy spustenim z lodi, a pridal jsem sentinelum abilitu quick akci locknout zonu, do ktere ma prijit drop), nepocitaly se body, ale postavy se musely v sestem kole dostat do LZ, jinak by zustaly na miste a neodletely z planety. Nepratele - Demolisher ULTRA, Assault veteran (ten z prvniho boje), Witch veteran, Pyro, Assault, Archer, Sniper, Support, 4x Breacher vehicle Grunt, 5x Sentinel vehicle Grunt (jeden z minuleho boje, ten druhy se je snazil predtim sledovat a prepadli ho).
Bolt actions speak louder than words.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13142
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG

Příspěvek od Pieta » 3. 6. 2019, 14:06

To je brutální množství různých typů nepřátel!
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Kelton
Příspěvky: 901
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG

Příspěvek od Kelton » 3. 6. 2019, 15:36

Po nastražení malé léčky na šmírující vznášedla jsme k plánovanému bodu vyzvednutí dorazili bez komplikací. Cestou jsme se dozvěděli, že pirátská loď se tu rozhodně nebude zdržovat - popadne koho zvládne a pryč odsud. Musíme v ten správný moment být připravení. Což by se dělalo snáz, kdyby naším směrem nemířil zbytek Harrisoních jednotek.

Měli jsme dost času, tak jsme se připravili. Rozmístili jsme automatické věže, připravili minová pole, poschovávali se v okolních skalách (druhé dělo přece nemají, ne?). A měli bychom z toho dobrý pocit, nebýt faktu že přibližující se skupina vypadala příliš slabá na to aby to si mysleli že mají šanci.

Přivítáni opatrnou palbou, nepřátelský svaz nakráčel do první vrstvy minového pole. Buldozery roztrhané na kusy, mech poškozený, jen ta zatracená vznášedla to převážně obešla. A zatímco my jsme sledovali ohňostroj, do zad se nám snesl výsadkový člun. Čímž myslím přepravní kontejner s tryskou, protože místo dveří se ta věc otevřela celá a vylezl z ní obří stroj s obdobně velkým kladivem. Strýček dorazil pomstít svého synovce.

Říct že jsme se rozdělili zní rozhodně líp než fakt že se nám uprostřed objevil nepřítel jiné váhové kategorie. Snake se do něj odvážně pustil půlasmovým mečem, ale zjistil že ta věc má nehorázné plátování a navíc pancíř optimalizovaný proti zbraním na blízko. Protitankové pušky zbytku teamu si vedly lépe, ale jiný cíl si vybral až když jsem mu vypálil do zad salvu z GMS Cyclone, aka nejtěžší zbraně kterou vás nechají používat bez licence. Pod doslova přívalem střel ne nepřítel otočil a pomalu se vydal přes bojiště ke mě.

Zbytek teamu mezitím nezahálel. Na pravém křídle Ivan a London odráželi útok vznášedel a po několika kolech boje konečně poslali k zemi nepřátelského pilota, veterána který nám utekl v minulé bitvě. Na druhé straně Scorpion držel linii proti zbytku vznášedel, když našel čas mezi strílením protitankovou puškou. Pak alarm ohlásil přílet dalšího výsadkového člunu, a my jsme zjistili že tohle bude ještě tuhé.

Ze člunu vyskočil mech který jistě patřil nějakému šílenci. Záchvaty smíchu na veřejném kanálu a plamenomet kterým pálil do vyduchu na uvítanou vykreslovaly obraz jen o málo méně znepokojivý než příšera s kladivem, které se zařadil po bok. Snake v krytu za skálou prováděl nouzové opravy a rozmýšlel plán dalšího útoku, když se mu sesypal senzorový počítač. On neviděl nic, my jen to že jsme poněkud proti přesile, a náš odvoz ještě tři kola daleko.

Snake rychle opravil senzory, včas na to aby viděl mizící siluetu neznámého ECM mecha. Nepromeškal příležitost, nakopnul Core akcelerátor a šel mu vysvětlit zač je toho loket. Witch-class mechy nebývají známé svou fyzickou odolností, ale tenhle se držel. Byl nicméně nucen ustupovat zpět do středu bojového pole. Přímo do místa své zkázy ...

U mě mezitím začalo být horko. Mech s kladivem se rozhodl že budu jeho první oběť. Díky akcelerátoru jsem stihl dvakrát přebít a vypálit než se ke mě dostal, a cestou ho provézt přes všechny miny co jsme tam do země nacpali. Části plátování z něj odletovaly nalevo napravo, přišel o celou vrstvu pancíře, ale pořád ne a ne toho nechat. Zatlačil mě až na místo, kde Ivan a London právě doráželi zbytky pravého křídla. Tam se koečně trefil a jen extra vyztužení co jsem na mecha navařil mě zachránilo před strukturálním poškozením. Jakoby toho nebylo dost, někdy tento moment si vybral neřátelský člun aby vysadil další dva mechy na místo vyčištěné naším prvním minovým polem. Vypadalo to špatně.

Snake se odlákal pyromana stranou mezi skály, zatímco Scorpion zašlápl poslední vznášedlo, a sepnul připravenou past. Jeho drony se pustily do ustupující Witch, a k nim se přidala trojice věží umístěná všude okolo. Jednu salvu ještě ustála, ale druhou už nikoli. Spolu s doutnajícím Snakem pak udělali z pyromana poměrně rychlý proces.

Nám se na druhé straně dařilo mnohem hůř. Ivan mě přišel podpořit a zaměstnal nade mnou stojícího nepřítele dost dlouho na to, abych stihl aktivovat opravné systémy a vypálit do něj z úplné blízkosti poslední salvu. On kontroval seismisckým kanonem, což mě uzemnilo na zbytek boje. Ivan mu ho v zápětí urazil, nicméně nepřítel nejevil známky chuti padnout. To add insult to injury, z výsadkové lodi vyletěl opravářský dron a začal mu záplatovat pancíř.

Situace vypadala zoufale. Já s Ivanem jsme byli důkladně znehybněni na místě, možnosti účiného útoku docházely, a dva mechy z posledního výsadku se přiblížily na dostřel. Někdy v tento moment se objevil modul PLDR a nám odtikával čas. Kdo nenastoupí teď, zůstává tady. Snake doběhl do cílové zóny, ostatní to budou mít těžší. Já s ochromenými systémy nemám šanci, a Ivan skoro také ne.

Nebylo moc co rozmýšlet. Ohlásil jsem na teamovém kanálu ohňostroj, zapnul autodestrukci, a odpálil nouzový katapult. Ten mě donesl akorát na okraj zóny. Nástup do letící lodi je poněkud tvrdší, ale lepší než jít pěšky. Ivan využil situace, tryskami přeskočil zmateného nepřítele, a také se nechal zachytit za letu. Scorpion a London to měli trochu dál, takže si pár posledních metrů také museli pomoct katapultem. A nepřátelskému pilotu nezbylo než bezmocně hrozit kladivem odlétající lodi, zatímco kolem něj dva reaktory postoupily do kritické fáze a zavalily ho oblakem plamenů. Naši noví zaměstnavalé dostali pěknou ukázku, co od nás můžou čekat.

Ale kladivák to stejně přežil, hajzlík. Zbyly mu asi 2 HP celkem.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Kelton
Příspěvky: 901
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: [Kickstarter] Mechy, William Blake a sociálna kritika - Lancer RPG

Příspěvek od Kelton » 3. 6. 2019, 15:42

Jo, byl jsem ohromen jak to měl komplexní, s takhle málo přípravy. Klobouk dolů.

Jinak druhý boj byl na 6 kol, něco přes 2 hodiny? Bylo to dlouhé, ale pořád se něco dělo. Jediné chvíle kdy to drhlo bylo když Sosimu začaly stávkovat kostky a 2 kola nic netrefil.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host