RPG na Cesty

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16860
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG na cesty

Příspěvek od Jerson » 27. 6. 2018, 12:24

Quentin píše:
27. 6. 2018, 11:07
Každopádně jsem vlezl do diskuze s tím, že se bavíme o cestovních hrách pro gamery a hned jsem si představil svoje hráče.
Pak je otázka, o čem se bavíme. Gameři s tím neměli problém, a v těch pár hodinách dokázali hrát scény z běžné kampaně, ke kterým hody nebyly potřeba a naopak v běžné hře by to trochu zdržovalo. Já uvažuju o obecném hraní v takových podmínkách, tedy hráči různých zkušeností (i bez nich) dohromady.
Quentin píše:
27. 6. 2018, 11:07
Tučné zní jako happy middle. A kurzíva není bug, ale feature. Gmové a gmování jsou super
Mně to tak nezní. Nerad hráče brzdím, zvlášť když můžou táhnout ostatní místo GMma. Ne že by GM byl špatný, ale pořád narážím na to, že GMMování je pro hodně lidí práce a chce to dělat méně lidí, než je potenciálních herních skupin.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11940
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: RPG na cesty

Příspěvek od York » 27. 6. 2018, 12:26

Jerson píše:
27. 6. 2018, 12:24
pořád narážím na to, že GMMování je pro hodně lidí práce a chce to dělat méně lidí, než je potenciálních herních skupin.
Já pořád narážím na nedostatek hráčů.

MarkyParky
Příspěvky: 8363
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: RPG na cesty

Příspěvek od MarkyParky » 27. 6. 2018, 14:51

Já pořád narážím na nedostatek času (vlastního i ostatních hráčů) na heavy rules RPGčka :D


Vymyslet jak hrát light-rules RPG ve vlaku pro mě nějak není oříšek.

1) Vzít jádro libovolné hry, která má jednoduché vyhodnocování (abych nemusel přemýšlet o rozsazích a hodnotách, asi bych volil AW a jeho 10+ Úspěch, 7-9 Úspěch za cenu, 6- Příběhový zvrat)
2) Jako výstupy vyhodnocení bych vzal jednoduché příběhové sázky
3) Hru bych rozjel improvizačné některou technikou tady z fóra nebo z Yorkovy "Hry bez přípravy"
4) Od hráčů bych chtěl znát jen hrubý koncept jejich postavy s ohledem na žánr.
5) Místo dovedností bych řekl: "Pokud to spadá do tvého konceptu, máš +2. Pokud máš pocit, že by o tom koncept mohl okrajově vědět, máš +1. Pokud to je mimo tvůj obor máš 0 a pokud je to něco, co bys neměl vědět, máš -1."

A pak už hrajem.


Mnohem zajímavější by pro mě bylo získat zkušenosti jak hrát nějakou formalizovanější, pravidlovou hru a přitom si vystačit třeba s těmi telefony. Třeba který telefonní tabulkový kalkulátor/online editor dokumentů je dobrý na vedení deníku, pže Google Drive je robustní, ale dost neobratný. Nebo jak vést rozumně poznámky, aby se udržela konzistence. Nebo jak pomáhat s hraním (nebo vedením hry?) řidiči, který nemůže čumět do deníků...

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7300
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG na cesty

Příspěvek od Quentin » 27. 6. 2018, 14:54

Marky píše:Nebo jak pomáhat s hraním (nebo vedením hry?) řidiči, který nemůže čumět do deníků...
Teď nevím, jestli jsem pochopil správně, ale během řízení auta bys určitě, určitě, určitě neměl vést hru.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

MarkyParky
Příspěvky: 8363
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: RPG na cesty

Příspěvek od MarkyParky » 27. 6. 2018, 15:14

Teď nevím, jestli jsem pochopil správně, ale během řízení auta bys určitě, určitě, určitě neměl vést hru.
Jo, to byla taky první moje reakce, když jsem o tom tématu začal přemýšlet.


A pak mi začaly hlodat hlavou následující myšlenky:
* na dlouhých štrekách typu "sedmihodinová cesta do Alp" a "devítihodinová cesta do Holandska" a "dvakrát pětihodinová cesta do Chorvatska" jako řidič spíš potřebuju udržet vzhůru a konverzace se spolujezdci je celkem dobrý prostředek - a co se týká mé pozornosti, tak už se moc neliší, jestli vedeme hospodské kecy o politice, vyprávíme si "zápisy" z posledního hraní RPG nebo smyšlené fantastické příběhy

* situace u herního stolu je v zásadě asymetrická - hráči mají jiné podmínky, než GM. Podobně jako v tom autě. Řidič má jiné podmínky než spolujezdci

* některé systémy tuhle asymetrii posouvají až tak daleko, že celé vyhodnocování i značnou část rozhodování nechávají plně na bedrech hráčů a GM přebírá do značné míry reaktivní roli

* a zároveň některé věci z Agendy GMa, které za běžných okolností vyžadují psaní si poznámek a podobně, se dají rozdistribuovat mezi hráče.


Takže když jsem si představil nějaké hodně asymetrické systémy, jako třeba PbtA nebo Chuubo nebo Střepy snů, tak mi okamžitě bylo jasné, že kdybych je chtěl hrát v autě, tak právě kvůli tomu, že většina zásadních informací se u nich as-written trackuje (nebo s mírným house-rule dá trackovat) v deníkách hráčů, tak je to právě řidič, kdo by měl v takové hře dělat GameMastera.

A ještě cesta s ním v tu chvíli bude bezpečnější, protože nejspíš neusne.


Samozřejmě právě za onoho předpokladu, že nebude muset čumět do poznámek, ale vše potřebné se bude dozvídat od spoluhráčů hlasově, že nebude muset házet kostkami, nebo trackovat nějaké žetonky .. zkrátka že tohle všechno si případně zbytek auta obslouží sám.

Uživatelský avatar
komi
Příspěvky: 334
Registrován: 17. 8. 2012, 18:07

Re: RPG na cesty

Příspěvek od komi » 30. 6. 2018, 22:37

No, já se musím přiznat, že jako řidič při delší jízdě hrávám RPGčka s dětma v autě, aby neremcaly že se nudí. Podobně na výletech se nechávám k tomu občas překecat, aby si nevšimly, že je začínají bolet nožičky. "Systém" zcela hloupoučký - ve dvou věcech je postava dobrá. Hážou si korunou (nebo placatým kamínkem, kde jdou odlišit strany, prostě co je po ruce). Normálně 2x panna =velký úspěch, panna + orel =malý úspěch, dvakrát orel = průšvih. Když je postava v něčem dobrá, tak se to posunuje, že všechno je velký úspěch kromě dvou orlů, kdy se pak dohazuje třetí hod o to, jestli to bude malý úspěch nebo průšvih.

Na prázdné silnici mi to přijde v pohodě hrát, jak se ale provoz zahustí, tak vždycky po chvíli zjistím, že mě unavuje/rozčiluje soustředit se současně na jízdu i na hru a většinou toho nechám. Nedokážu odhadnout, jestli s dospělýma lidma by mi to žralo víc pozornosti nebo naopak míň.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5445
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG na Cesty

Příspěvek od boubaque » 13. 7. 2018, 09:49

Jersonovo "unesení" odděleno do samostatného tématu.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host