RPG na cesty

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
Selhan
Příspěvky: 165
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: New Crobuzon

RPG na cesty

Příspěvek od Selhan » 28. 5. 2018, 15:49

Už nějakou dobu pátrám po rpgčkách, co by se daly v momentě, kdy se vyskytne nuda, vytáhnout z batohu a hrát. Docela dost tomu odpovídá formát micro a nano rpg a různé soutěže "one page", "200 words" a tak podobně, ale v podstatě mi nejde nutně o to, aby se pravidla vlezla do kapsy kompletně, stačí, aby se tam vešlo vše potřebné ke hře.

Několik požadavků, které u toho vidím (v podstatě je to blízké one-shotům na con, jen přísnější):
- Tvorba postavy nesmí zabrat dlouho
- Musí to být hratelné i v polních podmínkách (ve vlaku, v autě, úplně nejlíp i za chůze)
- Nesmí to být příliš dlouhé (nemusí to být na 20 minut, ale 6 hodin je asi celkem nesmysl)
- Nesmí to být příliš náročné, a to hlavně pro GMa

Dvě inb4:
Jasně, free impro, ale v tom případě prosím poraďte nějaké tipy, jak si co nejrychleji vycucat z prstu hru, a jak si u toho co nejvíc ulehčit práci, protože tohle by měla být pořád i pro GMa spíš oddechová zábava na vyplnění volného času.
A jasně, tohle teoreticky splňuje i dobře připravenej one-shot Burning Wheelu - nejde mi momentálně o to, v čem všem by to šlo, ale jestli s tím máte nějaké zkušenosti, doporučení - jestli už jste třeba zkoušeli některá ta micro-rpg, případně jestli máte nějaké one-shoty, které by se k tomuhle daly použít.

Druhá otázka by taky mohla být, jestli máte nějaké tipy, jak se zbavit kostky, která by třeba při hraní za chůze byla dost naprd. Buď nějaké jiné způsoby generování výsledků, nebo rovnou hry, co to nepotřebují. (Momentálně mám balíček karet, a prostě je pokaždé zamíchám. Což je funkční, ale třeba máte nějakou zajímavou alternativu).

Ona ta nabídka popravdě není vůbec malá, těch microRPGček tu mám přes 30 (ne všechna jsou zdarma, tak to tady asi veřejně sdílet nebudu), a ze soutěží jako one page dungeon leze ročně ohromná hromada věcí - nicméně bohužel, u těch soutěží se musím přiznat k snobství a povýšeneckosti, ježto mi spousta z toho přijde prostě špatná, a ty micros zase často jdou do opačného extrému, někde k nějaké hlubokomyslné avantgardě, a k tomu zas mívám problém sehnat lidi. Proto se chci zeptat, jestli jste tady někdo už náhodou třeba tahle místa aspoň zčásti neprobádal.
And in that very moment, away behind in some courtyard of the City, a cock crowed. Shrill and clear he crowed, recking nothing of wizardry or war, welcoming only the morning that in the sky far above the shadows of death was coming with the dawn.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10221
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG na cesty

Příspěvek od OnGe » 28. 5. 2018, 15:55

Mám dojem, že jsme to tu už někdy řešili. Ale nedaří se mi to najít. Což je blbý, protože tam určitě něco bylo a mě nic nenapadá.

(dávám Suffer adversity)
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11373
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: RPG na cesty

Příspěvek od York » 28. 5. 2018, 16:23

Selhan píše:
28. 5. 2018, 15:49
Jasně, free impro, ale v tom případě prosím poraďte nějaké tipy, jak si co nejrychleji vycucat z prstu hru, a jak si u toho co nejvíc ulehčit práci, protože tohle by měla být pořád i pro GMa spíš oddechová zábava na vyplnění volného času.
Něco málo jsem před časem na tohle téma sepsal. Pravidla můžeš ignorovat, funguje to i bez nich.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4710
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG na cesty

Příspěvek od PetrH » 28. 5. 2018, 19:36

Jdi do Kouzlem a mecem :) denik ma 3 staty aka kostka kterou hazis, 4 aloty na predmety, kouzla, jednonpocitadlo zivotu, original pravidla na stranku prelozene zde i komercne jako KaM. Doporucujw 11 z 10 hracu rpg pri cestach
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16602
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG na cesty

Příspěvek od Jerson » 25. 6. 2018, 08:02

Pokud trváš na kostkách, číselných charakteristikách a GMmovi, tak budeš v různých podmínkách omezen. Kdybys některé věci nepotřeboval, možností je dost.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8736
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: RPG na cesty

Příspěvek od eerieBaatezu » 25. 6. 2018, 08:08

Třeba freeform. $D

Nebo si vygoogli dice-less RPG.

Uživatelský avatar
Selhan
Příspěvky: 165
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: New Crobuzon

Re: RPG na cesty

Příspěvek od Selhan » 26. 6. 2018, 08:52

Netrvám na ničem (na číselných charakteristikách vůbec, pfff), ale nějakej RNG mi přijde jako usnadňující prvek (a to samé vlastně s GMem). Možná je to jen o mém návyku, ale faktem je, že přesvědčit lidi k některým těm freeform onehsotům třeba od Vince Bakera mám trochu problém, protože to prostě chce hodně kreativní lidi. Dungeon crawl tolik ne.

Navíc, podívejte, já google používat umím, já vím, že možností je dost. Četl jsem jich plno. Spíš mi jde o to, jestli někdo máte nějaké zkušenosti.
And in that very moment, away behind in some courtyard of the City, a cock crowed. Shrill and clear he crowed, recking nothing of wizardry or war, welcoming only the morning that in the sky far above the shadows of death was coming with the dawn.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16602
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG na cesty

Příspěvek od Jerson » 26. 6. 2018, 09:08

RPG za pochodu nebo ve vlaku jsem zkoušel hrát několikrát, nicméně klasický formát, kdy se používají (zapsané) vlastnosti postav a mechanika náhody založená na používání předmětů typu kostky se moc neosvědčila. A další věc je klasické GMmování, v tomto případě nejspíše bez velké přípravy. Asi bych spíše šel do GM-less RPG, ve které bude každý hrát jednu postavu v dohodnutém světě, přičemž ve třech a více hráčích už lze použít způsob, kdy jeden spoluhráč pro mou postavu popíše komplikaci, já popíšu způsob řešení a druhý spoluhráč vyhodnotí (=určí), jak moc mé řešení uspělo. S tím že pro prvního spoluhráče budu zase já vyhodnocovat úspěšnost jeho řešení a pro druhého navrhovat komplikace pro jeho postavu.
A hru postavit na odlišné agendě postav, které přitom mají vytvořenou motivaci zabývat se stejnou zápletkou.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7236
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG na cesty

Příspěvek od Quentin » 26. 6. 2018, 09:27

Nepodceňoval bych telefony. Jeden člověk otevře tohle, druhý tohle a jedeš :)

Nad systémem se ještě zamyslím :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16602
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG na cesty

Příspěvek od Jerson » 26. 6. 2018, 13:16

Ano, dneska je to s telefony jednodušší. Nicméně otázka je proč? V běžné jednorázovce Omegy hrané čtyři hodiny trvá tvorba postavy asi 20 minut a hráči použijou tak tři až čtyři schopnosti z osmi, přičemž na výsledku testů až tak zásadně nezáleží, důležité je hlavně aby cca třetina vyskytujících se obtíží pro postavu znamenala komplikace. Přičemž v menším počtu se lze více soustředit na vzájemný vztah postav, jejich interakci a skutečné vnější obtíže jsou potřeba ještě méně. Systém pak není potřeba, z popisu postavy můžou dostatečně vyplývat její schopnosti. Ale pokud fakt potřebuješ nějaký systém, vezmeš 30 sirek, 10 vypálíš a v případě potřeby losuješ z konce s dřívky. Silná schopnost nebo jasná výhoda v situaci ti umožňují losovat dvakrát a vybrat si to lepší, nevýhoda nebo vážné ohrožení znamenají dva tažené sirky a počítají se obě, a v běžné situaci bereš jednu sirku, s hlavičkou znamená úspěch, spálená jsou komplikace. Dvě spálené v ruce značí hodně velký průser.
Možná by to bylo ještě zajímavější, když by každý hráč dostal část sirek s tím, že je na něm kolik jich spálí, ale alespoň jedna od každého typu mu musí zůstat. Do krabičky se dají tajně, takže nikdo nebude vědět, jaké sirky zbývají.

Víc bych k hraní jednorázového RPG už asi nepotřeboval.

Ještě detail - hrát ho ve tmě s tím, že když se ti podaří vytaženou sirku rozškrtnout, tak si můžeš popsat úspěch, jinak ti do tmy ostatní popíšou potíže mi přijde lepší než apky v mobilu. Ale já jsem holt ze staré školy :-)

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11373
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: RPG na cesty

Příspěvek od York » 26. 6. 2018, 13:24

Jerson píše:
26. 6. 2018, 13:16
Ale já jsem holt ze staré školy :-)
Stará škola si vystačí s vyprávěním, nepotřebuje úspěchy a komplikace $-o

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7236
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG na cesty

Příspěvek od Quentin » 26. 6. 2018, 22:33

Kdybych to měl nastřelit něco na rychlou hru (třeba ve vlaku) jako Jerson, tak asi
:arrow? Místo kostek ta aplikace. I kdyby byly kostky po ruce, telefony se hůř zakutálí pod sedadlo.
:arrow? Jeden hráč je DM, protože v random partě ve vlaku nemusí vždy být perfektní buy-in a soustředění na kreativní hru jako je na RPG slezině u Polarisu
:arrow? Startovní prostředí (a všechno ostatní, co pujde) nahodíme na blogu, protože od nikoho nemůžeme čekat přípravu a/nebo instatní kreativitu
:arrow? Každá postava má tři hit pointy, respektive tři sloty na zranění, které musí při utržení popsat a zapojovat do hry. Zbroj je 2z6ti na vyhnutí zranění, ale dává nevýhodu při plížení, atletice i kouzlení.
:arrow? Každá postava má tři "povolání/dovednosti" (šermíř, hraničář, kněz, nekromant...)
:arrow? Kdykoli dojde na napínavou situaci, spor nebo místo, kde DM nechce rozhodovat, hodíme 1k6. 1-2 neúspěch, 3-4 částečný úspěch, 5-6 úspěch. Prakticky AW/DW.
:arrow? Když máš nějakou výhodu (včetně toho, že je k akci relevantní tvoje povolání) nebo nevýhodu, tak házej 2x a ber vyšší/nižší. Když máš výhod víc, házej ještě více kostkama, stejně u nevýhod. Výhody a nevýhody se mezi sebou samozřejmě vyruší.
:arrow? DM jako jediný nemusí na nic házet a místo toho má notýsek s tužkou, aby dokázal udržet alespoň základní poznámky. Tohle teda nevím, jak je běžné, ale já u sebe mám A6 notýsek vždy.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3010
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG na cesty

Příspěvek od ShadoWWW » 27. 6. 2018, 04:55

Když máš výhod víc, házej ještě více kostkama, stejně u nevýhod.
Víc jak tři kostky přestávají dávat statisticky smysl, respektive mezní užitek je limitně roven nule.
:think:

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16602
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG na cesty

Příspěvek od Jerson » 27. 6. 2018, 07:48

Quentin píše:
26. 6. 2018, 22:33
:arrow? Každá postava má tři "povolání/dovednosti" (šermíř, hraničář, kněz, nekromant...)
Lidé neznalí stolních RPG mají v mnoha případech potíže tento koncept pochopit mimo standardní fantasy, nebo naopak když chtějí hrát nějakou fantasy rasu, která pro nás běžně hratelná není - počínaje vlkodlaky a upíry (i když mi přijde, že obliba zrovna těchto svou ras klesla).

Nerozumím úplně, co myslíš tím nahozením startovního prostředí do blogu
A velmi nesouhlasím s tím, že když se v random partě hráči nechtějí soustředit na kreativní hru, tak jim dáš GMma, který tenhle problém bude řešit. Čím dál víc si uvědomuju, že tohle je spíše naše deformace ze stolních RPG, protože řada hráčů nápady má a GM je celkem spolehlivě zabije, a ta část hráčů, která má nápadů méně dokáže stejně dobře reagovat na návrhy a scény popsané spoluhráčem jako na scény popsané GMmem.

A notýsek kromě tebe s sebou skoro nikdo nenosí. Chytrý mobil a notýsek najednou?

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 843
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: RPG na cesty

Příspěvek od Log 1=0 » 27. 6. 2018, 08:14

Vypravěč nemá ani právo, ani povinnost vymýšlet všechno sám. A jestli něco je nebo není klasické, to nehraje roli.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti