Tales of Blades and Heroes

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 1748
Registrován: 16. 10. 2004, 15:34
Bydliště: Praga Mater Urbium

Tales of Blades and Heroes

Příspěvek od Jiron » 3. 5. 2018, 06:09

Ahoj,
má někdo zkušenost s minimalistickým RPG Tales of Blades and Heroes od Ganesha Games? Pokud ne, nezbyde mi než si ho koupit a ozkoušet.
"Když už to čůro vyndáš, musíš bejt připravenej ho použít"
obecná poučka o zbraních

Sosacek
Příspěvky: 20626
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Tales of Blades and Heroes

Příspěvek od Sosacek » 3. 5. 2018, 08:17

obecná poučka nejen o zbraních
1605: Anonymous member attempts to hack into British Parliament using only gunpowder.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10248
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tales of Blades and Heroes

Příspěvek od Ecthelion » 3. 5. 2018, 10:46

Přiznám se, že tohle je poprvé, co o téhle hře slyším, takže bohužel nepomohu... ale kdybys náhodou zakoupil, mohl bys pak poreferovat, jaké to je? Sice to asi není úplně můj styl hry (hraní s figurkami), ale popis nevypadá špatně...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 928
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Tales of Blades and Heroes

Příspěvek od Paul » 3. 5. 2018, 12:35

Už jenom ten popis pro mě stojí za to.


Ale nic jiného o tom nevím.
Blog 1. 9.

Show must go on!

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5119
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: Tales of Blades and Heroes

Příspěvek od Fritzs » 3. 5. 2018, 12:57

Ta hra nevypadá špatně.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8439
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tales of Blades and Heroes

Příspěvek od OnGe » 3. 5. 2018, 14:13

Já jdu jenom kolem a chtělo se mi něco napsat.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 1748
Registrován: 16. 10. 2004, 15:34
Bydliště: Praga Mater Urbium

Re: Tales of Blades and Heroes

Příspěvek od Jiron » 4. 5. 2018, 10:47

Takže ve zkratce co o tom vím a proč je mi to blízké (a taky proč o tom asi nikdo tady neslyšel). Napsal to Andrea Sfiligoi, herní designér zaměřený na Man-to-man miniature wargames. Jeho nejslavnějším počinem je Song of Blades and Heroes, který přišel se svobodnou tvorbou postav, superjednoduchým a přesto strategicky zajímavým herním systémem a podobně.

Sfiligoi napsal velkou spoustu "avantgardních" wargamingových her. Za zmínku stojí například Fightin' Fungi (bitvy v údolí osídleném myslícími houbami) nebo třeba Battlesworn (první wargaming, který nepoužívá vůbec žádný měřící systém a vše včetně útoků a iniciativy je vyhodnocováno bidem).

Tales of Blades and Heroes je jeho první počin v RPG a systémově by měl hodně připomínat Song of Blades and Heroes. A protože ten systém je geniální, to RPG mě zajímá. Až koupím, přečtu a vyzkouším dám vědět jaké to je.
"Když už to čůro vyndáš, musíš bejt připravenej ho použít"
obecná poučka o zbraních

Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 1748
Registrován: 16. 10. 2004, 15:34
Bydliště: Praga Mater Urbium

Re: Tales of Blades and Heroes

Příspěvek od Jiron » 7. 5. 2018, 10:53

Nuže, ToBH jsem koupil a v rychlosti přečetl. Jedná se o klasické heroické fantasy, které jde ale snadno překlopit do libovolného settingu (o tom později). Všechny známé hračky ze Song of Blades and Heroes zůstávají zachovány. Postavy mají jen 2-4 základních statů (Quality, která může být rozdělena do tří skupin a Combat). Vše ostatní přichází ve formě Special Rules, neboli jakýchsi traitů/featů/skillů.

Soubojový systém čerpá ve velké míře z předlohy, pročež taky počítá s figurkami. IMHO nejsou povinnou výbavou pokud má někdo raději chaotičtější boj. Pro milovníka taktických soubojů mohu uklidnit, že se jedná o stejnou mechaniku, která proslavila wargamingový originál. Jen úmrtnost je snížená. Zůstává vše včetně dice gamblingu a tyčkového měřícího systému.

Magie je velmi svobodná a kreativní. Čaroděj se učí Slova Moci v podobě Special Rules. Slova obsahují podstatná jména a slovesa, která se dají libovolně kombinovat na dosažení efektu.

Těším se na vyzkoušení.
"Když už to čůro vyndáš, musíš bejt připravenej ho použít"
obecná poučka o zbraních

Sosacek
Příspěvky: 20626
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Tales of Blades and Heroes

Příspěvek od Sosacek » 7. 5. 2018, 11:11

A muzes nejak popsat ty "hracky z predlohy"?
1605: Anonymous member attempts to hack into British Parliament using only gunpowder.

Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 1748
Registrován: 16. 10. 2004, 15:34
Bydliště: Praga Mater Urbium

Re: Tales of Blades and Heroes

Příspěvek od Jiron » 7. 5. 2018, 12:55

Sosacek píše:
7. 5. 2018, 11:11
A muzes nejak popsat ty "hracky z predlohy"?
V Song of Blades and Heroes máme dva základní staty (zmíněná Quality a Combat), které rozhodují o všem. Vše ostatní je doplňeno ve formě traitů (jak uvedeno výše) a to včetně výzbroje. To je asi to nejzásadnější. V ToBH zahrnují tyto traity i charakterové rysy postavy aby vypravěč věděl co má odměňovat za role-play. V podstatě jako FATEové aspekty, jen s menším mechanickým dopadem. Takřka cokoli je řešeno hodem na Q. Ani Hit Pointy žádného druhu ve hře nejsou.

Aktivace probíhá tím, že když je postava na řadě, rozhoduje se zda bude házet 1-3 kostkami. Každá kostka, která přehodí nebo vyrovná Q se rovná jedné akci v dané aktivaci. Nicméně pokud padnou 2 faily, vzniká nemalý problém (v SoBH je to konec kola aktivního hráče). Jde tedy o to zda riskovat pro víc akcí. Měření v combatu probíhá za pomoci přesně stanovených tyček v podobě Krátký/Střední/Dlouhý. Tyhle přednastavené vzdálenosti se aplikují na vše. Pohyb, střelba, rozsah účinku kouzla a podobně.

Je to minimalistické ale zároveň přesně kvantifikované.
"Když už to čůro vyndáš, musíš bejt připravenej ho použít"
obecná poučka o zbraních

Sosacek
Příspěvky: 20626
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Tales of Blades and Heroes

Příspěvek od Sosacek » 4. 6. 2018, 19:15

Hráli jsme to. Jednu scénu jsme hráli dvakrát, a potom pro porovnání v Dungeon Worldu.

The Good:
  • Nemá to HPčka, a nemít HPčka je super. HPčka vedou jakýkoli boj na nudné omlacování číslíček, a tahle hra mi to připomněla.
  • Magie je o dost lepší než DnD (a DW) magie - čaroděj umí slovesa (create, destroy, summon, ...) a podstatná jméne (fire, ice, fog, food, demon, humanoid, ...) a umí je kombinovat - ale nesmí dvakrát za sebou použít stejné slovo.
  • Ten systém kolem vybavení a tak používá tagy a je jednoduchý a přehledný.
The Bad:
  • Spousta složité a opruzní matematiky. Vyhodnocení čehokoli obsahuje několik tabulek - a tabulek jako DrD, ne tabulek jako Chuubo Intentions nebo tak. Včetně "jo ty jsi hodil málo nebo moc, jdi do jiné tabulky" nebo "jo ty máš lehkou zbraň, posuň se v tabulce o jedna dolů."
  • Dík tomu je ta hra neskutečně pomalá. Stejná scéna v DW je asi třikrát rychlejší.
  • Hra je velmi technická a nemá žádný flavor - nemyslím nutně setting, ale když porovnám třeba equip s DW, tak je to hrozně strohé a nudné.
  • Nelíbí se mi, jak funguje specializace - postava má normálně jeden stat (kvalitu), ale může si ji rozdělit a mít Social, Mental a Physical zvlášť. To je munchkinův vlhký sen - dumpne social a bude mít masivní výhody. A jaká skupina ho "potrestá" za social dumpstat? Kouzlení je navíc dost těžké, myslím, že to motivuje, aby si to splitli a měli metal větší, a mít menší physical je sebevražda, takže všichni magici jsou autisti.
The Whatever:
  • Navzdory tomu, že to nemá HP, d6 dmg a sílu, obratnost, odolnost, atd, tak je to pořád tradiční hra. Figurky, iniciativa, pohyb za akce, útok za akce, bla bla. V porovnání s DW je to zase takové dřevěné.
  • Spirála smrti je přítomná a velmi výrazná.
  • Jsou tu risk-reward mechaniky, což se mi normálně líbí - postavám mohou explodovat kostky a pak se děje mnoho. Ale funguje to stejně pro GM a hráče, a to mi přišlo, že trochu nefungovalo - jako GM si můžu skřeta 7 dovolit riskovat vždycky, zatímco hráči musí být opatrnější - a to mi dává velkou výhodu, a je to trochu nevybalancované.
  • Explodující kostky vedou k tomu, že ta hra je nestabilní. Asi by to fungvalo líp ve větší skupině, ale tady se boj vyvíjel slibně, ... než GMovi explodovaly kostky (klasický soshax). Podruhé postavy totéž skoro vyhrály - než GMovi explodovaly kostky.
Shrnutí:
Mechanicky pocitově takový mix Shadowrunu, GURPS a DnD. Strohé a technické, bez flavoru. Hrál bych to radši, než Shadowrun, GURPS nebo DnD, ale spíš bych si sedl, zkusil vyndat HPčka a vancian magii z DW, pak si poplakal a nehrál nic.
1605: Anonymous member attempts to hack into British Parliament using only gunpowder.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9390
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Tales of Blades and Heroes

Příspěvek od York » 4. 6. 2018, 19:22

Sosacek píše:
4. 6. 2018, 19:15
spíš bych si sedl, zkusil vyndat HPčka a vancian magii z DW, pak si poplakal a nehrál nic.
:D

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8108
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Tales of Blades and Heroes

Příspěvek od eerieBaatezu » 4. 6. 2018, 21:51

Sosacek píše:
4. 6. 2018, 19:15
  • Nemá to HPčka, a nemít HPčka je super. HPčka vedou jakýkoli boj na nudné omlacování číslíček, a tahle hra mi to připomněla.
A jak to teda řeší poškození?

Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 1748
Registrován: 16. 10. 2004, 15:34
Bydliště: Praga Mater Urbium

Re: Tales of Blades and Heroes

Příspěvek od Jiron » 9. 6. 2018, 08:11

Tady bych doplnil, že jsme testovali jen combat encounter, což mi nepřijde zcela vypovídající. Ta hra vychází z wargamingu a tak má soubojak skutečně hlavně taktický. Ale souhlasím, že je strohý. Co se týče spirály smrti bych spíš zmínil, že chybí "challenge rating", který by spolehlivě fungoval.

Baatezu, porovnáš výsledek hodu na Combat mezi sebou a oponentem s patřičnou tabulkou, která ti dá výsledný efekt.

No a pokud by vás to zajímalo, tady je rozhovor s autorem o všem možném co dělá: http://wargamingasp.blogspot.com/2018/0 ... z.html?m=1
"Když už to čůro vyndáš, musíš bejt připravenej ho použít"
obecná poučka o zbraních

Sosacek
Příspěvky: 20626
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Tales of Blades and Heroes

Příspěvek od Sosacek » 9. 6. 2018, 10:19

Pockej, co jinyho na tom chces testovat? Jakze, ta hra je tradicni rpgf - ma tvorbu postavy, zlepsovani postavy, soubojak, a nejake to hazeni na tasky. A magickej system, kterej jsem popsal.

Pet hodin roleplaye mezi soubojema, v ramci kterych nesahas na pravidla by na tom nic nezmenilo.

(Tvorba postavy ovlivnuje, jak hraci o svych postavach premysli a jak interaguji se svetem - a magicky system ma dopad, ale oboji jsem resil, myslim.)
1605: Anonymous member attempts to hack into British Parliament using only gunpowder.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host