Maze Rats

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6469
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Maze Rats

Příspěvek od Quentin » 11. 12. 2016, 20:16

Intro od autora
https://www.youtube.com/watch?v=p9HricW6Eco

Pay what you want
http://www.drivethrurpg.com/product/197158/Maze-Rats

Je to takové striktně old schoolové rpgčko, ale i tak bych si dovedl představit, že by nějak takhle mohlo vypadat DrdII :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Maze Rats

Příspěvek od Pepa » 11. 12. 2016, 22:21

Dá se to na tom DriveThru někde stáhnout zadarmo?

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6469
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Maze Rats

Příspěvek od Quentin » 11. 12. 2016, 22:35

Logneš se a vyplníš cenu "0". Jestli jsi na to línej, tak v tom videu beztak ukáže všechny strany.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7646
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Maze Rats

Příspěvek od York » 11. 12. 2016, 22:56

Quentin píše:Je to takové striktně old schoolové rpgčko, ale i tak bych si dovedl představit, že by nějak takhle mohlo vypadat DrdII :)
Jestli DrD II to nevím, oficiální edice většinou směřujou spíš k větší komplexitě než naopak ;-) Ale je fakt, že Dračák už asi pomalu má nárok na vlastní OSR - to možná stojí za úvahu.

Ad Maze Rats - pěkné. Na můj vkus místy až moc zjednodušené, ale jinak to vypadá funkční. Idea, že vůbec neházíš na zásah (hitpointy jsou "buffer" a zranění nastane, až když dojdou), má něco do sebe - už jsem nad tím taky přemýšlel. Magie by mohla být docela zábavná, i když já teda preferuju spíš výběr z kouzel s konkrétními efekty.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7646
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Maze Rats

Příspěvek od York » 12. 12. 2016, 12:53

Ještě dodám pár komentářů, když už jsem to pročítal:

- Má to klasickou inflaci hpček. Zranění tuším vůbec neroste (u kouzel teda asi jo, ale nezkoumal jsem to tak podrobně, abych zjistil, jak to přesně funguje), hpčka rostou lineárně. Je to trochu zkrouhnuté tím, že je jen 5 úrovní, ale i tak. Chápu, že v hardcore oldschoolu je to tak trochu featura, ale i tak to nutně povede k pomalému osekávání na vyšších úrovních.

- Vidím dost velký nepoměr mezi "tvrdými" a "měkkými" životy. Když si kouzelník hodí 18 na konstituci, tak jeho 1d6 hpček je proti tomu naprosto zanedbatelné číslo. Když přijde o svá 1-4 hpčka, tak má 18 dalších s tím, že při každém zásahu si hází pod 18, jestli ho to vyřadí nebo ne, což je 90% (možná se pletu a podhazuje se aktuální hodnota Str, což by byla celkem zajímá metoda, jak dostat do hry postihy za zranění, ale i tak by to pořád byl drsný nepoměr).

- Je fajn, že zbraně jsou zredukované jen do dvou kategorií (možná víc, ale je jich prostě malý počet), ale nic to nemění na tom, že některé zbraně jsou prostě jednoznačně výhodnější než jiné - není to žádná volba.

- Bestiář je hodně zestručněný, jsou tam jen jména potvor. Zbytek bude muset GM vařit z vody.

Už nějakou dobu uvažuju, že bych rozjel nějakej oldschool, ale chtěl bych od toho spíš nějakej materiál pro hráče - konkrétní kouzla a tak. Prakticky čistou improvizaci už hraju, tohle by bylo skoro to samé, jen s o něco horšími pravidly (J/K ;-)).

edit: Vypadá to, že jsem asi okomentoval něco jiného, než co představil Quentin. Tak aby nedošlo k mýlce, můj komentář se vztahuje k tomuhle.
Naposledy upravil(a) York dne 12. 12. 2016, 13:50, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 6595
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Maze Rats

Příspěvek od eerieBaatezu » 12. 12. 2016, 13:40

York píše:Jestli DrD II to nevím, oficiální edice většinou směřujou spíš k větší komplexitě než naopak ;-) Ale je fakt, že Dračák už asi pomalu má nárok na vlastní OSR - to možná stojí za úvahu.
Jak jako? Myslíš, že na naší české rpg scéně, má šanci něco jako DrD OSR?

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6469
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Maze Rats

Příspěvek od Quentin » 12. 12. 2016, 13:59

York: Jj, to je jedna ze starších verzí. Ta nová (viz odkaz/video v prvním příspěvku) je výrazně elegantnější.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 6595
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Maze Rats

Příspěvek od eerieBaatezu » 12. 12. 2016, 14:02

Average Contribution $3.18
Btw je super, že lidi mají chuť podpořit produkt, přestože ho mohou mít zadara.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7646
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Maze Rats

Příspěvek od York » 13. 12. 2016, 13:15

Tak nakonec bude možná ještě zajímavé, že jsem pročetl i tu starší verzi, protože to aspoň můžu srovnat.

- místo d20 se hází 2d6.

- zmizely oddělené hody na zranění. Všechno se hází d6tkou.

- místo stupňů vlastností v klasickém DnDčkovém rozsahu 3-18, které se podhazovaly d20tkou, teď jsou bonusy k hodu 2d6 proti statické obtížnosti 10. V ontestu se hází 2d6 proti sobě (zajímalo by mě, jestli se autor uvědomuje, že to má jiné matematické vlastnosti než 2d6 vs konstanta).

- vlastnosti se nenahazují přes 3k6, ale výběrem jednoho z šesti řádků hodem 1k6 (nepřipomíná vám to něco? :)).

- výhoda/nevýhoda byla původně docela zajímavě, měnila se kostka zranění zbraně - nevýhoda z ní udělala d4, výhoda tuším d12. Teď to autor nahradil hodem 3d6 s výběrem dvou lepších.

- iniciativa je d6 místo d20. Vcelku nepodstatná změna.

- boj je 2d6 proti ACčku, do AC se nepočítá dex, jen zbroj. Přesah se přičítá ke zranění - tj. je to prakticky dračákový základ soubojáku, až na to, že zbraně a zbroje mají mnohem nižší čísla (v rozahu 0-2).
(Tohle je matematicky stejné jako dračákové úč + k6 vs oč + k6.)

- kvalita zbroje je v rozsahu +1 (zbroj) do +2 (zbroj a štít). Superobrněné potvory mohou mít i víc.

- síla zbraně je +1 pro jednoručky, +2 pro obouručky (což dává smysl, je to pak vobla mít +1 útok i obranu (jednoručka a štít), nebo +2 útok (obouručka). Na druhou stranu je to brutálně hrubé rozdělení, dýka je stejná jako long sword.
(aha tak ne, není to síla zbraně ale útočnost - přičítá se to až ke zranění. A je to -1 pro unarmed, 0 pro jendoručky a +1 pro obouručky - což je ale v podstatě totéž jako jsem napsal).

- do útoku se nepočítá žádný atribut, místo toho se počítá "attack bonus", který se zvyšuje levelováním, pokud si hráč vybírá právě zvedání attack bonusu a ne třeba nové kouzlo.
(Tohle povede k tomu, že poroste rozdíl mezi "válečníky" a neválečníky. Na první úrovni mají útok všichni stejný, na sedmé (což je maximu) se to bude lišit o 3 body).

- zmizely "měkké" a "tvrdé" životy. Na Hpčka se teď nehází a všichni mají stejně - 4 na prnví úrovni, +2 za každou další (tj. na sedmé úrovni 16).
Je to pořád dost strmý růst. Zranění trochu roste (válečníkům roste attack bonus, který se při zásahu přičítá ke zranění). S rostoucí úrovní se taky bude častěji zasahovat (protože obrana neroste).
Řeší to některé problémy (kozelník s 1 "měkkým" hpčekm a 18 "tvrdými").

- levelování je pořád taková jednoduchá forma multiclassingu (při některých přestupech si hráč vybírá mezi +1 attack, +1 kouzlo nebo +1 speciální abilita (jako třeba výhoda při plížení)).
Je to trošku jinak než v předchozí verzi, ale princip zůstává.


Kouzla jsou trochu komplikovanější a nechce se mi je podrobně studovat.


---------------------------

Je to každopádně zajímavé. Trochu mám pocit, jako by autor opisoval z naší debaty o remaku. A jo, souhlasím s tím, že se to Dračáku podobá docela dost. Oproti našim konceptům jsou tu mnohem drastičtější řezy - například úplně vyhozené stupně vlastností. Taky tu nejsou povolání, což ale možná není od věci. Líbí se mi ten drastický řez do atributů (jsou jen 3) a to, že jsou zaměřené čistě na dobrodružné aspekty hry (síla, obratnost a bystrost, víceméně). O něčem takovém jsem taky uvažoval.

Každopádně se mi to docela líbí a určitě je to super inspirace.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Maze Rats

Příspěvek od Pepa » 13. 12. 2016, 18:49

York píše:Je to každopádně zajímavé. Trochu mám pocit, jako by autor opisoval z naší debaty o remaku.
:D

Nechtěl by o tom někdo něco napsat do Drakkaru?

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host