Novinky ze světa RPG
Re: Akciové hry v Bundle of Holding
Je to dobrý, nebo je to nějakej klon dnd? Jak ta hra funguje?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Akciové hry v Bundle of Holding
len z letmeho predstavenia systemu si pamatam ze to je dost daleko od dnd
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Akciové hry v Bundle of Holding
Já jsem na to dost zvědavý.
Je to zase úplně jiný styl hraní, než většinou u RPG máš:
middleschool netáhne nic k něčemu hezkému
AW táhne příběh přes problémy
Chuuba táhnou story arky jednotlivých postav
a Hillfolk je založený prakticky čistě jenom na interakci mezi postavami:
domluvíš se, co chceš (uznání, lásku, podporu, ...) po postavách ostatních hráčů a oni ti řeknou, proč to od nich nikdy nedostaneš.
Při samotné hře se určí pořadí, podle toho pořadí máš možnost vyvolat scénu: chci vidět řešení tohohle (pod)problému. Pak začne scéna, ve které si zúčastnění určí, co vlastně chtějí a hrají. Když ten, kdo něco chce, dostane, co chtěl, dá tomu druhému žeton, pokud ten druhý neudělá co chce, dá žeton jemu, pokud žádný nemají, bere se z banku.
Žetony se pak dají použít k tomu tlačit na toho druhého, ať udělá, co chceš, takže by měly zaručovat šroubování dramatu v průběhu hry
u své postavy určíš své "dramatické póly" mezi kterými se pohybuješ (tj. jsem rozerván mezi láskou a povinností, tím jestli jsem tvrdý ale spravedlivý hardholder nebo tyran, ...) a pak to nějak řešíš
Má to nějaké mouchy, mám pocit, že vypravěč je tam úplně zbytečný a další typ scén, tzv. "procedurální" - kde řešíš nějakou překážku, tedy to, co v middleschoolu zabere několik příruček nebo jednu elegantní mechaniku v AW - je tady řešeno jednou mechanikou, u které si nejsem úplně jistý, že bude fungovat. Tu ti vysvětlí Padre
Je to zase úplně jiný styl hraní, než většinou u RPG máš:
middleschool netáhne nic k něčemu hezkému
AW táhne příběh přes problémy
Chuuba táhnou story arky jednotlivých postav
a Hillfolk je založený prakticky čistě jenom na interakci mezi postavami:
domluvíš se, co chceš (uznání, lásku, podporu, ...) po postavách ostatních hráčů a oni ti řeknou, proč to od nich nikdy nedostaneš.
Při samotné hře se určí pořadí, podle toho pořadí máš možnost vyvolat scénu: chci vidět řešení tohohle (pod)problému. Pak začne scéna, ve které si zúčastnění určí, co vlastně chtějí a hrají. Když ten, kdo něco chce, dostane, co chtěl, dá tomu druhému žeton, pokud ten druhý neudělá co chce, dá žeton jemu, pokud žádný nemají, bere se z banku.
Žetony se pak dají použít k tomu tlačit na toho druhého, ať udělá, co chceš, takže by měly zaručovat šroubování dramatu v průběhu hry
u své postavy určíš své "dramatické póly" mezi kterými se pohybuješ (tj. jsem rozerván mezi láskou a povinností, tím jestli jsem tvrdý ale spravedlivý hardholder nebo tyran, ...) a pak to nějak řešíš
Má to nějaké mouchy, mám pocit, že vypravěč je tam úplně zbytečný a další typ scén, tzv. "procedurální" - kde řešíš nějakou překážku, tedy to, co v middleschoolu zabere několik příruček nebo jednu elegantní mechaniku v AW - je tady řešeno jednou mechanikou, u které si nejsem úplně jistý, že bude fungovat. Tu ti vysvětlí Padre
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Re: Akciové hry v Bundle of Holding
Můžeš uvést příklad? Nějak netuším, co tím myslíš.Faskal píše:řešíš nějakou překážku, tedy to, co v middleschoolu zabere několik příruček
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Akciové hry v Bundle of Holding
York:
dnd3,5e kapitola skills
"doskočíš athletics roll stop, polovinu toho do výšky, šplháš poloviční rychlostí, každých deset stop hoď proti DC skála 10, stěna 20, sklo 35, když padáš hoď původní DC+15 na zachycení, pádem se zraníš za 1k6 za každých deset stop, pokud hodíš acrobatics, tak je to za každých 20 stop ..."
vs
Defy Danger
(které navíc má velkou šanci na přidání 7-9 bonusové volby nebo 6- posunutí zápletky)
dnd3,5e kapitola skills
"doskočíš athletics roll stop, polovinu toho do výšky, šplháš poloviční rychlostí, každých deset stop hoď proti DC skála 10, stěna 20, sklo 35, když padáš hoď původní DC+15 na zachycení, pádem se zraníš za 1k6 za každých deset stop, pokud hodíš acrobatics, tak je to za každých 20 stop ..."
vs
Defy Danger
(které navíc má velkou šanci na přidání 7-9 bonusové volby nebo 6- posunutí zápletky)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Akciové hry v Bundle of Holding
To zni zajimave. Skoda, ze to nemam s kym hrat.
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 25. 2. 2015, 16:15, celkem upraveno 1 x.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Akciové hry v Bundle of Holding
To nezní moc jako několik příruček...Quentin píše: dnd3,5e kapitola skills
"doskočíš athletics roll stop, polovinu toho do výšky, šplháš poloviční rychlostí, každých deset stop hoď proti DC skála 10, stěna 20, sklo 35, když padáš hoď původní DC+15 na zachycení, pádem se zraníš za 1k6 za každých deset stop, pokud hodíš acrobatics, tak je to za každých 20 stop ..."
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Akciové hry v Bundle of Holding
Musíš číst mezi řádky. To je jak náměstí spících zombií all over againTo nezní moc jako několik příruček...
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Akciové hry v Bundle of Holding
So by z tohohle temata neudelat diskuse o Dakare a middleschoolu, prosim? Nestaci, ze tohle tema se nacpe do uplne vsech ostatnich diskusi na foru?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Akciové hry v Bundle of Holding
Njn, to se mi v tomhle případě nepodařilo. Já bych spíš řekl, že typická middleschoolová překážka je něco ve stylu "stěna, DC 10". AW defy danger move naproti tomu sám o sobě o překážce neříká vůbec nic.Quentin píše:Musíš číst mezi řádky.
Re: Guide to Glorantha
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Guide to Glorantha
Oj, slava cloveku, ktory toho napisal Velmi Vela, ale na rozdiel od inych vsetko davalo zmysel.
Na druhej strane: moze hrat celu kampan Pendragonu! Trikrat! Hura!
Na druhej strane: moze hrat celu kampan Pendragonu! Trikrat! Hura!
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Cubicle 7
Kdyby měl někdo zájem, tak Cubicle 7 nabírá nové talenty pro hry The One Ring a Adventures In Middle-earth.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host