Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Odpovědět
Sosacek
Příspěvky: 20459
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Sosacek » 26. 3. 2018, 19:33

group-expovani?

MarkyParky
Příspěvky: 6489
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od MarkyParky » 26. 3. 2018, 21:23

group-expovani?
Expování za XP akce do společného poolu.

MarkyParky
Příspěvky: 6489
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od MarkyParky » 14. 7. 2018, 21:28

Sosacek píše: Jak se pozna, ze je lepsi? V jine hre podle statu, ale hlavne podle stesti na kostkach - ale tady si GM musi v hlave vizualizovat souboj a rict si jak to dopadne, a pak s nim hybat jen kvuli tabulce.
To je přesně to, o čem mluvím - v té hře je hardcodovaný HG-fiat.
A alespoň pro mě, subjektivně, to znamená velkou odpovědnost vůči hráčům.

A navíc to není "s tím hýbat kvůli tabulce", ale spíš "to doplnit a obalit tak, aby to odpovídalo tabulce" - přičemž leckdy musíš jak HG trefit to, co vlastně hráče posune vpřed, aniž by to sám hráč měl dopředu deklarované.

Aby bylo jasné, já neříkám, že se mi ta mechanika nelíbí, naopak. Líbí se mi hodně.
Ale zároveň říkám, že je neskutečně náročnější na HG, než když to jiné hry nechávají na kostkách. Nebo když ti AW skrze tahy nalajnuje pár možností, co se má stát, k tomu ti dá agendu a ty podle ní jen vybereš.



Sosacek píše: V kombinaci s "realistictejsim" settingem to rozhodne ma takovou tu freeformovou nejistotu, kdy chlapek s bouchackou je najednou pruser, protoze te proste muze strelit ... a z hracu padaji uplne jine veci, nez kdyz se muzou oprit o dvanact kostek na strileni, armor 6 a reflexy dvojky.

Ale to je na jinou debatu v jinem threadu.
No, nevím jak tvým hráčům, ale já zatím vedl pár her a musím konstatovat, že jiné věci z nich padají, to jo. Ale rozhodně ne opatrnější.


Protože wounds systém.
Protože issues.
Protože tabulka, kde víc Will sice neznamená úspěch, ale má je to posunout k jejich cíli.
Protože právo KDYKOLIV hlásit akci, včetně chytání padajících hvězd na pláži.

Sosacek
Příspěvky: 20459
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Sosacek » 14. 7. 2018, 21:48

MarkyParky píše:
14. 7. 2018, 21:28
To je přesně to, o čem mluvím - v té hře je hardcodovaný HG-fiat.
A alespoň pro mě, subjektivně, to znamená velkou odpovědnost vůči hráčům.

A navíc to není "s tím hýbat kvůli tabulce", ale spíš "to doplnit a obalit tak, aby to odpovídalo tabulce" - přičemž leckdy musíš jak HG trefit to, co vlastně hráče posune vpřed, aniž by to sám hráč měl dopředu deklarované.

Aby bylo jasné, já neříkám, že se mi ta mechanika nelíbí, naopak. Líbí se mi hodně.
Ale zároveň říkám, že je neskutečně náročnější na HG, než když to jiné hry nechávají na kostkách. Nebo když ti AW skrze tahy nalajnuje pár možností, co se má stát, k tomu ti dá agendu a ty podle ní jen vybereš.
Hm. Ja pouzivam navod na vedeny hry z AW (a DW, trochu) v jakemkoli RPG, takze tenhle problem nemam.

Svaty gral je, aby byly ty situace ve hre tak dobre popsane, ze nikdo neni prekvapeny, jak veci dopadnou. A samozrejme, reseni intention je dialog - CMWGE neni PbtA kde se ceka ze se rozhodne a neuhnes zpatky - muzes hraci na rovinu rict, ze neco nejde, nebo ze to asi nedopadne.

A pak to muze zkusit a doufat (pokud to byla decisive action) nebo do toho stejne jit a vydrzet do horkeho konce (pokud to bylo never say die).

Ale nevim.
No, nevím jak tvým hráčům, ale já zatím vedl pár her a musím konstatovat, že jiné věci z nich padají, to jo. Ale rozhodně ne opatrnější.


Protože wounds systém.
Protože issues.
Protože tabulka, kde víc Will sice neznamená úspěch, ale má je to posunout k jejich cíli.
Protože právo KDYKOLIV hlásit akci, včetně chytání padajících hvězd na pláži.
My jsme hrali Kytky ("v dnesni hre Alexandru zmlatil drogovej dealer kdyz mu zkusila kecat do toho, ze mlati svoji snoubenku a Samanthu uprostred noci predavkoval jeji bejvalej, kterej ale mozna neexistuje"), a Chuuborun, a pak spoustu GMD, kde to je jine, pac miraculous postavy si muzou dovolit fakt hodne.

Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 867
Registrován: 21. 9. 2011, 20:42
Bydliště: Praha

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Karotka » 15. 7. 2018, 11:59

Sosi, nemáš náhodou někde zálohovaný, nebo nějaký odkaz na tu konverzaci s Jennou?

Trochu s tímto bojuju... Mám prostě tendenci brát velký hodnoty Intention jako úspěch (samozřejmě pokud se postavy nepokouší o zjevně nemožnou věc), i když si pamatuju marný boj Kyoto s netopýry/pterodaktyly na mostě. Přitom i prohra může posunout postavu blíž k cíli, udělat život lepším, dokonce může vypadat hustě, vím to. Ale rád bych si o tom přečetl víc, nějaký příklady a tak.
Jediná adekvátní odpověď na surovost života je cynismus fantazie.

Sosacek
Příspěvky: 20459
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Sosacek » 16. 7. 2018, 19:44

Na tohle nepotrebujes konverzaci, precti si "cooking with gas" v pravidlech.

(hledal jsem a nedohledal)

Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 867
Registrován: 21. 9. 2011, 20:42
Bydliště: Praha

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Karotka » 17. 7. 2018, 08:43

Tohle chápu.
Mám spíš problém, když to není "zkouška", ale konflikt. PvP nebo P vs. důležitá NPC.

Jak si popisoval, Sam dostala nabudku i když měla velký intention, ale byla prostě slabší.
Nebo kdyby si na tebe vyšlápl Saxon. Je to udatnej bojovník, takže má sklil. Má černou sekeru, takže má možná i Tool.
Dá hodně Will, takže intention jak sviňa, ale furt je to myš, takže ti může akorát tak ťafnout achilovku...

Mám za to, že to řeší Edge, prostě Edge hraje hodně pro tebe (klidně +4), takže Saxon nejspíš prohraje, ale udělá tu správnou věc, udělá si život lepší, posune se blíž k cílům a je to strašně cool a hustý. Ovšem v případě gangsty s brokovnicí proti děckám ta Edge nemusí být zas taková (třeba jen 2), a tak se snadno stane, že ten slabší má nejen víc v Tabulce, ale vyhraje i konflikt.

To nevím jak pojmout. Jestli to fakt znamená jen to, že jeho věc z Tabulky se implementuje první a toho silnějšího až pak, ale stejně dostal do držky, protože je prostě slabší. Nebo i to, že nějakou haluzí fakt vyhrál.

Zkusím si odpovědět sám. Záleží to na vás, na žánru (nemyslím xp-akčního) jaký hrajete.
Jak moc vážný a realistický to chcete mít. Je tak?
Jediná adekvátní odpověď na surovost života je cynismus fantazie.

MarkyParky
Příspěvky: 6489
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od MarkyParky » 17. 7. 2018, 12:19

To nevím jak pojmout. Jestli to fakt znamená jen to, že jeho věc z Tabulky se implementuje první a toho silnějšího až pak, ale stejně dostal do držky, protože je prostě slabší. Nebo i to, že nějakou haluzí fakt vyhrál.
Já to pochopil a hraju takhle:
- tabulka rozhoduje o tom, co pro koho jaký výsledek znamená
- vzájemné srovnání opravené o edge rozhoduje o tom, který hráč se vyhodnotí přednostně, jako by se vyhodnocoval sám
- u toho druhého ve srovnání pak prostě při vymýšlení už musím respektovat, co jsem odvyprávěl tomu lepšímu, ale v rámci toho, co zbylo, poraženému zase dopřeju výsledek z tabulky

Jinak tenhle přístup umožní dělat i konflikty s víc než dvěma stranami (prostě čím dál jsi v pořadí, tím postav před tebou už něco dostalo a tvoje možnosti co vytriskas jsou víc omezené)

Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 867
Registrován: 21. 9. 2011, 20:42
Bydliště: Praha

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Karotka » 18. 7. 2018, 10:20

Děkuju.
Takže spíš to první...

Docela rád bych si s tebou někdy zahrál, abych viděl, zajímalo by mě jak vedeš hru ty a co se v ní děje.
Jediná adekvátní odpověď na surovost života je cynismus fantazie.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host