Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 1110
Registrován: 21. 9. 2011, 21:42
Bydliště: Praha

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Karotka »

My jsme si pro Školní kampaň pár vlastních questů udělali. Každopádně knížku Chuubo: 1000+1 Quest bych bral taky všema 10.
když už ne 1000 a 1 konkrétních, tak třeba 99 generických
Další Questy jsou v doplňcích jako kampaně Glass Maker's Dragon (mimo těch z pravidel jsou tam i nové) nebo Legendary 139 nebo modul By the Docks of the Big Lake. Ta heart magic je zase vzatá z Halloween Specialu.
Další Questy (a řada dalších zajímavým věcí) jsou na na fan stránce The Glass Maker's Archive
Questy jako Cleaning up an Old House
můžou dobře fungovat jako ty "boční" questy.
V naší školní kampani ho zrovna Alchymista měl. 1. Příběhový měl Science! stejně jako tvůj agent, ale tohle měl navíc k tomu, zařizoval si laboratoř v nějaké opuštěné zpustošené místnosti v areálu Školy.

Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Sosacek
Příspěvky: 25775
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Sosacek »

MarkyParky píše: 24. 7. 2017, 18:39 > Questy jako Cleaning up an Old House mě jednou v minulosti přiměly tu knížku na pár měsíců zavřít a chvilku si myslet, že se autorka zbláznila $D a při druhém čtení jsem je preventivně vynechal ;o) - tak konkrétní, nalajnovaný, repetitivní a dlouhotrvající obsah bych fakt ve hře mít nechtěl ;o)
Ja myslim, ze ta hra nakonec nebude pro tebe.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16458
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od MarkyParky »

Ja myslim, ze ta hra nakonec nebude pro tebe.
Ale bude, jen hold vidím potenciál někde jinde, než v submechanice říkající: "25x za hru okomentuj jinak nesouvisející událost autorem předskriptovanou hláškou" - a její zařazení jako prvního příkladu, se kterým se systému questů neznalý čtenář setká považuji za ... no ... přinejmenším nešťastné.
Sosacek
Příspěvky: 25775
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Sosacek »

Navod jak GMovat CMWGE je na strane 451 GMD. Proc me to neprekvapuje?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2116
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od PardGalen »

Takže budeš HG? Budeme hrát?
Always bring a gun to a puppet fight
Sosacek
Příspěvky: 25775
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Sosacek »

Jenna Moran píše:Twisted Arcs

The Chuubo’s Arcs can cover any story—

More or less.

It’s not a bold claim, really. They’re a medium. Of course they can cover any story. You can express any mood with music, more or less. You can write down any plot on paper. You can paint the Scream or any Mondrian upon an egg.

… but, like any other medium, the Arcs come with their own assumptions.

They’re optimistic. For the most part, they’re kind.

They have this fundamental presumption, which you only really see violated at, maybe, like, Wounded Angel 1 and Accursed 2, that they’re worth doing.

That …

That as you live, you grow; that as you grow, you get better. The Arcs may suck sometimes but it’s always better to have gone through them than not.

Life is worth living.

There are some settings that aren’t like that; settings where tragedy is the deal. Where to grow means to grow towards your end, towards the point where you can’t turn back, where you tear yourself apart.

You can play in a setting like that, too!

But the Arcs might have to change.

Here’s a set I’ve been poking at for a game that’s a little more tragic than my norm.
http://jennamoran.tumblr.com/post/16480 ... e-to-green
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2116
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od PardGalen »

Ještě jsem to nepřečetl celé, ale vypadá to dobře. Určitě se to bude hodit. Někdy.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16458
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od MarkyParky »

Jak rozumíte žánrové akci Foreshadowing?


Podle toho, jak je posládaná časově bych čekal, že bude fungovat takhle:
Condition: Mám nějakou předtuchu/před něčím varuju/dávám si pozor.
Action: Stejně mě to dostane.
Delayed Reaction: "Já jsem vám to říkal/Já to tušil" + nějaké řešení...


Ale ty příklady reakcí v knížce tomuhle neodpovídají a podmínka by mohla jít napsat líp, aby vyjadřovala tohle, takže při čistém překladu mi to moc nesedí. Jak jí hrajete?

EDIT: Přeformulovaný dotaz.
Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 1110
Registrován: 21. 9. 2011, 21:42
Bydliště: Praha

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Karotka »

Marky, Možná jsi se nechal zmást jménem. Foreshadowing XP nemá nic moc společného s předtuchami.
Je to tak, že se ve hře děje něco, co tě (postavu) zaujme. Není to něco, co děláš ty, ale něco, co dělá někdo jiný, nebo co se prostě děje okolo tebe. A ty tou XP akcí deklaruješ, že tě to zajímá a že to budeš řešit.

Jistě jsi si všiml, že na rozdíl od třeba Adventure Fantasy kde jsou akce proaktivní (hodíš si problém, uděláš důležité rozhodnutí, navrhneš teorii a jdeš ji ověřit) v Immersive Fantasy nebo Techno žánru jsou naopak reaktivní (deklaruješ: to je pro mě něco nového, z toho jsem v šoku nebo to mě zajímá).

Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16458
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od MarkyParky »

Karotka:
No, to jsi mi moc neodpověděl.

Jednak moje "předtuchoverze" je také reaktivní, v duchu žánru.

A druhak jsem se nedozvěděl, jak to vlastně hraješ.

Condition je mi jasná i v tvém výkladu. Ale jak odehráváš Action a případnou Delayed reaction u téhle XP Akce?
Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 1110
Registrován: 21. 9. 2011, 21:42
Bydliště: Praha

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Karotka »

Já tenhle žánr v podstatě nehraju. Zkoušeli jsme kdysi 1 nebo 2 hry ve Škole, protože jsem doufal, že tím, že jsou ty akce reaktivní nebudou se někteří na xp akce skoupí hráči tolik zdráhat je zahrávat a oříšky se do mističky posypou. Nestalo se a tak jsme se vrátili k naučeným Adventure Fantasy a Pastoral.
V Umbrtce hrajeme něco mezi Gothic a Road of Trials.

Takže ti kdoví jak zasvěceně poradit nemůžu. Můžu napsat, jen jak Jenna píše, že se to má hrát.

A ta vlastní odehrání XP akce popisuje tak, že když se děje něco, co tě zajímá a chceš aby se to řešilo hodíš kešu oříšek do mističky.
Když ostatní nechápou tak řekneš "Pokračuj" (Go on) nebo "Forshadowing" nebo "Červená XP".
A tím právě deklaruješ, že to tvojí zajímá (dostalo ji to, chytila se na udičku).
To je IMHO celé.

Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16458
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od MarkyParky »

A ta vlastní odehrání XP akce popisuje tak, že když se děje něco, co tě zajímá a chceš aby se to řešilo hodíš kešu oříšek do mističky.
Když ostatní nechápou tak řekneš "Pokračuj" (Go on) nebo "Forshadowing" nebo "Červená XP".
A tím právě deklaruješ, že to tvojí zajímá (dostalo ji to, chytila se na udičku).
Jsem zmaten - to před závorkou a to v závorce jsou přece dvě různé věci a pokud tedy platí to co říkáš (že to není Předtucha, ale nějaké Zaujetí), tak potom by se to hrálo takhle:

Deklaruju, že jí to zajímá = "You notice that you’re paying a lot of attention to something." = Condition (za to jde do mističky první EXP).

Deklaruju že ji to dostalo, chytila se na udičku = "Get caught up in it!" = Action (za to jde do mističky druhý EXP).

???
Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 1110
Registrován: 21. 9. 2011, 21:42
Bydliště: Praha

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Karotka »

Poslal jsem ti e-mail se stránkou z Techno Guide, kde je to hezky vysvětlené.

Myslím, že zmatení způsobují pojmy "foreshadowing" a "get caught into", které mají asi trochu posunutý/přenesený význam, než jak by člověka intitivně napadlo.

"Chytit se na udičku" IMHO znamená jen to, že mě to hodně zaujalo. Asi jako když se píše ve vypravěčských technikách o háčcích pro hráče, na které se můžou chytnout.

Prostě ve hře se objeví něco, co chce hráč hrát dál a rozvíjet, protože to jeho postavu zajímá a vyjádří to zahráním této akce.

Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Sosacek
Příspěvky: 25775
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Sosacek »

Karotka píše: 26. 3. 2018, 11:32Prostě ve hře se objeví něco, co chce hráč hrát dál a rozvíjet, protože to jeho postavu zajímá a vyjádří to zahráním této akce.
Cimz se z toho stane na urovni postavy "predtucha".
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16458
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od MarkyParky »

Asi celej dotaz beru zpět.

Nějak se mi pomotalo group-expování a z toho jsem si odvodil, že pouhé naplnění condition je odměněné expem a z toho jsem si odvodil, že to je samostatná událost, kterou musím posuzovat.

Tak to samozřejmě není (doufám) a lezu zpátky do své sluje. Foreshadowing mi už funguje (jen ten název je fakt zavádějící).
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti