Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine
Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine
group-expovani?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- MarkyParky
- Příspěvky: 16476
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine
Expování za XP akce do společného poolu.group-expovani?
- MarkyParky
- Příspěvky: 16476
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine
To je přesně to, o čem mluvím - v té hře je hardcodovaný HG-fiat.Sosacek píše: Jak se pozna, ze je lepsi? V jine hre podle statu, ale hlavne podle stesti na kostkach - ale tady si GM musi v hlave vizualizovat souboj a rict si jak to dopadne, a pak s nim hybat jen kvuli tabulce.
A alespoň pro mě, subjektivně, to znamená velkou odpovědnost vůči hráčům.
A navíc to není "s tím hýbat kvůli tabulce", ale spíš "to doplnit a obalit tak, aby to odpovídalo tabulce" - přičemž leckdy musíš jak HG trefit to, co vlastně hráče posune vpřed, aniž by to sám hráč měl dopředu deklarované.
Aby bylo jasné, já neříkám, že se mi ta mechanika nelíbí, naopak. Líbí se mi hodně.
Ale zároveň říkám, že je neskutečně náročnější na HG, než když to jiné hry nechávají na kostkách. Nebo když ti AW skrze tahy nalajnuje pár možností, co se má stát, k tomu ti dá agendu a ty podle ní jen vybereš.
No, nevím jak tvým hráčům, ale já zatím vedl pár her a musím konstatovat, že jiné věci z nich padají, to jo. Ale rozhodně ne opatrnější.Sosacek píše: V kombinaci s "realistictejsim" settingem to rozhodne ma takovou tu freeformovou nejistotu, kdy chlapek s bouchackou je najednou pruser, protoze te proste muze strelit ... a z hracu padaji uplne jine veci, nez kdyz se muzou oprit o dvanact kostek na strileni, armor 6 a reflexy dvojky.
Ale to je na jinou debatu v jinem threadu.
Protože wounds systém.
Protože issues.
Protože tabulka, kde víc Will sice neznamená úspěch, ale má je to posunout k jejich cíli.
Protože právo KDYKOLIV hlásit akci, včetně chytání padajících hvězd na pláži.
Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine
Hm. Ja pouzivam navod na vedeny hry z AW (a DW, trochu) v jakemkoli RPG, takze tenhle problem nemam.MarkyParky píše: ↑14. 7. 2018, 22:28 To je přesně to, o čem mluvím - v té hře je hardcodovaný HG-fiat.
A alespoň pro mě, subjektivně, to znamená velkou odpovědnost vůči hráčům.
A navíc to není "s tím hýbat kvůli tabulce", ale spíš "to doplnit a obalit tak, aby to odpovídalo tabulce" - přičemž leckdy musíš jak HG trefit to, co vlastně hráče posune vpřed, aniž by to sám hráč měl dopředu deklarované.
Aby bylo jasné, já neříkám, že se mi ta mechanika nelíbí, naopak. Líbí se mi hodně.
Ale zároveň říkám, že je neskutečně náročnější na HG, než když to jiné hry nechávají na kostkách. Nebo když ti AW skrze tahy nalajnuje pár možností, co se má stát, k tomu ti dá agendu a ty podle ní jen vybereš.
Svaty gral je, aby byly ty situace ve hre tak dobre popsane, ze nikdo neni prekvapeny, jak veci dopadnou. A samozrejme, reseni intention je dialog - CMWGE neni PbtA kde se ceka ze se rozhodne a neuhnes zpatky - muzes hraci na rovinu rict, ze neco nejde, nebo ze to asi nedopadne.
A pak to muze zkusit a doufat (pokud to byla decisive action) nebo do toho stejne jit a vydrzet do horkeho konce (pokud to bylo never say die).
Ale nevim.
My jsme hrali Kytky ("v dnesni hre Alexandru zmlatil drogovej dealer kdyz mu zkusila kecat do toho, ze mlati svoji snoubenku a Samanthu uprostred noci predavkoval jeji bejvalej, kterej ale mozna neexistuje"), a Chuuborun, a pak spoustu GMD, kde to je jine, pac miraculous postavy si muzou dovolit fakt hodne.No, nevím jak tvým hráčům, ale já zatím vedl pár her a musím konstatovat, že jiné věci z nich padají, to jo. Ale rozhodně ne opatrnější.
Protože wounds systém.
Protože issues.
Protože tabulka, kde víc Will sice neznamená úspěch, ale má je to posunout k jejich cíli.
Protože právo KDYKOLIV hlásit akci, včetně chytání padajících hvězd na pláži.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine
Sosi, nemáš náhodou někde zálohovaný, nebo nějaký odkaz na tu konverzaci s Jennou?
Trochu s tímto bojuju... Mám prostě tendenci brát velký hodnoty Intention jako úspěch (samozřejmě pokud se postavy nepokouší o zjevně nemožnou věc), i když si pamatuju marný boj Kyoto s netopýry/pterodaktyly na mostě. Přitom i prohra může posunout postavu blíž k cíli, udělat život lepším, dokonce může vypadat hustě, vím to. Ale rád bych si o tom přečetl víc, nějaký příklady a tak.
Trochu s tímto bojuju... Mám prostě tendenci brát velký hodnoty Intention jako úspěch (samozřejmě pokud se postavy nepokouší o zjevně nemožnou věc), i když si pamatuju marný boj Kyoto s netopýry/pterodaktyly na mostě. Přitom i prohra může posunout postavu blíž k cíli, udělat život lepším, dokonce může vypadat hustě, vím to. Ale rád bych si o tom přečetl víc, nějaký příklady a tak.
Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine
Na tohle nepotrebujes konverzaci, precti si "cooking with gas" v pravidlech.
(hledal jsem a nedohledal)
(hledal jsem a nedohledal)
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine
Tohle chápu.
Mám spíš problém, když to není "zkouška", ale konflikt. PvP nebo P vs. důležitá NPC.
Jak si popisoval, Sam dostala nabudku i když měla velký intention, ale byla prostě slabší.
Nebo kdyby si na tebe vyšlápl Saxon. Je to udatnej bojovník, takže má sklil. Má černou sekeru, takže má možná i Tool.
Dá hodně Will, takže intention jak sviňa, ale furt je to myš, takže ti může akorát tak ťafnout achilovku...
Mám za to, že to řeší Edge, prostě Edge hraje hodně pro tebe (klidně +4), takže Saxon nejspíš prohraje, ale udělá tu správnou věc, udělá si život lepší, posune se blíž k cílům a je to strašně cool a hustý. Ovšem v případě gangsty s brokovnicí proti děckám ta Edge nemusí být zas taková (třeba jen 2), a tak se snadno stane, že ten slabší má nejen víc v Tabulce, ale vyhraje i konflikt.
To nevím jak pojmout. Jestli to fakt znamená jen to, že jeho věc z Tabulky se implementuje první a toho silnějšího až pak, ale stejně dostal do držky, protože je prostě slabší. Nebo i to, že nějakou haluzí fakt vyhrál.
Zkusím si odpovědět sám. Záleží to na vás, na žánru (nemyslím xp-akčního) jaký hrajete.
Jak moc vážný a realistický to chcete mít. Je tak?
Mám spíš problém, když to není "zkouška", ale konflikt. PvP nebo P vs. důležitá NPC.
Jak si popisoval, Sam dostala nabudku i když měla velký intention, ale byla prostě slabší.
Nebo kdyby si na tebe vyšlápl Saxon. Je to udatnej bojovník, takže má sklil. Má černou sekeru, takže má možná i Tool.
Dá hodně Will, takže intention jak sviňa, ale furt je to myš, takže ti může akorát tak ťafnout achilovku...
Mám za to, že to řeší Edge, prostě Edge hraje hodně pro tebe (klidně +4), takže Saxon nejspíš prohraje, ale udělá tu správnou věc, udělá si život lepší, posune se blíž k cílům a je to strašně cool a hustý. Ovšem v případě gangsty s brokovnicí proti děckám ta Edge nemusí být zas taková (třeba jen 2), a tak se snadno stane, že ten slabší má nejen víc v Tabulce, ale vyhraje i konflikt.
To nevím jak pojmout. Jestli to fakt znamená jen to, že jeho věc z Tabulky se implementuje první a toho silnějšího až pak, ale stejně dostal do držky, protože je prostě slabší. Nebo i to, že nějakou haluzí fakt vyhrál.
Zkusím si odpovědět sám. Záleží to na vás, na žánru (nemyslím xp-akčního) jaký hrajete.
Jak moc vážný a realistický to chcete mít. Je tak?
Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
- MarkyParky
- Příspěvky: 16476
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine
Já to pochopil a hraju takhle:To nevím jak pojmout. Jestli to fakt znamená jen to, že jeho věc z Tabulky se implementuje první a toho silnějšího až pak, ale stejně dostal do držky, protože je prostě slabší. Nebo i to, že nějakou haluzí fakt vyhrál.
- tabulka rozhoduje o tom, co pro koho jaký výsledek znamená
- vzájemné srovnání opravené o edge rozhoduje o tom, který hráč se vyhodnotí přednostně, jako by se vyhodnocoval sám
- u toho druhého ve srovnání pak prostě při vymýšlení už musím respektovat, co jsem odvyprávěl tomu lepšímu, ale v rámci toho, co zbylo, poraženému zase dopřeju výsledek z tabulky
Jinak tenhle přístup umožní dělat i konflikty s víc než dvěma stranami (prostě čím dál jsi v pořadí, tím postav před tebou už něco dostalo a tvoje možnosti co vytriskas jsou víc omezené)
Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine
Děkuju.
Takže spíš to první...
Docela rád bych si s tebou někdy zahrál, abych viděl, zajímalo by mě jak vedeš hru ty a co se v ní děje.
Takže spíš to první...
Docela rád bych si s tebou někdy zahrál, abych viděl, zajímalo by mě jak vedeš hru ty a co se v ní děje.
Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine
Chuubo není hra na one-shoty, já vím, ale rád ho chci představit novým lidem, zájem vcelku je, lidi na conech jsou zvídaví.
Mám dilema. Buď můžu udělat dobrodružství, které se během jednoho sezení dohraje. Čili musí mít nějaké „řešení“, musím hoodně zkrátit Questy a přihrávat na (major) góly, jak Kuba Voráček a když přijde čas, tak to prostě hodit do finále, ať jsme v Questech kde jsme. Což je sice špatně, ale hráči nepřijdou o pocit, že dohráli dobrodružství.
Nebo jet podle Questů a dojít v příběhu tam, kam se dojde. Chce to jiný typ příběhu, než ten první přístup, žádné řešení záhad, spíš něco ve stylu „i cesta může být cíl“. Tohle mnohem líp ukáže systém jako takový, budu víc v klidu, protože to nebudu muset někam tlačit, asistovat u gólů a tak. Ale zas můžou být lidi zklamaní, že to vlastně nijak pořádně neskončilo.
Roman říkal, že by mu to nevadilo, Klára zase že jo.
Jakej názor na to máte vy?
Mám dilema. Buď můžu udělat dobrodružství, které se během jednoho sezení dohraje. Čili musí mít nějaké „řešení“, musím hoodně zkrátit Questy a přihrávat na (major) góly, jak Kuba Voráček a když přijde čas, tak to prostě hodit do finále, ať jsme v Questech kde jsme. Což je sice špatně, ale hráči nepřijdou o pocit, že dohráli dobrodružství.
Nebo jet podle Questů a dojít v příběhu tam, kam se dojde. Chce to jiný typ příběhu, než ten první přístup, žádné řešení záhad, spíš něco ve stylu „i cesta může být cíl“. Tohle mnohem líp ukáže systém jako takový, budu víc v klidu, protože to nebudu muset někam tlačit, asistovat u gólů a tak. Ale zas můžou být lidi zklamaní, že to vlastně nijak pořádně neskončilo.
Roman říkal, že by mu to nevadilo, Klára zase že jo.
Jakej názor na to máte vy?
Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine
Hlasuji pro druhou možnost. Na předváděcích oneshotech se člověk chce podívat, jak to funguje. Ne, jak to (ne)funguje znásilněné pro oneshot. Navíc hra má být zábavná celá, nejen na konci, takže "i cesta může být cíl" je rozumný přístupKarotka píše: ↑25. 7. 2018, 10:58 Chuubo není hra na one-shoty, já vím, ale rád ho chci představit novým lidem, zájem vcelku je, lidi na conech jsou zvídaví.
Mám dilema. Buď můžu udělat dobrodružství, které se během jednoho sezení dohraje. Čili musí mít nějaké „řešení“, musím hoodně zkrátit Questy a přihrávat na (major) góly, jak Kuba Voráček a když přijde čas, tak to prostě hodit do finále, ať jsme v Questech kde jsme. Což je sice špatně, ale hráči nepřijdou o pocit, že dohráli dobrodružství.
Nebo jet podle Questů a dojít v příběhu tam, kam se dojde. Chce to jiný typ příběhu, než ten první přístup, žádné řešení záhad, spíš něco ve stylu „i cesta může být cíl“. Tohle mnohem líp ukáže systém jako takový, budu víc v klidu, protože to nebudu muset někam tlačit, asistovat u gólů a tak. Ale zas můžou být lidi zklamaní, že to vlastně nijak pořádně neskončilo.
Roman říkal, že by mu to nevadilo, Klára zase že jo.
Jakej názor na to máte vy?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine
Litera v The Chuubo’s Marvelous Wish-Granting Engine RPG Halloween Special určeném na oneshot (stihli jsme ho!) říká.
Rules Tweaks
The major tweaks to the standard Chuubo’s
rules are as follows:
✿ this is a one-shot, so once-per-story powers
have become one-use.
✿ I’ve cut quest costs down by 20%.
✿ I’ve cut 5 XP bonuses down to 4 XP.
✿ I’ve given minor special effects to the Recharge
Tokens.
✿ I’ve added ways around the 15-minute rule
for emotion XP.
✿ quests are pre-assigned, and players can’t
pick new ones.
✿ Perks are chosen from short lists rather than
the space of all possibility.
✿ your fi rst Arc fi nishes when you complete
your
three*
storyline quests, regardless of
how much total XP you earned.
You’ll also notice that characters can use
Recharge Tokens to heal a little faster from
wounds, rather than needing a separate 15-XP
quest just for that. This isn’t a rules change
for this campaign, but rather, a recommended
rules option for Fairy Tales gaming in general.
Rules Tweaks
The major tweaks to the standard Chuubo’s
rules are as follows:
✿ this is a one-shot, so once-per-story powers
have become one-use.
✿ I’ve cut quest costs down by 20%.
✿ I’ve cut 5 XP bonuses down to 4 XP.
✿ I’ve given minor special effects to the Recharge
Tokens.
✿ I’ve added ways around the 15-minute rule
for emotion XP.
✿ quests are pre-assigned, and players can’t
pick new ones.
✿ Perks are chosen from short lists rather than
the space of all possibility.
✿ your fi rst Arc fi nishes when you complete
your
three*
storyline quests, regardless of
how much total XP you earned.
You’ll also notice that characters can use
Recharge Tokens to heal a little faster from
wounds, rather than needing a separate 15-XP
quest just for that. This isn’t a rules change
for this campaign, but rather, a recommended
rules option for Fairy Tales gaming in general.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine
Klidně jen kus podle klasických pravidel. Hrála jsem podobně, jedno sezení v delší hře a bylo to dobrý.
edit: Ale teda nevím jak moc to bylo podle nezměněných pravidel. To se musíš optat Keltona/Sose/Faskala.
edit: Ale teda nevím jak moc to bylo podle nezměněných pravidel. To se musíš optat Keltona/Sose/Faskala.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16476
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine
Karotka:
Za mě rozhodně druhý přístup, maximálně si v předposledním chapteru sezení nahrát na nějakou eskalaci a v posledním ji dotáhnout.
Ale z toho, co vyplynulo ze hry, ne z přípravy předem.
Za mě rozhodně druhý přístup, maximálně si v předposledním chapteru sezení nahrát na nějakou eskalaci a v posledním ji dotáhnout.
Ale z toho, co vyplynulo ze hry, ne z přípravy předem.
Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine
Nezmenenych.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů