Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Odpovědět
Kelton
Příspěvky: 886
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Kelton » 4. 7. 2013, 21:59

Obrázek
Prázdnota se zdvihla a převalila se přes svět. Tam kde bylo předtím něco, je teď Nic - čirý chaos a neuspořádaná ozvěna lidských myšlenek a představ. Vy, co jste to přečkali - přijďte za námi do Města! Najdete tam nový život, domov, a dost možná i rodinu. Nechci nic slibovat, ale takové věci se stávají. Město už je prostě takové ...

Chuubo's ... je nová hra Jenny Moran, dříve známé jako Rebecca S. Borgstrom. Je jiná. Jak?
Jenna @ Kickstarter píše:It’s an RPG that strives, as its first principle, to make it worthwhile to spend your time on both the little things and the big ones — a game that’s meaningful and fun whether your characters are drinking tea with their friends, exploring their new home, doing their daily round of chores, or hunting horrors in the dark. It’s a work that strives, as its second principle, to bend but not break when the same people who were sweeping or arguing over television shows a few minutes before start throwing around godly powers, breaking the world with their poorly-phrased wishes, and heading out into the dark to challenge Death.
Chuubo je hra, kde hrajete partu školáků, a mezi hlavní události patří fotbalové utkání, výlet na ryby a hledání duchů v noční škole (jsou tam i ve dne, ale to jsou hůř vidět).

Chuubo taky může být hra, kde je vaším úkolem rozbít basaltové brány a rozbít lež jíž je tento svět, aby všichni konečně zahlédli Pravdu.

Nebo to může být hra, kde se jako dcera Slunce snažíte vyřešit záhadu smrti své matky, a zároveň rychle dorůst do své role jako její nástupkyně.

Ale především je to hra o splněných přáních

Příklady a ukázky zde, pokud umíte anglicky
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Kelton
Příspěvky: 886
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Kelton » 4. 7. 2013, 22:41

Hlavním důvodem, proč by vás Chuubo měl zajímat, je Město. Město je místo kde se hra odehrává - poslední a nejlepší město na světě. Místo, kde se skoro zastavil čas, místo kde se na nic nespěchá a většina věcí nakonec dopadne dobře.

Město jako prostředí se mi zdá zajímavé, hlavně proto že je neobvykle normální. Tím chci říct - má svoje fantastické elementy (inteligentní krysy, strašidelnou školu, příšery v jezeře), ale zároveň postavy pevně uchycuje do normálního života. Nejlépe je tohle vidět na titulní postavě - Chuubo je úplně normální kluk, který postavil stroj na přání. Ostatní postavy budou obdobné - ať už je to prostý pošťák, detektiv, exorcista, rybář nebo král podzimu, prostředí i pravidla výrazně směřují k tomu, že fantastická dobrodružství se budou volně míchat s každodenním fungováním. Vypadá to, že by to hře mohlo dodat dost specifickou náladu, ale zatím jsem neměl příležitost to ověřit.

Město má několik částí, a ty se liší nejenom charakterem - v každé z nich platí trochu jiná pravidla, každá z nich má svůj žánr. Přístav Fortitude je klidný a přátelský. Stará čtvrť Horizon je plná tajemství a spuknutí, příšery a upíři se skrývají mezi lidmi a málokdo je takový jaký se zdá. V bývalém průmyslovém centru Old Molder se střídá úpadek a znovuzerození z trosek, a pozůstatky staré doby se skrývají ve sklepech a podzemí. Obchodní centrum Arkádie se hemží zajímavými obchůdky, nejnovější módou, ale taky strašidly a jinými pozoruhodnými věcmi. Vzdálené Waking Fields jsou plné dobrodružství a nebezpečí - zejména pokud je venku divoký hon ...

Popis prostředí je pestrý, stručná a k věci. Nenajdete tu sáhodlouhé rozbory historie, všeho je akorát tolik kolik zvládnete použít. Navíc je prostředí dost nezávislé - zalíbí se vám nějaký motiv, stačí si přečíst dva odstavečky a máte vše co potřebujete. Je snadné vybírat si kousky, a u všeho jsou seznamy nápadů a možností, jak to zapojit do hry.

Co bych měl zdůraznit je, že Město je jako prostředí velice civilní. Čtete si takhle o kouzelnické rodině, která stráží Město před nočními můrami, stará se o lodě a komunikaci a vůbec jsou to velká zvířata. A pak zjistíte, že celá rodina má asi 5 lidí. Z textu vyloženě dýchá, jak je Město útulné. Má celkem asi 40.000 obyvatel, a nestává se že by tam figurovaly nějaké abstraktní organizace - všechno jsou konkrétní lidi.

Další věc která je výrazně vidět je, že Město je tu pro vás, hráče. To je rozdíl, který do očí bije asi nejvíc - autorka nevyhrazuje žádné věci do přihrádky GM Only. Když popisuje kouzelnické rodiny, počítá se že postava může být členem kterékoli z nich */. Když popisuje strašidla, jsou to možnosti pro hráče, nikoli bestiář. Když píše o tom jak minulá bohyně slunce byla zavražděna a do města přišla její dcera - to je vyloženě jedna z ukázkových postav. Většina detailněji popisovaných frakcí buď přímo obsahuje ukázkovou postavu, nebo alespoň poznámky, kterou z ukázkových postav by obsahovat mohla. Tahle důslednost se mi velice zamlouvá.

*/ - a to se vší podporou. Pravidla, instrukce k vytvoření postavy, doporučená jména, všechno
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Kelton
Příspěvky: 886
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Kelton » 4. 7. 2013, 23:02

Viděl jsem zatím jenom hrubý draft, ale osobně mě ta hra vyloženě nadchla. Může být stejně fantastická a odvázaná jako je Nobilis (tj. ještě o kousek víc než myslíte), ale je mnohem přístupnější - jak prostředím, tak pravidly. Autorka tam používá stejný trik jako DnD - komplexita se přidává postupně, jak se postavy mění a učí nové věci. Nebál bych se vytáhnout jí na bandu začátečníků, což bych si s Nobilis asi netroufnul.

Zaujalo mě taky, co ta hra dělá - mnohem víc než normální RPGčka podporuje hráče, aby hráli spolu a na sebe navzájem, a aby se nezasekávali na tom že nevědí co dělat.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2397
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Conlai » 8. 7. 2013, 15:22

Vypadá to velmi dobře. Trochu mi to připomíná xxxxHolic, něco takového bych si zahrál hned. Zajímá mě, co z toho vyleze, Jenny Moran je dobrá.

Sosacek
Příspěvky: 20562
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Sosacek » 8. 7. 2013, 19:51

Já bych jim byl neskutečně vděčný, kdyby přestali posílat pět mailů denně.
Today on Murder Hobos Weekly, our vagabonds destroy a centuries old holy site by looking for "hidden compartmemts" more at 6.

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2397
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Conlai » 10. 7. 2013, 10:18

Jo, chápu Sosáčka. Včera v noci mi u dveří zvonila nějaká holka na kole (a v sukni!), že prý Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine bude boží. Donesla, cukroví, tak jsme ji pozvali na čaj, ale před půlnocí prý musela být doma, tak zase brzy šla.
Je to trochu otravné.

Sosacek
Příspěvky: 20562
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Sosacek » 11. 7. 2013, 18:53

Tady byla nějaká na kolečkových bruslích. Možná to byla ta samá.

Jsem si připadal dost blbě, protože jsem neměl moc uklizeno.
Today on Murder Hobos Weekly, our vagabonds destroy a centuries old holy site by looking for "hidden compartmemts" more at 6.

Sosacek
Příspěvky: 20562
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Sosacek » 15. 7. 2013, 08:24

Doprcic, prosla mi karta a neaktualizoval jsem Amazon. Sakra. No Chuubo for me, kickstarter to dela jenom v jednom kuse a ted uz nic nedostanu, pokud by nekdo z vas nebyl tak hodny a neposlal mi pdfko.
Today on Murder Hobos Weekly, our vagabonds destroy a centuries old holy site by looking for "hidden compartmemts" more at 6.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12585
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Pieta » 15. 7. 2013, 09:38

Sosacek píše:Doprcic, prosla mi karta a neaktualizoval jsem Amazon. Sakra. No Chuubo for me, kickstarter to dela jenom v jednom kuse a ted uz nic nedostanu, pokud by nekdo z vas nebyl tak hodny a neposlal mi pdfko.
http://imago.hitherby.com/2013/07/forti ... -in-print/
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Kelton
Příspěvky: 886
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Kelton » 15. 7. 2013, 10:02

Musím tedy říct, že jak je to celkem roztomilá hra, tak Jenna umí být celkem temná když chce. Ale i v těchto chvílích to mívá jisté množství šarmu :)
Jenna Moran píše:He poisoned your dreams and filled them with worms and rot. Then he cracked your chest open and poured a blasphemy into the hollow inside. Then he pierced your chest with sword [...]
That sucked more than hanging out with Chuubo and others, so you have returned.
Musím říct, že mám problém se rozmyslet která z postav se mi líbí nejvíc. Slunce junior jsem ještě nečetl, ale je vážná kandidátka.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Sosacek
Příspěvky: 20562
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Sosacek » 22. 8. 2014, 10:53

Po precteni z toho mam pocit "dela to pro hrace to, co dela apocalypse world pro GMy". Jakoze, mam z toho presne ten pocit "hej, tohle uz delam nejakou dobu sam od sebe, a tady je to lip popsany a strukturovany".

Ten setting me teda moc nebavi, a nevim, jak moc mi rika vetsina zanru (vsechny mimo road of trials a adventure fantasy).

EDIT: hlavne Above the Fray je roztomilej 8)
Today on Murder Hobos Weekly, our vagabonds destroy a centuries old holy site by looking for "hidden compartmemts" more at 6.

Sosacek
Příspěvky: 20562
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Sosacek » 25. 8. 2014, 20:06

So let's say you're Luke "Starkiller" Nevada, a perfectly ordinary child living on a desert planet. However, there's a seed of destiny in you: you're just starting on your first miraculous Arc. The HG has started you off with Sentimental 0.

Your first quest is a Shepherd 1 quest. You go about your ordinary life. You collect moisture.

25 XP later, you get the Shepherd 1 result: A responsibility falls on you out of nowhere.

The mentat R2-Idaho shares a mysterious message. "Help us, Obi-wan Shai'hulud! You're our only hope!"

You pick up a Shepherd 1 Perk. You're on a miraculous Arc, but it was 25 XP and kind of lame, I mean, moisture collection?---so you just grab a level 1 Connection to R2-Idaho.

Then you do a Shepherd 2 quest. You try to keep your life balanced, but instead you keep getting dragged into wretched hives of scum and villainy and such. 35 XP later you pick up a Shepherd 2 result: You're doing OK, but there's a big challenge coming up.

And a Perk:

Power. Force-Sense.*

Then there's a Shepherd 3 quest. Something haunts you from your past. Perhaps you're stressing over your father. All you've ever been told about him is that he was a legendary prophesied precognitive who organized the desert nomads into a conquering intergalactic army that swept away the old Emperor and established the modern Senate, before mysteriously vanishing, but your spicy, hard-drinking mentor Obi-Wan Shai'hulud has explained that your father is actually still entrenched in the halls of power---as the terrifying "Senatorial Whip," Organa Harvester!

In the light of the red "death" star Gehennom you confront the Senate and destroy their Cosmic Cannon, stealing your father's title as Senatorial Whip, reaching closure (the Shepherd 3 quest result), and claiming a suitable Shepherd 3 Perk---

Power. an Imperial miracle that lets you cadge votes from the most unlikely places.

At this point let's say you've earned 95 XP from these three quests, and 15 from a single run through your basic quest. That's only 110, and you need 120 to complete your first Arc, so you do a short cooldown Shepherd 4 quest: racing to rescue a mutant psychic rat, known as "Splinter of the Mind's Eye," before your father's minions can murder it.

This ends with the Shepherd 4 result: you've been strengthened/refreshed by your adventure and you're ready to face the trials of your day-to-day life.***

Afterwards, you pick up a Shepherd 4 Perk---a Connection to the Splinter, perhaps?---and increase your Sentimental rating to 1.

Best wishes,

Jenna
* a mysterious sense ... for force!**
** aka "the mass effect," times acceleration.

*** as a Senatorial whip, or possibly a prospective young Emperor, or, heck, maybe you're ready to go back to moisture collection now that you've seen the galaxy.

**** I wanted you all to recognize the basic story, but I didn't want any lawyers claiming I cribbed the story structure from somewhere else, so you get pastiche, silliness, and blend.
Today on Murder Hobos Weekly, our vagabonds destroy a centuries old holy site by looking for "hidden compartmemts" more at 6.

Sosacek
Příspěvky: 20562
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Sosacek » 21. 9. 2014, 22:15

Kolega pekne shrnul cim je ta hra zajimava:
Gayo píše:Like the *World games, Chuubo prioritizes intraparty emotional interactions and narrative flow. It's much crunchier than a *World game, but I think that once you get over that hurdle it would probably be better at inculcating players unfamiliar with this style of play, particularly if you play IRL.

Chuubo is a bit unusual in that the structure of people sitting around a table constructing a shared narrative is incorporated into the game's mechanics at a fairly fundamental level. You have skill checks and powers and stuff, but the real meat of the system, the core load-bearing stuff, is all in mechanics for things that most games don't mechanize at all. Chuubo takes the "XP as pacing" idea and runs with it, dividing up XP according to your character's story arcs and having narrative events trigger when you get to certain points in those arcs. For example, if you're on a narrative arc about becoming successful at a new business, the arc would be divided into multiple narrative stages that represent logical story steps, sort of like the Hero's Journey. You log XP on that arc by doing arc-related stuff (usually in a fairly minor way, so it's not disruptive) and can also funnel general-purpose XP toward it, and as you clear levels that part of your story advances, but you also get mechanical upgrades of the sort you'd expect to see in an XP system. This may sound like a lot to track, and it kind of is, but the game has a big pile of "cards" that you print off to track XP and arcs of this kind, and those are, for all intents and purposes, a part of your sheet.

So, Chuubo has a number of load-bearing mechanical abstractions that represent story flow. You really have to use these in the spirit (if not the letter) of the RAW, because they're the core of the game. I think the game would be fantastic, especially, for easing an RL group into a more narrative and roleplaying focus when their main experience is with video games. It gives you a lot of tools to ease people who aren't comfortable with roleplaying or don't know what to do into the game and move things along smoothly when there's a lull. The thing that makes Chuubo such an odd duck is that its most important mechanics are all things that usually aren't touched by the mechanics at all in other games, but you can't approach it from the standpoint that those mechanics aren't important, because they're pivotal.

Chuubo is designed for table play. It's far less amenable to online play than most other RPGs, because it relies heavily on physical artifacts, body language cues, and RL interpersonal interactions. However, it also includes rules for PBP/forum play, and so long as you have an on-the-ball referee, I think it would be better for forum gaming than anything else I've ever seen. Partly this is just that the rules account for it, but it's also because of the style of game it is. I would not recommend trying to run Chuubo in a synchronous online medium, like IRC, Skype, or gametable software, because it relies a lot on having things "out in the open" and maintaining a record of past events, and it benefits from being able to just have two PCs run a scene together doing their own thing. If you're going to run online, use a dedicated bulletin board. I can't say this from experience, but I get a sense that it probably works better the less experience you have with roleplaying, and especially the less experience you have with roleplaying freeform interpersonal interactions, because you need to abandon a lot of preconceptions in order to follow the game's structure. It's a good game for tricking a bunch of mechanically-minded crunch hounds into having subdued, emotional interpersonal roleplaying and slice-of-life anime shenanigans, so long as you can find people like that who are willing to play Chuubo!
Today on Murder Hobos Weekly, our vagabonds destroy a centuries old holy site by looking for "hidden compartmemts" more at 6.

Sosacek
Příspěvky: 20562
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Sosacek » 5. 10. 2014, 19:51

Rinley je Mimic z Nobilisu (ma korunu z jahod a perel). Seizhi je Actual z Nobilisu.

Akorat nevim, co to znamena.
Today on Murder Hobos Weekly, our vagabonds destroy a centuries old holy site by looking for "hidden compartmemts" more at 6.

Kelton
Příspěvky: 886
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: Chuubo's Marvelous Wish-granting Engine

Příspěvek od Kelton » 5. 10. 2014, 20:13

Rinley není Mimic, Rinley je zcela právoplatný Noble (a troll. Problem, Chuubo?). Fakt, to znamená ta koruna!
Leonardo býval Mimic, ale pak udělal retcon.

Seizhi is an actual Seizhi, despite the fact that there is actually no such thing as Seizhi. Yet in the actual moment, he definitely is.

(I'm helping!)
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host