Stránka 67 z 77

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Napsal: 13. 8. 2018, 21:41
od Sosacek
Quentin píše: 13. 8. 2018, 21:17 Tak přeruší to ten PbtA gameplay loop a bude se to chvilku hrát "klasicky." Nedávno jsi tu kéroval do pokusů mít ty pravidla trošku simulačnější, že z toho dělám QuentinWorld :)

A vůbec, je to jen konverzační 4/10 joke, proč se chytíš dycky té míň zajímavé části příspěvku?
Protoze aby clovek mohl resit detaily, tak musi napred dostat z cesty zasadni veci?

...

Klasicky a simulacne nic delat nemusis - pokud to chces presne kodifikova do pravidel, tak staci zmenit
Agenda:
Portray a fantastic world
Fill the characters’ lives with adventure
Play to find out what happens
na
Agenda:
Portray a fantastic world
Fill the characters’ lives with adventure - but sometimes give them respite, too
Play to find out what happens
a muzes rozsirit
Be a fan of the characters
Think of the players’ characters as protagonists in a story you might see on TV. Cheer for their victories and lament their defeats. You’re not here to push them in any particular direction, merely to participate in fiction that features them and their action.
nejak takhle
Be a fan of the characters
Think of the players’ characters as protagonists in a story you might see on TV. Cheer for their victories and lament their defeats. You’re not here to push them in any particular direction, merely to participate in fiction that features them and their action. Give them space to talk, to get to know each other, to connect. Be interested in their dreams, fear and aspirations. Build on them. Make to story about them.
Ale uprimne, tohle umi kazde GM hodnej toho slova udelat intuitivne a myslim, ze to neni nutne takhle nekomu omlatit o hlavu.

EDIT: stejne tak jako kdybys chtel "lokalni witcher-like low fantasy" misto "saving the world high fantasy" tak muzes projit pravidla a nahradit vsechny ty texty, ale nevidim v tom prinos. Staci se na tom dohodnout, a pak to delat.

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Napsal: 19. 8. 2018, 00:31
od Sosacek
Slo by blades otocit na spionske konspiracni rpg? Za studene valky nebo v kyberpunku?

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Napsal: 19. 8. 2018, 00:53
od Pieta
Sosacek píše: 19. 8. 2018, 00:31Slo by blades otocit na spionske konspiracni rpg? Za studene valky nebo v kyberpunku?
Nenapadá mě, proč ne. Na mise jako takové nebude třeba myslím nijak sáhnout. Downtime bude potřebovat nějaký refluff - asi nepůjde až tak moc o bohatství, takže coiny by mohly mít trochu abstraktnější význam. Turfy podobně, půjde spíš o to, jaké instituce jsou kompromitované, než o fyzicky ovládané území. Věci kolem heatu taky můžou být občas problematické, a pravidla pro vězení jsou myslím úplně mimo a na špióny se nehodí.

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Napsal: 29. 9. 2018, 12:09
od eerieBaatezu
Karma in the Dark: a dystopian-punk fantasy game

Jakože Shadowrun v Blades in the Dark rulesetu. Borec pracuje na verzi 4.0, ta je rozdělaná po jednotlivých souborech, ale starší verze je jedno pdfko. https://drive.google.com/file/d/1ZUUqq- ... pawS5/view

https://www.casskdesigns.com/karma-in-the-dark.html

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Napsal: 29. 9. 2018, 12:43
od Sosacek
Keltone, uz jsi hacknul Blades na magical girls?

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Napsal: 29. 9. 2018, 15:22
od PardGalen
Aby to nedopadlo jako s AW a jeho klony.

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Napsal: 31. 1. 2019, 10:03
od Quentin

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Napsal: 31. 1. 2019, 11:22
od Sarsaparillos
Quentin píše: 31. 1. 2019, 10:03 Stick World
:clap: To je skvělé! Mám sto chutí vzít to na chatu na oneshot (ale protože nejsem úplný troll, tak to možná rozvinout v seriózní hru, poté, co to lidi začne štvát).

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Napsal: 13. 7. 2019, 19:26
od Sosacek
Masks je superhrdinsky PBtA a vypada to sakra dobre:

https://www.magpiegames.com/masks/
The basic set includes of playbooks includes:

The Bull – You’re tough, gruff, and powerful on the outside, and caring on the inside—oh, and you were made by an evil organization that’d love to get you back: can you learn to rely on the team enough to save you from yourself?

The Nova – You’re amazingly, egregiously, horrifyingly powerful, and keeping control is a struggle: can you come to terms with your power before it destroys you? Or someone you care about?

The Outsider – You’re not from here, and you don’t quite understand this place, but you find it fascinating: can you find a way to belong? Or will you always be different?

The Legacy – You’re carrying on a long tradition of heroism and nobility: how can you balance that legacy with your own identity?

The Protege – You’re tied to a mentor who trained you: do you want to be them? Or someone else entirely?

The Janus – You put on the mask, become someone different, escape your mundane life, but you know your responsibilities are always waiting for you: who are you really? The mask or the mundane?

The Delinquent – You’re a rabble-rouser, a rules-breaker, and an incorrigible prankster, someone who pushes people away while secretly wishing they would stay close: can you stop being a little shit for long enough to let them know you actually care?

The Doomed – Your powers are killing you; they come with some awful, nightmarish fate. But until that end comes, you’re going to work to change the world: how much are you willing to give up for your cause before your doom comes?

The Transformed – You don’t look human anymore and the world won’t let you forget it: can you learn to accept yourself? Can you deal with their looks, stares, and fear without becoming the monster they see?

The Beacon – You’re here because this is awesome, and you may not quite fit in, but screw it, you’re going to do this anyway: can you prove that you actually deserve to be here? Or are you just a wannabe?

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Napsal: 17. 7. 2019, 21:20
od PardGalen
To je od těch týpku co udělali Urban Shadows. Opatrnost je na místě.

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Napsal: 10. 3. 2020, 08:29
od Vandalicus
MarkyParky píše: 9. 3. 2020, 10:38
Markus píše:Já se v tom teda nevyznám, ale nechtěli jste říct DungeonWorld? ApocalypseWorld je přece nějaké divné postapo.
Ne, chtěli jsme oba říct ApocalypseWorld. A bavíme se o pravidlech pro GMa, jak vést hru, která je (až asi na dva principaly, co vytváří postapo atmošku) v zásadě settingově nezávislá.

DungeonWorld v tomhle směru není dobrá volba, protože lidé, co ho psali, vzali sice termíny z AW, ale bez hlubšího porozumění jejich fungování jim vložili vlastní obsah. A tu hru rozbili.
Muze to Marky nebo nekdo jiny rozvest? Nechce se me cist 70 stran tehle diskuze :) dekuji, premyslel jsem totiz DW zkusit

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Napsal: 10. 3. 2020, 08:43
od MarkyParky
Problém je v tom, že AW, to nejsou jen tvrdé mechaniky vyhodnocování akcí, ale i sada pravidel pro GMa, kterým se říká Agenda a Principy.

A ty celkem jasně a hlavně dost striktně vymezují, jak má GM vést hru - co je povoleno, co není povoleno, co je doporučeno a tak...

Autoři DW vzali názvy těhle principů, ale obsah z nich úplně vyházeli a vložili do něj vlastní (nebo ho nikdy nečetli a pravidla napsali jen názvů principů z volně dostpných MC cheatsheetů). S oblibou dávám jako příklad následující změnu, kde to asi nejvíc bije do očí.
AW o Be fan of the Charactes píše:“Make the characters’ lives not boring” does not mean “always worse.” Sometimes worse, sure, of course. Always? Definitely not.

The worst way there is to make a character’s life more interesting is to take away the things that made the character cool to begin with. The gunlugger’s guns, but also the gunlugger’s collection of ancient photographs—what makes the character match our expectations and also what makes the character rise above them. Don’t take those away.

The other worst way is to deny the character success when the character’s fought for it and won it. Always give the characters what they work for! No, the way to make a character’s success interesting is to make it consequential. When a character accomplishes something, have all of your NPCs respond. Reevaluate all those PC–NPC–PC triangles you’ve been creating. Whose needs change? Whose opinions change? Who was an enemy, but now is afraid; who was an enemy, but now sees better opportunities as an ally?
Let the characters’ successes make waves outward, let them topple the already unstable situation. There are no status quos in Apocalypse World! Even life doesn’t only hurt.

“Make as hard and direct a move as you like” means just that. As hard and direct as you like. It doesn’t mean “make the worst move you can think of.” Apocalypse World is already out to get the players’ characters. So are the game’s rules. If you, the MC, are out to get them too, they’re plain fucked.

This goes for highlighting stats, too. When you highlight a character’s stats, try to choose one that’ll show off who the character is. Switch up often—for certain don’t just choose the lowest stat and stick with it—and try to make sure that the character usually has at least one high stat highlighted.

Find what you find interesting about their characters, and play there.
A oproti tomu:
DW o Be fan of the Charactes píše:Think of the players’ characters as protagonists in a story you might see on TV. Cheer for their victories and lament their defeats. You’re not here to push them in any particular direction, merely to participate in fiction that features them and their action.

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Napsal: 10. 3. 2020, 09:12
od Jerson
Vandalicus píše: 10. 3. 2020, 08:29 Muze to Marky nebo nekdo jiny rozvest? Nechce se me cist 70 stran tehle diskuze :) dekuji, premyslel jsem totiz DW zkusit
AW má totiž velmi dobře popsané, do čeho má GM vrtat, jak do toho má vrtat, a naopak co dělat nesmí. Takže tam kde jiné RPG příručky říkají "mezi sezeními si připrav, co NPc udělají v mezičase", tam AW říká, že hrozby (což nemusí být jen NPC) se mají posunout, přičemž dává GMmovi schématický plán toho kam ty hrozby dát a jak jejich posun (nejen v prostoru, ale i v naléhavosti) zachytit. Taky říká, že se hrozby musí týkat hráčských postav, i když občas jen stylem "naznač budoucí hrozbu". Je to jako návod na hraní sandboxového světa, ale úplně jiný než klasický přístup "tvářím se, že tenhle svět žije nezávisle na postavách (i když mimo hry se něm doopravdy nic neděje) a když se postavy odmítnou zapojit do událostí v něm probíhající, tak ty události nějak dopadnou a vlastně to nevadí, i když reálně u stolu budeme řešit nezajímavé kraviny."
Tedy je to přesně ten návod na sandbox, který je sandboxovým RPG světem určený všem hráčům, a ne jen exhibicí GMma, který se tváří, že ve své hlavě / na papíře provádí simulaci běhu uvěřitelného světa, a to i na místech, kam se nikdo z hráčů nedívá.

AW totiž ten sandbox točí okolo hráčských postav a s ohledem na zábavnou hru, takže GM si nepřipravuje hromadu prvků, které pak nepoužije, když se k nim hráči nedostanou, nebo u kterých přemýšlí, jak je hráčům předhodit, aby se jim nemohli vyhnout, ale přitom nepoznali, že je do toho navezl. Pravidla AW říkají narovinu, že je GMmova práce ty potíže vytvořit a hodit na postavy hráčů, a taky mu říká, aby si připravoval prvky světa, které hráčům předloží, ale nikoliv scény, do kterých je naveze, a už vůbec ne příběh, kterým je protáhne - což pořád mnoho GMmů dělá, i v jakobysandboxu, kdy přemýšlí o tom, co by se mohlo stát příště.

To samé je i s kreslením map. AW říká, ať hráči (všichni) hodně kreslí. Ale neříká, že GM má nakreslit dopředu mapu celého kraje a do něj nasázet nějaké zajímavé lokace, které budou čekat na to, až na ně postavy náhodou šlápnou, nebo dokonce až si dobře hodí na náhodné setkání.

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Napsal: 10. 3. 2020, 10:47
od Vandalicus
To zni hodne dobre, musim se na to poradne mrknout. Da se AW hrat ve fantasy? Nemam rad postapo.

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Napsal: 10. 3. 2020, 11:05
od MarkyParky
Vandalicus píše: 10. 3. 2020, 10:47 To zni hodne dobre, musim se na to poradne mrknout. Da se AW hrat ve fantasy? Nemam rad postapo.
Dá se v tom hrát cokoliv, od ságy o Nesmrtelných, hrané napříč staletími po šílenou metaherní fantasy jízdu, kde protagonisté jsou Záporáci a ne hrdinové.

Jen mimo postapo si:
* trochu víc mákneš s reflufem některých prvků (ale dá se to - místo motorkářů loupeživí rytíři, hardholder je vojvoda .... a kde to není přímočaré, nasadit trochu magie - na naší první fantasy hře byl Gunlugger jako creepy holčička, co místo granátometu ovládala stromy a keře, kterými trhala nepřátele)
* budeš si muset dodělat sám staty vybavení (ale v tom postapo je dost chladných zbraní, takže je od čeho se odpíchnout, případně klidně se inspiruj/oprskni tenhle hack, který jsme použili pro Nesmrtelné)
* trochu budeš muset pozměnit vyznění žanrových principů (třeba mimo postapo dává principal "Na všechno hleď skrze hledáček" smysl jen u hodně survival her. Ale třeba u Hi-fantasy ho chce posunout někam jinam - třeba "Všechno je součástí velkého boje" nebo tak něco... a podobně s jinými žánry - zkrátka přečíst si, o čem ten princip je ... a pak ho překopat.
* a pokud chceš klasičtější hack'n'slash hru, tak trochu upravit škálu zranění pro NPC (2-HARM nemít jako vyřazení na pokraji smrti, ale třeba jako těžké zranění, které soupeře omezuje, ale nevyřadí).

A pak se to dá.