Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World - původní sběrná diskuze

PbtA a od něj odvozené FitD jsou asi nejpopulárnější skupiny současných „příběhových“ her.

Moderátor: MarkyParky

Zamčeno
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9046
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Faskal »

Vesměs jsem se držel prostředního přístupu s tím, že vždy musí být zjevné, že postava nepoužívá způsob, který jinak používá běžně.

Takže tak.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9046
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Faskal »

... ale stejně je to bordel. Anděl má potenciálně dva tahy na weird a přitom má (vyjma jedné poměrně obskurní kombinace) weird záporný. To už ta battle babe, co může dostat gang, je oproti původní verzi spravená, protože na gang už se teď přes ten její nulový/záporný hard neháže.

Mumlymumlymumlymumlymumlymumlymumlyjáchcijinoukombinacistatůmumlymumlymumlymumly
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Sosacek »

Vidis, ja myslel, ze battlebabe ma gang s malym hardem schvalne, aby se to posralo.

Podobne jako brainer muze mit hardhold, ale s malym hardem ten domecek z karet tezko udrzi.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9046
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Faskal »

Ve druhé edici se to dost změnilo tím, že tyhle věci už nejsou závislé na hodech. Třeba vůdcovství na gang znamená, že když provádíš nějaký bojový move, tak máš na výběr o jednu z možností navíc, namísto toho, aby ti při failu gang řekl, že ti na to kašle.

Leadership: when your gang does battle for you, spend 1 more than your roll would give you.

Boje jsou taky trošku změněné, při failu tam technicky není MC move, jenom ten boj jde prostě do kytek.
To seize something by force, exchange harm, but first roll+hard. On a 10+,
choose 3. On a 7–9, choose 2. On a miss, choose 1:
• You inflict terrible harm (+1harm).
• You suffer little harm (-1harm).
• You take definite and undeniable control of it.
• It’s safe, secure, and undamaged in the fighting.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od MarkyParky »

Ad fail u boje v 2E:

Jasně, že se to dzvíme až s příručkou, ale já mám z toho zápisu pocit, že u toho boje je ten MCmove naopak přítomen implcitně a bude to uvedené někde v komentáři pod movem.
A ty při hodu máš jen možnost záměr MCho (jeho move) vybíráním možností častečně nebo zcela otočit v naplnění vlastního záměru.

PvP pak bude fungovat tak, že místo záměru postavy vs MC move, to budou ráčské záměry proti sobě, dva hody, jedna výměna HARMu a outcome se odvypráví podle zvolených možností....

Ale to je jen takový tip, nechme se překvapit.... ;o)
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9046
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Faskal »

Tak ten anděl je vysvětlený, jenom jsem si toho nevšiml 8)
V původní variantě byla totiž jasná volba - vzít si co nejnižší weird a pak tah, že když vám někdo umře pod rukama, tak dostanete weird +1.

Teď tohle mezi tahy není (teď když vám někdo umře pod rukama, můžete z něho udělat anténu pro augury), ale v angel kitu se píše, že když někomu zachráníte život, jedna z možností je přidat oběma +1 weird. Akorát je to tam trochu zahrabané.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od MarkyParky »

Uniká mi něco u obchodních povolání?

Všechny ostatní povolání mají buďto mechaniku surplus/want nebo mechaniku livestyle/gigs.

MaestroD a WaterBearer nemá ani jedno a přitom jsou to nejvíc kšeftmanský povolání feelingem. Co mi nedochází?
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9046
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Faskal »

U maestra dost dělá to, že jej životní styl nic nestojí, takže nemá výdaje, a také má možnost nakupovat bez peněz:

Fingers in every pie: put out the word that you want a thing—could be a person,
could be somethin somethin, could even be just a thing—and roll+hot. On a 10+, it shows
up in your establishment for you, like magic. On a 7-9, well, your people make an effort
and everybody wants to please you and close is close, right? On a miss, it shows up in
your establishment for you with strings wicked attached.

Vodaře také životní styl nic nestojí. Kromě toho má možnosti jak si zajistit příjem toho, co potřebuje (hlavně sociální záležitosti, teda), opět bez peněz přes řadu tahů. Může si také vzít následovníky a začít peníze vydělávat.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Cor »

Nezná někdo Apocalypse hack pro noirovou detektivku? (bez hromady nadpřirozena a tak)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od MarkyParky »

Faskal:
No to, že nemají výdaje, také znamená, že nemají zápletky z nedostatku. U hardholdera je to substituované "want" mechanikou.

Je zkrátka divné, že tyhle dvě povolání mají tuhle část hry "nepovinnou" a skoro za tím cítím i nějaký úmysl. Ale nevidím ho...
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9046
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Faskal »

Myslím, že je to kvůli tomu, že existenci BARTER si suplují jinak a této ekonomiky se neúčastní, ježto jsou k ní jaksi kolmo.

Core, tu bohužel neznám. AW má na detektivku nějaké rozšiřující pravidla (u sviště 8) ), nikdy jsem to ale nezkoušel.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od PardGalen »

Cor píše:Nezná někdo Apocalypse hack pro noirovou detektivku? (bez hromady nadpřirozena a tak)
Na nic takového jsem nenarazil. Co se dá použít na detektivku je Monster of the week, ale musíš z toho vyházet všechna ta kouzla a divné postavy a asi to za to nestojí.
Pak ještě existuje Spirit of 77, což je snad taky detektivka, ale akční, žádný noir.

Můžeš začít vymýšlet :wink:
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od MarkyParky »

Faskal píše:Myslím, že je to kvůli tomu, že existenci BARTER si suplují jinak a této ekonomiky se neúčastní, ježto jsou k ní jaksi kolmo.
To ju, ale pak bych čekal, že ty zápletky budou generované jinak.

Když se podíváš tak MaestroD má štamgasty a lidi se zájmem na jeho podniku.
A Water-bearer má chosen friends.

Možná nám jen chybí kus MC příručky, který vysvětlí jak zacházet s tímhle a skrývá se to tady...
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9046
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Faskal »

Asi tak. A Water-bearer si dokáže zajistit, že lidi za ním musí přijít a může je nutit dělat věci a může zakazovat dělat věci. Oba mají moc nad lidmi bez toho, aby museli někomu ubližovat, byli divní nebo měli peníze.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Jerson »

Tak jsem si zahrál své druhé AW s Faskalem, tentokrát ve čtyřech lidech, dva muži (tedy já a jeden nerozhodný, který sice tvrdil že bude hrát holku, ale nakonec to na něm vůbec nebylo poznat) a dvě ženy.
Měl jsem méně času ve světle reflektorů než posledně, což mi tedy vůbec nevadilo, měl jsem štěstí na celkem slušnou sérii mizerných hodů, které mě dostaly do více průserů než posledně, ale z posledních sil jsme se z nich dokázali vysekat a vystřílet.
Nehrál jsem hlavní roli v přestřelkách, užil jsem si špičkování s ženským Gunlugerem a došlo i na cca pětiminutový sex (odehraný pomocí dvakrát zvednutého obočí, přikývnutí a jedné věty, i když vedl k tříminutové následné diskusi mezi postavami). Taky jsem byl několikrát přesvědčován, abych udělal něco jiného než chci. Musím říct, že tenhle systém funguje celkem dobře, protože jsem se podvolil i při částečném úspěchu - to že by mi někdo škrtnul highlight na Cool byla dost silná motivace - druhý jsem měl na Hard, který mám nepoužitelně nízko.

Pár věcí k pravidlům - Battlebabe je na jednu stranu super v tom, že je nezávislý, ale teď mi to bylo trochu líto. Jednak při vytváření postavy mám jednu celkem trapnou otázku (komu z vás můžu věřit?), na kterou všichni odpovídají dost podobně, místo abych si pomocí specifických otázek vytvořil nějaký náznak společné historie, a pak ten sex move, který dělá jen to, že neguje sex move toho druhého ... asi by to byla vtipná vychytávka na někoho, kdo by mi tím chtěl uškodit, ale jinak je to takové nudné. Asi to má vést k tomu, že s Battlebabem nikdo nemá sex více než jednou, což je v jednorázovce v pohodě, ale v dlouhodobé hře by mi to asi vadilo. (A mít sex s nějakými podivnými individui jen proto, že mi nemůžou uškodit zase nechci já jako postava).

Taky jsem byl trochu rozpolcen mezi hraním charakteru a munchkinováním - nechtěl jsem nosit zbroj, protože mi k téhle postavě nesedí, mám reflexy, které jí dávají armor 1 v běžném oblečení a když ho sundám, mám armor 2, ale svléknout se jen tak, když čekám boj, to mi zase nesedělo do dané scény, takže jsem byl na konci jen "pět minut" od vyřazení, i když bych se včasným svléknutím vyvázl jen s lehkými škrábanci. Nicméně to nebylo nic proti nováčkovi, který hrál brainera, vyžadoval nejvíc pozornosti a snažil se své schopnosti namontovat úplně na všechno (a navíc si škrtal zranění po pětiminutových blocích už od začátku a ne až na konci.) Ale i tak to Faskal zvládl celkem se ctí.

Zápis bude časem. Nicméně přemýšlím, že ještě tak jedna až dvě hry a vezmu si jiný koncept postavy.
Zamčeno

Zpět na „Powered by the Apocalypse (PbtA) a Forged in the Dark (FitD)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti