Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World - původní sběrná diskuze
Moderátor: MarkyParky
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Zkus si jiný koncept postavy s námi v pbp
Znovuzrozený Krkavec Víru.
Deník postavy
Deník postavy
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Já na to fakt nemám čas. Nechci rušit své hry na FB, které mám rozehrané (a hraju je rychleji, protože jedeme bez pravidel) a nestíhám ani číst všechna vaše témata, natož do nich psát.
Kromě toho chci hrát už rozehranou postavu a mám raději více technické světy, takže dám přednost tomu, že tuhle postavu ještě trochu vyleveluju a pak si jako vylepšení vezmu jiný koncept.
Jinak svět, který zažil Apokalypsu v roce 1945 má skvělý potenciál, to musím ještě někdy použít.
Btw. Česlave, znám tě tu pod jiným jménem?
Kromě toho chci hrát už rozehranou postavu a mám raději více technické světy, takže dám přednost tomu, že tuhle postavu ještě trochu vyleveluju a pak si jako vylepšení vezmu jiný koncept.
Jinak svět, který zažil Apokalypsu v roce 1945 má skvělý potenciál, to musím ještě někdy použít.
Btw. Česlave, znám tě tu pod jiným jménem?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Jo, to jsem psal já, neuvědomil jsem si, že jsem na postavovém účtu, protože poslední dobou se skoro nezapojuju do diskuzí, ale v PbP jsem aktivní až až.
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Teď se mi dostalo do spárů Headspace, což je kyberpunkový hack AW. Zatím jsem na začátku, časem pošlu nějaké Čerstvě dočteno.
Zásadní myšlenky:
- celý team má mozky prodrátované experimentální technologií, která zařizuje bezpečné sdílení komunikace, informací a skillů. Taky emocí a psychických stavů, včetně těch vyvolaných drogami.
- setup je hodně punkový ve smyslu korporace fuj. K žánru mi to sedne, i když to autor dost hrotí.
- Moves nejsou navázané na fikční situace, ale na emocionální naladění akcí.
- Mechanika je o něco příznivější než v AW. Postavy jsou tak schopné, že pokud dělají něco ve své oblasti, úspěch je automatický. Pokud si půjčují skill přes link, úspěch je automatický a hází si jak moc zůstanou v klidu (Takže výsledky jsou Ano/Ano ale/Ano ale WHAT THE HELL). Nezůstat v klidu znamená udělat chybu, na téma zaváhat/spáchat collateral damage/otevřít se útoku.
- damage je řešené jako stress track, který je společný pro celý team.
Jejich implementake kyberware je celkem sympatická. Upgradů je tam několik, rozumně široké a užitečné. Jako - jsou tam jedy kyberoči s hromadou zrakových upgradů, jedny kybernohy na kterých člověk doběhne auto, etc. Taky myslím nežere žádnou esenci nebo tak něco, kdo je tomu nakloněn(a má prachy) může se zdrátovat jak uzná za vhodné.
Na druhou stranu začínám mít dojem, že jak se mi líbila mechanika tagů v AW, tak byla využitá do maximálního potenciálu a extenzivnější použití už ji jen zhoršuje. Zbraně tu mají kolem 4 tagů, a už mi to přijde moc.
Zásadní myšlenky:
- celý team má mozky prodrátované experimentální technologií, která zařizuje bezpečné sdílení komunikace, informací a skillů. Taky emocí a psychických stavů, včetně těch vyvolaných drogami.
- setup je hodně punkový ve smyslu korporace fuj. K žánru mi to sedne, i když to autor dost hrotí.
- Moves nejsou navázané na fikční situace, ale na emocionální naladění akcí.
- Mechanika je o něco příznivější než v AW. Postavy jsou tak schopné, že pokud dělají něco ve své oblasti, úspěch je automatický. Pokud si půjčují skill přes link, úspěch je automatický a hází si jak moc zůstanou v klidu (Takže výsledky jsou Ano/Ano ale/Ano ale WHAT THE HELL). Nezůstat v klidu znamená udělat chybu, na téma zaváhat/spáchat collateral damage/otevřít se útoku.
- damage je řešené jako stress track, který je společný pro celý team.
Jejich implementake kyberware je celkem sympatická. Upgradů je tam několik, rozumně široké a užitečné. Jako - jsou tam jedy kyberoči s hromadou zrakových upgradů, jedny kybernohy na kterých člověk doběhne auto, etc. Taky myslím nežere žádnou esenci nebo tak něco, kdo je tomu nakloněn(a má prachy) může se zdrátovat jak uzná za vhodné.
Na druhou stranu začínám mít dojem, že jak se mi líbila mechanika tagů v AW, tak byla využitá do maximálního potenciálu a extenzivnější použití už ji jen zhoršuje. Zbraně tu mají kolem 4 tagů, a už mi to přijde moc.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
To mi připomíná, Faskal tvrdil, že Battlebabe může být dost velký drsňák - asi jo, ale i díky tomu, že některé tagy u zbraní neřeší, třeba Reload nebo Close. V těchhle bojích by to asi nebyl tak velký problém, ale navíc jsem střílel vlastně jen jednou, ale kdybych musel přebíjet, už by se to asi projevilo, a taky se mohlo projevit, že jsme stříleli na jednu vzdálenost z automatické pušky, pistole a kulometu, a mám dojem, že každý z nich má jinak tagy far/close - a nevím co to znamená, když se střílí na jinou vzdálenost.
Naopak tag Loud už našel využití, když se nedalo střílet potichu.
Naopak tag Loud už našel využití, když se nedalo střílet potichu.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
To zni zajinave.
Tedka nekdy mi prisla finalni verze Sprawlu, ale jeste jsem to necetl.
Tedka nekdy mi prisla finalni verze Sprawlu, ale jeste jsem to necetl.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Jedna otázka - když mi nějaký move umožňuje na 10+ vybrat si víc možností a na 7-9 méně (třeba jen jednu), můžu si i u 10+ zvolit výsledek odpovídající 7-9?
Když mám u Battlebabe Visions of death, hodím 10+, mám vybrat jedno NPC, které v boji zemře, a jedno NPC, které přežije. Na 7-9 vybírám jen jedno z toho. A teď, hodím 10+, ale nechci, aby nějaký z nepřátel přežil, můžu tu možnost prostě vynechat?
Když mám u Battlebabe Visions of death, hodím 10+, mám vybrat jedno NPC, které v boji zemře, a jedno NPC, které přežije. Na 7-9 vybírám jen jedno z toho. A teď, hodím 10+, ale nechci, aby nějaký z nepřátel přežil, můžu tu možnost prostě vynechat?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Můžeš co by ne. Nikde není povinnost utratit vše co dostaneš.Jerson píše:můžu tu možnost prostě vynechat?
Always bring a gun to a puppet fight
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Arten vedle vyvěsil první část překladu Dungeon Worldu:
http://www.d20.cz/diskuze/stripky-diskuze/51879.html
Hurá!
http://www.d20.cz/diskuze/stripky-diskuze/51879.html
Hurá!
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
... bych si dovolil malou rýpavou.
Jestli někdo válí, tak je to Arten a kredit patří jemu.
Jestli někdo válí, tak je to Arten a kredit patří jemu.
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
MarkyParky: Tady by to bylo off-topic, proto jsem napsal sem.
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Když už jsem slíbil něco napsat, tak jen poznamenám že establishment mě nakonec přetáhl a místo "Čerstvě dočteno" se mé hlubší dojky nakonec objevily v Drakkaru.Kelton píše:Teď se mi dostalo do spárů Headspace, což je kyberpunkový hack AW. Zatím jsem na začátku, časem pošlu nějaké Čerstvě dočteno.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
A kde presne?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Tady, v letním čísle. Je to hned druhý článek.Sosacek píše:A kde presne?
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti