Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World - původní sběrná diskuze

PbtA a od něj odvozené FitD jsou asi nejpopulárnější skupiny současných „příběhových“ her.

Moderátor: MarkyParky

Zamčeno
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jo, toho draka jsem četl, mě zajímalo, jak se hraje rozlišení různě dobrých šermířů a tak.
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Quentin »

Nepřátele mají set svých moves, které určují, co s nimi DM při hráčově hodu 6- nebo 7-9 může udělat. Takže lupič ve městě může mít move "Zdržuje a volá zbytek gangu" zatímco elven blademaster může mít "Udělá mělký tažený sek přímo přes tepnu" k čemuž DM dodává "Co děláš?"
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Sosacek »

Muzes davat ruzne drsne ucinky pri failu. Muzes vtzadovat extra tahy, abys mohl spustit HnS.

Furt je tam hacek v tom, ze kdyz nekdo hazi jenom uspechy, je jedno jestli bojuje s superdrsnym typkem nebo nejakym smeckem.

To ale nevim, jestli ma reseni jine nez "harm as established". Ktere meni celou povahu boje a dava postavam tiery a tak.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Quentin »

Sosacek píše: 28. 2. 2018, 08:45 Muzes davat ruzne drsne ucinky pri failu. Muzes vtzadovat extra tahy, abys mohl spustit HnS.
Sosacek píše: 28. 2. 2018, 08:45 Furt je tam hacek v tom, ze kdyz nekdo hazi jenom uspechy, je jedno jestli bojuje s superdrsnym typkem nebo nejakym smeckem.
Jop. Jen pár poznámek, kdyžtak mě usměrněte, když budu říkat kraviny;

:arrow? Ta šance na 10+ není až tak crazy velká, u +0 je to 16,67%, u +1 je to 27,78%, u +2 je to 41,46% a u +3 je to 58,33%. Ale přiznávám, že už doma padly návrhy na capnutí statů u +2.

:arrow? Dělat z fikce vycházející podmínky na spuštění h&s je jasné, když jde o šplhání na obra, hledání díry v krunýři nějakého monstra nebo uhýbání dračímu dechu, ale u lidských nepřátel je to sporné. Musíš třeba překonat kopí, abys mohl h&s kopiníka? A je to potom h&s, když nemá záložní zbraň? Pokud nemusíš hrot překonávat a je to rovnou h&s, co by se muselo přidat, abys musel? Třeba kdyby měl high ground? Nejde o to, že by to byla špatná mechanika, jen možná povede k nějakým hádkám, nadržování, špatným precedensům etc. dokud se vám to neustálí.

:arrow? Možná přehlednej způsob, jak dělit slabé a silné protivníky je dělat se silnýma "doublemoves." Tzn. když failneš proti skřetovi, tak tě buď zraní nebo shodí (rozbije štít, zažene do rohu, whatever), zatímco obr udělá oboje naráz.

:arrow? Fikce je pořád první, nemůžeš skočit do davu nepřátel a po jednom je posekat přes štěstí na h&s. I když hodíš 10+, tak pokud je kolem tebe tucet vojáků, halapartníci si "golden opportunity" najdou.
Sosacek píše: 28. 2. 2018, 08:45To ale nevim, jestli ma reseni jine nez "harm as established". Ktere meni celou povahu boje a dava postavam tiery a tak.
Tipuju, že to DW nemá, protože se hraje trochu víc blow-by-blow. Tak jako napůl cesty k dnd, řekl bych :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od PardGalen »

Marky, máš ještě někde ten překlad AW?

Macaluso byl převeden do druhé edice, teď je to The Symbiote. Ňam.

http://apocalypse-world.com/TheSymbiote.pdf
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od MarkyParky »

PardGalen:
Záleží na tom, na co se ptáš:

* Mám přeložené tahy - trochu modnuté pro Nesmrtelné
* Mám přeložené deníky - odflufované a víc modnuté pro Nesmrtelné
* Mám přeložené návody jako budovat osady, laborky a podobně - odflufované a hodně modnuté pro nesmrtelné

A mám karty zbraní a vehiklů od pravěku po nějaké pozdní 19. století ;o). Modnuté pro Nesmrtelné.


A možná se někde na disku válí ta původní verze překladu, která zahrnovala jen tahy, byl to originál AW a bylo tam pár věcí blbě.

Co z toho bys chtěl?
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9045
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Faskal »

... to rád slyším, Macalusa jsem si chtěl zahrát. Pohrával jsem si s myšlenkou, že bych za něj hrál v nesmrtelných a představoval by Vlky Apokalypsy.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od PardGalen »

MarkyParky píše: 5. 4. 2018, 00:02 Co z toho bys chtěl?
Kromě těch zbraní a dopravních postředků klidně všechno jestli můžeš.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od PardGalen »

V Bundle of Holding je na prodej několik AW her.
Bluebeard's Bride, Urban Shadows a další.
https://bundleofholding.com/presents/ApocEngine3
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Selhan »

Rozjeli jsme Monster of the Week - pokud jste to četli, a váš první dojem byl "meh", tak byl správný. Ne že by to bylo nějak zásadně nehratelné, téma je fajn, hra nám už čtyři sezení nějak běží, ale že by to bylo díky pravidlům, to bych zrovna neřekl - playbooky jsou strašlivě nudné (většina advanced moves je prostě jenom +1 do něčeho), basic moves jsou až moc specifické a příliš často je musíme ohýbat, aby fungovaly, a je to všechno strašně zaměřené na bitky, které jsou docela chore.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 792
Registrován: 11. 10. 2009, 10:58
Bydliště: Brno

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od fenikso »

Musím souhlasit. Tedy, po prvním přečtení mi to ze všech AW hacků co mám přišlo jako celkem dobrý. Není to dobrý. Dá se to přežít, ale meh. Máme za sebou 6 sezení. Pravidla vůbec nepomáhají příběhu jako v původním AW, i basic moves jsou domršené a nefungují - nehledě na to, že jsme jich půlku vyhodili a místo nich dali původní. Navíc to dost vnucuje vlastní představu žánru, která mi nesedí.

Ale oproti Urban Shadows je to zase paráda :) . To byl strašný shit, kde jsem musel předělat celé basic moves a půl dalších mechanik, aby se to vůbec dalo obstojně hrát.

Upřímně, zatím všechny AW hacky, co jsem četl nebo hrál (kromě mého vlastního) byly jenom zklamáním. Příště si prostě vyberu téma a pohackuju to za pochodu :-? .
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Selhan »

Tak zas vlastní představu žánru podle mě vnucuje každé PbtA, to mi přijde jako jedna z hlavních charakteristik :D Ale vím, co myslíš, ono je v tom fakt hratelný jen lovení příšer, a taky jsme narazili, když jsme od toho žánru čekali něco trochu víc.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od PardGalen »

Zajímavé. Já v tom hrál vždy jenom lovení příšer, ani mě nenapadlo zkoušet něco jiného. Jedno sezení jededna tuhá potvora. Rychle najít, ještě rychleji zneškodnit a hned zase pryč.
fenikso píše: 5. 7. 2018, 21:30 Upřímně, zatím všechny AW hacky, co jsem četl nebo hrál (kromě mého vlastního) byly jenom zklamáním. Příště si prostě vyberu téma a pohackuju to za pochodu
Taky tak. Mám pocit, že si spousta autorů nějak neláme hlavou s tím, že jsou ty moves nudné. Jestli jsi nehrál Uncharted Worlds tak buď rád. Také pěkná tragedie.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 792
Registrován: 11. 10. 2009, 10:58
Bydliště: Brno

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od fenikso »

Tak s tím jsem problém neměl, my v tom chceme hrát lovení příšer. Ale prostě jsme si na začátku rozmysleli jak chceme žánr pojmout, a pak je to dost těžké se toho držet, když jsou ty movy dost konkrétní. Třeba oni hodí každému jako basic move "Do magic", což se mi dost příčí. Nehledě na to, že ten move je taky dost rozbitý a navíc celkem nutnost ho používat.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od PardGalen »

Že ho mají a mohou používat všichni nám nijak nevadilo, to že fungoval podivně bylo horší a nakonec jsme ho používali velmi volně.
Always bring a gun to a puppet fight
Zamčeno

Zpět na „Powered by the Apocalypse (PbtA) a Forged in the Dark (FitD)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů