Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World - původní sběrná diskuze
Moderátor: MarkyParky
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Afflicition jako Essential thread
Prolézám teď PDF druhé edice a vyskočila na mě jedna věc, kterou si nejsem jistý jak chápat.
V kapitolce Essential Threats jsou odrážky:
• For any PCs’ gangs, create them as brutes.
• For any PCs’ other NPCs, create them as brutes, plus a grotesque and/or a wannabe warlord.
• For any PCs’ vehicles, create them as vehicles.
a
• In any local populations, create an affliction.
Zároveň když se pak podíváte na kapitolku Gear and Crap, tak Gany a Vehicly mají u sebe odstaveček "Create xxx as a thread," zatímco u followerů, holdingů a establishmentů tahle kapitolka chybí, přičemž ale zároveň platí, že:
* followeři a holdingy mají mechaniku "WANT"
* establishment generuje "other NPCs"
V zásadě mě tedy logicky napadla jedna otázka. Znamená ta jiná formulace u Essential thread, že:
1) Pro NPC populace si mám affliction vymyslet dle fikce, ale pro PC vlastněné Followery a Holdingy mám nejprve nechat nagenerovat WANT pro dannou session, a pak teprve na základě jejího výsledku upravit fikci + tahy z Affliction používat na vyhodnocování WANTu?
anebo
2) To je jen náhoda, jsou to dvě odlišné věci a PC vlastnění Followeři a Holdingy mají mít affliction z fikce + navíc občas komplikace z WANTu? Přičemž komplikace z WANTu nemají vlastní mechanické vyjádření a prostě se rozhodují ad hoc-podle toho co z nich vyplyne?
Prolézám teď PDF druhé edice a vyskočila na mě jedna věc, kterou si nejsem jistý jak chápat.
V kapitolce Essential Threats jsou odrážky:
• For any PCs’ gangs, create them as brutes.
• For any PCs’ other NPCs, create them as brutes, plus a grotesque and/or a wannabe warlord.
• For any PCs’ vehicles, create them as vehicles.
a
• In any local populations, create an affliction.
Zároveň když se pak podíváte na kapitolku Gear and Crap, tak Gany a Vehicly mají u sebe odstaveček "Create xxx as a thread," zatímco u followerů, holdingů a establishmentů tahle kapitolka chybí, přičemž ale zároveň platí, že:
* followeři a holdingy mají mechaniku "WANT"
* establishment generuje "other NPCs"
V zásadě mě tedy logicky napadla jedna otázka. Znamená ta jiná formulace u Essential thread, že:
1) Pro NPC populace si mám affliction vymyslet dle fikce, ale pro PC vlastněné Followery a Holdingy mám nejprve nechat nagenerovat WANT pro dannou session, a pak teprve na základě jejího výsledku upravit fikci + tahy z Affliction používat na vyhodnocování WANTu?
anebo
2) To je jen náhoda, jsou to dvě odlišné věci a PC vlastnění Followeři a Holdingy mají mít affliction z fikce + navíc občas komplikace z WANTu? Přičemž komplikace z WANTu nemají vlastní mechanické vyjádření a prostě se rozhodují ad hoc-podle toho co z nich vyplyne?
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Já bych byl asi pro 1) možnost, zdá se mi to jednodušší a logištější. Respektive do začátku nagenerovat affliction podle wantu a potom případně přidávat dle fikce.
Znovuzrozený Krkavec Víru.
Deník postavy
Deník postavy
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Je to tady! Pohádka o Modrovousovi ve které budete hrát jeho ženu co nesmí otevřít zakázané dveře.
Je to Powered by the Apocalypse a je tam pouze jedna postava. Hráči společně budou ovládat nevěstu a zkoumat strašidelný zámek.
Kickstarter:Bluebeard's Bride
Je to Powered by the Apocalypse a je tam pouze jedna postava. Hráči společně budou ovládat nevěstu a zkoumat strašidelný zámek.
Kickstarter:Bluebeard's Bride
Always bring a gun to a puppet fight
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Niice
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
To vypadá krutohustěPardGalen píše:Je to tady! Pohádka o Modrovousovi ve které budete hrát jeho ženu co nesmí otevřít zakázané dveře.
Je to Powered by the Apocalypse a je tam pouze jedna postava. Hráči společně budou ovládat nevěstu a zkoumat strašidelný zámek.
Kickstarter:Bluebeard's Bride
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Vieme o nejakom AW engine powered scifi/space opera?
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Mám Uncharted Worlds, hrál jsem to dvakrát a je to dost strašné, radši se tomu vyhni.
Na přečtení mi připadalo mnohem zajímavější přeflufování AW do Mass Effectu:
https://mass-effect-apocalypse.obsidian ... /main-page
Na přečtení mi připadalo mnohem zajímavější přeflufování AW do Mass Effectu:
https://mass-effect-apocalypse.obsidian ... /main-page
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Jw vlaste nevim, jestli se dramaticky aw hodi do detail
-oriented SF.
-oriented SF.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
hodí :>;o)Kolonizacna generacna lod jej Velicenstva kralovny Charlotte I Life Vault 3 vyrazila zo Zeme s ulohou teraformovat planetu podobnu Zemi desiatky svetelnych rokov daleko. Ked vsak po dlhej a narocnej este dorazili k planete, zistili, ze ich predbehla ina lod dosahujuca nadsvetelne rychlosti vyslana o 60 rokov neskor. Z karantennych dovodov uviazli na orbite a osadka na planete s nimi prerusila vsetok kontakt.
O tri generacie neskor po Mierovom prevrate na lodi vsetci ziju pod laskavym dohladom Captain Li.
Alebo je to vsetko inak?
faskal - pozriem, ešte idem napísať vedľa do hľadania systémov, netrvám nutne na AWčku, len mi príde ako dobrá možnosť
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Konečně.
The EU paperbacks have arrived from the printer!
Always bring a gun to a puppet fight
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Narazil jsem na zajímavý názor.
Hlavně divné.
AW engine nazývám "mozkovou příhodou RPG hry" - Hry nedávaj smysl, jsou při pohledu z dálky totálně iracionální, systém nelze napasovat do nějaký koherentní narativy... A celkově ten systém je z pohledu simulace špatný...
Pokud se přes tyhle negativa však GM přenese a hráči s tím jsou zadobře, tak vznikají totálně retardovaný šílený, extrémně zábavný hry plné akce, výbuchů, nesmyslných hlášek, bullshitu na všechny strany a po 8 hodinách hraní si hráči řeknou: "To byla ale píčovina co? Vole... za tejden hrajem zase ne? A tentokrát si jako auto vezmu jeřáb a přidělám na něj raketovej pohon..."
Always bring a gun to a puppet fight
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Co.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Nevím, z koho to vypadlo, ale připomíná mi to normální reakce lidí, co celý život hráli D&D nebo WoD a pak je někdo pustí k výrazně freeformovější hře.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Jsem dospěl k podobnému závěru. Když většinu času hrajete hru kde vás systém a GM drží za koule a pak to najednou přestane... tak to asi dopadne takhle.
Always bring a gun to a puppet fight
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti