Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World - původní sběrná diskuze
Moderátor: MarkyParky
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22626
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Máš podrobnosti o předkladateli tohoto názoru?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Trochu ho znám i když jsem s ním nejspíš nic nehrál, ale nejsem si na sto procent jistý. Každopádně z toho co jsem od něj četl je spíš pro railroad a podobné techniky.
Always bring a gun to a puppet fight
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22626
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
To se pak nedivím, že se v AW utrhnul z řetězu a zkoušel kdejakou šílenost.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Mi teda přijde, že v Powered by Apo jako MC mám nad hrou daleko větší kontrolu, než ve všech ostatních hrách, co jsem za posledních pár let hrál. I když pravda, že to byly Střepy snů, Fate na X způsobů, a Archipelago .
Na druhou stranu hláška "tohle bude vážná hra" na začátku každého tažení je už tak trochu folklór.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9344
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Brandon Sanderson prakticky vysvětluje AW engine
https://www.youtube.com/watch?v=1ovtiazIzJA&t=51m6s
https://www.youtube.com/watch?v=1ovtiazIzJA&t=51m6s
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Aaa, takovou věc schovávat v takovém tématuQuentin píše: ↑13. 6. 2017, 20:06 Brandon Sanderson prakticky vysvětluje AW engine
https://www.youtube.com/watch?v=1ovtiazIzJA&t=51m6s
Každopádně díky, budu mít chvíli co poslouchat
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9344
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Nedávno jsme v Mephitu začali hrát Dungeon World "hack." Prakticky používáme basic moves i GM moves z pravidel, akorát píšeme postavy na míru, podle toho, co si kdo naporoučí. Je sympatické říkat "Můžeš hrát úplně cokoliv!" a myslet to skoro vážně
Moves jsou přeložené celkem nudně.
Hack&Slash - Boj, Volley - Střelba, Defy Danger - Navzdory nebezpečí, Defend - Obrana, Spout lore - Znalost, Discern Realities - Čtení situace, Parley - Vyjednávání
Jinak hrajeme na World of Dungeons zbraně (dýka 1k6, meč 1k6+1, obouručák 1k6+2) a zbroje (lehká 1, těžká 2, štít +1) a všechny postavy mají jen 10+ODL životů. Ještě nám chybí nějaký hezký move Na pokraji smrti, ten z DW vypadá hezky napsaný, ale při hře je to vcelku awkward. Bral bych nějaký něžný, přecijen nechceme tak umírat, když už se píšeme s postavama. Level zatím dáváme za každých deset XP a můžeš si vzít move nebo zvednout stat o jedna.
Tady jsou dosavadní postavy, vidí v nich místní gurmáni *cough*marky*cough* nějaké vyloženě zoufalé chyby?
Kočkotýpek, Posedlej paladin, Severskej bojovník, Mág z Darrantionu a Goa'uld.
Nemusíte se nutit do pomoci, pokud vás nimrání v DW nebaví, zvládneme to i bez vás. Jen jsem se chtěl pochlubit, poklábosit a posbírat nápady.
Moves jsou přeložené celkem nudně.
Hack&Slash - Boj, Volley - Střelba, Defy Danger - Navzdory nebezpečí, Defend - Obrana, Spout lore - Znalost, Discern Realities - Čtení situace, Parley - Vyjednávání
Jinak hrajeme na World of Dungeons zbraně (dýka 1k6, meč 1k6+1, obouručák 1k6+2) a zbroje (lehká 1, těžká 2, štít +1) a všechny postavy mají jen 10+ODL životů. Ještě nám chybí nějaký hezký move Na pokraji smrti, ten z DW vypadá hezky napsaný, ale při hře je to vcelku awkward. Bral bych nějaký něžný, přecijen nechceme tak umírat, když už se píšeme s postavama. Level zatím dáváme za každých deset XP a můžeš si vzít move nebo zvednout stat o jedna.
Tady jsou dosavadní postavy, vidí v nich místní gurmáni *cough*marky*cough* nějaké vyloženě zoufalé chyby?
Kočkotýpek, Posedlej paladin, Severskej bojovník, Mág z Darrantionu a Goa'uld.
Nemusíte se nutit do pomoci, pokud vás nimrání v DW nebaví, zvládneme to i bez vás. Jen jsem se chtěl pochlubit, poklábosit a posbírat nápady.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9344
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Překládal už někdo terminologii kolem front? Impending Doom, Grim portent a tak.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Quentine, díky za ten Dungeon World "hack." Nedávno jsme přemýšleli, co budeme hrát až skončíme kampaň, a došli jsme k názoru, že AW-like hry už hrajeme dost dlouho na to, abychom to "prostě nějak dali dohromady za pochodu". Máš nějaké konkrétní postřehy, co funguje a nefunguje v tomhle pojetí?
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9344
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Moc ne, hraju to jen jednou měsíčně v Mephitu a čekám na příležitost prosadit to doma Minulý víkend nám ale půlka hráčů nedorazila, tak jsme rozjeli panoptikum/cirkus (btw první postava vypadá v obličeji úplně jako RL pardgalen ).fenikso píše: ↑9. 1. 2018, 20:16 Quentine, díky za ten Dungeon World "hack." Nedávno jsme přemýšleli, co budeme hrát až skončíme kampaň, a došli jsme k názoru, že AW-like hry už hrajeme dost dlouho na to, abychom to "prostě nějak dali dohromady za pochodu". Máš nějaké konkrétní postřehy, co funguje a nefunguje v tomhle pojetí?
Až budu vědět víc, tak se ozvu. Prozatím hrajeme velmi přízemně. Jestli AW hrajete dlouho, tak to můžete roztočit pořádně! Rozhodně bych se hackování přímo u stolu nebál. Jde to úplně samo.
Akorát nevím, jestli je lepší mít HPčka a Damage nebo Harm a Clocks. U nás je to jen zvyk z DW/dnd, ale pokud máte AW zažité, tak bych asi šel do Harmu, líp se tam řeší gangy a větší skupiny.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Ej, přiznám se, že World of Dungeons nemám nastudovaný. Ale tenhle jeho hack vypadá úžasně: Kingdoms of Ooo
ÓÓÓ! Adventure time!
https://rpg.rem.uz/_Collections/Cartoon ... %20Ooo.pdf
ÓÓÓ! Adventure time!
https://rpg.rem.uz/_Collections/Cartoon ... %20Ooo.pdf
"When in doubt, put the responsibility for describing a monster on the Adventurers! Ask them leading questions about the monster, based on a few rough ideas that you may have. Such as, "As it creeps forward, why does the monster make a 'plip-plop' sound?" or, "What did the foul beast just use to rend that stone wall into gravel?" If they can think of a good answer, use it! If you don't like their answers, but it spurs your own imagination, then yell at them triumphantly, "Ha ha! No, you fools! It was the butler all along!!"
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Jůůů!
To chci hrát!
Děkuju, Faskale!
| (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ)
To chci hrát!
Děkuju, Faskale!
| (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ)
Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
- pietrovonholzkladde
- Příspěvky: 299
- Registrován: 26. 12. 2017, 10:57
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Juu to chci dat nazivo, faskal bude mc?
Cítím to v krvi, cítím to ve vzduchu, cítím to všude...Bažina, smrad, vesničani...konečně se blíží osvěžující válka, to bude krve dost.
Deník postavy
Deník postavy
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
Jak se vlastně v DW projevuje hustota nepřítele? Když někoho hack n slashuju, tak je to pořád hod+Síla, ať mlátím koho chci, ne?
Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World
O tohle se tu již psalo. Problém je v tom dostat se k tomu samotnému mlácení. To jž tak jednoduché být nemusí.
Někde se tu povaloval příklad s drakem na kterém je to pěkně ukázané, ale nedaří se mi ho najít. Třeba někdo bude vědět.
Někde se tu povaloval příklad s drakem na kterém je to pěkně ukázané, ale nedaří se mi ho najít. Třeba někdo bude vědět.
Always bring a gun to a puppet fight
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti