Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World - původní sběrná diskuze

PbtA a od něj odvozené FitD jsou asi nejpopulárnější skupiny současných „příběhových“ her.

Moderátor: MarkyParky

Zamčeno
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Jerson »

PardGalen píše: 10. 6. 2017, 21:31 Narazil jsem na zajímavý názor.
...
Máš podrobnosti o předkladateli tohoto názoru?
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od PardGalen »

Trochu ho znám i když jsem s ním nejspíš nic nehrál, ale nejsem si na sto procent jistý. Každopádně z toho co jsem od něj četl je spíš pro railroad a podobné techniky.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Jerson »

To se pak nedivím, že se v AW utrhnul z řetězu a zkoušel kdejakou šílenost.
Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 792
Registrován: 11. 10. 2009, 10:58
Bydliště: Brno

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od fenikso »

PardGalen píše: 11. 6. 2017, 09:10 Jsem dospěl k podobnému závěru. Když většinu času hrajete hru kde vás systém a GM drží za koule a pak to najednou přestane... tak to asi dopadne takhle.
Mi teda přijde, že v Powered by Apo jako MC mám nad hrou daleko větší kontrolu, než ve všech ostatních hrách, co jsem za posledních pár let hrál. I když pravda, že to byly Střepy snů, Fate na X způsobů, a Archipelago :).

Na druhou stranu hláška "tohle bude vážná hra" na začátku každého tažení je už tak trochu folklór.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Quentin »

Brandon Sanderson prakticky vysvětluje AW engine :)
https://www.youtube.com/watch?v=1ovtiazIzJA&t=51m6s
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od York »

Quentin píše: 13. 6. 2017, 20:06 Brandon Sanderson prakticky vysvětluje AW engine :)
https://www.youtube.com/watch?v=1ovtiazIzJA&t=51m6s
Aaa, takovou věc schovávat v takovém tématu :-)=

Každopádně díky, budu mít chvíli co poslouchat :-)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Quentin »

Nedávno jsme v Mephitu začali hrát Dungeon World "hack." Prakticky používáme basic moves i GM moves z pravidel, akorát píšeme postavy na míru, podle toho, co si kdo naporoučí. Je sympatické říkat "Můžeš hrát úplně cokoliv!" a myslet to skoro vážně :D

Moves jsou přeložené celkem nudně.
Hack&Slash - Boj, Volley - Střelba, Defy Danger - Navzdory nebezpečí, Defend - Obrana, Spout lore - Znalost, Discern Realities - Čtení situace, Parley - Vyjednávání
Jinak hrajeme na World of Dungeons zbraně (dýka 1k6, meč 1k6+1, obouručák 1k6+2) a zbroje (lehká 1, těžká 2, štít +1) a všechny postavy mají jen 10+ODL životů. Ještě nám chybí nějaký hezký move Na pokraji smrti, ten z DW vypadá hezky napsaný, ale při hře je to vcelku awkward. Bral bych nějaký něžný, přecijen nechceme tak umírat, když už se píšeme s postavama. Level zatím dáváme za každých deset XP a můžeš si vzít move nebo zvednout stat o jedna.

Tady jsou dosavadní postavy, vidí v nich místní gurmáni *cough*marky*cough* nějaké vyloženě zoufalé chyby?
Kočkotýpek, Posedlej paladin, Severskej bojovník, Mág z Darrantionu a Goa'uld.

Nemusíte se nutit do pomoci, pokud vás nimrání v DW nebaví, zvládneme to i bez vás. Jen jsem se chtěl pochlubit, poklábosit a posbírat nápady. :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Quentin »

Překládal už někdo terminologii kolem front? Impending Doom, Grim portent a tak.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 792
Registrován: 11. 10. 2009, 10:58
Bydliště: Brno

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od fenikso »

Quentine, díky za ten Dungeon World "hack." Nedávno jsme přemýšleli, co budeme hrát až skončíme kampaň, a došli jsme k názoru, že AW-like hry už hrajeme dost dlouho na to, abychom to "prostě nějak dali dohromady za pochodu". Máš nějaké konkrétní postřehy, co funguje a nefunguje v tomhle pojetí?
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Quentin »

fenikso píše: 9. 1. 2018, 20:16 Quentine, díky za ten Dungeon World "hack." Nedávno jsme přemýšleli, co budeme hrát až skončíme kampaň, a došli jsme k názoru, že AW-like hry už hrajeme dost dlouho na to, abychom to "prostě nějak dali dohromady za pochodu". Máš nějaké konkrétní postřehy, co funguje a nefunguje v tomhle pojetí?
Moc ne, hraju to jen jednou měsíčně v Mephitu a čekám na příležitost prosadit to doma :D Minulý víkend nám ale půlka hráčů nedorazila, tak jsme rozjeli panoptikum/cirkus (btw první postava vypadá v obličeji úplně jako RL pardgalen :D).

Až budu vědět víc, tak se ozvu. Prozatím hrajeme velmi přízemně. Jestli AW hrajete dlouho, tak to můžete roztočit pořádně! Rozhodně bych se hackování přímo u stolu nebál. Jde to úplně samo.

Akorát nevím, jestli je lepší mít HPčka a Damage nebo Harm a Clocks. U nás je to jen zvyk z DW/dnd, ale pokud máte AW zažité, tak bych asi šel do Harmu, líp se tam řeší gangy a větší skupiny.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9045
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Faskal »

Ej, přiznám se, že World of Dungeons nemám nastudovaný. Ale tenhle jeho hack vypadá úžasně: Kingdoms of Ooo

ÓÓÓ! Adventure time!
https://rpg.rem.uz/_Collections/Cartoon ... %20Ooo.pdf
"When in doubt, put the responsibility for describing a monster on the Adventurers! Ask them leading questions about the monster, based on a few rough ideas that you may have. Such as, "As it creeps forward, why does the monster make a 'plip-plop' sound?" or, "What did the foul beast just use to rend that stone wall into gravel?" If they can think of a good answer, use it! If you don't like their answers, but it spurs your own imagination, then yell at them triumphantly, "Ha ha! No, you fools! It was the butler all along!!"
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 1110
Registrován: 21. 9. 2011, 21:42
Bydliště: Praha

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od Karotka »

Jůůů!
To chci hrát!
Děkuju, Faskale!

| (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ)

Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Uživatelský avatar
pietrovonholzkladde
Příspěvky: 299
Registrován: 26. 12. 2017, 10:57

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od pietrovonholzkladde »

Juu to chci dat nazivo, faskal bude mc?
Cítím to v krvi, cítím to ve vzduchu, cítím to všude...Bažina, smrad, vesničani...konečně se blíží osvěžující válka, to bude krve dost.
Deník postavy
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jak se vlastně v DW projevuje hustota nepřítele? Když někoho hack n slashuju, tak je to pořád hod+Síla, ať mlátím koho chci, ne?
Obrázek
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Apocalypse World, Dungeon World, Whatever World

Příspěvek od PardGalen »

O tohle se tu již psalo. Problém je v tom dostat se k tomu samotnému mlácení. To jž tak jednoduché být nemusí.
Někde se tu povaloval příklad s drakem na kterém je to pěkně ukázané, ale nedaří se mi ho najít. Třeba někdo bude vědět.
Always bring a gun to a puppet fight
Zamčeno

Zpět na „Powered by the Apocalypse (PbtA) a Forged in the Dark (FitD)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti