smrk: ano, na zacatku jsem rikal, ze jsem pristupny zmene, protoze se mi Rozhodnost nezda idealni. Je take mozne, ze jsem rikal, ze by Odhodlanost mohla byt, nicmene behem diskuze jsem dospel k relativne pevnemu presvedceni (zajimave slovo neni-liz pravda? ;-) ), ze odhodlanost je nepouzitelna.
Elleshar: jak jsem jiz mnohokrat rikal, neprijde mi rozhodnost az tak dobra a presna. Urcite uznavam sosackuv argument, ... hmmm ted to nemuzu najit. Porad jen nejake hergot a ze neco nechapu, fakt nejsem schopen cist porad dokola utoky typu "Co to zase meles?" Takze to ani nejdu hledat.
Jak rikal smrq porad se resi to same dokola:
Izarias 06. 05. 2006 10:11:
Odhodlanost přicháízí do hry tehdy, když se už něco rozhodneš udělat, odhodlanost je vlastnost, která ti pomůže věci dotáhnout do konce.
Pokud seš odhodlán zemřít za svou vlast, tak patrně půjdeš do války.
Rozhodnost je naproti tomu vlastnost se rychle rozhodovat a pokud už se rozhodneš, tak si stát za svým. Je to schopnost zareagovat na situaci. Nerozhodný člověk je v mnoha situacích v prdeli. To je dle mého zázoru přesně to, co je vlastností Resolve myšleno.
Sosacek 07. 05. 2006 8:23
Prave. jak rikal tukan, tohle je Wits neboli Duvtip. A taky trochu Vyrovnanost (Composure) protoze napriklad kdyz si hazim jestli mne nekdo prekvapi tak to delam pomoci Duvtipu + Vyrovnanosti.
Resolve se pouziva k odolavani ruznym vecem. Napriklad kdyz mi nekdo chce usmazit mozek, nebo kdyz se mne snazi natvrdo ovladnout a prinutit mne abych zmenil svoje cile (ovladani emoci se odolava Vyrovnavnosti).
hater 10. 05. 2006 5:11
rekneme, ze ma postava resolve 4 a chtel bych rict: "Tak ten, ... znate ho, ne? Ten borec, tak ten ma velke odhodlani."
Tohle tvrzeni mi prijde dost neslucitelne s "... ten ma velkou dusevni odolnost"
Proste si nedokazu spojit dusevni odolnost s odhodlanim ci odhodlanosti.
Eleshar 06. 05. 2006 5:20:
Co to tady proboha zase desinterpretuješ? Odhodlanost je regulérní vlastnost! Odhodlaný je samozřejmě člověk většinou k nějaké věci, ale nemusí to tak být! Jistě, že odhodlanost duševní odolností je!
Eleshar 11. 05. 2006 7:01:
Sakra... to to furt nechápeš? Hustíme to tady do tebe tři nebo čtyři, prostě máš z nějakého důvodu idiosynkraticky posunuté významy slov odolnost a rozhodnost, zdá se... a nepleť do toho pořád tu duševní odolnost, u níž, jak jsi sám říkal, hodně záleží na tom, co si pod tím představíš. Popis vlastnosti byl dán a je to naprosto jednoznačně ODHODLANOST...
Eleshar 12. 05. 2006 11:19:
... neřešíme Odhodlání, nýbrž Odhodlanost (to jsem už jednou ujasňoval)...
hater 15. 05. 2006 6:20:
Odhodlanost - nelibi se mi protoze se jedna o prechodny stav mysli nikoli o pevnou charakterovou vlastnost. Odhodlanost se muze zmenit trikrat behem jedine sceny, to neni pevny atribut, je to proste stav mysli.
Rozhodnost - proc se mi libi? Protoze Nerozhodnost relativne dobre vystihuje to co hledame. Je mi jasne, ze to neni uplne ono, ale zda se mi, ze to je dost blizko. Opakem nerozhodnosti je rozhodnost.
Sosacek 07. 05. 2006 8:30
Resolve
Josh only really came to his senses when he threw up in
the toilet. He had been conscious the whole time, he knew,
but it was like he’d been in a daze, walking around like a
zombie. He thought back to how it all happened. He’d left
his apartment a few hours ago to run errands. It was a nice
enough day for winter. He’d gotten some groceries, and
then…
All he could remember was a blur. Something was
there. Big. Strange. He remembered eyes, like an animal’s.
They stared straight into his soul in a weird, almost primitive
way. It was like his lizard brain kicked in and told him to run
and hide, like a rabbit under the shadow of a hawk.
Josh had a fleeting glimpse of the oranges he’d just bought
rolling across the sidewalk, and then all he knew was being
back in his apartment, getting sick. How did he get there? Why
did he come back? How come he couldn’t remember? And what
was that thing?
Josh wasn’t sure, but he wasn’t content to let it go, either.
The focus and determination to see your character’s
will done. The capacity to stay on target, ignore distractions
and to resist coercion or browbeating. Resolve is your
character’s mental fortitude. His personal conviction. His
clarity of vision or spirit. Your character may be easily distracted,
unable to concentrate, resolute or single-minded.
The trait is pivotal to resisting supernatural forms of mental
control; it acts as a veritable defense of the mind. Resolve
is valuable to leaders, motivators, soldiers, athletes,
police and organizers.
(Note: Resolve is not to be confused with Willpower.
Resolve is your character’s ongoing focus. Think of it as
his long-term purpose, like a career plan. Willpower reflects
your character’s short-term highs and lows, his ability
to dedicate himself in brief efforts to overcome challenges.
Resolve does contribute to your character’s Willpower
dots, though — see p. 95.)
...
jak se pise nahore, Resolve popisuje to jak moc se postava drzi svych cilu, jak moc je ochotna stat na svem, jak moc je ochotna drzet se svych planu i kdyz ji neco vyrusuje a jak tezko se dokaze vzdat. Nema to nic spolecneho s rychlym myslenim. A jak rika posledni odstavec, jde o dlouhodobe cile.
takze co z toho imho plyne?
Pro mne je odhodlanost popsana v spise v teto vete:
Willpower reflects
your character’s short-term highs and lows, his ability
to dedicate himself in brief efforts to overcome challenges.
Pro vas je zrejme nekde jinde.
Co s tim budeme delat? Tezko rict, ... asi bych pockal na vyjadreni iziho, ...