Brawl = zapas, rvacka nebo bitka? a co na to jan tleskac?

Vampire, Werewolf, Mage a jiné překlady ze Světa temnoty, starého i nového.

Moderátor: smrq

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Brawl = zapas, rvacka nebo bitka? a co na to jan tleskac?

Příspěvek od Sirien » 22. 2. 2006, 15:11

Ad1 - Teď jsme si toho vzali fakt DOST. Navrhuju se o těch meritech bavit postupně, brát je takhle naráz je strašnej nával... níže se ještě asi vyjádřím ke všem, protože nevím, jak tohle bude přijatý, ale doufám, že to bude naposled.

Ad2 -
smrq píše:po anketě si bude vždy někdo stěžovat,ale jinak to nejde! už nechte toho vzlykání, já také nejásám nad spoustou výrazů, které tam prošly a neotravuju s tím
hater píše: je pravda, ze jsme se shodli na tom, ze to co je v ankete, tak to plati a podle toho by jsme se meli ridit.
Už bylo zaklíčováno HODNÌ výrazů, u kterých jsem se domníval, že jsme měli lepší. Přesto jsem mlčky uznal výše citované argumenty a jel jsem s ostatními dál
Problém je v tom, že Zápas mi z nějakého důvodu opravdu, ale opravdu VADÍ.
Proč?
>>>> Zaprvé, jak zde někdo zmínil, zápas je boj dvou neozbrojených protivníků, MOŽNÁ bych ho skousl i jako boj dvou stejně ozbrojených protivníků. Brawl se používá při boji holýma rukama proti KOMUKOLIV - někomu s nožem, tyčí, mačetou, sekyrou...
>>>> Zadruhý ve mě zápas opravdu nevyvolává dojem, že by obvykle končil smrtí. Brawl se ve WoD obvykle jede na život a na smrt
>>>> Zatřetí, jak jsem již zmínil, Zápas mi vyvolává asociaci boje s nějakými pravidly, ať již psanými nebo nepsanými. Brawl tento význam nemá a ve WoD se v boji pravidla moc neuznávají
>>>> Začtvrté:
Lingea 2002: Brawl: hádka, RVAČKA. ANI SLOVO O ZÁPASE Rvačka: fight, BRAWL, fray, melee, Zápas: fight, struggle, contest, battle, scrap. ANI SLOVO O BRAWL!
Slovník na Seznam.cz: Brawl: RVAČKA a pár dalších (hádka, výtržnost, svár, ale o zápase ani slovo), ANI SLOVO O ZÁPASE Rvačka: fight, BRAWL, grapple, melee a pár dalších, Zápas: Contest, fight, wrestling, battle, struggle... opět ANI SLOVO O BRAWL
Praktický sl Leda 1996 Hais&Hodek.:Brawl: hádka, RVAČKA, výtržnost, ANI SLOVO O ZÁPASE Rvačka: BRAWL, row, Zápas: Fight, contest, struggle, match, wrestling, opět ANI SLOVO O BRAWL
Slovník Akademia 1970 Osička&Poldauf:Brawl: hádka, RVAČKA, ANI SLOVO O ZÁPASE, pouze anglicko-český (btw. dost velká bichle, asi jako Slovník Spisovné Češtiny)
Velký A->Č slovník Leda-Academia 1997 Hais&HodekBrawl: hádat se, vadit, nadávat, reptat, řvát, RVAČKA, mejdan, OPÌT ANI SLOVO O ZÁPASE, pouze anglicko-český (btw. dvakrát tak velká bichle, museli rozdělit do dvou dílů)
velký anglicko-český slovník I. československá akademíe věd 1991 Karel Hais&Břetislav Hodek: Brawl Hádat se, vadit se, nadávat, reptat, hřmotit, lomozit, hučet, řvát, vyřvávat, hádka, váda, slovní potyčka, RVAČKA, šarvátka, mejdan, hukot, ANI SLOVO O ZÁPAS (pouze A->Č)


Tohle jsou podle mě DOST závažné argumenty, které byly odmávnuty a myslím, že bychom se nad nimi měli ještě jednou zamyslet

by Sosi:

Ehm.

Malicko sjem to tady preorganizoval. Precpal jsem Brawl = Zapas do zvlastniho tematu a ubral jsem mnozstvi prednosti ktere se resi najednou, at je sance probrat je vsechny dopodrobna.

Omlouvam se za ten bordel :) priste zkusim premyslet predtim nez zacnu psat.
Naposledy upravil(a) Sirien dne 22. 2. 2006, 15:37, celkem upraveno 1 x.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Jacob
Příspěvky: 67
Registrován: 16. 6. 2004, 22:34
Bydliště: Praha - Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jacob » 22. 2. 2006, 15:34

>>>> Začtvrté:
Lingea 2002: Brawl: hádka, RVAČKA. ANI SLOVO O ZÁPASE Rvačka: fight, BRAWL, fray, melee, Zápas: fight, struggle, contest, battle, scrap. ANI SLOVO O BRAWL!
Slovník na Seznam.cz: Brawl: RVAČKA a pár dalších (hádka, výtržnost, svár, ale o zápase ani slovo), ANI SLOVO O ZÁPASE Rvačka: fight, BRAWL, grapple, melee a pár dalších, Zápas: Contest, fight, wrestling, battle, struggle... opět ANI SLOVO O BRAWL
Praktický sl Leda 1996 Hais&Hodek.:Brawl: hádka, RVAČKA, výtržnost, ANI SLOVO O ZÁPASE Rvačka: BRAWL, row, Zápas: Fight, contest, struggle, match, wrestling, opět ANI SLOVO O BRAWL
Slovník Akademia 1970 Osička&Poldauf:Brawl: hádka, RVAČKA, ANI SLOVO O ZÁPASE, pouze anglicko-český (btw. dost velká bichle, asi jako Slovník Spisovné Češtiny)
Velký A->Č slovník Leda-Academia 1997 Hais&HodekBrawl: hádat se, vadit, nadávat, reptat, řvát, RVAČKA, mejdan, OPÌT ANI SLOVO O ZÁPASE, pouze anglicko-český (btw. dvakrát tak velká bichle, museli rozdělit do dvou dílů)
ani v dalsich slovnicich co mam doma, neni BRAWL zapas... jen rvacka, potycka apod...
Nikdy neříkej,že něco nejde,protože se najde blbec,který neví,že to nejde a UDĚLÁ TO !!!

Láska je silná čarodějka, ale chlast, to je sakra čaroděj!

Pravá magie vzniká, když zajdou na společnou sklenku.

Sosacek
Příspěvky: 20746
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 22. 2. 2006, 16:22

hater píše: Brawl
zajimava stranka je napriklad zde:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Bojov%C3%A ... %9Bn%C3%AD

ted jsem dosel k tomu co mi vadi na rvacka, kdyby bylo misto rvacka rvani, tak by to bylo pro mne prijatelnejsi.

podle te stranky by bylo idelani rozdeleni (jak se jevi mne po precteni ;-)) )
boj beze zbrane
boj se zbrani
strelne zbrane
smrq píše:po anketě si bude vždy někdo stěžovat,ale jinak to nejde! už nechte toho vzlykání, já také nejásám nad spoustou výrazů, které tam prošly a neotravuju s tím
dupete hatera, ať toho nechá a pak děláte to samé. dávám za pravdu všem, co tvrdí, že to nemá smysl a je nutné se s tím smířit. holt to schválila většina a teď se to tak bude používat!
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 22. 2. 2006, 16:35

Co se týče smrqa, na jeho zde Sosem citovaný argument jsem reagoval už v úvodu tohoto tématu

Hater: To "ideální rozdělení" se tu už probíralo a došlo se k tomu, že VÙBEC ideální není, už jen kvůli tomu, že je víceslovné
Co se týče tý wiki, tak zrovna tadyto nám k překladu moc přínosný neni a nic světoborně novýho se tam taky nepíše...
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Sosacek
Příspěvky: 20746
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 22. 2. 2006, 16:59

Můj názor na tohle je takový ... že žádný náor nemám.

Zápas se mi nelíbí a připadá mi vyloženě špatně. A znalost ulice nenávidím do posledního písmenka. Na druhou stranu ... hlasování ma byt az posledni instance a pokud se i nikdo nebude řídit takj e zcela k ničemu, stejně jako cokoli co mu předcházelo.
You can ban me but you will never ban Poland.

Sosacek
Příspěvky: 20746
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 22. 2. 2006, 17:00

Tuk-Enek píše:Hater: To "ideální rozdělení" se tu už probíralo a došlo se k tomu, že VÙBEC ideální není, už jen kvůli tomu, že je víceslovné
Co se týče tý wiki, tak zrovna tadyto nám k překladu moc přínosný neni a nic světoborně novýho se tam taky nepíše...
Nejen ze je viceslovný, ale taky nemá šťávu!
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 22. 2. 2006, 17:02

:doh: Proboha!
Na co jsem myslel, když jsem hlasoval?

Brawl jako zápas je nesmysl, tak proč jsem dal svůj zápas jemu? I já bych chtěl spíš rvačku :( Prostě to k tomu víc sedne. Zápas je... ehm... wrestling nebo řecko-římský zápas. Ale Brawling je něco jiného.

Těžko říct, jestli to teď bude ještě někdo ochoten měnit.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 22. 2. 2006, 17:43

Markus: Já jo. Víc než jo...
Rozhodně tady nechci dělat precedent s negovánim anket... ale na druhou stranu neni nic špatnýho přiznat, pokud se stala chyba, a tady se CHYBA opravdu STALA a proto je správné a pro práci prospěšné ji napravit
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
hater
Příspěvky: 567
Registrován: 6. 2. 2006, 09:30
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hater » 22. 2. 2006, 19:17

vsichni zhrozeni a tvarite se jakoby se mel zhroutit svet ;-)

Proc ne rvacka? Protoze rvacka je nejaka situace a ne dovednost. (Stejne tak klam muze byt napriklad opticky klam).
Predpokladam vsak, ze vas to vubec netoci, kdyz jste ochotni pouzit slovo Zbrane pro konkretni dovednost napriklad boje s klackem!
Rvani by bylo o necem jinem.

K tomu ma rvacka jisty negativni podton vyjadrujici, ze ti co se perou nepouzivaji zadny vytribeny styl, ale melou se hlava nehlava. Doma vam prece urcite furt hustili do hlavy, ze se nemate rvat. Tenhleten negativni podton je ale spravne.

Kvuli temto dvema duvodum si myslim, ze Rvacka prohrala souboj se Zapasem ;-)

Rad bych vsak podotkl, ze rvacka rozhodne nekonci smrti! (zde slovo rvacka nepouzivam jako dovednost a je to spravne), obvykle konci vyrazenim jednoho ze souperu a ne prilis velkymi nasledky.
Dale pravidla boje prece nikde nejsou zadna. Zalezi jen na tom kdo vyhraje.

"Idealni rozdeleni" - takze jedina namitka je, ze to je vice slovne? Pro by to nemohlo byt viceslovne? Bylo by to spravne. Mne by ta viceslovnost nevadila.
A jeste nema stavu ;-) proc by to melo mit stavu? Je to statisticka hodnota. Stava se vklada popisovanim souboje a ne tim, ze reknes hracum, kterymi atributy maji hazet.

Reseni problemu: rozhodne bych nerad, aby to tady skoncilo tim, ze si vsichni zanadavaji na to jak jsme to spatne hlasovali a rozhodnutim, ze teda dame tu druhou moznost, protoze ta neni take dobre (viz tesny vysledek hlasovani). Tudiz pokud s tim chcete neco delat, tak by bylo dobre vybrat jinou moznost nez obe projednavane.

Znalost ulice: ano misto znalosti ulice bych dal tep mesta. Protrelost je vsak velmi, velmi nepresna. Tudiz jsem kategoricky proti.

Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 13734
Registrován: 18. 6. 2003, 20:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od Eleshar_Vermillion » 22. 2. 2006, 19:24

Ach bože, to je povyku... fakt mi zrovna tenhle termín nepřipadá nijak důležitý. Už je to odhlasováno, ať si je to klidně rvačka, ať si je to klidně zápas... smrtí nemá končit ani jedno. Nechal bych to fakt být, jsou tam důležitější věci.
\\[T]// PRAISE THE SUN! \\[T]//

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 22. 2. 2006, 22:30

No... já myslim, že pokud jsme někde udělali, přehlídli a zaklíčovali chybu, a pak jí objevili, tak je dost blbej precedent nechat jí zaklíčovanou.
Svědčí to a) o určitý míře lajdáctví (byla objevena pozdě, ti kteří ji viděli dřív, na ni dost neupozorňovali) a b) o neochotě přiznat chybu...
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
hater
Příspěvky: 567
Registrován: 6. 2. 2006, 09:30
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hater » 23. 2. 2006, 09:15

tak ja bych navrhoval nasledujici zmenu (at uz soucasnou situaci rozsoudime jakkoliv) v postupech:
Pokud anketa dopadne temer nerozhodne (o jeden a nebo dva body), tak je mozne a nutne o terminu dale diskutovat.

smrq
Příspěvky: 1367
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 23. 2. 2006, 11:03

Jsem zásadně proti další diskusi :)
ne, opravdu, toto je principielní problém. nemůžete na základě povyku jednoho člověka, zanulovat hlasování. tukan sice tvrdí, že jsme oběvili chybu v naší práci, ale objevil ji jenom jeden člověk (aspoň se tak jenom jeden vyjádřil). ostatní zastánci rvačky byli proti již před tím.
jsem ochotný (a asi by to bylo rozumné) uznat jiný hlas lidí, co změní názor (i když si to měli pořádně promyslet předem. a pokud si nebyly jisti, raději nehlasovat).ale na základě povyku jednoho nespokojence zavést novou anketu (nebo nedej bože změnit slovo bez ní) je špatné KDE SE TO ZASTAVí? Dáváte tím do rukou zbraň všem ostatním!!! Najednou tu toho bude plno. kdy z vás kdy viděl v parlamentu, že se přehlasovaní posl(r)anci :D rozhodli do toho dál šťourat a schválený zákon prostě ignorovat??? NESMYSL!!!

Sosacek
Příspěvky: 20746
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 23. 2. 2006, 11:17

smrq píše:Jsem zásadně proti další diskusi :)
ne, opravdu, toto je principielní problém.
a mimoto je v tvym prekladu Zapas $P $D

ehm. rozdil o proti parlamentu je taky ten ze potrebujes dve tretiny (nebo ne? tohle jsem naposledy resil na stredni skole) hlasu. a taky tam figuruje pravo veta.
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6839
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 23. 2. 2006, 11:25

Ač jsem zastánce zápasu (radši si budu coby upír házet na zápas, když budu chtít někoho rozsekat drápama než na rvačku, to bych si na to totiž vzal židli $D ), myslím že hlasování by nemělo dopadnout 5:6 (to s tou dvoutřetinouvou převahou si myslím je lepší, protože bude jisté, že pro daný termín bude většina). Ale aby jsem tu jeden termín neřešili měsíc.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Zamčeno

Zpět na „Překlady World of Darkness“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů