werewolf Forsaken

Vampire, Werewolf, Mage a jiné překlady ze Světa temnoty, starého i nového.

Moderátor: smrq

Zamčeno
Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

werewolf Forsaken

Příspěvek od Izarias » 11. 2. 2006, 00:27

Takže, nepřečetl jsem to všechno, zatím, tak mě prosím omluvte, kdybych něco opakoval, nabourával a tak. :D

Překlávám teď Werewolf: The Forsaken a sem na samotném konci, zbývá mi posledních 34 stran (a to do toho počítám i rejstřík).

Tak a teď moje návrhy:

Werewolf: The Forsaken - Vlkodlaci: Zatracení

Harmony - Harmonie (není důvod vymýšlet něco jiného)
Shadow Realm - říše Stínu
spirit world - svět duchů
Gauntlet - Opona (lepší než rukavice nebo bariéra, protože bariér nejspíš bude hodně)
Power - Moc (Výkon není špatný, ale evokuje to ve mě fyziku)
Spirit - Duch
Ghost - Přízrak

vlkodlačí kmeny:
Pure - Čistí (eventuelně Neposkvrnění)
Predator Kings - Králové Dravců
Ivory Claws - Slonovinové Drápy (to se mi moc nelíbí, ale na nic jiného jsem nepřišel)
Fire-Touched - Ohněm dotčení (ale raději třeba Sežehlí nebo Ocejchovaní)

Forsaken - Zatracení
Blood Talons - Krvavé Spáry
Bone Shadows - Kostěné Stíny
Hunters in Darkness - Lovci v Temnotě
Iron Masters - Páni železa
Storm Lords - Vládci bouře, Bouřkovládci
Ghost Wolf - Přízračný vlk (Ale asi změním na Přízrak Vlka nebo Vlčí Přízrak)

Bale Hound - Zhoubní Psi

A návrh na opsaný název: Upíři: Tryzna za mrtvého

Následuje již z hotového překladu
Azlu (ázló): Pavoučí hostitel; rojová entita střepin ducha v pavoučích hostitelských tělech.
Beshilu (béšiló): Krysí hostitel; rojová entita střepin ducha v krysích hostitelských tělech.
Cahalith (kůhalit): Role znamení vypravěče, hledače vizí a strážce tradic.
Cahalunim (kůhalónim): Sbor lun spojený s vypuklým měsícem; spirituální patroni Cahalithů. Též sbor Plodnosti.
Čisté kmeny : Tři kmeny, které odmítly myšlenku nápravy; nepřátelé Měsíčních Kmenů. Též „Čistí“.
Dalu (dáló): Člověku podobná, přesto animální podoba vlkodlaka.
Dar : Spirituální požehnání dané vlkodlakovi, které mu dovoluje imitovat moc duchů.
dotekový kámen : Objekt posílený Esencí ze zřídla.
Duchem-Poháněný : Osoba nebo zvíře, které bylo částečně posednuto duchem. (Též stav takovéto posedlosti.) Hostiteli zůstává mnoho z jeho svobodné vůle, ale může být ovlivňován jemným nabádáním ducha.
Duchem-Převzatý : Osoba nebo zvíře, které bylo úplně posednuto duchem. (Též stav takového posednutí.)
Proces změní hostitelovo tělo v něco nadpřirozeného, často s podivnými schopnostmi.
Duchem-Posedlý : Každý, kdo je jakkoli posedlý duchem; posedlost duchem obecně.
Elodoth (elódot): Role znamení soudce a rozhodčího mezi Uratha a mezi fyzickým a světem duchů.
Elunim (elónim): Sbor lun spojených s půlměsícem; spirituální patroni Elodothů. Též sbor Soudců.
Esence: Energie světa duchů, která tvoří duchy a posiluje vlkodlaky.
fetiš: Objekt, kterému je dána nadpřirozená moc, díky duchovi, který je do něj spoután.
Gaffling: Duch nízkého postavení a moci.
Gauru (gůró): Napůl lidská, napůl vlčí válečná podoba vlkodlaka, nošená s břemenem Zuřivosti.
Hisil: Svět duchů jako celek; doslovně „stínový svět“.
Hishu (híšó): Lidská podoba vlkodlaka.
Hostitel: Monstrózní amalgám zvířete a ducha, který se stává mocnější, čím více postižených zvířat se spojí. Viz Azlu a Beshilu.
idigam: Měsícem vyhnaní. Duchové vyhnaní za hranice spirituální divočiny v dobách minulých.
Irraka (iráká): Role znamení zvědů a tichých lovců.
Irralunim (irálónim): Sbor lun spojených s novoluním; spirituální patroni Irraka. Též Bezměsíčný nebo Tichý sbor.
Ithaeur (ítajur): Role znamení okultistů, jejich úkolem je naučit se tajemství vlády nad duchy.
Ithalunim (ítalónim): Sbor lun spojený se srpkem měsíce; spirituální patroni Ithaeurů. Též Prorocký sbor.
Jaggling: Duchové středního postavení a moci.
klaive: Fetišová zbraň Urathů.
kmen: Volná organizace vlkodlaků spojená společným cílem a pouty společného kmenového totemu.
Kostěné Stíny : Kmen moudrých hledačů na temných místech, kteří se pokouší pochopit svět duchů, který je odmítá.
Krvavé Spáry : Kmen dravých, skvělých válečníků, kteří užívají své plné síly proti hrozbám, které proniknou do fyzického světa.
Lid: Vlkodlačí termín pro jejich vlastní druh.
Lovci v Temnotě: Kmen stopařů, kteří udržují svá posvátná loviště čistá za pomoci prvotní magie a zuřivosti.
lóže: Specializovaná frakce většinou uvnitř kmene, která uctívá ducha, který je spojen s určitým aspektem kmenové filosofie.
Luna: Duch měsíce; legendární pramatka vlkodlačí rasy.
luny: Nižší měsíční duchové; služebníci Luny.
Měsíční kmeny: Pět kmenů, které uctívají Lunu a které se pokouší napravit hříchy svých předků.
Nebešťan : Nejvyšší a nejpovznesenější postavení duchů; duchové vesmírných těles nebo podobně obrovských entit.
Opona : Polopropustná hranice mezi spirituálním a fyzickým světem. Známá jako Hraniční Pomezí před Rozdělením .
Opuštění: Vlkodlaci; užíváno Čistými kmeny, když zmiňují speciálně Měsíčními kmeny. Zmiňují se o legendární ztrátě Pangei a stavu elegance, který si vlkodlaci na úsvitu věků užívali.
Otec Vlk: Legendární spirituální praotec vlkodlačí rasy.
Pád: Mystický akt Uratha otcovraždy, skrz nějž zaujali dřívější otcovu pozici jako strážci Hraničního Pomezí, a který byl příčinou vzestupu Opony mezi fyzickým a světem duchů. Též známé jako Rozdělení nebo Temná Vzpoura.
Pangea: Doba Edenu před Pádem.
Páni Železa : Kmen lstivých vlků v lidských šatech, kteří udržují blízká pouta se svou lidskou stránkou.
požehnaná smečka: Smečka o pěti členech, každý jiného znamení.
První Jazyk: Starodávný jazyk světa duchů, který existuje téměř nezměněn od začátku času.
Prvorození: Velké vlčí totemy kmenů Uratha.
Přísaha Měsíci: Posvátný kodex chování, na který Opuštění vlkodlaci před Lunou přísahají.
Přízračné Dítě : Spirituální potomek páření mezi dvěma Uratha.
Přízračný Vlk : Opuštěný vlkodlak, který nepřísahal Přísahu Měsíci nebo nebyl adoptován do kmene.
Rahu (ráhó): Role znamení válečníka a vyjícího na úplněk.
Ralunim (rálónim): Sbor lun spojený s úplňkem; spirituální patroni Rahu. Též Zuřivý sbor.
Rána : Místo výjimečně negativní energie ve Stínu; Zřídlo otrávené rezonance.
říše Stínu: Svět duchů; spirituální odraz fyzického světa. Též jednoduše „Stín“.
posedlý liškou : Fáze Smrtící Zuřivosti „na útěku“.
Smrtící Zuřivost: Zuřivost berserka, která vlkodlaka stravuje.
Šílenství (Náměsíčnost): Nadpřirozené měsíční pomatení, které přemáhá lidi, kteří spatří vlkodlaky.
spirituální divočina: Svět duchů; specielně, ta sekce světa duchů, která nebyla ovládnuta smečkami vlkodlaků (tudíž, široká většina).
totem: Duch, který byl donucen nebo přesvědčen, aby podporoval a pomáhal smečce vlkodlaků.
tur: Neutrální půda; místo, na kterém se může konat setkání mezi smečkami.
ukročení stranou: Vstoupení do světa duchů.
Úlitba (chiminage): Nabídka učiněná duchovi, aby se získala jeho dobrá vůle nebo se utišil jeho hněv.
Uratha (órátá): Vlkodlaci.
Urhan (urhán): Vlčí podoba.
Urshul (uršól): Bestiální vlku podobná podoba vlkodlaka.
Vládci Bouří : Kmen nebojácných, zastrašujících alfa, kteří očistili své duše od všech slabostí a neřestí.
vlčí-krve: Lidští příbuzní Uratha, kteří mají část vlkodlačí krve a odolnost proti Šílenství.
Vtělení : Duchové vysokého postavení a velké moci.
Zi’ir: Vlkodlak, který úplně zdegeneroval v nemyslící, amorální monstrum. Též nazýván „Zlomená Duše“.
Znamení : Měsíční symbol, který značí první proměnu vlkodlaka; specifická role uvnitř společnosti Uratha.
Zrnko : Nejmenší třída duchů, velikost a moc srovnatelná s hmyzem.
Zřídlo: Objekt ve fyzickém světě v jehož okolí je Opona slabší; zdroj Esence.
Zuřivost: Mentální stav zuřivosti a instinktu zabít, který přemáhá vlkodlaka v podobě Gauru. Občas poeticky zmiňuje podobu Gauru; tj. „smíšené požehnání Zuřivosti. “
[/b]

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3333
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: werewolf Forsaken

Příspěvek od crowen » 11. 2. 2006, 06:32

Izarias píše:Upíři: Tryzna za mrtvého
Tak toto nemyslis vazne, teda aspon dufam.

Vampire je jednotne cislo, a mal by sa podla mna dodrzat format nazvu. Teda

Upir:Rekviem

Ale to patri do ineho threadu....

Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 14114
Registrován: 18. 6. 2003, 20:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od Eleshar_Vermillion » 11. 2. 2006, 13:13

Er, zatím bych tohle téma viděl jako irelevantní, protože jak vidno, objevily se zde už některé vyřešené nebo řešené části celkového klíče. Mohou se zde řešit čistě vlkodlačí věci, ale ten zbytek bych sem netahal, proboha nedovedu si představit nic lepšího než řešit tytéž termíny naráz ve dvou tématech, která se navzájem nekontrolují...
\\[T]// PRAISE THE SUN! \\[T]//

Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Izarias » 12. 2. 2006, 00:19

E... Tohle byla moje chyba, protože sem původně nechtěl zakládat žádné téma, ale odpovědět do Sjednocení překladových klíčů pro nWoD. $D Prostě sem si spletl dvě tlačítka. $D $D

Ale klidně to tu může být spešl pro Vlkodlaky, protože hledat věci mezi mágama a upírama, je docela fuška. :)

Uživatelský avatar
Harald
Příspěvky: 12
Registrován: 10. 2. 2006, 17:22

Re: werewolf Forsaken

Příspěvek od Harald » 13. 2. 2006, 00:05

Jen dvě poznámky:
Izarias píše:Ivory Claws - Slonovinové Drápy (to se mi moc nelíbí, ale na nic jiného jsem nepřišel)
Iwory není jen slonovina, ale i označení pro žluto-bílou (krémovou) barvu. Takže možný překlad je třeba Bílé drápy.
Izarias píše:Iron Masters - Páni železa
A co Vládci železa?

Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: werewolf Forsaken

Příspěvek od Izarias » 13. 2. 2006, 22:09

Harald píše:Jen dvě poznámky:
Izarias píše:Ivory Claws - Slonovinové Drápy (to se mi moc nelíbí, ale na nic jiného jsem nepřišel)
Iwory není jen slonovina, ale i označení pro žluto-bílou (krémovou) barvu. Takže možný překlad je třeba Bílé drápy.
Izarias píše:Iron Masters - Páni železa
A co Vládci železa?
Díky. Ty Bílé Drápy registruji. :D

Vládci Železa by se pletli s Vládci bouře. Ale mohli by to být Mistři Železa.

Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Izarias » 13. 2. 2006, 22:14

Tak ať máte o čem přemýšlet. Pojďte projednat vlkodlačí kmeny:

Krvavé Spáry (Blood Talons) – Divocí, brutální válečníci, kteří využívají svou plnou sílu proti hrozbám, které pro-niknou do fyzického světa. Učí filosofii slavných dosažení, zdokonalují se, aby byli perfektní zbraní proti nepřátelům lidu.
Kostěné Stíny (Bone Shadows) – Hledači na temných místech, kteří se snaží pochopit svět duchů, který je odmítá. Jejich jsou větrné stezky moudrosti, učí nezbytnost pocho-pení mnoha hrozeb, které z Hisil vyzařují.
Noční Lovci (Hunters in Darkness) – Stopaři, kteří brání svá posvátná loviště prvotní magií a zuřivostí. Zdůrazňují čistotu instinktů, sílu starých cest a důležitost divokých míst.
Páni Železa (Iron Masters) – Vlci v lidském šatu, kteří udržují blízká pouta se svou lidskou stránkou. Jejich je filosofie přizpůsobení, učí, že vlkodlak musí být dostatečně vychytralý, aby prospíval stejně tak ve městě i v divočině.

Vládci Bouří (Storm Lords) – Neohrožení a autoritativní vůdco-vé, kteří se snaží ze svých duší vymýtit slabost. Učí stezku vytrvalosti a neotřesitelné cti, berou si za zodpovědnost vést příkladem.

Jak bylo poznamenáno dříve, vlkodlak může vyhlásit, že není předurčen pro žádný kmen. Stane se známý jako Přízračný Vlk (GHost Wolf) – Uratha bez ničeho, kromě své smečky, co by se o něj staralo. Měsíční kmeny ne-chovají k Přízračným Vlkům nenávist nebo předsud-ky, spíše lítost nebo zármutek.


Dále jsou tu Bílé Drápy, Dravčí Králové a Ohněm Dotčení (Sežehlí, Ocejchovaní, Spálení)

Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Izarias » 13. 2. 2006, 22:18

Jinak Vlkodlaci: Zatracení jsou již přeložení. Je však nutná oprava většiny textu.

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21410
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 13. 2. 2006, 22:40

mne by spis zajimalo nakolik jsi ochotnej spolupracovat a podilet se na klici a zaroven se jim ridit. argumenty pro i proti najdes v teto diskusi: http://rpgforum.cz/viewtopic.php?t=1073&start=all je to dlouhy, ale stoji to za precteni :)

vzhledem k tomu ze tu s nama diskutujes, tak predpokaldam ze odpoved bude kladna, ale rad bych to tak nejak napsany krvi jestli mi rozumis.
Human wireless chargers were a big hit.
People loved them. The need to sleep was gone!
But soon they found them installed mostly behind cash registers. Under office chairs.
And they realized the dreams were gone, too.
@ASmallFiction

Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Izarias » 13. 2. 2006, 23:18

Sosacek píše:mne by spis zajimalo nakolik jsi ochotnej spolupracovat a podilet se na klici a zaroven se jim ridit. argumenty pro i proti najdes v teto diskusi: http://rpgforum.cz/viewtopic.php?t=1073&start=all je to dlouhy, ale stoji to za precteni :)

vzhledem k tomu ze tu s nama diskutujes, tak predpokaldam ze odpoved bude kladna, ale rad bych to tak nejak napsany krvi jestli mi rozumis.
Řekněme, že jsem ochoten se přizpůsobit rozumným návrhům. Už sem opravil Šílenství na Náměsíčnost, Lovce v Temnotách na Noční Lovce a teď se vrhnu na Slonovinové drápy, ale jestli ti jde o tu Harmoni, tak tu nehodlám opravovat, ani kdybyste se všichni spikli. $P To si pak kdyžtak udělej v soukromí svého vlastního počítače. :P
Co se týče herních věcí, jako jsou vlastnosti a dovednosti, to se podřídím většině.

Uživatelský avatar
hater
Příspěvky: 567
Registrován: 6. 2. 2006, 09:30
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hater » 14. 2. 2006, 10:50

ivory claws - aha, takže jestli to dobře chápu tak to má mít takovou tu zažloutlou barvu jak má třeba náš pes zuby ;-)
hmmm, ... a teď by to chtělo nějaké slovo při kterém si to představím a už by to bylo úplně dokonalé.

No pak myslím, že ještě by stálo za to nějak hezčeji vymyslet Dravčí králové a Ohněm dotčení, ale zase pokud nikdo nepřijde s opravdu dobrým nápadem, tak bych to nechal tak.

Opravy a Harmonie: myslím, že hlasování o Harmonii neprobíhá dobře ;-) . Soulad není až tak moc lepší než Harmonie (a tudíž podle Haraldovy rady) bych jej neměnil. Navíc, když to už má Izariáš přeložené... Myslím, že by jste všichni měli rychle začít hlasovat za harmonii, ať s tím není problém. ;-))))

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3324
Registrován: 21. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 14. 2. 2006, 10:53

Vidím, že jste ještě neobjevili kouzlo klávesové zkratky Ctr+F. Nahrazování je sice pruda ale dlouhodobé zkušenosti z neustálých změn překladů DnD už z některých zdejších lidí udělaly odborníky. :>;o)
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
hater
Příspěvky: 567
Registrován: 6. 2. 2006, 09:30
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hater » 14. 2. 2006, 10:59

Alnag píše:Vidím, že jste ještě neobjevili kouzlo klávesové zkratky Ctr+F. Nahrazování je sice pruda ale dlouhodobé zkušenosti z neustálých změn překladů DnD už z některých zdejších lidí udělaly odborníky. :>;o)
No jo, ale to nestačí je pak potřeba si to po sobě stejně přečíst, protože u některých slov může být jiné skloňování a tak.

Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Izarias » 14. 2. 2006, 22:22

Alnag píše:Vidím, že jste ještě neobjevili kouzlo klávesové zkratky Ctr+F. Nahrazování je sice pruda ale dlouhodobé zkušenosti z neustálých změn překladů DnD už z některých zdejších lidí udělaly odborníky. :>;o)
Jo, několikrát sem to dneska použil, ale je to fakt voprus, když je jedno ženského a to druhé středního rodu. :)

Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Izarias » 14. 2. 2006, 23:28

Nakonec sem se dohnal k tomu, abych sepsal všechny termíny, které se ve Forsakenech základních pravidlech objevují. U těch obecnejch dokonce i s vysvětlením, o co jde. Fuška.

Takže pro všechny, kdo se chtěj mrknout

http://sweb.cz/Izarias/home/wod/klic.html
provokatér, básník a nadšený překladatel začátečník

Zamčeno

Zpět na „Překlady World of Darkness“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů