Tvorba klíče pro PC hru Baldur's Gate
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 4. 8. 2005, 14:26
- Bydliště: www.sigil.cz
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20882
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Ech, jasně, klíč na d20.
Ten klíč tam zadával Max (?), snad někdy v roce 2003, z vlastní inicitavy."Oficiálně" jsme nikdy žádný 2e klíč na d20 neposílali - hlavně proto, že v té době se dělalo na finálním klíči.
Když jsme u toho, Forgottenový klíč na d20 taky dával Max (?), taky z vlastní iniciativy a taky to není finální verze.
Napíšu Rytířovi, ať smaže 2e klíč z d20... a vlastně i Forgotteny. Aspoň tím ubyde chaosu.
Ten klíč tam zadával Max (?), snad někdy v roce 2003, z vlastní inicitavy."Oficiálně" jsme nikdy žádný 2e klíč na d20 neposílali - hlavně proto, že v té době se dělalo na finálním klíči.
Když jsme u toho, Forgottenový klíč na d20 taky dával Max (?), taky z vlastní iniciativy a taky to není finální verze.
Napíšu Rytířovi, ať smaže 2e klíč z d20... a vlastně i Forgotteny. Aspoň tím ubyde chaosu.
- Vlasák
- Administrátor
- Příspěvky: 1419
- Registrován: 7. 12. 2001, 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
V klíčích na d20? Směrodatné jsou v tomhle sjednocené bytosti právě z d20, viz. Markus výše.Dalcor píše:Ogre - při korekturách - resp rovnání textu Planiny Ledového větru k našemu klíči jsem používal obry a pro Gianty slovo gigant jak je v překladovém klíči! Nebo alespoň bylo
EDIT a prácě jsem si všiml že ot někdo změnil, navic ponechaj jazyk Giant jako gigantštinu, tak jsme zmatenej jak lesní včelka ve městě, do hajzlu. Takže teď můžu psát Fantom Printu, sorry udělejte změnu, spletl jsem se.
Takže jak to bude?
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
A nebylo by třeba na místě aktualizovat klíč než ho smazat Markusi?
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20882
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Vzhledem k tomu, že nemám žádnou evidenci změn (klíč na d20 jsem neposílal já a ani nevím, o jakou verzi jde), musel bych všechno procházet a porovnávat bod po bodu. To už mi přijde lepší to celé smazat a nahrát tam znovu aktuální verzi.Dalcor píše:A nebylo by třeba na místě aktualizovat klíč než ho smazat Markusi?
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Viz jinde, v té době jsem neměl přístup k počítači a nebo to tam nebylo. Prostě gianta jsem udělal gigantem, no...Vlasák píše: V klíčích na d20? Směrodatné jsou v tomhle sjednocené bytosti právě z d20, viz. Markus výše.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Ježíš, to se řeší i tady. Pokud je mi známo (a už si to moc nepamatuju), tak existence klíčů na d20 (tehdy Stínu rytíře) byla všeobecně přijata. A odpovědné osoby např. Quasit za 3e a někdo za 2e atd. měly právo do klíče přidávat resp. schvalovat změny.
Každopádně klíče jsou hodně mimo mně překlady v poslední době moc nedělám, takže nejsem úplně v obraze.
Každopádně klíče jsou hodně mimo mně překlady v poslední době moc nedělám, takže nejsem úplně v obraze.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 4. 8. 2005, 14:26
- Bydliště: www.sigil.cz
No takže se nám, zdá se, mnohé vyjasnilo. Existující klíče na d20 vlastně ani existovat neměly a nejsou to tudíž PK.
Jediný platný PK monster je "unifikovaný" klíč, shodou okolností se vyskytující tamtéž.
Dobrá, předělám vstupní data a uvidíme, co nám z toho vyleze.
Jediný platný PK monster je "unifikovaný" klíč, shodou okolností se vyskytující tamtéž.
Dobrá, předělám vstupní data a uvidíme, co nám z toho vyleze.
? Like a shadow on Sigil's street at moonless night ?
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 4. 8. 2005, 14:26
- Bydliště: www.sigil.cz
slovy klasika: Odvolávám co jsem odvolal a slibuju, co jsem slíbil.Alnag píše:Já už tomu vůbec nerozumím...
O.K. Shrnu to a doufám, že mi mou teorii Markus potvrdí.
V roce 2004 jste dokončili sjednocování klíče monster pro edice 2e a 3e.
Záverečný befel pro MAxe zněl: "Maxi smaž na d20 databazi monster pro 2e i 3e a naopak nahraj tam finální sjednocenou databazi."
Max to ovšem neudělal a tak se nám dnes na d20 potulují všechny 3 verze, což je jak vidno zdrojem mnoha problémů a nedorozumnění.
Řešení: stačí brát v potaz jen a pouze sjednocený klíč monster, který nalezneme zde - http://www.d20.cz/moduly/key/key.php?ac ... t&id=5&v=0
Hledej pod BYTOSTI - TVOR.
A vy byste si to měli uklidit.
Ještě raději zkontroluji stav sjednoceného klíče monster zde na fóru a ve zmiňované bázi. Při zběžném nahlednutí jsem měl dojem, že se také lehce liší.
? Like a shadow on Sigil's street at moonless night ?
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18518
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Omlouvám se, že jsem možná lehce mystifikoval s tím používáním klíče 2e. Mínil jsem to všeobecně (třeba pro jiné termíny než příšerky z bestiáře) a příšerkový klíč jsem mínil 2e nejaktuálnější, to jest patrně sjednocený (sjednocený klíč pro 2e a 3e = klíč pro 2e + klíč pro 3e; klíč pro 2e
= klíč pro 3e), takže uznávám, že z toho mohlo při neznalosti stávajícího stavu vyplynout nedorozumění, ale nemyslím si, že bylo nezbytně nutné.
Na překladu už také nedělám a vůbec si, přiznám se, nepamatuji, jak to s klíči je, takže... vím, že to zní blbě... ale... nějak to tu prosím vyřešte:)))
= klíč pro 3e), takže uznávám, že z toho mohlo při neznalosti stávajícího stavu vyplynout nedorozumění, ale nemyslím si, že bylo nezbytně nutné.
Na překladu už také nedělám a vůbec si, přiznám se, nepamatuji, jak to s klíči je, takže... vím, že to zní blbě... ale... nějak to tu prosím vyřešte:)))
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 4. 8. 2005, 14:26
- Bydliště: www.sigil.cz
Takže díky Markusovi za potvrzení.
Monstra tímto můžeme uzavřít.
Jelikož už máte všechna přeložena, sjednocena a nebudete je měnit, je nasnadě, že záleží jen na "počítačové" komunitě, do jaké míry se přizpůsobí. Přenesl jsem tento konkrétní problém na [url=ttp://forum.sigil.cz/viewforum.php?f=27]Sigil[/url], aby se k tomu hráči vyjadřovali přímo tam.
Mohu-li doporučit, chtělo by to informaci o existenci "sjednoceného" klíče nestvůr umístit na nějaké "viditelné" místo. Nejlépe tam, kam zřejmě zabloudí ten, kdo bude chtít něco překládat.
K čemu je téma Finální překladový klíč Forgotten Realms, když tam nakonec ty potvory nenajdu a analogicky i v Překladech ADnD. A nikde široko daleko tato informace neleží.
Monstra tímto můžeme uzavřít.
Jelikož už máte všechna přeložena, sjednocena a nebudete je měnit, je nasnadě, že záleží jen na "počítačové" komunitě, do jaké míry se přizpůsobí. Přenesl jsem tento konkrétní problém na [url=ttp://forum.sigil.cz/viewforum.php?f=27]Sigil[/url], aby se k tomu hráči vyjadřovali přímo tam.
Mohu-li doporučit, chtělo by to informaci o existenci "sjednoceného" klíče nestvůr umístit na nějaké "viditelné" místo. Nejlépe tam, kam zřejmě zabloudí ten, kdo bude chtít něco překládat.
K čemu je téma Finální překladový klíč Forgotten Realms, když tam nakonec ty potvory nenajdu a analogicky i v Překladech ADnD. A nikde široko daleko tato informace neleží.
? Like a shadow on Sigil's street at moonless night ?
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20882
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18518
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Zatím se na Sigilu nelíbí náš Dvojník pro Dopplegangera... argumentem je, že anglicky mluvící autoři použili německé slovo záměrně, takže by se mělo nechat. Dalo by se tu někde dohledat, proč máme Dvojníka? Rád bych to tam zkusil popřesvědčovat... :>;o)
Naposledy upravil(a) Eleshar_Vermillion dne 30. 5. 2006, 21:26, celkem upraveno 1 x.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host