Tvorba klíče pro PC hru Baldur's Gate

Pro systém ADnD a DnD vyšla spousta oficiálních herních světů, které se staly častým a oblíbeným cílem překladatelů.
Tokkar
Příspěvky: 42
Registrován: 4. 8. 2005, 14:26
Bydliště: www.sigil.cz

Příspěvek od Tokkar »

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Ech, jasně, klíč na d20.
Ten klíč tam zadával Max (?), snad někdy v roce 2003, z vlastní inicitavy."Oficiálně" jsme nikdy žádný 2e klíč na d20 neposílali - hlavně proto, že v té době se dělalo na finálním klíči.

Když jsme u toho, Forgottenový klíč na d20 taky dával Max (?), taky z vlastní iniciativy a taky to není finální verze.

Napíšu Rytířovi, ať smaže 2e klíč z d20... a vlastně i Forgotteny. Aspoň tím ubyde chaosu.
Uživatelský avatar
Vlasák
Administrátor
Příspěvky: 1419
Registrován: 7. 12. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

Dalcor píše:Ogre - při korekturách - resp rovnání textu Planiny Ledového větru k našemu klíči jsem používal obry a pro Gianty slovo gigant jak je v překladovém klíči! Nebo alespoň bylo :(

EDIT a prácě jsem si všiml že ot někdo změnil, navic ponechaj jazyk Giant jako gigantštinu, tak jsme zmatenej jak lesní včelka ve městě, do hajzlu. Takže teď můžu psát Fantom Printu, sorry udělejte změnu, spletl jsem se.

Takže jak to bude?
V klíčích na d20? Směrodatné jsou v tomhle sjednocené bytosti právě z d20, viz. Markus výše.
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Portál do světa RPG - Sigil.cz


Obrázek
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

A nebylo by třeba na místě aktualizovat klíč než ho smazat Markusi? :roll:
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Dalcor píše:A nebylo by třeba na místě aktualizovat klíč než ho smazat Markusi? :roll:
Vzhledem k tomu, že nemám žádnou evidenci změn (klíč na d20 jsem neposílal já a ani nevím, o jakou verzi jde), musel bych všechno procházet a porovnávat bod po bodu. To už mi přijde lepší to celé smazat a nahrát tam znovu aktuální verzi.
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Vlasák píše: V klíčích na d20? Směrodatné jsou v tomhle sjednocené bytosti právě z d20, viz. Markus výše.
Viz jinde, v té době jsem neměl přístup k počítači a nebo to tam nebylo. Prostě gianta jsem udělal gigantem, no...
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3686
Registrován: 22. 10. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag »

Ježíš, to se řeší i tady. Pokud je mi známo (a už si to moc nepamatuju), tak existence klíčů na d20 (tehdy Stínu rytíře) byla všeobecně přijata. A odpovědné osoby např. Quasit za 3e a někdo za 2e atd. měly právo do klíče přidávat resp. schvalovat změny.

Každopádně klíče jsou hodně mimo mně překlady v poslední době moc nedělám, takže nejsem úplně v obraze.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tokkar
Příspěvky: 42
Registrován: 4. 8. 2005, 14:26
Bydliště: www.sigil.cz

Příspěvek od Tokkar »

No takže se nám, zdá se, mnohé vyjasnilo. Existující klíče na d20 vlastně ani existovat neměly a nejsou to tudíž PK.
Jediný platný PK monster je "unifikovaný" klíč, shodou okolností se vyskytující tamtéž.

Dobrá, předělám vstupní data a uvidíme, co nám z toho vyleze.
? Like a shadow on Sigil's street at moonless night ?
Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3686
Registrován: 22. 10. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag »

Já už tomu vůbec nerozumím... $cry$
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tokkar
Příspěvky: 42
Registrován: 4. 8. 2005, 14:26
Bydliště: www.sigil.cz

Příspěvek od Tokkar »

Alnag píše:Já už tomu vůbec nerozumím... $cry$
slovy klasika: :lol: Odvolávám co jsem odvolal a slibuju, co jsem slíbil. :lol:

O.K. Shrnu to a doufám, že mi mou teorii Markus potvrdí.

V roce 2004 jste dokončili sjednocování klíče monster pro edice 2e a 3e.
Záverečný befel pro MAxe zněl: "Maxi smaž na d20 databazi monster pro 2e i 3e a naopak nahraj tam finální sjednocenou databazi."
Max to ovšem neudělal a tak se nám dnes na d20 potulují všechny 3 verze, což je jak vidno zdrojem mnoha problémů a nedorozumnění.

Řešení: stačí brát v potaz jen a pouze sjednocený klíč monster, který nalezneme zde - http://www.d20.cz/moduly/key/key.php?ac ... t&id=5&v=0
Hledej pod BYTOSTI - TVOR.
A vy byste si to měli uklidit.

Ještě raději zkontroluji stav sjednoceného klíče monster zde na fóru a ve zmiňované bázi. Při zběžném nahlednutí jsem měl dojem, že se také lehce liší. :(
? Like a shadow on Sigil's street at moonless night ?
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18482
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Omlouvám se, že jsem možná lehce mystifikoval s tím používáním klíče 2e. Mínil jsem to všeobecně (třeba pro jiné termíny než příšerky z bestiáře) a příšerkový klíč jsem mínil 2e nejaktuálnější, to jest patrně sjednocený (sjednocený klíč pro 2e a 3e = klíč pro 2e + klíč pro 3e; klíč pro 2e
= klíč pro 3e), takže uznávám, že z toho mohlo při neznalosti stávajícího stavu vyplynout nedorozumění, ale nemyslím si, že bylo nezbytně nutné.
Na překladu už také nedělám a vůbec si, přiznám se, nepamatuji, jak to s klíči je, takže... vím, že to zní blbě... ale... nějak to tu prosím vyřešte:)))
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Uživatelský avatar
Quasit
Vysloužilý démon
Příspěvky: 1452
Registrován: 28. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Praha, Vršovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quasit »

Nechápu, jakto že pod klíčem 2e jsou nějaký potvory, to tam fakt nemá co dělat. Všechny potvory měly bejt v samostatným nad-edičním klíči Bytosti. V klíči 3e žádný potvory nejsou, tam smazání proběhlo v pořádku.

Jediný platný pro nestvůry je klíč Bytosti.
Tokkar
Příspěvky: 42
Registrován: 4. 8. 2005, 14:26
Bydliště: www.sigil.cz

Příspěvek od Tokkar »

Takže díky Markusovi za potvrzení.

Monstra tímto můžeme uzavřít.
Jelikož už máte všechna přeložena, sjednocena a nebudete je měnit, je nasnadě, že záleží jen na "počítačové" komunitě, do jaké míry se přizpůsobí. Přenesl jsem tento konkrétní problém na [url=ttp://forum.sigil.cz/viewforum.php?f=27]Sigil[/url], aby se k tomu hráči vyjadřovali přímo tam.

Mohu-li doporučit, chtělo by to informaci o existenci "sjednoceného" klíče nestvůr umístit na nějaké "viditelné" místo. Nejlépe tam, kam zřejmě zabloudí ten, kdo bude chtít něco překládat.
K čemu je téma Finální překladový klíč Forgotten Realms, když tam nakonec ty potvory nenajdu a analogicky i v Překladech ADnD. A nikde široko daleko tato informace neleží.
? Like a shadow on Sigil's street at moonless night ?
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Tokkar: Ta informace je celkem viditělně napsána v tématu Překladový klíč ADnD.
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18482
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Zatím se na Sigilu nelíbí náš Dvojník pro Dopplegangera... argumentem je, že anglicky mluvící autoři použili německé slovo záměrně, takže by se mělo nechat. Dalo by se tu někde dohledat, proč máme Dvojníka? Rád bych to tam zkusil popřesvědčovat... :>;o)
Naposledy upravil(a) Eleshar_Vermillion dne 30. 5. 2006, 21:26, celkem upraveno 1 x.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Zamčeno

Zpět na „Překlady světů pro (A)DnD“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti