Encyklopaedia Magica

Dnes nepříliš hraný systém, ke kterému ovšem existuje velká spousta příruček přeložených do češtiny.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 22. 8. 2006, 10:20

Super! Everald, do toho! :clap: Držím palce.

Jinak by možná nebyl marný nápad uveřejňovat překlad vždy po částech (dejme tomu po jednom dokončeném písmenu). Encyklopedia magica se přeci dá krásně používat i po kousíčkách...

...a taky bys nás tím postupným vydáváním pěkně navnadil :wink:

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 22. 8. 2006, 10:42

Ahhhh Encyclopaedia Magica....

Aj ja som na ňu zvedavý :wink:

Už aby to bolo...


J.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Vannax
Příspěvky: 656
Registrován: 16. 10. 2001, 23:00
Bydliště: česká Kamenice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vannax » 22. 8. 2006, 11:29

To Everald:
Občas, když se mi zrovna nebude do ničeho jiných chtít, mohl bych popřekládat pár vstupů. Vzhledem k tomu, že jsou to jen takový jednohubky, tak se toho člověk při překladu ani nepřejí :)

Jestli to překládáš nějak systematicky, tak mi dej vědět, čím případně můžu začít a vždy když budu mít něco hotovýho, tak bych ti to poslal.
Co ty na to?

Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 13436
Registrován: 18. 6. 2003, 20:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od Eleshar_Vermillion » 22. 8. 2006, 12:09

Markus píše:Super! Everald, do toho! :clap: Držím palce.

Jinak by možná nebyl marný nápad uveřejňovat překlad vždy po částech (dejme tomu po jednom dokončeném písmenu). Encyklopedia magica se přeci dá krásně používat i po kousíčkách...

...a taky bys nás tím postupným vydáváním pěkně navnadil :wink:
Ano, přesně jako je tomu s Monstrous Manualem, viď Markusi :>;o)
Pamatuj si, že nám tu kdosi zvěstoval "publish or perish"...
\\[T]// PRAISE THE SUN! \\[T]//

everald
Příspěvky: 28
Registrován: 21. 10. 2003, 11:10
Bydliště: Forgotten Realms
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od everald » 22. 8. 2006, 13:40

Vannax píše:RE Everald:
Už jenom 5000 předmětů? No, tak to už je snad brnkačka, ne? Doufám, že na Vánoce můžeme od tebe čekat zkompletovaný překlady všech čtyř svazků $D
Haha :lol: ... ja se snažím, ale jde mi to celkem pomalinku.

na

Kód: Vybrat vše

stineveralda.wz.cz
je alespoň ukázka z několika dříve přeložených věcí.
"Ve jménu Helma, otevřete dveře!" řekl mág a vstoupil ještě žhavým otvorem ve zdi.

Uživatelský avatar
Vannax
Příspěvky: 656
Registrován: 16. 10. 2001, 23:00
Bydliště: česká Kamenice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vannax » 10. 11. 2006, 10:40

Mám kompletně přeložené vstupy u "DUST" a "DYNAMO" z druhého dílu EM. Jak jsi na tom ty Everalde?

everald
Příspěvky: 28
Registrován: 21. 10. 2003, 11:10
Bydliště: Forgotten Realms
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od everald » 11. 11. 2006, 19:58

Vannax píše:Mám kompletně přeložené vstupy u "DUST" a "DYNAMO" z druhého dílu EM. Jak jsi na tom ty Everalde?
Snažím se nějak postupovat, ale nejde mi to tak rychle jak bych chtěl.

Amulety mám, Brnění (Armor) dokončuju, Pytle a pytlíky (Bag) jsem začal, k tomu postupně ty které jsou nezařazeny v nějaké položce, doprovodné texty a mezitím beru předměty které se mi líbí a nebo je znám, atd.

Všechno pouze z první knihy.

Začínám se tím soustem dusit :-?
"Ve jménu Helma, otevřete dveře!" řekl mág a vstoupil ještě žhavým otvorem ve zdi.

Uživatelský avatar
Vannax
Příspěvky: 656
Registrován: 16. 10. 2001, 23:00
Bydliště: česká Kamenice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vannax » 11. 11. 2006, 21:20

To není špatný. Já jsem mezitím dokončil Náušnice (Earring). Ale máš pravdu, že to je skutečně velký sousto. Chtělo by to něčím zapít :)

everald
Příspěvky: 28
Registrován: 21. 10. 2003, 11:10
Bydliště: Forgotten Realms
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od everald » 12. 11. 2006, 00:31

Vannax píše:To není špatný. Já jsem mezitím dokončil Náušnice (Earring). Ale máš pravdu, že to je skutečně velký sousto. Chtělo by to něčím zapít :)
Jó tak na to tu mám Aragorna :wink:
"Ve jménu Helma, otevřete dveře!" řekl mág a vstoupil ještě žhavým otvorem ve zdi.

everald
Příspěvky: 28
Registrován: 21. 10. 2003, 11:10
Bydliště: Forgotten Realms
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od everald » 28. 11. 2007, 13:53

Tak po delší době, opět nějaké to info... najdete jej v prvním postu.
"Ve jménu Helma, otevřete dveře!" řekl mág a vstoupil ještě žhavým otvorem ve zdi.

everald
Příspěvky: 28
Registrován: 21. 10. 2003, 11:10
Bydliště: Forgotten Realms
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od everald » 28. 11. 2007, 13:55

Snad to tady ještě nikde není, ale dovolil jsem si přeložit texty týkající se Helma:

Helm

(Bdělých očí, Pozorující, Bdící, Bdělý, Velká stráž, Bůh strážců)
Střední síla Mechanuse, ZN

Portfolio: Strážci, ochránci, ochrana
Přezdívka: Žádná
Sféra působnosti: Mechanus/Everwatch
Nadřízený: Žádný
Spojenci: Term
Nepřátelé: Bane (mrtvý), Bhaal (mrtvý), Garagos, Mask,
Shar, Talos
Symbol: Otevřené, strnule hledící oko s modrou zřítelnicí a
obrysem, nakreslené na zadní straně pravoruké nebo na
dlani levoruké železné válečné rukavice
Přesvědčení: ZD, ND, CD, ZN, N, CN

Helm je typický představitel strážců, hlídačů, stráží a v minulosti byl velmi
uctívaný těmi, kteří potřebovali být bdělí před zlem na svých prazích. Byl
jedním z velmi silných bohů, ale dvou činech na něj padly těžké časy. Během
Doby Nesnází byly Helmovi zanechány jeho síly a měl nařízeno udržet brány k
Vnějším Pláním před ostatními silami Realmu, tehdy když byla ostatnímu božstvu
odebrána jejich moc a byli uvěznění na povrchu Abeir-Toril. Helm dělal všechno až
příliš úspěšně; mnoho výsledné zkázy a prohlášení za boha nepokojů způsobené
množstvím božských smrtí ve Válce bohů zůstalo v jeho šlépějích.

Helm zůstal silný na jihu, ale zažil další zhoršení situace, když se jeho kněží
hluboce spojili s invazí do Pravého světa Maztiky. Jijich neoblomné a často
brutální akce se dále přičítaly proti božské reputaci. Pověst těchto akcí
způsobila, že Helmova hvězda bledla v časech, kdy Term a Gond získavali nové stoupence.

Helmovi je těžké porozumět. Často je na pohled bezcitný, nemilosrdný a oddaný pouze
svým povinnostem a cílům bez ohledu na cenu svého počínání. Přestože je někdy až
posedlý svými povinnostmi, není nemilosrdný, to jen kázeň je způsob jeho života.
Přezevšechno má rád dětí a je známy svou mírností, když s malými ústupky jedná s
nimi nebo proti nim.

Ve snaze pochopit Helmovu povahu, se řada smrtelných mudrců pokusila najít důvod
jeho chování. Jední říkají, že má zlomené srdce dlouho neopětovanou láskou, a jiní,
že se rmoutí kvůli stracenému příbuznému, jako např. bratr, sestra nebo dítě. Ještě
jiným důvodem pro jeho chladné chováni jsou ambice stát se největším z božstev.
Helm nikdy nepodporoval žádnou z těchto teorii. Považuje takové spekulace za lehkovážné
použití času, který by byl více prospěšný v produktivní práci.

Helmův avatar (Bojovník 35, Klerik 23)


Od Doby Nesnází je Helm stále více neochotný oběvit se ve Faerunu ve formě avatara.
Dělá to jen tehdy, je-li jeho starší kněz nebo chrám přímo ohrožen a on je povolán. Helm
se vždy zjevuje jako jako obrovský muž v rytířské zbroji, tvář na zakrytou přilbou.
Jeho výška se různí zjevení od zjevení. Také může používat kouzla z jakékoli sféry.

TZ -5; Chůze 15 nebo létání 24; Životy 222; THACO -10; Počet útoků 5/2
Zranění 2d4+15 (Meč bastard +3, +10 SIL, +2 speciální bonus v ovládaní zbraně)
MR 65%; SZ H (kdekoliv od 14 do 20 stop)
SIL 22, OBR 18, ODL 21, INT 19, MDR 24, CHA 17
Kněžská kouzla: 13/12/12/12/12/9/3
Záchrany PPDM 2, RSW 5, PP 4, BW 4, Sp 6

Zvláštní dovednosti:
Jestliže se bůh strážců objeví v místě nebo místnosti příliš malé pro jeho celou výšku,
zjeví se jen jeho torzo, plovoucí a poletující sem a tam v příslušné létací rychlosti.
Helm smí uživat jakýkoliv druh zbraní a je považován za specializovaného ve všech formách
zbraních na blízko; nejčastěji je viděn s mečem bastardem +3, obouručně. Jestliže si přeje,
může se obklopit prstencem plovoucích štítů, které odráží zpět veškerou magii, psionismus,
dechové zbraně a přímé útoky se 100% účinkem, spíše než by kouzlil během kola.
Pokud je štít zničen expoloduje v 100 stop dlouhý a 20 stop široký kužel chladu nasměrovaný
na toho, kdo ho zničil. Tento kužel chladu má útok 6k12 a štít má TZ 0, pohybuje se
létáním 24(A) a má 66 životů.

Může taky spustit kužel chladu s útokem 9k12 nebo místo toho může seslat rozptýlení magie
nebo rozložení kužele přímo z hledí jeho přilby. Helm také může prohlídnout všechny iluze, nalézt objekt podle přání
a vidí neviditelné bytosti a předměty. Nemůže srážet nebo
svrhávat; neústupně stojí proti všem známým výbuchům, silám, zemětřesením a erupcím. Je
imunním vůči kouzlům, magickým schopnostem, psionickým schopnostem jako očarování, změna
emocí nebo ovládání vůle.

Může uvědomit libovolnou bytost nebo všechny bytosti, které ho uctívají kdykoli je přítomen
ve Faerunu. Na jeho přání všichni strážci a obránci, kteří ho uctívají, procitnou a stanou
se ostražití. Může odstranit veškerou ospalost, slabost, nevolnost nebo magii v místě, ve
kterém jsou strážci či obránci pod vlivem ostatních (například kouzlo očarování). Tyto
okolnosti jsou trvale zrušeny, ne jen přerušeny.

Helmova kouzla


První úroveň


Helmova stráž


Sféra: Strážná, Cestovatelská
Rozsah: 0
Složky: V,S,M
Trvání: 8 hodin nebo do spuštění
Sesílací čas: 1 hodina
Oblast účinku: Koule s průměrem 20 stop
Záchranný hod: Žádný

Toto kouzlo bylo vytvořeno helmovým knězem na pomoc při strážení, když většina členů
skupiny spí v divokém kraji. Jako mágovo kouzlo první úrovně neviditelný sluha, i toto
kouzlo vytvoří neviditelnou neinteligentní a beztvarou sílu. Tato síla nemůže bojovat a
narozdíl od neviditelného sluhy nemůže psychicky působit na své okolí, kromě nižšího
rozpoznávání.

Kněz toto kouzlo sešle tak, že v chůzi po obvodu oblasti účinku posype špetkou písku každý
krok a pak se vrátí do středu oblasti. Jakmile je kouzlo dokončeno, hlídka stráží uprostřed
oblasti a sesílatel okamžitě usne.

Jestliže nějaký viditelný předmět, větší jak jednu stopu na délku, šířku nebo výšku, který
nebyl v oblasti při seslání, do ní vstoupí, zatímco je kouzlo spuštěno, hlídka tiše zatřese
se sesílatelem a vzbudí ho. Sesílatel se vzbudí ostražitý, s vědomím, že něco spustilo
hlídku nebo, že kouzlo končí. Tím kouzlo okamžitě ustane.

Viditelný objekt musí být takový, aby ho hlídka mohla vnímat normálním pohledem. Nesmí být
neviditelný, skrytý ve stínu nebo ukrytý za zdmi, stromy nebo zemí.

Toto kouzlo může používat kněz na 5 a vyšší úrovni. Helmova stráž používá infravizi do
60 stop spolu s normálním viděním.

Materiální složkou kouzla je knězův svatý symbol a pytlík jemného písku.
"Ve jménu Helma, otevřete dveře!" řekl mág a vstoupil ještě žhavým otvorem ve zdi.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 28. 11. 2007, 14:10

Woo-hooo!

Překlad žije!

Díky za echo $D

everald
Příspěvky: 28
Registrován: 21. 10. 2003, 11:10
Bydliště: Forgotten Realms
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od everald » 28. 11. 2007, 14:16

Markus píše:Woo-hooo!

Překlad žije!

Díky za echo $D
Spíše přežívá...
"Ve jménu Helma, otevřete dveře!" řekl mág a vstoupil ještě žhavým otvorem ve zdi.

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 28. 11. 2007, 14:22

Toho sa neboj, takých prežívajúcich je tu niekoľko, posúvajúcich sa tempom hlemýžďa, ale posúvajúcich sa 8)

Viď Ars Magica, ICAR rpg, GURPS a z tých rýchlejších WOD
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

smrq
Příspěvky: 1367
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od smrq » 28. 11. 2007, 21:14

...a z tých rýchlejších WOD
hmm... jestli je WoD ten rychlejsi, tak se tech ostatnich zminenych her asi ani nedockame. mne totiz prijde, ze s preklady her Sveta temnoty se vleceme az neuveritelne. :cry:
Radim "Smrk" Trčálek
milec a překladatel WoD systému.

Zamčeno

Zpět na „Překlady ADnD 2e“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host