Zaměření a směřování Fóra

Archiv moderátorských diskuzí. Skryto očím veřejnosti.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6839
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 18. 12. 2006, 12:38

Jo ještě jedna věc. Myslím že pokud se chití to púravidlo o autorovi diskuze, a budou si to ti lidé sami hlídat,tak by to asi mohlo hodně pomoci. Myslím... :-?
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 18. 12. 2006, 16:50

Jo, pravidlo o právu zakladatele bych zavedl... v nějaké mírné podobě, zatím, aby sme nepřestřelili, třeba: "Respektujte právo zakladatele diskuse určovat její směřování"... a veřejné téma založit.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 6705
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 18. 12. 2006, 20:28

Víte co mě nepřestává denně fascinovat? Že lidé, kteří se tváří jako svobodomyslní a svobodu zastávající, vystupující proti různým totalitním režimům a ideologiím, uvažují obvykle stejným způsobem jako tyto režimy a ideologie.
A někteří to dokonce ani nevnímají.

To jen tak obecně k tomuto tématu.

Co se týče konkrétního "problému", ten je způsoben především tím, že těm kteří Zvrácejí témata, se nabízí živná půda v podobě naivních témat jako "Jak vytvořit dobrý dungeon", které prostě není řešitelné obecně, a veškeré udělené konkrétní rady se mají tendenci tvářit jako univerzální, ačkoliv jsou jen subjektivní. Z pohledu osoby, která se snaží prosadit svou vizi hraní je tento systém v pořádku, ale pro člověka neafektovaného, který si už pár takových "debat", kde se dvě strany hádaly jestli je v dungeonu lepší mít skřety dva, nebo tři, je to učiněné peklo.

Střet zájmů bych skutečně viděl ve dvou typech uživatelů. Jedni se chtějí dohadovat nad konkrétními spory, a druzí si už touto fází prošli a dohadují se nad obecnými spory, ačkoliv obě skupiny mají společné to, že možná dojdou ke shodě, ale nedojdou k žádné univerzální pravdě.

Pokud máte v úmyslu vyzdvihovat jednu skupinu nad druhou, prosím. Důsledky si domyslete.
A to že některá témata poslední doby se tu víceméně znovuobjevují, je prostě fakt. A některá jsou navíc zadaná ještě blběji, než ta předchozí.


EDIT :A to, že si autor diskuze hlídá její vývoj, jsem dosud považoval za samozřejmost.
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6839
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 18. 12. 2006, 20:35

Jenže jde o to, že ta stará místní garda tím prošla a je tu víc doma a svým přístupem může odradit ty co si tím neprošli a hledají konkrétní a ne obecnou diskuzi. Jinými slovy,snažíme se udělat trochu více prostoru i pro ty druhé, protože ho tu zatím moc nemají a několikráte si tu na to někteří stěžovali (ti kteří sice patří do staré gardy, ale teoretické a obecné diskuze nemusí a proto sem moc nechodí).
Jsem pro jakýkoliv nápad, který to nějak vyřeší.

Edit: Třeba jáí když jsem sem přišel, tak mě hrozně mrzel ten odmítavý přístu k diskuzím, které tu už proběhli (přetrvává to do dnes, např. Paladin). Jenže je to trochu netolerantvní a sobecké. Takových témat tu bude čím dál více a tím více budou nový uživatelé persekuování a omezování.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 6705
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 18. 12. 2006, 21:16

2Qualdezar: S tím co jsi napsal do puntíku souhlasím, a chápu co tím myslíš.

Ale trestání režimu nevyhovujícího chování, bez ohledu na přirozená stav a vývoj (což je přesně náš případ), je typický znak totalitního režimu. Zkus si to přebrat.

Popravdě nejsem si jistý jak tento "problém" řešit. Pokud chcete tohle fórum, ajko místo pro dikutéry nováčky, kteří ještě nepřišli an to, že některé diskuze není o tom prosadit za každou cenu svůj styl, způsob, názor, apod., pak se teoreticky můžou "staří harcovníci" přesunout jinam. :>;o)
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6839
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 18. 12. 2006, 21:23

Já osobně jsem také zastáncem samoregulace a před dozorem a nařizováním. Jenže prostě samoregulace v tomto případě má jisté očividné nevýhody a sice, že se to nijak nezmění. Mě osobně to ani tak nevadí (čistě z pohledu mě, jako uživatele) ale s ohledem na některé osatní mě to už trochu vadí.

Chtělo by to fakt nějaký super skvělý nápad jak to vyřešit. Možná je nás na tohle málo a mohla by se rozpoutat nějaká veřejná diskuze. (Všimli jste si, že v poslední době vždy když nevím, navrhnu veřejnou diskuzi? To proto, že jednak více hlav více ví a jednak se může ukázat, že původní problém vlastně problémem není. Krom toho nikdy nevíte, kdo se poučí či změní názor :) )
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 19. 12. 2006, 10:56

Invictus:
Nevím, kde v tématu "Jak vytvořit hororovou atmosféru?" vidíš to, že si někdo prosazuje vlastní styl na úkor někoho jiného. Jde o to, že zakladatel toho tématu se třeba chystá hrát hororovou hru, ale nemá s ní žádné zkušenosti, a chce slyšet zkušenosti ostatních.

Může se to zvrhnout tak, že místo vymýšlení různých rad, se v diskuzi na několika stránkách začne řešit:
- Jestli je svíčka pro horor dobrá, nebo ne. Příklad toho, že diskuzí o marginálním tématu se zabije celé téma hlavní.
- Co je to vlastně horor? To je fakt na hovno a z tématu to vyžene 90 % potencionálních čtenářů, které zajímaly praktické postřehy, ne rozjímání nad nesmrtelností chrousta.
- Může horor prožívat i GM? To už je další level procesu abstraktizace. Odchází i těch zbylých 10 %.

Atd. Prostě nepochopení tématu diskuze a záměrů autora. je pravda, že na tomhle by hodně mohlo změnit pravidlo, že autor si může sám směřovat diskuzi. A taky by tomu pomohlo přesnější vymezování témat.
Tj. místo:
"Tohle téma je o elfech"
třeba:
"V tomhle tématu bych rád slyšel, jaké jsou různé druhy elfů. Čím víc, tím líp."

Zamčeno

Zpět na „Archiv moderátorů“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host