Zaměření a směřování Fóra

Archiv moderátorských diskuzí. Skryto očím veřejnosti.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6839
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Zaměření a směřování Fóra

Příspěvek od Bajo » 17. 12. 2006, 15:47

Pamatujete si, jak vypadalo fórum dříve? Před nějakým 1-2 roky, nebo ještě předtím. Více se tu řešili takové ty "běžné věcy" a "běžné systémy". Od té doby se to ovšem změnilo na jednak obecnou diskuzi o RPG (často s odborným nádechem) a jednak o méně známých RPG. Jenže to, jak už se tu několikrát řešilo, nezaujme většinu návštěvníků. Chybý tu takové ty klasické diskuze o Forgotten Realms, jestli je Válečník lepší než Kouzelník, diskuze o Klanech ve VtM, atd... takové to více lidské a méně odborné věci.
Nebo jinak, otázka je, jestli to tu vlastně chybí nebo ne. Dlouholetým návštěvníkům asi ne. Ale těm ostatním možná ano.

Co si o tom myslíte?

Můj názor je, že pokud chceme spojit RPG komunitu (alespoň co to půjde) a pokud chceme přitáhnout nové lidi, tak by to tu mělo být. Pokud to tu bude jen pro "zasvěcené", tak se sem davy hrnout nebudou.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7054
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 17. 12. 2006, 16:09

Já se v herních prostředích snažím držet nějaká normální témata, ale teď mi to tam trochu umlklo... na druhou stranu je víkend, nevíc před pitomejma Vánocema, uvidim zejtra, kdyžtak tam zas něco přiživim. Plánujui téma o trpaslících...
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 17. 12. 2006, 21:25

Ano, tohle mě hodně trápí, ale nevím, jak to vyřešit. Je to dáno IMHO taky úrovní místních diskuzí, resp. diskutérů. Většina diskuzé se tu zcela zvrhle v polemizační válku na téma odlišné od původního tématu. Kdyby někdo založil téma "Jak tvoříte hororovou atmosféru?", kde by chtěl slyšet různé rady, jak tvořit hororovou atmosféru, běhěm první stránky se to zvhrne. Zvrhle se to tak, že někdo pošle jednu radu... další napíše, že s touto radou nesouhlasí a proč... ten první napíše, že ta rada je dobrá a proč... potom přijde třetí a napíše, že podporuje toho druhého... pak přijde čtvrtý, podporující prvního a přicházející a dalším argumentem, který vrhá nové světlo na celou tu radu...

A najednou je v tématu "Jak tvoříte atmosféru" jenom půl stránky diskuze na toto téma, ale 5 stránek diskuze na téma: "Byla Markusova rada dobrá, nebo špatná?" Projděte si zdější témata. skoro každé skončí takhle.

Dnes jsme si o tom povídali s Bifim a Corvusem. Nemůžu říct, že vím, co s tím dělat. Napadlo mě, že by se napsaly pokyny "Kterak přispívat do diskuzí?" a nebo "kterak zakládat témata a starat se o ně?". Pak mě napadlo, že jediným efektem těchto pokynů by bylo, že by spousta lidí přestala přispívat a tvořit nová témata, protože: "oni tu maj strašně komplikovaný pokyny a já nevím, jestli jim vyhovuju"

:-?

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6839
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 17. 12. 2006, 21:29

Hm, pravidla nic nevyřeší, nové lidi odradí a staří se jen tak něco nepřeučí, když už mají svůj styl vedení iskuze.
Ale nějaký plán by to chtělo.

Možná by se taky hodil hlas veřejnosti.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7054
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 17. 12. 2006, 22:14

No, nevím, třeba dneska mě zarazilo v Ravenině diskusi: Mechaniky ano/ne, jak se an ní hned tři lidi vrhli, že mechaniky jsou tu vždycky, protože i "GM rozhodne" je mechanika.

Přišlo mi to trochu mimo. Myslím, že vám všem (tuším že Markus, Pieta a Sos?) bylo jasné, KTERÉ mechaniky má Raven namysli, přesto jste tam každý hodil tuhle polemiku, která vcelku odpovídá tomu, co tu teď M napsal.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 17. 12. 2006, 22:23

RPG Analyticky musíš vyjmout. Tam jsou hádky o význam pojmu povolené $D

A BTW, to "mechaniky jsou tu vždy" bylo jen budováním půdy pro "mechaniky ano, protože bez nich to nejde", což je přímo k tématu.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7054
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 17. 12. 2006, 22:31

Jenže Raven očividně (aspoň já mám ten dojem) chtěla mluvit o trochu jiných mechanikách, jen nemá zaběhlou místní terminologii, která tu prošla značným vývojem.

To je jedno, RPG Anal je něco trochu jinýho, pravda... nicméně jak píšu, já se u sebe snažím rozjíždět normální témata, potenciál mají O hraní obecně a Světy - takže, kdo je má na starosti? A chcete podporu?
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6839
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 17. 12. 2006, 22:34

Hlavně mi příjde, že tu nějak umřeli konkrétní dikuze o konkrétních systémech a světech.....
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 17. 12. 2006, 22:42

Problém není v tom, že bychom potřebovali "rozjíždět normální témata". Problém je v tom, že potřebujeme "zabránit tomu, že se diskuze zvrhávají v řešení marginálních minitémat místo hlavního tématu".

Místo aby se řešilo "Jak vést hru pro mocné postavy?" se řeší "Má smysl dát hru s mocnými postavami", nebo "Já sice nevím, jak vést hru pro mocné postavy, ale rozhodně se to nemá dělat tak, jak to říkáš ty."

Kdyby někdo založil téma: "poraďte mi prosím, jak vytvořit hororovou atmosféru," tak to jednu stránku pojede slibně, lidi nadhodí pár rad... a potom se celé téma zasekne na několikastránkové diskuzi o tom, zda je Támhleta Rada dobrá nebo špatná...

----------
OT:
Jenže Raven očividně (aspoň já mám ten dojem) chtěla mluvit o trochu jiných mechanikách, jen nemá zaběhlou místní terminologii...
Raven nepochopila, co vše může být mechanika a že mohou existovat i mechaniky tématické, roleplayové či dramatické. A asi jsem blbý, ale fakt nevím, co jsou "ty, mechaniky, o nichž chce mluvit". :roll:

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7054
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 17. 12. 2006, 22:56

Pravda... Možná bych mohl otevřít pár věcí v SR, jenomže myslím, že k SR tu už prostě nejsou lidi. A WoD nám taky nějak umřelo chtělo by to tam nějaké konkrétní náměty - třeba: Jaké důvody by mohli mít upíři a vlkodlaci ke spolupráci? A takové. Prostě diskusní témata, na které se dá žvanit a žvanit a žvanit... nezapomenout na tohle

Markus: Asi nejsem ještě tak moc ovlivnět teorií a umím ještě vidět věci laicky $D - myslím, že chtěla mluvit o kostkách, tabulkách, konkrétních číslech u magické energie, životů a soubojovém systému který dostaneš v GURPS, když použiješ všechna dostupná pravidla.

Myslím, že jsi tím dušením témat trochu moc posedlý. Problém nevidím v tom, že se to děje, problém vidím v tom, že to my jako moderátoři nezvládáme - resp. nás dosud nenapadlo že tohle zvládat máme. Pokud se v tématu Jak vést hru pro mocné postavy rozjede Má cenu hrát mocné postavy, pak by MOD měl napsat: Vážení, tento thread má předpoklad, že v tom účastníci smysl vidí, takže to neřešte. Nicméně osobně shledávám tuto otázku minimálně stejně zajímavou, ta tak jsem ZDE založil příslušné téma...

...a hopla, máme další živé téma. To je důvod, proč podporuji Off-topic


EDIT:
Markus píše:Dejte mi prosím vědět, až se v této diskuzi začnou řešit konkrétní rady, jak být dobrým vypravěčem. Docela by mě zajímalo, ale vy mě pořád napínáte
To se Ti povedlo, přesně tak něco mám namysli...
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 17. 12. 2006, 23:20

hej, hej, hej...

Bifi dneska zmiňoval, že zakladatel tématu by měl mít právo usměrňovat diskuzi určitým směrem. Třeba Pieta, jako zakladatel tématu s těma válejícíma hrdinama, by mohl do diskuze vstoupit a říct: "OK, je super, že polemizujete o smyslu hrdinských her, ale já jsem tohle téma založil proto, že chci debatovat o konkrétních metodách, tak se k nim prosím vraťme..."

Lidé chápou, že tohle právo mají moderátoři, ale nikoho asi nenapadá, že by tohle právo měl i zakládající diskuze. Moderátoři nemůžou zvládat pročítat všechny svoje témata a hlídat je... :-?

+

K tomu shadowrunu a spol: Jo, sekce Hry, systémy, světy je dobrou zásobárnout témat, která jsou praktická a nedají se zvrhnout v plácání o ničem. Chtěla by trochu nakopnout... mám nějaké myšlenky, které zkusím aplikovat a vytvořit pomocí nich sekci Fate. Uvidím, jestli se to osvědčí a jestli ta sekce bude živá. Nebo aspoň k něčemu dobrá. Staré téma plné skvělých nápadů je furt lepší než nové téma plné tlachání.

Řešení ale nemůže být jenom v rozvoji sekce Hry, systémy, světy, i když ta má dost potenciálu, to jo. My potřebujeme, aby se nám nevzrhávaly ani ty jiné sekce (nebo alespoň v menší míře)

Mluvili jsme o tomhle dneska s Bifim a Corvusem. Corvusovi třeba vadí zdejší tendence zrhnout vše v tlachání o ničem a řešení prkotin. Není možné založit téma třeba v O Hraní obecně a doufat, že bude zajímavé a praktické, protože ti ho bleskově někdo zvrhne v něco úplně jiného :-?

Co mě trápí úplně nejvíc, je, že tihle "zvrhnutých diskuzí" se účastní jen pár lidí a jsou to pořád ti samí. Vymyšlený příklad: Někdo založí téma "Jak vytvořit dobrý dungeon?".
(Fáze A:) Na začátku, než přijdou ZVRHÁVAČI, do toho tématu přispěje pár lidí... a pokud to stihnout, uvidíte tam i lidi, kteří nikam moc nepíšou, ale tohle téma je prostě zajímá.
(Fáze B:) Po chvíli ovšem přijdou ZVRHÁVAČI a téma se od původního půlstránkového "Jak vytvořit dobrý dungeon" odchýlí k třístránkovému "Můžou v dungeonu vlastně bydlet zvířata" a potom k pětistránkovému "Dungeony jsou nerealistické a nesmyslné, protože..."

Fáze B se projevuje mnohonásobně vyšší frekvencí přibývání příspěvků, takže to vypadá, že "tady to žije". Ve skutečnosti tahle smršť téma neoživuje, ale zabíjí. Nejhorší totiž je, že do fáze B přispívá mnohem méně různých lidí, než do fáze A. A jsou to pořád ti samí lidé dokola. - lidé, co tu mají tisíce příspěvků a jsou prostě všude... a svou přítomností vytlačují ostatní.

Důsledky
- Drobný uživatel nepřispívá, protože (a) téma na něj jede příliš rychle, (b) nechce se pouštět do debaty s lidmi, kteří vyplodí 20 odpovědí na jeh příspěvek dřív, než se stihne znovu zalogovat na fórum, (c) přijde mu to jako nesmyslné žvásty
- Téma nečte nikdo kromě těch tří až čtyř ZVRHÁVAČU. ačkoliv by všichni rádi věděli, jak se tvoří dobrý dungeon, nikoho nezajímá, jestli v dungeonu můžou žít lišky...
- Drobný uživatel se pokusí založit si vlastní téma, načež mu je Zvhrnuto
- Drobný uživatel zjišťuje, že na Fórum nemůže přispívat, protože ho vždycky převálcují Zvrhávačí
- Drobný uživatel zjišťuje, že na Fóru není ani nic zajímavého ke čtení, protože všechna potencionálně zajímavá témata byla Zvrhnuta v prázdné žvásty
- Drobný uživatel zklamaně odchází

O-)

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7054
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 17. 12. 2006, 23:32

hm... zajímavý pohled, myslím že můžu v základních bodech souhlasit.

Jako první, OKAMŽITÝ krok, předcházející jakékoliv konkrétní řešení, navrhuji sepsat orientaní seznam zvrhávačů... ne kvůli nějakým persekucím, ale když budeme tušit, u koho si dát pozor, bude se to líp hlídat, dokud se nevytvoří nějaké dlouhodobé řešení.

EDIT: včetně těch mezi námi, pokud má někdo pocit že takoví jsou.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 18. 12. 2006, 00:20

Viesť zoznamy zvrhávačov, žvástosráčov a ideologicky nepohodlných osôb má na starosti tajomník Výboru pre vnútornú bezpečnosť, súdruh Sirien. Ich vyhľadávania a monitorovania sa zúčastní každý užívateľ fóra, budú však nasadení aj špeciálne školení agenti Výboru vnútornú bezpečnosť v utajení, ktorí budú vyzbrojení chystanými Vnútornými smernicami pre potieranie zvrhávačov, off-topičov a iných nežiadúcich osôb (podrobnosti pozri tu, tu a tu).
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 18. 12. 2006, 00:23

Můžem v mod sekci založit téma Liga Proti Zvrhávání. Když nějaký moderátor objeví Zvrhlé (tm) nebo Zvrhávající se (tm) téma, hodí na něj link do tématu Liga Proti Zvrhávání. Tím vlastně dává výzvu všem moderátorům: "Pojďte mi toto téma pomoct Od-Zvrhnout".

Momentálně pěkně Od-Zvrháváme téma "být dobrým vypravěčem" (díky, Bifi!). Takhle nějak by možná Liga Proti Zvrhávání (LPZ) mohla pracovat.

Samozřejmě o Lize nesmí nikdo kromě nás vědět (=konspirace)

------
Summary:

Použití trademarku + organizace s kryptický jménem + konspirace = jasný úspěch

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6839
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 18. 12. 2006, 12:09

Myslím si, že konstruktivnější a efektivnější by bylo, kdyby se o tomhla vedla obecná diskuze se všemi. Ti co se jich to týká se nad tím třeba zamyslí. Rozhodně to bude lepší, když něco někdo změní k vlastní iniciativi.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Zamčeno

Zpět na „Archiv moderátorů“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host