Projekt: Anotace RPG her

„Meta“ diskuze o samotném RPG Fóru.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Markus »

Díky moc, Gorane. Jdeš příkladem zbytku českých autorů (nikoho nejmenuji :roll: ).

Komentáře bohužel pořád nefungují, rozbily se při nedávném hacknutí a ještě jsem se nedostal k tomu, abych je opravil. Omlouvám se, hned co to bude možné, vrhnu se za to, momentálně jsem se ale musel věnovat RPG kuchyni. Díky za trpělivost.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Bajo »

Přemýšlel jsem o anotaci na Labyrinth Lord. Což je podobně jako Sword and Wizardry retro klon, ovšem existují tři verze:
klasický Labyrinth Lord, což je klon basic DnD, konkrétně B/X (basic/expert) verze, tedy té od Moldvaye. Potom exituje verze Original Edition Characters, která se vrací k úplným základům, tedy k White Boxu. A nakonec Advanced Edition Companion, který odpovídá 1e ADnD, trochu očesané o ty pravidla, která se většinou nikdy moc nepoužívala.

To by asi chtělo zvlášť na každou hru, což (třebas jako WoD)? Minimálně AEC potřebuje k při hraní i klsický LL :think:
obecné info zde
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Markus »

Jestli jsou to úplně odlišné hry, které mají společný jen název-trademark, tak určitě každý zvlášť, třeba jako "Labyrinth Lord, původní vydání" nebo tak.

Slučovat víc edic do jedné anotace má smysl, když se ty edice tolik neliší a jde spíš jen o postupná vylepšení a opravy (např. Pendragon).
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Bajo »

Na to se pravě ptám, jak nastavit to měřítko odlišnosti? Je jasné, že třeba pro zástupce old school renissance může být obrovsý rozdíl už jen přítomnost, nebo absence povolání zloděj, ale pro vnějšího pozorovatele to bude prkotina. Na druhou sranu v AEC jsou již rozdělené rasy a povolání zvlášť a v těch dalších dvou ne.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Markus »

Aha, tak jestli ale bereš absenci/přítomnost zloděje za potenciálně určující rozdíl, tak to se pohybujeme na jiné úrovni vnímání :D Já to bral takhle: separátní systémy (a anotace) jsou např. ADnD vs. DnD 3/3.5e vs. DnD 4e; nebo DrD vs. DrD+ vs. DrD 2. Prostě když starý systém úplně zahodíš a uděláš z fleku nový, přičemž ze starého si ponecháš jen název a kdyžtak fluff.

EDIT: Z té stránky, co jsi posílal, mám spíš dojem, že je to jeden systém s drobnými odlišnostmi a rozšiřujícími handbooky.
EDIT:2 Plus další věc je relativní samozřejmě známost/rozšířenost hry. Myslím, že takhle obskurní záležitost, kterou u nás zná málokdo, nevyžaduje vícero anotací.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Bajo »

Ok, tak to můžu dát dohromady a rozdíli nastínit v rámci jedné, společné anotace. Já právě jen nevěděl, jak moc to řešit. Řekl bych, že rozdíl může být z vnějšího pohledu srovnatelný, jako třeba mezi Sword and Wizardry a ADnD 2e (rasy a povolání zvlášť, více povolání, rozšířené záchrané hody, některé další rozšířená pravidla, více kouzel, monster a mag. předmětů, v určitých ohledech odlišné hodnoty, třeba u životů, expů, damage zbraní, atd...).

Edit: Jaký obskurní! Počkej, až to vezmu na slezinu s nějakým sexy dungeonem a napíšu nějaké články do Drakaru O-)
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od PetrH »

chtel bych mit moznost udelovat 1/2 * dela mi to problem, protoze 3* je 60% a 2 jen 40% ale kdyz chci dat 50% neni moznost, skoda, ze aspon tech * neni 10, protoze je to proste lepsi... a presnejsi...
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Bajo »

Mocna nekromanice, toto!
Nemelo by po letech smysl, kdyz uz indies nejsou in, ale par lidi tu resi moduly apod. Rozsirit zaber i na moduly a rozsireni?
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Markus »

Mělo, ale kdo to udělá? :)

Celá hlavní stránka je zastaralá, hodná na vyřazení a archivaci (ale nerad bych přišel o historické příspěvky). Anotace stojí za zachování, oživení, rozšíření. Kdysi jsem si představoval, že by to mělo fungovat podobně jako Boardgamegeek, kde máš anotace her, k těm jsou přiřazené anotace dílčích produktů (příručky, moduly...) a to všechno je prolinkované s diskuzemi. Plány pěkné, realizovat je neumím.

Alef0 tuším kdysi říkal, že by chtěl ty anotace nějak předělat/oživit, ale nevím, jak je na tom a jak daleko se ve svých úvahách dostal.

Pak je ještě otázka: Když nemáme kapacity na to, abychom v nějaké důstojné podobě udržovali aspoň anotace systémů, máme kapacity na to, abychom udržovali anotace jednotlivých příruček (tj. řádově víc položek)?
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od ShadoWWW »

V místních anotacích vidím hlavní problém, že je o něj minimální zájem. Drtivá většina návštěvníků přeskakuje základní stránku a jde rovnou sem na fórum, takže ani nepostřehnou, že na základní stránce něco přibylo, ať už jsou to anotace, nebo novinky. Další věc je, že za posledních několik let tam přispělo minimum lidí. Poslední viditelný příspěvek na baneru na recenzi na DrD II je z roku 2016 (téměř 4 roky starý) a nejnovější na Polaris je z minulého roku.

Myslím, že pokud chcete oživit Anotace, musíte je prve nějak zviditelnit. Jinak je lidi budou dál vesele ignorovat a autoři nebudou mít žádnou motivaci tam přispívat.

EDIT: Markus mě během psaní tohoto příspěvku předběhl svým.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Bajo »

Se zviditelnenim souhlasim.
Co se tyce udrzovani, jake udrzovani potrebuje jiz vytvorena anotace?
Co se tyce kapacit, tak ze me je to o tom, ze nove systemu uz nectu, takze nemam podnety co hodntit ci o cem psat nove anotace. Ale treba u modulu to tak neni.

Dalsi vyhody a potencial co vidim je:
Kdyz nekdo bude vyhledavat informace o konkretnich modulech nebo hledat inspiraci, v anotacich muze najit jednoduse nejake informace, narozdil od diskuzi.
Par lidi tu obcas napise nejakou recenzi, to by se dalo olinkovat v anotacich (mozna by to treba postupne podporile vetsi psani recenzi). Navic by vzajemne prolinkovani posililo vysledky ve vyhledavani (potencialne pritahne ctenare autorum blogu s recenzemi i RPG foru).

Nejsou to asi zasadni prinosy, ale zase to minimum co by to stalo je, zrusit pravidlo, ze anotace se muzou psat jen na systemy. To mi neprijde jako velka investice. Pak by se videlo, jestli se to uchytilo nebo ne a muzeme premyslet o lepsim zviditelneni nebo updatu uvodni stranky.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od York »

Na anotace není třeba extra systém, dají se v pohodě realizovat v rámci struktury fóra.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Markus »

York píše: 22. 4. 2020, 13:12 Na anotace není třeba extra systém, dají se v pohodě realizovat v rámci struktury fóra.
Což mi připomíná, že musím zprovoznit to "1. příspěvek tématu se zobrazuje na každé stránce diskuze". To by v lecčem pomohlo.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Markus »

Bajo píše: 22. 4. 2020, 13:07 Nejsou to asi zasadni prinosy, ale zase to minimum co by to stalo je, zrusit pravidlo, ze anotace se muzou psat jen na systemy. To mi neprijde jako velka investice. Pak by se videlo, jestli se to uchytilo nebo ne a muzeme premyslet o lepsim zviditelneni nebo updatu uvodni stranky.
Kdyby se měly vytvářet anotace na knihy/moduly, potřebuješ to nějakým způsobem tagů prolinkovat s anotací systému, aby to bylo všechno provázané. Viz ten boardgamegeek. A narážíš na to, že to už je potřeba programovat. A v tu chvíli se bavíme o tom, že je třeba kompletně zahodit ten stávající zaostalý systém a nahradit ho něčím smysluplnějším.

A když budeš v tom, tak vyřešit zobrazování hlavní stránky a její smysl a její provázání s RPG fórem a co dělat s tím, že ji každý přeskakuje, takže ani neuvidí, když na ní přibyde něco nového.

V rozšíření stávajícího zapomenutého systému navíc ještě o anotace příruček ale popravdě moc smyslu nevidím.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Bajo »

A co se stane, kdyz to provazane se systeme nebude (ono to ani nekdy neni mozne, OSR modul provazes s kterym systemech, kdyz tam mas ruzne OSR klony)?

Polozim otazku takhle: v cem je lepsi nemit anotace napriklad OSR modulu, nez je mit, ale neprovazane se systemem?
Zamčeno

Zpět na „O RPG Fóru“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host