Projekt: Anotace RPG her

Organizační sekce. Na RPG Fóru se snažíme řešit maximum věcí veřejně, proto zde naleznete organizační diskuze prakticky ke všem důležitým událostem a plánům Fóra.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Markus » 13. 12. 2008, 13:32

Anotace jsou projekt, jehož cílem je poskytnout alespoň ty nejzákladnější informace o různých RPG hrách. Odkaz na jednotlivé anotace naleznete v horním menu. Anotace her můžete libovolně třídit, přidávat k nim vlastní hodnocení, a samozřejmě přidávat nové (pokud zjistíte, že tam něco chybí).

Tato diskuze slouží k "organizování" projektu anotací. Pokud si přejete cokoliv změnit nebo doplnit, pište sem. Nelíbí se vám znění jakékoliv anotace, máte dojem že tam něco chybí? Myslíte, že některý systém je špatně charakterizován klíčovými slovy, nebo že mu nějaká chybí? Pište, pište, pište...

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Markus » 16. 12. 2008, 16:31

Pro jistotu uvedu, že všechny následující informace považuji za zcela nepovinné a určené jen pro ty blázny, kteří se v tom sami chtějí babrat. Pokud máte 5 minut času a rozhodnete se přidat anotaci, můžete se zvysoka vykašlat na nějaká oficiální pravidla. Prostě tam naflákejte něco, co vám přijde vhodné, a dál to neřešte. Všichni vám budeme velmi vděční. :wink: A kdyby bylo potřeba, nějaký moderátor už si tam sám doplní potřebné náležitosti.

Pro začátek nějaká základní pravidla anotací:

:arrow? Jedna samostatně hratelná hra = jedna anotace. GURPS je jedna anotace. Dračí doupě je jedna anotace. Advanced Dungeons and Dragons je taky jenom jedna anotace, nehledě na to, že ta hra má milión rozšíření. Pokud je hra samostatně hratelná, aniž byste museli dokupovat jakoukoliv další knihu, zaslouží anotaci. Pokud to vyžaduje nějakou "základní příručku" nebo "externí pravidla", jde o rozšíření a nezaslouží to samostatnou anotaci.
  • Výjimka: Hry ze starého World of Darkness (např. Vampire the Masquerade) jsou tak všeobecně profláklé, že zaslouží mít samostatné anotace, i když jde de facto jen o "rozšíření". A hlavně v "komunitě" bývají považovány za samostatné hry. Máte-li nějaký další námět na výjimky, můžete ho navrhnout.
:arrow? Všechny edice jedné hry spadají do jedné anotace. Jinými slovy, GURPS má jenom jednu anotaci, i když má čtyři edice. Ars magica má jenom jednu anotaci, i když má pět edic. Cílem tohoto sloučení je zbytečně nemást lidi, kteří se v tom nevyznají. Beztak jde pořád o jednu a tutéž hru.
  • Výjimka: Pokud je nová edice tak odlišná, že jde v zásadě o samostatnou hru, měla by mít vlastní anotaci (do nadpisu pak uveďte i anotovanou edici. Notorickým příkladem je série Dungeons and Dragons, což jsou vlastně naprosto odlišné systémy, které pouze sdílejí trademark (z obchodních důvodů, jak jinak). V českých končinách platí totéž o Dračím doupěti a jeho "nevlastním bratru" Dračím doupěti plus.
    Výjimka:
    Zahraničním hrám, které u nás vyšly v tisku, jsem dával samostatné "extra" anotace. Proto je Shadowrun, druhé vydání (Mladá fronta, 1993) oddělený od zbytku Shadowrunu. Proto je Dobrodružná hra Pán prstenů samostatná a nezávislá na Middle Earth RPG (pokud to někdo přidá). Důvodem je, aby domácí čtenáři mohli snadno nalést tu hru, kterou znají z knikhupectví.
Jinak mě nic nenapadá. Kdyžtak se ptejte.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Markus » 16. 12. 2008, 17:08

Tak na úvod diskuze - potřeboval bych vaši radu s klíčovými slovy. Nějaký systém třídení pomocí klíčových slov jsem vymyslel při tvorbě stránek. Tak řekněte, co si o něm myslíte a jak byste ho vyladili.

Takže ta klíčová slova
Ke třídění anotací používáme systém klíčových slov. To znamená, že místo aby systémy byly tříděny do fixních kategorií, každý z nich může být poznačen libovolným množstvím klíčových slov. Při kliknutí na klíčové slovo vám to vypíše všechny systémy, které ho používají. V dlouhodobých plánech chci zprovoznit, aby systém dokázal čtenáři automaticky nabídnout "podobné" systémy - tedy systémy, které sdílí podobná klíčová slova.

Systém třídění, který jsem vymyslel, je následující. Pro každou anotaci projdete následující body jeden po druhém, získáte klíčová slova.

1. Je systém dostupný v češtině nebo slovenštině?
První a nejdůležitější otázka je otázka řeči. Anotace využívají následující klíčová slov. Všechna mají - pochopitelně - dvě varianty, jednu pro češtinu, druhou pro slovenštinu.
  • Česká hra / Slovenská hra (pro hry napsané českými/slovenskými autory)
  • Vyšlo česky / Vyšlo slovensky (pro přeložené zahraniční hry vydané tiskem; slovenské varianta zatím jen hypotetická :) )
  • Český překlad / Slovenský překlad (pro hry, ke kterým je na webu dostupný neoficiální překlad)
Pokud anotace obsahuje jakékoliv z výše uvedených klíčových slov, bude automaticky zahrnuta mezi hry v češtině a slovenštině. Což je zároveň odpověď na dotaz, do dělat, pokud chcete hru dostat do tohoto seznamu - dejte jí jedno z uvedených klíčových slov.

Myslím, že zahraniční jazyky je lepší neřešit. Bylo by příliš pracné dohledávat např. v jakých jazycích vyšlo DnD, a kdyby se to tam nakonec napsalo, byla by anotace plná klíčových slov jazyků, mezi nimiž by nebylo nic jiného vidět.

2. Je hra placená, nebo zdarma?
Naprosto jednoduché. Pokud je hra zdarma, dejte ji klíčové slovo "zdarma" a ona se automaticky zařadí do tohoto seznamu. U her zdarma by bylo velmi milé, kdybyste pod anotaci připojili i odkaz na oficiální stránky, odkud se dá hra stáhnout.

Placené hry opět neřešíme klíčovým slovem. Cokoliv, co není zdarma, je placené.

3. Je hra součástí nějaké větší série?
Pokud hra patří do nějaké větší série her, uveďte název této série jako klíčové slovo. Obvykle jde o nějaký trademark nebo systém, který sdružuje samostané hry. Psát o sérii má smysl ve chvíli, kdy víte, že sdružuje alespoň dvě různé hry (klíčové slovo jen pro jednu hru postrádá význam).

Příklady sérií:
  • d20
  • FUDGE
  • GUMSHOE
  • Tri-Stat
  • World of Darkness (starý)
  • World of Darkness (nový)
4. Patří hra k nějakému známému knižnímu či filmovému dílu?
Velmi jednoduchá otázka. Zatím jsem použil klíčová slova jako "Píseň ledu a ohně" nebo "Pán prstenů". Dovedu si představit třeba i "Zaklínač" nebo "Harry Potter". Pamatujte, že klíčové slovo má význam jedině v situaci, kdy existuje reálná šance, že by ho sdílely alespoň dvě samostatné hry. Takže myslím, že "Věčný svit neposkvrněné mysli" by si vlastní klíčové slovo nezasloužil, protože si nedokážu představit, že by se ho týkaly dvě RPG hry... nebo aspoň ta jedna :)

5. Systém - tvorba postavy
Tvorba postavy je jakýmsi jádrem systému. Zamyslete se nad tím, jakým způsobem se ve hře tvoří postava - pomocí povolání a úrovní, životních cest, bodového nákupu? Potom vyberte jednu z následujících možností. Zcela záměrně tam nedávám "dovednostní systém". Dovednostní jsou dneska snad všechny systémy. Je nutné to rozdělit lépe.
  • Povolání a úrovně (hráč si vybere nějakou pevně ohraničenou kategorii a potom postupuje po úrovních, jednoduché a prosté. Příklad: Dračí doupě, Dračí doupě plus, všechny Dungeons and Dragons)
  • Bodový nákup (volný systém, kde postavy nejsou nijak škatulkovány; každý hráč dostane na začátku počet bodů, které zcela libovolně investuje do nákupu schopností své postavy. Příklady: GURPS, Hrdinové fantasy)
  • Archetypy (mix mezi oběma předchozími, hráč si musí zvolit nějaký archetypt, který má část schopností předem daných. Zbytek schopností si hráč vybere sám a tím svou postavu specializuje. Příklad: World of Darkness)
  • Životní cesty (při tvorbě postavy hráč vybírá "životní cesty" své postavě - různá povolání či funkce, která zastávala v minulosti, a které postavě generují statistiky, vlastnosti a body pro investování. Příklady: Warhammer FRP, Burning Wheel)
  • Aspekty (zvláštní systém, kdy neexistují pevně dané vlastnosti. Místo toho si hráč sám vymyslí, jaké vlastnosti bude jeho postava mít, a ty poté dostanou mechanický význam. Příklady: FATE, Dogs in the Vineyard)
  • Vynechal jsem něco?
Prosím, mějte na paměti, že pojmenování těchto kategorií jsem vymyslel sám - hra je může ve skutečnosti nazývat jinak. Třeba Dogs in the Vineyard je "aspektový" systém, třebaže hra sama toto slovo vůbec nepoužívá. World of Darkness staví na "archetypech", byť si nejsem jist, že se tam to slovo vyskytuje (říká se tomu třeba klany?).

Co si o tom myslíte? Myslím, že jsem se snažil podchytit skutečně vše. Akorát mám jeden dotaz - nedokážu nikam zařadit hry typu My Life with Master, Mountain Witch, atd... Pokud zaslouží vlastní kategorii, nedokážu vymyslet, jak by se jmenovala ani co je vlastně ten jejich pojící prvek. Napadá vás něco? Myslím, že každá hra by měla mít jedno klíčové slovo z této skupiny.

6. Systém: speciality a zajímavosti
Napadají vás nějaké speciality či zajímavosti, které ještě vystihují systém hry? Já jsem použil třeba následující slova. Můžete si ale vymyslet i vlastní:
  • Bezkostková
  • bez vypravěče
  • více vypravěčů
  • Univerzální
  • Modulární
  • minimalistická
  • akční
  • kompetitivní
  • indie
  • dvaja hráči
  • hraní skupiny postav (troupe play)
  • Příběhové pravomoce hráčů
  • Práce se scénami
  • pro děti
7. Žánr
Do jakého žánru byste hru zařadili, kdybyste třeba pracovali v knihkupectví a chtěli ji zařadit do regálu. Návrhy:
  • Cyberpunk
  • Detektivka
  • Gangsterka
  • Fantasy
  • Konspirace
  • Post-apokalypsa
  • Sword and Sorcery
  • Historická
  • Horror
  • Sci-fi
  • Válečná
  • Western
A určitě mnohé další. Nejprve napište tuto hrubou kategorii, poté ji můžete víc specifikovat.
  • vzťahy
  • tragická
  • humorná
  • mnohovesmír
  • pro děti
  • pro dospělé
  • ženy
  • náboženství
  • morálka
  • noir
  • paranormální jevy
  • intriky
  • bojová umění
  • orient
Opět zopakuji, že klíčová slova jsou tím efektivnější, čím více her je používá. Proto je lepší používat více širších termínů, než jeden specifický. Ke každé hře dejte jednu velmi širokou žánrovou škatulku (fantasy, postapokalypsa). Pokud chcete, můžete ji dále specifikovat dalšími klíčovými slovy. Například. hru Pendragon bych popsal slovy "fantasy","historická","středověká Evropa","Anglie". To jsou čtyři samostatná klíčová slova. Lepší než "Historizující fantasy ve středověké Anglii" (což je slovo předem odsouzené k tomu, že ho žádná jiná hra nevyužije")

Mezi specifická slova pro popis prostředí/žánru může patřit například "zlo", "vztahy", "tragická", "morálka", "náboženství", atd... samozřejmě není možné vyjmenovat všechny možnosti, musíte je vymyslet sami.

8. Bonus na závěr: kdo jsou postavy?
Zcela nepovinná kategorie na závěr. Určitě ji nepoužijete u každé hry. Pokud všechny postavy jsou to samé a je to cool, napiště to:
  • Andělé
  • Démoni
  • Upíři (Vampire)
  • Vlkodlaci
  • Rytíři (Pengragon, AGOT)
  • Roboti (nevím, hehe 8) )
  • Inkvizitoři
  • Mágové (Ars Magica, Mage)
  • Golemové
  • Piráti (Arr! PoisonD!)
  • Dobrodruzi (95% fantasy her $lol$ )
  • Vojáci
  • špioni
  • zvířata
  • o dětech
Tohle je takové bonusové klíčové slovo, používejte ho prosím jen v tom případě, že všechny postavy jsou totéž. Tj. v případě, kdy byste mohli v klidu říct: "tohle je hra o upírech", "tohle je hra o pirátech". A rozhodně neuvádějte víc než jedno slovo z této kategorie. Takže k Dračímu doupěti bych dal "dobrodruzi", nikoliv "elfové","trpaslíci","kudůci". Proč? Protože můžete s klidem říct: "toto je hra o dobrodruzích". Hláška: "toto je hra o elfech" by vám asi neprošla. :wink:

-----------------

Díky za pozornost. Tak a teď mě zajímá, co si o tomhle systému myslíte, případně jak byste ho změnili.

Uvažuji ještě o další věci. Co myslíte, mám návštěvníkům nechat možnost, aby klíčová slova anotací vyplňovali sami, nebo jim to mám znemožnit a nechat to jenom na moderátorech? Nerad bych totiž někoho buzeroval. Očekávát od lidí, že se naučí tenhle systém, je bláhové... to znamená, že jsem předem odsouzen k tomu, že budou každou anotaci upravovat moderátoři. V tom případě je otázka, jestli to nenechat jenom na nich a uživatelům tuto možnost vůbec nezobrazovat.

- Pokud člověk napíše nějaká klíčová slova a moderátor mu je potom přemaže a doplní "ta správná", může to být strašně demotivující.
- Naopak zase pokud necháme přispěvatele vymýšlet klíčová slova, mohou vymyslet taková, která moderátory nenapadnou

Co myslíte?

EDIT: Teď mluvím jen o klíčových slovech u anotací. Klíčová slova u článků jsou oddělená, píšou je sami uživatelé a žádnou organizaci toho chaosu neplánuji.

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Joe » 17. 12. 2008, 08:43

Takže keď to zhrniem, zatiaľ použité (najčastejšie) tagy sú:

česká hra
slovenská hra
vyšlo česky
vyšlo slovensky
český překlad
slovenský překlad

zdarma
d20
FUDGE
Tri-Stat
World of Darkness (starý)
World of Darkness (nový)

povolání a úrovně
bodový nákup
archetypy
životní cesty
aspekty

bezkostková
univerzální
modulární
taktická
realistická
epická
indie
minimalistická
příběhové pravomoce hráčů

cyberpunk
detektivka
fantasy
historická
horror
sci-fi
sword and sorcery
western
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Lemmy » 17. 12. 2008, 08:57

Jen taková maličkost, pokud jde o žánr her:
Chybí hry, které se odehrávají v naší době a nejsou vyloženě zaměřeny na žádný z uvedených žánrů (no, polemizoval bych ale o náležitosti k historické hře):
tento žánr byl nazval jako "urban" nebo "modern"
:wink:

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Bifi » 17. 12. 2008, 13:16

Urban alebo modern čo?

Chýba ešte tag "vzťahy" (Best Friends, It Was a Mutual Decision a pod).
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Lemmy » 17. 12. 2008, 13:44

Bifi:

Nič :wink:

... jen Urban nebo Modern. Jako příklady spadající do této kategorie můžu uvést například D20 Modern (do jiné kategorie zařadit prakticky nelze) nebo hru, odehrávající se v našem světě, kde postavy hráčů jsou členy týmu požárníků apod. :) Prostě žánr představující "dnešní" dobu, který nespadá přímo do jiné kategorie.

A pokud jde například o hru, která spojuje Urban (Modern) a další žánr, samozřejmě by mohla spadat do více kategorií (Modern Horror, Urbar Fantasy...)

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Markus » 17. 12. 2008, 14:02

Možná bude lepší hovořit o konkrétních hrách, takhle si to těžko dokážu představit (ten výpis tagů výše není kompletní, jde spíš o popis postupů než tagů). Takže jestli máte dojem, že u některé hry chybí tag, řekněte u které a jaký. "Urban fantasy" je použit třeba u Dreaming Cities. Tím narážím zejména na ty vztahy - milerád je tam doplním, Bifi, ale ani jedna z her, které jsi řekl, mezi anotacemi není. :wink:

Co se tagu "modern" týče... současnost snad není žánr, ne? Hry a příběhy ze současnosti se mohou dělit na žánry, které se samozřejmě uvednou do anotace. World of Darkness - horror; Nicotine Girls - tragická hra; InSpectres - detektivka. Naráží to zejména na to, jak jsem říkal, že je lepší mít spíše více širších tagů než méně užších. Tak například Dark Ages: Vampire je "horor" (nikoliv "historický horor") a Vampire:the Masquerade je taky "horor" (nikoliv "modern horor"). Tím se zaručí, že ty hry se navzájem najdou a budou chápat, že jsou podobné... ve druhém případě by neměly společné klíčové slovo.

d20 modern bych asi flákl žánr "akční" a tím je vyřešeno. Vzpomeňte třeba na "akční filmy".

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Lemmy » 17. 12. 2008, 14:27

Rozumím.

O žánru "akční" se dá hodně uvažovat. Do toho by mohl spadat můj příklad hry za tým požárníků v naší době. Ale pokud by si měl například hru v Modern (Modern nemusí být prioritně akční - myšleno ve smyslu akčních filmů) nebo v jiné hře zaměřenou na hraní učitelů, kantorů, profesorů a jiných lektorů ve škole, myslím že by se hodil víc ten "Modern" - je takový všeobjímající.
Proč by nemohl být žánr "současný" či "ze současnosti", tedy "Modern", když je žánr "historický", "z historie" neboli "Historic"? :P

Chybí mi tam ještě jeden žánr. Ikdyž Paranoia by se lehce dala zařadit mezi sci-fi, společně např. s Ratpackem by krásně padla do kategorie "funny" či něco takového.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Bifi » 17. 12. 2008, 16:41

Lemmy, až niekto bude hrať bežne v Modern požiarnikov či predavačky kvetín, tak to bude aktuálne. Nejde o to vytvoriť systém tagov na všetky možné žánre hry, ale vytvoriť tagy na existujúce hry (čo podporujú, prípadne čo sa v nich aj naozaj hráva).
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12643
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Pieta » 18. 12. 2008, 02:16

Nepsal jsem anotaci k Wushu a jedné dvěma dalším věcem do některé z předchozích inkarnací tohohle projektu?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Lemmy » 18. 12. 2008, 07:42

Bifi: OK, až bude v anotacích hra zaměřená primárně na hraní v naší době, nezaměřená přímo na žádný z jiných žánrů, bylo mi myslím přesto dobré žánr "Z přítomnosti" přidat.

A co post-apokalipsa? ... Když už je cyberpunk oddělen od sci-fi :roll:

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Markus » 18. 12. 2008, 12:00

Pieta: měl jsem za to, že jsem všechny inkarnace prošel a převedl do nového formátu, ale když to tak říkáš... taky si myslím, že jsi Wushu psal. Projdu to ještě jednou :-?

Lemmy: já si pořád myslím, že "ze současnosti" není žánr, narozdíl třeba od "historická" (historický román), což je žánr celkem známý i ve mnohém specifický. Oproti tomu nic jako žánr "román ze současnosti" neexistuje, vždy jsou to detektivky, červené knihovny, špionážní akce, konspirační teorie, atd... Že by byla nějaká hra ze současnosti, která nebude mít žádný žánr... no, to si nedokážu moc představit. O čem by taková hra byla? "O hraní v současnosti?" To se mi nějak nezdá. Ale dobrá, tohle asi nemá cenu řešit takhle teoreticky, dokud se žádná taková hra nenaskytne. Pak uvidíme.

Abych vysvětlil, proč to vůbec řeším a proč to tam rovnou nefláknu... jde mi o to, že když mají dvě hry stejné klíčové slovo, poukazuje to na to, že jsou si v něčem podobné. A pořád mi přijde, že dvě hry s tagem "ze současnosti" nemusí mít společného vůbec nic, že to na žádnou podobnost neukazuje a že je to tudíž jako klíčové slovo nadbytečné. Že je zkrátka lepší dát místo toho něco jasnějšího, třeba "detektivka" nebo "konspirace" nebo "láska", atd...

EDIT: W00T! Našel jsem úplně první inkarnaci a je tam několik anotací, které jsem minul. Mám o zábavu postaráno :)

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Lemmy » 18. 12. 2008, 12:36

Markus píše:Ale dobrá, tohle asi nemá cenu řešit takhle teoreticky, dokud se žádná taková hra nenaskytne. Pak uvidíme.
Amen. Pokud někdo hraje v současnosti, myslím, že spíše užívá nějaký generický systém (GURPS...), protože takovéto hry nemají nějaký ztěžejní bod, kterým by zaujali. Ale nějaké hry (nejspíš nějaké indies), kde hraješ ve válce gangů, či za tajné agenty, vojenskou jednotku či "obyčejné lidi" by se určitě našli a nemuseli by být zaměřeny na jiný žánr. O čem tyto hry jsou? Těžko říct. O tom jako hry jiné. Ale "obyčejný" život u nich má asi větší váhu. Ale chápu, co máš na mysli.

Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 767
Registrován: 26. 4. 2007, 10:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: Projekt: Anotace RPG her

Příspěvek od Majo » 19. 12. 2008, 23:29

Ten, kto napise anotaciu, nedava hviezdicky hodnotenia? Lebo su tam niektore anotacie ktore namaju ziande hodnotenie.

Odpovědět

Zpět na „Organizační diskuze“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host