Jaký systém máte nejraději?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Pro zkušené hráče systém tak důležitý není, stejně je upraven k jejicho obrazu.Argonantus píše:Tak já se hlásím jako další dračákista.
ne proto, že bych si myslel, že ten systém je tak skvělý, ale protože jsem se ho první naučil a zvyk je železná košile.
A navíc věřím stále méně na to, že je systém až tak důležitý.
hraju: Ω Projekt Omega
Vývoj po mesiaci a pár dňoch:
(zoradené podľa percent a v prípade rovnosti podľa abecedy..)
Dračí doupě / Dračí doupě+ 25% [ 12 ]
DnD a d20 18% [ 9 ]
Málopravidlové "příběhové" hry (Window, Fudge, FATE, Wushu, aj.) 14% [ 7 ]
World of Darkness (Storyteller system) 14% [ 7 ]
ADnD druhé edice 8% [ 4 ]
Nová vlna takticko-realistických her (Burning Wheel/Empires, Riddle of Steel, aj.) 6% [ 3 ]
Alternativní herní styly (Sorcerer, MLwM, Little Fears, aj.) 4% [ 2 ]
GURPS 4% [ 2 ]
Některý "domácí" systém 2% [ 1 ]
Shadowrun 2% [ 1 ]
(zoradené podľa percent a v prípade rovnosti podľa abecedy..)
Dračí doupě / Dračí doupě+ 25% [ 12 ]
DnD a d20 18% [ 9 ]
Málopravidlové "příběhové" hry (Window, Fudge, FATE, Wushu, aj.) 14% [ 7 ]
World of Darkness (Storyteller system) 14% [ 7 ]
ADnD druhé edice 8% [ 4 ]
Nová vlna takticko-realistických her (Burning Wheel/Empires, Riddle of Steel, aj.) 6% [ 3 ]
Alternativní herní styly (Sorcerer, MLwM, Little Fears, aj.) 4% [ 2 ]
GURPS 4% [ 2 ]
Některý "domácí" systém 2% [ 1 ]
Shadowrun 2% [ 1 ]
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Díky Joeyetimu za shrnutí! Už uplynula celkem dlouhá doba, takže jsem si dovolil anketu uzavřít. Její výsledky vidíte v záhlaví tématu.
Porovnejte s předchozí anketou. Dopadlo nám to tentokrát celkem zajímavě, je vidět, že i nza tak krátkou dobu, jako je půl roku, se mohou značně změnit preference.
Když jsem tak pročítal starou anketu, zaujaly mě vyřečené prognózy:
Tak co? Máte nějaké komentáře? Nebo prognózy do budoucna?
Porovnejte s předchozí anketou. Dopadlo nám to tentokrát celkem zajímavě, je vidět, že i nza tak krátkou dobu, jako je půl roku, se mohou značně změnit preference.
Když jsem tak pročítal starou anketu, zaujaly mě vyřečené prognózy:
Sirien 13. 4. 2006 píše:To není třeba anketovat, posun bude samozřejmě k skill systémům, protože kvalita vítězí
Qualdezar 13. 4. 2006 píše:Pokud ovšem nebude přesun k narativismu
Markus 13. 4. 2006 píše:Předvídám přesun k narativním systémům, jež nedají se označit za level/skill-based.
Tak se mi zdá, že jsme to kromě Siriena víceméně trefili .Alnag 13. 4. 2006 píše:Předpovídám posun k Dračímu doupěti... mohutný... ani nevím proč.
Tak co? Máte nějaké komentáře? Nebo prognózy do budoucna?
Markus: Sirien se, pokud se Sirien pamatuje, nepokoušel vytvořit vizi jak to bude, ale Sirien se tehdy přátelsky navážel do Dalcora.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Myslím si, že aktuálně anketa docela rozumně odpovídá stávajícímu "rozložení sil", kde dračákisti s pluskaři jsou na tom prakticky stejně jako (ej)dýendýčkaři a dvacítkáři - protože (jak jsem upozornil na začátku) je DrD+ natolik odlišné od DrD(old), že dávat je spolu bylo nefér vůči příznivcům DnD/d20 a ADnD, kteří byli odděleni (dle mého názoru je rozdíl mezi DrD(old) a DrD+ mnohem větší než mezi ADnD a DnD/d20).
Zajímavá je třetí a čtvrtá skupina jež jsou si v něčem podobné a v něčem diametrálně odlišné -> tady si myslím, že je vidět trend u vyzrávajících hráčů opouštět "staré dobré jistoty průměru" (jak by se obě nejsilnější skupiny drakobijců dali nazvat) ke "svému", tedy rozuměj "mně na kůži šitému", či "mému individualismu odpovídajícímu" systému.
Naopak je překvapující malá prefernce u GURPS a Shadowrun, o kterých jsme si myslel, že se těší větší oblibě - jediným vysvětlením by tedy bylo, že mezitímco dračákisti se sem naučili chodit, tak běžce a dženeriky sem nikdo zatím nenatáhnul.
Osobně si nemyslím, že by se dal předpokládat výrazný odklon od skill / level based systémů (pokud se neobjeví nějaká abnormálně skvělá pecka), protože skill / level based je nejschůdnější pro většinu průměrných hráčů (rozuměj konzumentů - tedy nikoliv těch, kdo za RPG hledá víc a snaží se jej posunout někam výše, berte prosím označení konzument jako fakt, nikoliv jako urážku). Problémem dle mého názoru není ani tak to, že by se konzumenti nebyli schopni nějakého posunu od skill / level based chopit a vnořit se do něj, ale problém je čistě na praktické úrovni, neboť skill / level se velmi dobře popisuje do knížek, kdežto například narativní pojetí hry vyžaduje mnohem větší hloubku a šíři vysvětlování a následně i chápání, a (ruku na srdce) většina z nás je dost upachtěná denními povinostmi a tak na četní nějakých esejí o jiném pojetí hry pak nemá náladu ani kapacity...
Zajímavá je třetí a čtvrtá skupina jež jsou si v něčem podobné a v něčem diametrálně odlišné -> tady si myslím, že je vidět trend u vyzrávajících hráčů opouštět "staré dobré jistoty průměru" (jak by se obě nejsilnější skupiny drakobijců dali nazvat) ke "svému", tedy rozuměj "mně na kůži šitému", či "mému individualismu odpovídajícímu" systému.
Naopak je překvapující malá prefernce u GURPS a Shadowrun, o kterých jsme si myslel, že se těší větší oblibě - jediným vysvětlením by tedy bylo, že mezitímco dračákisti se sem naučili chodit, tak běžce a dženeriky sem nikdo zatím nenatáhnul.
Osobně si nemyslím, že by se dal předpokládat výrazný odklon od skill / level based systémů (pokud se neobjeví nějaká abnormálně skvělá pecka), protože skill / level based je nejschůdnější pro většinu průměrných hráčů (rozuměj konzumentů - tedy nikoliv těch, kdo za RPG hledá víc a snaží se jej posunout někam výše, berte prosím označení konzument jako fakt, nikoliv jako urážku). Problémem dle mého názoru není ani tak to, že by se konzumenti nebyli schopni nějakého posunu od skill / level based chopit a vnořit se do něj, ale problém je čistě na praktické úrovni, neboť skill / level se velmi dobře popisuje do knížek, kdežto například narativní pojetí hry vyžaduje mnohem větší hloubku a šíři vysvětlování a následně i chápání, a (ruku na srdce) většina z nás je dost upachtěná denními povinostmi a tak na četní nějakých esejí o jiném pojetí hry pak nemá náladu ani kapacity...
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
S posledními větami nemůžu než souhlasit.
K tomu oddělení DnD a neoddělení DrD. Je to dáno několika věcmi. Jednak mám podezření, že - narozdíl od ADnD 2. edice - tu je minimum hráčů stařičkého DrD, takže mi přišlo zbytečné dávat tomu samostatnou položku. Kord když maximum je 10 položek.
Některé položky ale byly nešťastně vymezené (sorry, Sosi), příště si na to dám větší pozor.
K tomu oddělení DnD a neoddělení DrD. Je to dáno několika věcmi. Jednak mám podezření, že - narozdíl od ADnD 2. edice - tu je minimum hráčů stařičkého DrD, takže mi přišlo zbytečné dávat tomu samostatnou položku. Kord když maximum je 10 položek.
Některé položky ale byly nešťastně vymezené (sorry, Sosi), příště si na to dám větší pozor.
Stejne bych rekl ze BW a BE neni simulacionismus. Ale na tom nezalezi. Co je mi po jmene? Co ruzi zvou i zvano jinak vonelo by stejne.Markus píše:Některé položky ale byly nešťastně vymezené (sorry, Sosi), příště si na to dám větší pozor.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jenže pak by musel Markus dělit i D20 a DnD. A rovnou markusi příště tady musí být i DnD 1. edice, a Cahinmail. A jak to že nedělíš oWODy a nWODy...¨
Bože
Aby jste se páni Dračíkisti zase nezbláznili
Bože
Aby jste se páni Dračíkisti zase nezbláznili
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti