Jaký systém máte nejraději?
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Abych řekl upřímě, tohle rozdělení jsem taky moc nepochopil:
Nová vlna takticko-realistických her (Burning Wheel/Empires, Riddle of Steel, aj.)
ale teď už je to jedno. Ty systémy jsem sice nečetl, ale třeba nevím v čem je BW takticko-realistickej, TROS možná v soubojovém systému, ale zase jsou tam spirituální atributy a řešení motivací, což nijak takticko-realistický není. I když, jak jsem říkal, nečetl jsem je.
Nová vlna takticko-realistických her (Burning Wheel/Empires, Riddle of Steel, aj.)
ale teď už je to jedno. Ty systémy jsem sice nečetl, ale třeba nevím v čem je BW takticko-realistickej, TROS možná v soubojovém systému, ale zase jsou tam spirituální atributy a řešení motivací, což nijak takticko-realistický není. I když, jak jsem říkal, nečetl jsem je.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Priebežné výsledky po 1 dni!
DnD a d20
21% [ 7 ]
Dračí doupě / Dračí doupě +
21% [ 7 ]
Málopravidlové "příběhové" hry (Window, Fudge, FATE, Wushu, aj.)
15% [ 5 ]
World of Darkness (Storyteller system)
12% [ 4 ]
ADnD druhé edice
6% [ 2 ]
GURPS
6% [ 2 ]
Nová vlna takticko-realistických her (Burning Wheel/Empires, Riddle of Steel, aj.)
6% [ 2 ]
Alternativní herní styly (Sorcerer, MLwM, Little Fears, aj.)
6% [ 2 ]
Shadowrun
3% [ 1 ]
Některý "domácí" systém
3% [ 1 ]
Celkem hlasů : 33
DnD a d20
21% [ 7 ]
Dračí doupě / Dračí doupě +
21% [ 7 ]
Málopravidlové "příběhové" hry (Window, Fudge, FATE, Wushu, aj.)
15% [ 5 ]
World of Darkness (Storyteller system)
12% [ 4 ]
ADnD druhé edice
6% [ 2 ]
GURPS
6% [ 2 ]
Nová vlna takticko-realistických her (Burning Wheel/Empires, Riddle of Steel, aj.)
6% [ 2 ]
Alternativní herní styly (Sorcerer, MLwM, Little Fears, aj.)
6% [ 2 ]
Shadowrun
3% [ 1 ]
Některý "domácí" systém
3% [ 1 ]
Celkem hlasů : 33
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Jak říkám, omlouvám se za špatnou formulaci. Prostě jsem viděl skupinu podobných her a nevěděl jsem, jak ji pojmenovat. Pro příště už nějaké to vhodné slůvko najdeme - viz diskuze v TeoriiQualdezar píše:Abych řekl upřímě, tohle rozdělení jsem taky moc nepochopil:
Nová vlna takticko-realistických her (Burning Wheel/Empires, Riddle of Steel, aj.)
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7470
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Ja sa musim Markusa zastat, vsetky tieto tri hry su tvorene tak, ze je zdanlivo klasicky a velky simulacionisticky modul postaveny okolo maleho pribehoveho jadra. Napriklad BW je v takych veciach ako vyvoj postavy, manevrovanie v boji, zranenie, socialne kontakty alebo pouzivanie majetku dost realisticky - aj ked mozno trocha inak realisticky, resp. inym smerom abstraktny ako klasicky sim, pretoze chce viac podporovat pribeh.
(Tu mi napada, a bolo by to mozno na dalsiu teoreticku diskusiu, ci ak porovname trebars GURPS a BW, ci su rozdielne svojim pristupom k realizmu alebo inym smerom abstrakcie.)
Takze realisticke urcite ano, takticke tiez (hlavne v BE je snaha taktizovat motorom pribehu, v BW su postavy tiez motivovane taktizovat). A nova vlna? Asi aj hej. Mozno to nie je idealny nazov, ale do velkej miery s nim suhlasim.
M
(Tu mi napada, a bolo by to mozno na dalsiu teoreticku diskusiu, ci ak porovname trebars GURPS a BW, ci su rozdielne svojim pristupom k realizmu alebo inym smerom abstrakcie.)
Takze realisticke urcite ano, takticke tiez (hlavne v BE je snaha taktizovat motorom pribehu, v BW su postavy tiez motivovane taktizovat). A nova vlna? Asi aj hej. Mozno to nie je idealny nazov, ale do velkej miery s nim suhlasim.
M
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Já si pod tím spojením spíš představil plánek a figurky, ale chápu jak to asi myslíte.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7470
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Ved hej hej... vymysli nejaku inu kategoriu.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Jalan-Aajav
- Příspěvky: 97
- Registrován: 27. 7. 2005, 13:23
- Bydliště: Rovinka pri Bratislave
- Kontaktovat uživatele:
osobne preferujem GURPS vďaka jeho univerzálnosti
jediný jeho nedostatok je z hľadiska kompatibilty s hrami postavenými na Storyteller systéme (v GURPS sú nadprirodzené schopnosti ohodnocované ich herným efektom, v Storyteller systéme na základe zložitosti, či komplikovansti na zvládnutie - vznikajú tam výrazné cenové rozdiely za zrovnateľné schopnosti)
jediný jeho nedostatok je z hľadiska kompatibilty s hrami postavenými na Storyteller systéme (v GURPS sú nadprirodzené schopnosti ohodnocované ich herným efektom, v Storyteller systéme na základe zložitosti, či komplikovansti na zvládnutie - vznikajú tam výrazné cenové rozdiely za zrovnateľné schopnosti)
And so, Lilith, bright-eyed Lilith,
Awakened me.
She cut herself with a knife
bled for me into a bowl.
I drank deep. It was sweet.
Awakened me.
She cut herself with a knife
bled for me into a bowl.
I drank deep. It was sweet.
"Sonny, videl's to? Prej ňáký voznámení.... "Markus píše:Ale koukám, že Shadowrun to nějak projíždí. Čekal jsem, že bude mít větší odezvu. Že by jeho příznivci chodili pouze do sekce Shadowrun a nevšímali si globálních Oznámení?
Ne, kdepak, to tak přeci nemůže být... :>;o)
"Òh..."
"Tak pojedem zpátky do Seattlu....."
Tři lidi co hrajou SR odtud odešli, a já zaškrt něco jinýho (člověk má jen jeden hlas...) ... to máš čtyři...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti