[OSR] Stars Without Number

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[OSR] Stars Without Number

Příspěvek od RPG Fórum »

ObrázekObrázekObrázek

:arrow? Anotace v Databázi
Píše se rok 3200 a lidské impérium leží v popelu. Pád hyperbrán šest set let tomu přetrhal spojení mezi myriádou světů lidské diaspory. Dlouhá izolace Ticha ale pomalu končí a lidé se vrací na oblohy svých rozptýlených světů. Přidáš se k nim?

Stars Withous Number je oldschoolový hack starého fantasy RPG Basic Dungeons & Dragons, upravený pro potřeby hraní v žánru sci-fi. Pravidla podobně jako D&D využívají šest různostěnných kostek a mnoho konceptů ze své předlohy přejímají, ovšem zahrnují taky originální systém dovedností, který umožňuje větší variabilitu postav. Kromě klasických pilotů, vojáků a pašeráků je k dispozici také psionika, která v mnoha sci-fi supluje magii. Pravidla obsahují podrobný návod k tvorbě a vedení hry ve vesmíru sestávajícího z desítek hvězdných systémů a civilizací na různém stupni vývoje. Hra dává spoustu nástrojů pro přípravu vesmírného sandboxu, včetně systémů, ve kterých si Game Master mezi sezeními může odehrávat vývoj svého světa.
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Skenderax »

Ja som si SWN novej edície prešiel a musím s tebou súhlasiť. Pridali tam povolania i mágiu, čo sa mi páči. Ale zmenili niektoré mechaniky, čo podľa mňa už nie je to pravé orechové :-(.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Quentin »

Tak pořád je to vcelku jednoduchá hra, ne? Pomixuj si obě edice dle potřeby :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Ugy
Příspěvky: 32
Registrován: 24. 11. 2016, 09:56
Bydliště: Perníkov

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Ugy »

Já sem se zatím vyjadřoval ke grafice, co se mechanik týče tak to musím nejdřív trochu pročíst a hlavně s tím něco odehrát. Ale s tím mixováním edic má Quentin pravdu. Pokud si dobře pamatuju co autor tvrdil tak by to mělo byt zpětně kompatibilní.
momentálně hraju SWN: http://uh-42.wikidot.com/
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Skenderax »

Musel by som sa znovu pozrieť do pravidiel, ale mám taký pocit, že sa menili hlavné mechaniky ako je súboj alebo testy.

PS: Ak sa mýlim, sa ospravedlňujem za zavádzanie. Je to už nejaká nedeľa, čo som to prešiel... :-(
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3810
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Selhan »

SWN Revised je popravdě úplně jiná hra. Je zachována kompatibilita s různými GM resources, to jo, ale samotnej systém dost zásadně změnil styl - místo OSR je to "současná" věc.

Můj osobní názor: Konečně se to dá hrát bez toho, absyte si pořád museli říkat, jak je ta nostalgie OSR přece cool :D Už se třeba dá udělat rozumná postava pilota, protože místo rozdělených skillů na vznášedla a helikoptéry (!?) je normálně jeden, a zbydou vám nějaké skill pointy třeba i na boj. A i jinak je to symaptičtější, magie je bohatší, dá se vylepšovat loď... Snad jen pokus vylepšit vesmírné souboje moc nevyšel, ty jsou pořád nuda.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Ugy
Příspěvky: 32
Registrován: 24. 11. 2016, 09:56
Bydliště: Perníkov

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Ugy »

Tak po prvním přečtení musím říct, že se mi to docela líbí. Vesmírné souboje mi přijdou podstatně lepší než v první edici a variabilita postav podstatně vzrostla. Hodně se mi líbí ty focusy (foci?). Na můj vkus je ale univerzálnost některých skillu až moc velká. Například know úplně na všechny obory mi přijde už moc, ale to je osobní názor. Takže asi s hráči zvolíme nějakou kombinaci skillu z první a druhé edice. Některé necháme některé trochu rozmělníme.

Výraznou změnu kterou tam vidím od první edice je to že díky těm focusům mi podstavy připadají podstatně silnější.
momentálně hraju SWN: http://uh-42.wikidot.com/
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12358
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Ecthelion »

Budu muset tu revidovanou edici taky projít, díky za info a odkaz.
Jestli jsou postavy posíleny, tak to je minimálně pro mě pozitivní krok, protože minimálně na začátku neuměly téměř nic. Ty vesmírné souboje v původním byly taky výrazná slabina, jestli s tím něco zkusili udělat, tak to zní dobře. No, uvidíme...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Quentin »

Ecthelion píše: 13. 12. 2017, 12:53Jestli jsou postavy posíleny, tak to je minimálně pro mě pozitivní krok, protože minimálně na začátku neuměly téměř nic.
What? Warrior má autododge na každý boj, expert rerolluje skilly, psychic má už od druhého lvlu možnost mít neomezené power points, všechna povolání mají přístup ke skill systému, o futuristickém vybavení ani nemluvim. Takovej luxus :D

Potřeboval bys jednu výpravu s vidlema do skřetího dungeonu, aby sis vážil těch úžasných možností :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Ugy
Příspěvky: 32
Registrován: 24. 11. 2016, 09:56
Bydliště: Perníkov

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Ugy »

Jo postavy jsou posílený celkem dost. Warrior začal bejt podle mě až moc dobrej. Attack bonus podle levlu všichni ostatní jen půlka levlu a ten autododge byl posílenej o to že se kromě autododge dá vyměnit za autohit dle toho jak se to zrovna hodí.
momentálně hraju SWN: http://uh-42.wikidot.com/
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Quentin »

Ugy píše: 13. 12. 2017, 15:16 Jo postavy jsou posílený celkem dost. Warrior začal bejt podle mě až moc dobrej. Attack bonus podle levlu všichni ostatní jen půlka levlu a ten autododge byl posílenej o to že se kromě autododge dá vyměnit za autohit dle toho jak se to zrovna hodí.
Ale zní to docela dobře. Takový rozumný baseline, aby si člověk připadal, že hraje bojovníka. V odnd mi ten autododge/autohit skoro i chybí. Jen se mi ho tam nechce dávat, abych nemusel nějak boostovat experta, aby ho dohnal, a abych si zachoval nějakou silly představu, že NPCs a Monstra používají stejné mechaniky jako postavy.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Ugy
Příspěvky: 32
Registrován: 24. 11. 2016, 09:56
Bydliště: Perníkov

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Ugy »

Trochu OT. V rámci příprav na další hraní SWN jsem si udělal pár mapek tak sem si řekl, že se pochlubím.
Přílohy
yeguas.png
TverSystem.png
TverskyPodsektor.png
momentálně hraju SWN: http://uh-42.wikidot.com/
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Skenderax »

Ugy píše: 14. 12. 2017, 13:01 Trochu OT. V rámci příprav na další hraní SWN jsem si udělal pár mapek tak sem si řekl, že se pochlubím.
Fíha, je nejaký jednoduchý spôsob ako si vytvoriť niečo podobné?

:)
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Ugy
Příspěvky: 32
Registrován: 24. 11. 2016, 09:56
Bydliště: Perníkov

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Ugy »

Skenderax píše: 14. 12. 2017, 13:58 Fíha, je nejaký jednoduchý spôsob ako si vytvoriť niečo podobné?
:)

Tak jeden hvězdnej systém trvá cca 15-20 minut. Dělám to v programu paint.net ten je volně dostupný. Pozadí a všechny obrázky (různé verze planet sluncí atd) jsem si sprostě napirátil z googlu a pak už je to jen skládání dohromady v různých vrstvách a doplňování popisků.
Ta mapka toho podsektoru byla vytvořena podobně, tam jsem si ale nejdřív dost dlouho prohlížel různý izometrický mapy na netu jak udělat ten 3D pocit, ale nakonec to byl velmi podobný postup. Pár obrázku poslepovat dohromady a nakreslit mezi tim několik čar.

Opravdu to není nic těžkýho. Paint.net je defacto lepší malování s několika funkcema na víc a naučení tom moc dlouho netrvá.

+ ještě jeden poslední :D
Přílohy
Tula.png
momentálně hraju SWN: http://uh-42.wikidot.com/
Uživatelský avatar
Ugy
Příspěvky: 32
Registrován: 24. 11. 2016, 09:56
Bydliště: Perníkov

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Ugy »

Tak po prvním hraní revidované edice musím řict, že z toho co jsme vyzkoušeli tak je fakt dobrá.
-Systém je pořád správně vražedný a můj původní strach z toho že postavy budou zbytečně moc silné díky focusům byl lichý (jedna mrtvá postava).
-Zúžení skill listu resp rozšíření působnosti jednotlivých skillu je nakonec celkem fajn. Sice jsem musel nasadit trochu jinej mindset v tom jak k tomu přistupuju, ale je to dobrý.
-Psionika mi přijde podstatně silnější a verzatilnější (a zábavnější) než v původní edici. Testováno na psionikovi se specializaci teleport/precog/meta
-Vesmírný souboj jsme nezkoušeli, ale možná k němu dojde příště. Podle toho co jsem si načetl to vypadá že menší skupinka (3 a méně) bude mít problém s lodí vůbec něco udělat a bude dost možná smetena z oblohy první nepřátelskou kocábkou na kterou narazí.
momentálně hraju SWN: http://uh-42.wikidot.com/
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Stars Without Number

Příspěvek od Skenderax »

Vďaka za postrehy.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti